Resultat: .
0%
röster
2012-01-15, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Bara vunnit Serie A tre gånger.. Som högst kvartsfinal i Champions League. Bologna har tom högre meritlista än vad Roma har, Du är väl Roma supporter så i dina ögon så är dom nog mycket bättre än vad dom är i mina!

Inte för att vara för kritisk men jag tycker verkligen inte att Roma är ett topp lag!
13 gånger bland de tre bästa de senaste 30 säsongerna. Då får man räkna sig som ett topplag, även om man inte tillhör de tre största.

Bolognas meriter (7 Scudetti) inträffade alla före modern tid, som vi ju alla vet är från 1964-1965 (eller är det 1969-1970?).
2012-01-15, 12:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
13 gånger bland de tre bästa de senaste 30 säsongerna. Då får man räkna sig som ett topplag, även om man inte tillhör de tre största.

Bolognas meriter (7 Scudetti) inträffade alla före modern tid, som vi ju alla vet är från 1964-1965 (eller är det 1969-1970?).
Meriterna talar fortfarande för sej själv! Roma ser jag fortfarande som överskattat!
2012-01-15, 15:37
Medlem
menopels avatar
Citat:
Meriterna talar fortfarande för sej själv! Roma ser jag fortfarande som överskattat!

Vi kan ju iallafall konstatera att Roma har placerat sig högre än Juventus de senaste säsongerna och vann Coppan 2007, vilket gör att det var längre tid sen Juve vann en titel än Roma vann en..
2012-01-15, 15:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Ser ut att bli en stabil seger för Juventus Cagliari verkar inte ha mycket att komma med..
2012-01-15, 16:59
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ser ut att bli en stabil seger för Juventus Cagliari verkar inte ha mycket att komma med..

Ändå får dom in ett mål som Cossu inte lär göra igen på några månader, typiskt, men Cagliaris försvarare spelade duktigt, men Juventus vann inte pga Cagliaris försvarsspel, utan pga flera onödiga missar framför mål.
2012-01-15, 17:01
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Jo men i vanliga fall så brukar jag inte följa Roma.. Dom ses av mej som ett mittenlag!

Det var ju en bra motivering. Bara topplag som gäller eller? Jävla plastsupporter.

I övrigt tror jag Milan tar en övertygande seger ikväll och visar vilka som kommer vinna Calcio i år. Juventus är nära men saknar en-två spelare. "Synd" om dem...
2012-01-15, 17:15
Medlem
Takeshis avatar
1. Bonucci hör hemma i Allsvenskan
2. Krasic har fejkat sin spelarlicens
3. Pirlo har fått för mycket luft och antagligen spelat sig själv på fifa/pes lite för mycket och tror att han är lika bra i verkligheten
4. Vucinic måste slå upp ordet "kämpa", "springa" och "aggressiv" i lexikon
5. Matri måste få be om att inte få någon lön tills den dagen då han sätter 1/3 av skotten han skjuter
6. Pepe måste sluta titta på youtube klipp då Ronaldo leker med folk, du heter Pepe inte Ronaldo
7. Conte måste inse att man får faktiskt byta i halvtid, man måste inte vänta tills det är 25 min kvar
8. Vidal bör snarast lägga ner sin "jag-chippar-iskallt-in-den-till-någon" mentalitet
9. Buffon har faktiskt inte helt kassa fötter, försök någon gång att skjuta upp den längre än till Lichsteiner

10. Lichsteiner bör snarast lära ut alla i truppen hur man går in för en match, hade Juve haft 11 spelare som honom så skulle vi ha kört över Barca och Mourinho hade fått den i tvåan
2012-01-15, 17:30
Medlem
David Pruttons avatar
Ja... Det svänger fort!

Härligt läge för Milan ikväll.

Jag tippar att Zlatan avgör. På straff.

För övrigt fick Donadoni en flygande start, 3-1 mot Siena och bra på alla sätt och vis.
Extra plus att Giovinco fick näta igen, det var ett tag sedan nu.
2012-01-15, 17:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det var ju en bra motivering. Bara topplag som gäller eller? Jävla plastsupporter.

I övrigt tror jag Milan tar en övertygande seger ikväll och visar vilka som kommer vinna Calcio i år. Juventus är nära men saknar en-två spelare. "Synd" om dem...
Nej jag följer enbart Juventus! Och ärligt talat så förvånar det mej att Roma ses som ett topplag.. Inte för att försöka vara taskig men så är det!
2012-01-15, 17:53
Medlem
[/quote] 10. Lichsteiner bör snarast lära ut alla i truppen hur man går in för en match, hade Juve haft 11 spelare som honom så skulle vi ha kört över Barca och Mourinho hade fått den i tvåan[/quote]

Word!
2012-01-15, 21:52
Bannlyst
Mangia tillbaka?

http://www.football-italia.net/node/14678
2012-01-15, 22:44
Medlem
Abughosts avatar
Äckliga Berlusconi!
Börjar bli extremt trött på Berlusconi som ägare, köper bara medelmåttor..
Och sedan behålla Pato?
Efter dagens match ska han säljas! FORT!

Om Zlatan fick chanserna som Pato fick så skulle det stått 2-1 el. 3-1..
Grattis Inter...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in