Resultat: .
0%
röster
2012-08-10, 15:58
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Nu är det officiellt att det blir 10 månaders avstängning för Antonio Conte. Intressant att se hur det hanteras av Juventus.

Lille Antonio med peruken var ju heeelt oskyldig...
2012-08-10, 16:21
Medlem
erroZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Nu är det officiellt att det blir 10 månaders avstängning för Antonio Conte. Intressant att se hur det hanteras av Juventus.

Det är ju så oerhört kul att se alla Juventus anhängare på t ex Facebook/Svenskafans skriva (skrika) sig blåa av all "orättvisa" som har skickats deras väg. Allt är en konspiration mot dem för att dem är störst, bäst och vackrast.
Ena stunden var åklagaren interista, andra ses han på bild med Galliani och hans son, tredje så kommer det upp en bild på hans kontor, enligt utsago, där det hänger en bild på Romas lagelva. Kom igen, han är en fotbollsälskare likt många andra italienare och som endast är ute efter att skipa rättvisa i en liga som har sökt den och söker den säkert än idag.
Senast redigerad av erroZ 2012-08-10 kl. 16:31.
2012-08-10, 17:17
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Lille Antonio med peruken var ju heeelt oskyldig...
Vet du något som resten av världen inte vet?
Citat:
Ursprungligen postat av erroZ
Det är ju så oerhört kul att se alla Juventus anhängare på t ex Facebook/Svenskafans skriva (skrika) sig blåa av all "orättvisa" som har skickats deras väg. Allt är en konspiration mot dem för att dem är störst, bäst och vackrast.
Ena stunden var åklagaren interista, andra ses han på bild med Galliani och hans son, tredje så kommer det upp en bild på hans kontor, enligt utsago, där det hänger en bild på Romas lagelva. Kom igen, han är en fotbollsälskare likt många andra italienare och som endast är ute efter att skipa rättvisa i en liga som har sökt den och söker den säkert än idag.
Var god redogör för bevisningen mot Antonio Conte.
2012-08-10, 18:13
Medlem
erroZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Var god redogör för bevisningen mot Antonio Conte.

Han åtalades ju som en av de inblandade i Scommessopoli-skandalen, och uppenbarligen var bevisen för hans inblandning tillräckligt stark för att fälla honom. För mer information får du väl kontakta FIGC, jag närvarade tyvärr inte under rättegången...
Kan förstå dig till en viss del att du upplever orättvisa mot din klubb, men det är rätt så säkert att du följt det här med Juventus glasögon på. Vilket medför att du, likt varje Juve-supporter, tror att allt det här är en komplott mot er klubb. Som det var -06, va?

Annars kan ju du gärna redovisa något som talar för att han är oskyldig.
Senast redigerad av erroZ 2012-08-10 kl. 18:21.
2012-08-10, 18:31
Medlem
Citat:
...
Conte ska ha sagt att matchen var säkrad. I omklädningsrummet, före match, i ett tal till samtliga spelare. Men det är endast en spelare, Carobbio, som hävdar det. De andra har inte hört något sådant.
2012-08-10, 20:23
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Han åtalades ju som en av de inblandade i Scommessopoli-skandalen, och uppenbarligen var bevisen för hans inblandning tillräckligt stark för att fälla honom. För mer information får du väl kontakta FIGC, jag närvarade tyvärr inte under rättegången...
Kan förstå dig till en viss del att du upplever orättvisa mot din klubb, men det är rätt så säkert att du följt det här med Juventus glasögon på. Vilket medför att du, likt varje Juve-supporter, tror att allt det här är en komplott mot er klubb. Som det var -06, va?

Var ska jag börja?

Det här handlar inte om vilka glasögon man har på sig. För en neutral och klart tänkande människa med förmåga och ork att sätta sig in i fallet så finns det inte på världskartan att Conte ska kunna dömas skyldig med rådande bevisning. Det rör sig om ett bisarrt rättsövergrepp där man litar till en stackars före detta fotbollsspelares ord mot ett helt lag som befann sig i samma omklädningsrum. En spelare som dessutom har all anledning att dra med sig folk i fallet då han själv åkt dit för matchfixning. Om Conte i själva verket ÄR skyldig till det hemska brottet att inte vara en snitch har inget med saken att göra, utan det är oskyldig tills motsatsen bevisas som gäller i civiliserade, fungerande domstolar. Dock inte i sportdomstolen i Italien, där är makt och kontakter allt.

Jag hänvisar återigen till den neutrale italienbloggaren Lorenzo Medicis blogg. Läs dessa inlägg för en bra summering av situationen:
http://blogg.fotbollskanalen.se/lorenzomedici/2012/08/03/conte-skandalen/
http://blogg.fotbollskanalen.se/lorenzomedici/2012/08/10/conte-falls-och-bonucci-frias/

Och GÖR nu detta. Följ inte din första impuls och skit i det för att det är för mycket text. Ta nu ett första steg för att bli en människa som ser till att ha på fötterna innan han ger sig ut på åsiktssafari. Du kommer att lyckas så mycket bättre i fler aspekter av livet om du följer detta råd. Du kan tacka mig senare.
2012-08-10, 20:32
Medlem
snillet_1s avatar
Jag får nog krypa till korset och dra tillbaks mitt lilla perukskämt. Men något sorts bevis utöver Carobbios märkliga utspel efter två förhör måste det väl finnas (noterar att Lorenzo skriver "utan större bevis")? Annars liknar det ett skämt och snarare en korrumperad skendemokrati än europeiska Italien, fast Italien kanske är just en korrumperad skendemokrati... Hur går diskussionen nere i Italien?

Trodde Juventus hade fått tillbaks makten i korridorerna...
Senast redigerad av snillet_1 2012-08-10 kl. 20:36.
2012-08-10, 20:44
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Jag får nog krypa till korset och dra tillbaks mitt lilla perukskämt. Men något sorts bevis utöver Carobbios märkliga utspel efter två förhör måste det väl finnas (noterar att Lorenzo skriver "utan större bevis")? Annars liknar det ett skämt och snarare en korrumperad skendemokrati än europeiska Italien, fast Italien kanske är just en korrumperad skendemokrati... Hur går diskussionen nere i Italien?

Du får skämta om peruker hur mycket du vill, men han har inte någon peruk, han har gjort en hårtransplantation. En hårtransplantation som ser bra ut till skillnad från "könshåret" Rooney.

Starkt av dig att kunna se att bevisningen är bristfällig i det här fallet, lagsympatier satta åt sidan. Och som svar på din fråga: nej, det finns inga andra bevis. Carobbios vittnesmål är allt man går på. Tragiskt är vad det är.
2012-08-10, 21:16
Medlem
Calogeros avatar
Klart är i alla fall att hela utspelet, med så tydliga konsekvenser som en hel säsongs avstängning för Antonio Conte sätter grus i maskineriet för det som Juventus håller på att bygga upp. Man kan såklart hävda att detta bara gör spelarna mer triggade och spottar blod för Antonio Conte, men jag kan inte se något annat än att frånvaron av Conte vid sidlinjen påverkar Juventus mycket, mycket negativt.

Det var länge sedan jag såg någon tränare vända så starkt på ett "sjunkande" skepp. Visst, han fick hjälp av Marrotta med en handfull fina värvningar som Pirlo, Vidal och Lichtsteiner exempelvis, men jävlar vilken förändring han gjorde för spelarna, laget och klubben. Kollektivt och individuellt.

Juventus står utan Conte, Berlusconi vägrar investera i Milan samt att Inter kan sluta precis var som helst.

Guldläge.

Daje Roma!
Senast redigerad av Calogero 2012-08-10 kl. 21:21.
2012-08-10, 21:25
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Klart är i alla fall att hela utspelet, med så tydliga konsekvenser som en hel säsongs avstängning för Antonio Conte sätter grus i maskineriet för det som Juventus håller på att bygga upp. Man kan såklart hävda att detta bara gör spelarna mer triggade och spottar blod för Antonio Conte, men jag kan inte se något annat än att frånvaron av Conte vid sidlinjen påverkar Juventus mycket, mycket negativt.

Det var länge sedan jag såg någon tränare vända så starkt på ett "sjunkande" skepp. Visst, han fick hjälp av Marrotta med en handfull fina värvningar som Pirlo, Vidal och Lichtsteiner exempelvis, men jävlar vilken förändring han gjorde för spelarna, laget och klubben. Kollektivt och individuellt.

Juventus står utan Conte, Berlusconi vägrar investera i Milan samt att Inter kan sluta precis var som helst.

Guldläge.

Daje Roma!

Tror tyvärr du har rätt. Kommer säkert fungera som extra tändvätska i början, men när svackan kommer så är jag rädd att man börjar fokusera på fel saker. En klubb som har en avstängd tränare är en klubb i gungning, tyvärr. Tror att minsta lilla motgång kan göra att säsongen går helt åt helvete.

Däremot tror jag mer på Napoli än Roma. Behrami fullbordar deras mittfält och jag är uppriktigt rädd för deras bygge.
2012-08-10, 21:54
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
...
Starkt av dig att kunna se att bevisningen är bristfällig i det här fallet, lagsympatier satta åt sidan. Och som svar på din fråga: nej, det finns inga andra bevis. Carobbios vittnesmål är allt man går på. Tragiskt är vad det är.
Om man vill fördjupa sig i italiensk rättvisa, som kan ha bäring i ”Conte-fallet”, så finns det såklart en stor mängd litteratur. T ex nedanstående (OBS PDF-filer).

De italienska lagarna som på olika vis belönar samt uppmuntrar medskyldiga och vittnen som samarbetar med rättvisan, uppstod 1991 då Falcone och grabbarna grus på allvar tog upp striden mot maffian.
”Accomplice-Witnesses and Organized Crime: Theory and Evidence from Italy”
http://www.csef.it/WP/wp232.pdf

samt

Hur åklagare blev hjältar då de bekämpade korrupta politiker:
“A judges’ revolution? Political corruption and the judiciary in Italy”
http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=35&ved=0CF0 QFjAEOB4&url=http%3A%2F%2Fciteseerx.ist.psu.edu%2F viewdoc%2Fdownload%3Fdoi%3D10.1.1.203.2872%26rep%3 Drep1%26t ype%3Dpdf&ei=l2AlUJn_D4XZ4QSfhoGQDw&usg=AFQjCNEzio c6ffHXEFARS8-Q2r1xeVVsDA&sig2=UKA0PUwPgf5pm3-4pAXtxg
Senast redigerad av Brille68 2012-08-10 kl. 22:34. Anledning: Vafan! svarade på fel inlägg. Fixat nu...
2012-08-10, 23:33
Medlem
Supercoppa imorgon. Och den 15:e augusti så är det la baby Italia mot England. Prandelli har alltså tagit ut Gabbiadini, El Shaarawy, Verratti, Destro osv.

Portieri: Andrea Consigli (Atalanta), Mattia Perin (Pescara), Salvatore Sirigu (Paris Saint Germain).

Difensori: Ignazio Abate (Milan), Francesco Acerbi (Milan), Davide Astori (Cagliari), Federico Balzaretti (Roma), Mattia De Sciglio (Milan), Daniele Gastaldello (Sampdoria), Angelo Obinze Ogbonna (Torino), Federico Peluso (Atalanta).

Centrocampisti: Alberto Aquilani (Fiorentina), Daniele De Rossi (Roma), Alessandro Diamanti (Bologna), Antonio Nocerino (Milan), Andrea Poli (Sampdoria), Ezequiel Schelotto (Atalanta), Marco Verratti (Paris Saint Germain).

Attaccanti: Mario Barwuha Balotelli (Manchester City), Mattia Destro (Roma), Stephan El Sharawy (Milan), Manolo Gabbiadini (Atalanta).

http://www.gazzetta.it/Nazionale/10-08-2012/prandelli-riparte-la-baby-italia-gabbiadini-el-shaarawy-verratti-912203707244.shtml

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in