Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Jäpp, Pellissier är värd våra hyllningar; en klassisk spelartyp--målfarlig, klubblojal, pålitlig. Jag har vid upprepade tillfällen fantiserat om att HM-Persson skulle öppna den stora plånboken och värva Pellissier till Djurgårn i slutet av hans karriär. Tror han skulle kliva in perfekt i den blårandiga stilen, och förstås ösa in mål också. Det kommer aldrig att hända, men dagdrömmar är än så länge inte förbjudna.
För att höja det kulturella värdet på denna post så kan nämnas att den berömda post-moderna romanen "Parfymen" av Michael Suskind har en 'Pellissier' i en viktig roll, vilket jag noterade när filmatiseringen gick på TV häromdagen.
Crespo är en stor krigare, och en legosoldat i bästa bemärkelse -- till synes oberörd av yttre omständigheter har han levererat i i stort sett varenda klubb han varit i. För mig kommer han dock först och sist vara en Parma-spelare. Rispetto.
- F.G
Tyvärr är det ju så att Parma saknar en bandiera, som vi varit inne på några gånger i tråden.
Att Giovinco inte axlat rollen är jag övertygad hänger ihop med hans ovissa framtid. Jag har aldrig fått känslan av att han "nöjer" sig med Parma - och varför skulle han? Det är möjligt att detta uttalats direkt eller indirekt till lagledningen och därmed har han inte fått bindeln. Morrone är okej som krigare, men han uppfyller inte kriterierna annars. Jag kan ändå tycka man borde ge bindeln till Giovinco, men jag förstår också varför det inte skett.
Just med bakgrund av det värmer ord likt dina extra, jag eller vi luttrade Parmafans får sällan vältra oss i sådana hyllningar till spelare kopplade till vår klubb. Jag hade, nästan bokstavligen kunnat döda för att få en "Pellissier" i laget.
Därför glädjer det mig extra och jag ser det som en stor ära att följa ett lag som förknippas med en hjälte som Crespo. Är tacksam för att klubben gav honom möjlighet till ett så vacker avslut.
Konungen är död - länge leve konungen!