Resultat: .
0%
röster
2012-04-06, 12:55
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Dagens Serie B-omgång tjuvstartade igår med att Zemans Pescara förlorade ännu en match. Tredje raka förlusten. Och såklart målvaktstränaren Francesco Mancinis död för några dagar sedan. Var ju bl a målvakt i Zemans ”Foggia dei miracoli” som charmade alla i början av 1990-talet.

Känns som att luften gått ur Pescara… Hoppas att de åtminstone lyckas samla sig till kval-spelet, även om jag håller Sampdoria som storfavoriter där. Om de tar sig dit…

Låt oss sätta allt på sin spets, vilka går upp till Serie A då?
2012-04-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Låt oss sätta allt på sin spets, vilka går upp till Serie A då?
Jag var tämligen säker på Torino och Sampdoria inför säsongen. Halvvägs in så var jag lika säker på Sampdorias fiasko. Och nu tror jag att de lyckas ta kvalvägen till Serie A. Jag vinglar som det värsta fyllot!

Lagen som jag hoppas på är Hellas och Pescara. Och där ser Hellas ut att klara sig bäst. Stentuff match borta mot Brescia idag. Kan bli en fantastisk match.

Så om Torino och Hellas tar direktplatserna medan Sampdoria tar kvalvägen, så är jag nöjd. Även om Zeman tillbaka i Serie A hade varit fantastiskt.
Senast redigerad av Brille68 2012-04-06 kl. 13:47. Anledning: "Fetning" av namnen i sista stycket... :)
2012-04-06, 13:47
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Det blir en semi-intern lösning vad gäller Juventus tröjsponsor över de kommande 3 säsongerna. FIAT-gruppens "Jeep" kommer att pryda bröstkorgen på våra vitsvarta eleganter. John Elkann och grabbarna skjuter genom detta till €35m vilket inte är en gigantisk deal men iaf top 10 i Europa, enligt Andrea Agnelli.

Själv tror jag man hade kunnat få mer av arabiska shejker eller annat pack, men det känns bättre att ha FIAT i ryggen och att de visar fortsatt stort intresse för klubben trots röda siffror sista åren. Loggan ser också helt okej ut. Allt sammantaget en bra deal.

Här presskonferensen med Agnelli, Elkann och Sergio Marchionne (CEO FIAT).

http://www.youtube.com/watch?v=Pgd8fE51K1U&list=UULzKhsxrExAC6yAdtZ-BOWw&index=1&feature=plcp
2012-04-06, 13:48
Medlem
Saandros avatar
Bonhomme var före

Man kan ju jämföra det med BetClic, som man fick 16 milj € över 2 år och Balocco 3.5 milj € över två år.
Av alla bilmärken FIAT-group äger skulle hellre vilja se Ferrari eller FIAT på tröjan. Eller varför inte Alfa romeo.

Skämt och sido. Är ganska nöjd med dealen. Tycker det är mycket bättre än BetClic och Balocco. Och som Bonhomme påpekar är det skönt att ha FIAT bakom sig.

EDIT: Såg nyss youtube klippet. Helvete vad stilig han är John Elkann! Synd att inte brorsan Lapo var med också!
Senast redigerad av Saandro 2012-04-06 kl. 14:32.
2012-04-06, 13:56
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Bonhomme var före

Man kan ju jämföra det med BetClic, som man fick 16 milj € över 2 år och Balocco 3.5 milj € över två år.
Skulle hellre vilja se Ferrari eller FIAT på tröjan.

Haha ja, Maserati eller Ferrari hade vart stekigt. Men jag antar att Jeep är i större behov av en försäljningsboost, var länge sedan det märket var hett. Det där sista har jag inga belägg för, bara en känsla.

Sedan så känns varken Maseratis eller Ferraris image särskilt fotbollströjekompatibla.
2012-04-06, 14:16
Medlem
FIAT går relativt bra, trots att hemmamarknaden, dvs Italien är i fritt fall. Och samarbetet med Chrysler går riktigt bra, vilket Jeep är en del av. De senaste årens framgångar för FIAT kommer även att leda till Juventus uppgång. Krisens Italien vänder sig åter till det som utgjorde ryggraden i det italienska undret. Och Agnelli har tagit ett säkert grepp om både FIAT och Juventus.
2012-04-06, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det har du helt rätt i. Nu när jag googlade honom ser jag att han senare även spelade i Zemans Napoli.

Men han följde Foggia från Serie C till Serie A. Nio år som kröntes av åren i Serie A under Zemans ledning. Zeman kom till Foggia 1989, Mancini var då 20 år. Förra året var han målvaktstränare i Zemans Foggia, och denna säsong följde han honom till Pescara. Blev endast 43 år gammal.

Måste vara oerhört tungt för Zeman. Eftersom Mancini verkar varit väldigt omtyckt av honom.
2012-04-06, 17:47
Medlem
Saandros avatar
Lite statistik är alltid kul!

Vidal har vunnit flest bolldueller i hela Serie A hittills med hela 101, två ligger Pinzi i Udinese med 71. Det är rätt kul att Vidal har vunnit tre gånger så mer bollar än den bästa bollvinnaren i Roma som är De Rossi. Intressant är också att Pirlo som inte var en fysisk spelare eller något bra i defensiven. Han ligger på 42 vunna dueller och ligger trea i Juventus och ligger föra Van Bommel som har 39 . Han har blivit riktigt bra i närkamperna under Contes ledning.

Sammanlagt har Juventus vunnit 192 bolldueller. Napoli och Udinese ligger två med 153.

Annat smått och gått är att Juventus har släppt in minst mål i de 8 höst rankade ligorna i Europa.
17 mål insläppt på 30 matcher. Bayern ligger två med 18 mål på 28 matcher.

Dock så har Porta släppt in 17 mål på 25 matcher men snittar 0.68 medan Juventus 0.57.
2012-04-06, 18:01
Medlem
El.Bundys avatar
Enligt hollänsk media ska Juventus vara intresserade av Guidetti och vara på väg till Manchester city för att diskutera, kan dock bara vara ett rykte skrivs att de skulle röra sig om 8 miljoner euro.

http://www.fr12.nl/nieuws/18037--juventus-onderhandelt-met-city-over-transfer-guidetti-.html
Går ju även rykten om Tevez och Dzeko så kanske onödigt att ta upp detta

Skulle väll vara för att föryngra isåfall, Del Piero lämnar och resten av anfallarna är runt 27-30 år.
Frågan är skulle han få speltid? Men med CL spel nästa år behövs det en bred trupp.
Vad tycker ni Juventus fans om detta?
Senast redigerad av El.Bundy 2012-04-06 kl. 18:29.
2012-04-06, 18:29
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El.Bundy
Vad tycker ni Juventus fans om detta?

Inte om det alls. Jag tycker Guidetti är bra. Men Serie A passar inte honom. Han kommer ha det svårt där. Han är en primapunta och verkar bara kunna spela som det. Att vara en primapunta i Italien är svårare än i andra ligor. Många spelare på den positionen har sina "glory days" sent i karriären.

Sen vill jag inte ha honom i Juventus. Inte någon svenska faktiskt. Struntar i om personen är bra. Orkar inte med att ha det som Milan är nu eller när Zlatan var i Juventus.

Helt plötsligt håller alla på Milan
2012-04-06, 18:32
Medlem
El.Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Inte om det alls. Jag tycker Guidetti är bra. Men Serie A passar inte honom. Han kommer ha det svårt där. Han är en primapunta och verkar bara kunna spela som det. Att vara en primapunta i Italien är svårare än i andra ligor. Många spelare på den positionen har sina "glory days" sent i karriären.

Sen vill jag inte ha honom i Juventus. Inte någon svenska faktiskt. Struntar i om personen är bra. Orkar inte med att ha det som Milan är nu eller när Zlatan var i Juventus.

Helt plötsligt håller alla på Milan

Blir säkert inget ändå, de har kopplats ihop med så många anfallare bland annat Suarez, Dzeko, Tevez o Torres. Men känns verkligen som de behöver få in en ny anfallare som kan slåss i skytteligan nu när även Del Piero lämnar, räknar inte in John där.
Senast redigerad av El.Bundy 2012-04-06 kl. 18:36.
2012-04-06, 18:36
Medlem
K.R.I.Ts avatar
Cassano är med i truppen mot Fiorentina

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in