Resultat: .
0%
röster
2011-04-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Både Cagliari och Bologna har ganska uppenbart lagt av redan. Min tid som hobby-supporter för Genoa går mot sitt slut, men om Milanetto & grabbarna kan hålla ångan uppe kan man nog ta sig upp på kanske en 8:e plats, vilket inte är så pjåkigt. Ballardini har gjort ett bra jobb med laget, hoppas han får kredd för detta.

Salvezza-fajten kommer att blir ruskigt intressant att följa, liksom kampen om den sista CL-platsen.

- F.G
Säg inte det, du har halva sommaren också, Genua är med i fotbolls-VM för damer.
2011-04-26, 16:20
Medlem
Spinnacers avatar
Äntligen! Bort med den svaga länken som är Antonini.

Citat:
Marseilles vänsterback Taye Taiwo är överens med Milan och flyttar dit i sommar. Det uppger L'Équipe.

http://www.fotbollskanalen.se/1.2112027/2011/04/26/franska_uppgifter_taiwo_overens_med_milan

En ny storhetstid för AC Milan på horisonten kanske? Svårt att säga i detta skede, men det verkar ju mycket lovande inför nästa säsong. Mexés är väl mer eller mindre klar också. Förhoppningsvis även Ganso.
2011-04-26, 16:28
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Äntligen! Bort med den svaga länken som är Antonini.

http://www.fotbollskanalen.se/1.2112027/2011/04/26/franska_uppgifter_taiwo_overens_med_milan

En ny storhetstid för AC Milan på horisonten kanske? Svårt att säga i detta skede, men det verkar ju mycket lovande inför nästa säsong. Mexés är väl mer eller mindre klar också. Förhoppningsvis även Ganso.

Låter onekligen som Milan gör det mesta rätt nu.

MEN, vi väntar ju på Romas svar.

De ska bara bli av med den bästa backen (till Milan då troligen dessutom), den kanske mest spännande mittfältaren (hur jävla ojämn han än är) samt låta Totti åldras lite till först.

Sedan ska vi låta De Rossi hitta sin form igen samt hoppas snyggingen Boriello hittar målet.

Jag gillar ju för fan Roma, lite sådär vid sidan om men jag börjar fan vackla. Vad är tanken egentligen? Hur ska detta skämt till fotbollslag(betecknar faktiskt dem som det just nu) kunna värva ihop ett slagkraftig lag och dessutom få ihop det någorlunda under Montellas(?) vingar?
2011-04-26, 16:53
Medlem
FabioAugustos avatar
Bra värvning, Taiwo. Gratis, relativt ung, bra både framåt och bakåt. Det är lätt att glömma bort att han framförallt är en duktig försvarsspelare. Det offensiva kvalitéerna kommer i andra hand i hans fall, tycker jag. Som 4522 påpekat (vill jag minnas) hade dock Coentrao varit den ultimata värvningen.

Börjar du redan fundera över ditt hobbylag nästa säsong, FG? Jag funderar mig på något liknande, bara som ett test. Det blir dessutom en bredd i tråden om i princip alla lag täcks.
2011-04-26, 17:01
Bannlyst
http://www.fotbollskanalen.se/1.2112072/2011/04/26/hela_listan_hogsta_lonerna_i_fotbollsvarlden_ronal do_spoar_messi

Citat:
33. Andrea Pirlo – AC Milan – €500.000 – €6.000.000
63. Alessandro Nesta – AC Milan – €375.000 – €4.500.000
66. Matthieu Flamini – AC Milan – €375.000 – €4.500.000
89. Clarence Seedorf – AC Milan – €333.000 – €4.000.000

Om alla dessa skulle lämna Milan så har dom sparat in ca 19 miljoner euro bara på löner. Pengar som dom skulle kunna lägga på en värvning typ Ganso.
2011-04-26, 18:07
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
[url]
Om alla dessa skulle lämna Milan så har dom sparat in ca 19 miljoner euro bara på löner. Pengar som dom skulle kunna lägga på en värvning typ Ganso.
Han ska väl ha lön han med? Dessutom så måste man ju ersätta de nämnda spelartyperna, vilket knappast brassen gör.
2011-04-26, 18:15
Medlem
Kalevras avatar
Angående Ganso så sägs det att Santos fortfarande pekar på klausulen på 50M€ vilket är löjligt mycket pengar för en skadedrabbad och totalt oprövad spelare (utanför brasseligan). Han kommer självklart inte att säljas för de summorna men kan säkert landa på 30M€ vilket bara det är för mycket IMO.
2011-04-26, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalevra
Angående Ganso så sägs det att Santos fortfarande pekar på klausulen på 50M€ vilket är löjligt mycket pengar för en skadedrabbad och totalt oprövad spelare (utanför brasseligan). Han kommer självklart inte att säljas för de summorna men kan säkert landa på 30M€ vilket bara det är för mycket IMO.

Står även Corinthians ska köpa han för 30M€ och direkt sälja han vidare till Milan för 40M€. Varför dom skulle vilja sälja till en konkurrent för 30M€ istället för 50M€ vet jag inte.
2011-04-26, 19:01
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Bra värvning, Taiwo. Gratis, relativt ung, bra både framåt och bakåt. Det är lätt att glömma bort att han framförallt är en duktig försvarsspelare. Det offensiva kvalitéerna kommer i andra hand i hans fall, tycker jag. Som 4522 påpekat (vill jag minnas) hade dock Coentrao varit den ultimata värvningen.

Börjar du redan fundera över ditt hobbylag nästa säsong, FG? Jag funderar mig på något liknande, bara som ett test. Det blir dessutom en bredd i tråden om i princip alla lag täcks.

Coentrao hade onekligen varit en ruskigt bra värvning men jag måste säga att Taiwo utan tvekan är det näst bästa alternativet. För i mina ögon så är han en krutdunk utan dess like och det är rätt ovanligt med såpass hårda och fysiska ytterbackar i dagens storklubbar. Det kan nog vara vad Milan behöver, annars har man bara lirare i backlinjen (varken Nesta, Silva, Zambrotta, Antonini eller Abate är några monster). Sedan har han ju även ett riktigt giftigt tillslag och Milan saknar en bra vänsterskytt.
2011-04-26, 19:06
Medlem
Kalevras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Står även Corinthians ska köpa han för 30M€ och direkt sälja han vidare till Milan för 40M€. Varför dom skulle vilja sälja till en konkurrent för 30M€ istället för 50M€ vet jag inte.
Han har två klausuler som jag förstått det. Inhemska ligan 30M€, internationellt 50M€.
2011-04-26, 19:31
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalevra
Han har två klausuler som jag förstått det. Inhemska ligan 30M€, internationellt 50M€.

Man blir ju lätt förundrad av att läsa om dom här övergångssummorna för lovande brasilianare, som man verkar ha stirrat sig blind på. €30 - €50 miljoner? Det är helt sanslösa summor för spelare som i princip inte visat upp ett endaste dugg. Jag förstår inte riktigt hur storklubbarna tänker, har man inte tid och ork att scouta annat eller? Relatera ovannämnda prislappar med exempelvis Asamoah för €1 miljon och Sanchez ~€2 miljoner.
2011-04-26, 19:37
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Kan Milan verkligen signa både Taiwo och Ganso? Det skulle vara om Taiwo skaffar ett franskt pass. EU-regeln fuckar upp italiensk fotboll nåt så in i. Jag menar det finns en god tanke bakom, men timingen kunde inte vara sämre då kvaliteten på inhemska spelare är historiskt usel och statusen på lagen i ligan är på något av en all time low också. Är det rätt läge att gå miste om Neymar, Ganso, etc till ligan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in