Resultat: .
0%
röster
2012-04-06, 19:02
Medlem
bloodysamurais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El.Bundy
Blir säkert inget ändå, de har kopplats ihop med så många anfallare bland annat Suarez, Dzeko, Tevez o Torres. Men känns verkligen som de behöver få in en ny anfallare som kan slåss i skytteligan nu när även Del Piero lämnar, räknar inte in John där.

Nej, ryktet kring Guidetti är troligtvis inget annat än ett rykte. Vi är i behov av anfallare av världsklass för en plats i startelvan.
2012-04-06, 19:10
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag var tämligen säker på Torino och Sampdoria inför säsongen. Halvvägs in så var jag lika säker på Sampdorias fiasko. Och nu tror jag att de lyckas ta kvalvägen till Serie A. Jag vinglar som det värsta fyllot!

Lagen som jag hoppas på är Hellas och Pescara. Och där ser Hellas ut att klara sig bäst. Stentuff match borta mot Brescia idag. Kan bli en fantastisk match.

Så om Torino och Hellas tar direktplatserna medan Sampdoria tar kvalvägen, så är jag nöjd. Även om Zeman tillbaka i Serie A hade varit fantastiskt.

Om de lagen lyfts upp kommer vi se ett Turin-, Verona- och Genua-derby (förutsatt dessa lags rivaler inte åker ur Serie A). Mest intressant blir väl då Torino-Juventus.
2012-04-06, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Om de lagen lyfts upp kommer vi se ett Turin-, Verona- och Genua-derby (förutsatt dessa lags rivaler inte åker ur Serie A). Mest intressant blir väl då Torino-Juventus.
Brescia besegrade Hellas med ett mål på övertid. Matchen började kl 17:00. Av det lilla jag såg mot slutet av matchen, så var det inte orättvist. Kul kuriosa att Mandorlini Hellas tränare, mötte Brescias spelare Mandorlini. Far och son…

I den andra matchen fortsatte Juve Stabias Marco Sau att göra mål Två idag. 19 totalt nu.
Citat:
…
Nej, jag vill lyfta fram Marco Sau .

Jag har i tråden lite pliktskyldigt följt hans öden och äventyr. Men nu börjar han uppmärksammas på allvar. I senaste numret av Calcio2000 finns där en lång artikel om honom.

24 år, född och uppvuxen på Sardinien, gjorde succé i Cagliaris Primavera, men sedan utlånad till Manfredonia, AlbinoLeffe, Lecco, Foggia och nu Juve Stabia.

Förra året spelade han alltså i Lega Pro Prima Divisione med Zemans Foggia. Och då, äntligen blommade han under Zemans ledning ut till en riktig målskytt. De anfallare som har förstånd och talang kan verkligen ta sitt spel till en ny nivå under hans ledarskap. Och det gjorde Sau, som blev Capocannoniere med 20 mål.

Cagliari litade fortfarande inte riktigt på att han var redo för Serie A, så han lånades därför ut till Juve Stabia i Serie B. Och han har nu visat att han klarar även den nivån. Immobile (Zemans Pescara!) leder skytteligan med 23 mål (4 straffmål), Sassuolos Sansone är tvåa med 18 (7) och Sau har gjort 17 (2).

I Calcio2000 så ligger han på 6:e plats på den genomsnittliga betygstabellen (Hellas Hallfredsson toppar).

Och även om han såklart svarar klokt att han koncentrerar sig på att göra bra ifrån sig i Juve Stabia, så erkänner han då han blir pressad av intervjuaren att drömmen är att spela för Cagliari. Jag hoppas att han får chansen nästa säsong. En karriär som påminner om Cossus. Vilket även hans storlek gör.

Som en liten, snabb och teknisk anfallare har han den naturliga förebilden. Di Natale. Vilket naturligtvis gör honom ännu mer sympatisk…
De andra matcherna börjar nu, 19:00. Läge för Torino och Sassuolo att rycka i toppen? Båda har överkomliga hemmamatcher…
2012-04-06, 19:27
Bannlyst
Milan tar i med hårdhandskarna. I veckan avskedade man chefsläkaren Jean Pierre Meesserman.
Senast redigerad av magkatarren 2012-04-06 kl. 19:31.
2012-04-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magkatarren
Milan tar i med hårdhandskarna. I veckan avskedade man chefsläkaren Milan Jean Pierre Meesserman.
Haha, kan det möjligen vara så att detta skedde efter Zlatans uttalande om Pato?
2012-04-06, 21:00
Medlem
Mirko Fersini, ungdomsspelare i Lazio i Allievi Nazionali som tränas av Simone Inzaghi, ligger i koma.

Först Chinaglia, och nu det här.

FORZA MIRKO!!
2012-04-06, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Mirko Fersini, ungdomsspelare i Lazio i Allievi Nazionali som tränas av Simone Inzaghi, ligger i koma.

FORZA MIRKO!!
En trafikolycka? Eller missförstod jag?

*

Och topplagen i Serie B fortsätter att ha problem. Förra omgången:
Citat:
…
Men jag fokuserar på Serie B där det är hårt som fan i toppen. Skiljer fyra poäng mellan Torino och fyran Pescara. Av de sex översta i tabellen var det endast Hellas som tog tre poäng…
…
Och i denna omgång var det inget av de fyra främsta lagen som tog tre poäng. Torinos match blev dock uppskjuten pga oväder då de ledde med 1-0.

Sampdoria fick en utvisning och förlorade. Man halkade därmed ner till 8:e plats.

Kul att Ascoli, som jag har ett gott öga till, lyckades ta tre poäng i deras kamp för la Salvezza.
2012-04-06, 22:40
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:

*

Och topplagen i Serie B fortsätter att ha problem. Förra omgången:

Och i denna omgång var det inget av de fyra främsta lagen som tog tre poäng. Torinos match blev dock uppskjuten pga oväder då de ledde med 1-0.

Hur funkar det, spelar man om från början eller fortsätter man vid avbruten matchminut och ställning 1-0? Kan vara en 1 miljardlire-fråga denna säsong...

FORZA TORO

- F.G

PS förstår att många vill ha upp Samp igen, men det är nog kört... man slarvade bort halva säsongen, förmodligen i ren depression. Nästa säsong är man nog redo för prime time igen. Vill gärna ha upp ett obskyrt lag som Sassuolo eller Pescara :-)
2012-04-06, 23:00
Medlem
Citat:

Så jäkla tragiskt med båda dessa händelser så tätt inpå varandra. Vi får hoppas att våra spelare lirar för Chinaglia och Fersini imorgon. Som att matchen mot Napoli inte betydde tillräckligt mycket redan... Får vi se scener likt detta?
2012-04-07, 02:09
Medlem
Citat:
.

Han krockade med sin moppe på morgonen. Jag tror det var mot en container eller liknande. Tror iallafall inte att det var fler fordon inblandade, dock kan ju något fordon varit det som distraherat eller nåt. Vad jag förstått krossades hjälmen/flög av i krashen. Killen riskerar att bli hjärndöd.
2012-04-07, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloodysamurai
Nej, ryktet kring Guidetti är troligtvis inget annat än ett rykte. Vi är i behov av anfallare av världsklass för en plats i startelvan.

Han e välkommen till Lazio annars. Tillsammans med snubben Ederson som ryktas till Lazio i snart 10 år känns det som.
2012-04-07, 09:52
Medlem
bloodysamurais avatar
Citat:
Han e välkommen till Lazio annars. Tillsammans med snubben Ederson som ryktas till Lazio i snart 10 år känns det som.

Ederson går på free transfer i sommar och sägs ju vara "klar" för Lazio, så håll tummarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in