Resultat: .
0%
röster
2012-02-02, 23:35
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Kidnappar 4522s inlägg från tråden ”Den nostalgiska och tårdrypande avskedstråden”:

Som postades samma minut som mitt hyllningsinlägg till Pellissier.

Crespo är en gigantisk profil inom Calcio. Och pinsamt nog har jag missat att han nu slutar…

Trots allt var det fint att han fick avsluta sin karriär i Parma, som är det lag som jag förknippar honom med. En fantastisk anfallare och målskytt. En av de stora…

Jag kommer fan att återkomma till den mannen…

Det ser jag framemot!
Crespo är en riktig ikon för undertecknad, så mycket fantastiska minnen av honom.
Där har vi en målskytt personifierad.

Och jag håller med, det var ett vackert slut på sagan att han avslutade hos oss. Sådant är stort i all sin enkelhet.
2012-02-02, 23:39
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Kidnappar 4522s inlägg från tråden ”Den nostalgiska och tårdrypande avskedstråden”:

Som postades samma minut som mitt hyllningsinlägg till Pellissier.

Crespo är en gigantisk profil inom Calcio. Och pinsamt nog har jag missat att han nu slutar…

Trots allt var det fint att han fick avsluta sin karriär i Parma, som är det lag som jag förknippar honom med. En fantastisk anfallare och målskytt. En av de stora…

Jag kommer fan att återkomma till den mannen…

Minnet är lite vagt men jag har för mig att när Lazio skulle värva en av då världens bäste anfallare (Crespo) så valde Cragnotti att höja priset på mjölk i någon/några månader för att ha råd med övergången. På grund utav detta skulle Crespo på något sätt varit en rätt impopulär övergång bland fotbollssupportrarna i Italien.

Under en tid så förknippade jag Crespo med Batigol rätt rejält men det kan ha varit med hårsvallet också.
Hernan Crespo

Apropå svaga minnen kommer jag ihåg en artikel från fotboll/ungdomsmagasinet GOAL från ungefär 2003/04. Där var en artikel om Hernan Crespo och om jag inte har helt fel för mig så ville unge Crespo först och främst bli skräpsamlare men morsan hans avrådde honom från det.
2012-02-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Det ser jag framemot!
Crespo är en riktig ikon för undertecknad, så mycket fantastiska minnen av honom.
Där har vi en målskytt personifierad.

Och jag håller med, det var ett vackert slut på sagan att han avslutade hos oss. Sådant är stort i all sin enkelhet.
Tyvärr är det många av de stora anfallarna som håller på att avsluta nu. Del Piero och Pippo är de som står på tur. Luca Toni försvann tillsammans med Crespo. Vafan! Jag hinner inte med. Jag åldras när jag tänker på att jag var med då de slog igenom…

Så arg jag var då Juventus petade Baggio på bekostnad av snorungen Del Piero…

Vafan…
2012-02-02, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov

Apropå svaga minnen kommer jag ihåg en artikel från fotboll/ungdomsmagasinet GOAL från ungefär 2003/04. Där var en artikel om Hernan Crespo och om jag inte har helt fel för mig så ville unge Crespo först och främst bli skräpsamlare men morsan hans avrådde honom från det.
Vilket ju är ännu ett bevis för att man inte kan förutsäga de stora genierna. Totti ville ju arbeta på en bensinmack, eftersom ”det luktade så gott och att de fick så mycket pengar”.
http://fourfourtwo.com/blogs/fourfourtwoview/archive/2010/09/02/my-perfect-10-francesco-totti.aspx
2012-02-03, 00:00
Medlem
Citat:
Cagliari besegrade Roma.

Igen...

Har du någon aning om varför Cossu blev så himla arg efter slutsignalen? Såg ut nästan som om han skulle ge Conti en smäll!
2012-02-03, 00:02
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Vilket ju är ännu ett bevis för att man inte kan förutsäga de stora genierna. Totti ville ju arbeta på en bensinmack, eftersom ”det luktade så gott och att de fick så mycket pengar”.
http://fourfourtwo.com/blogs/fourfourtwoview/archive/2010/09/02/my-perfect-10-francesco-totti.aspx

Klockrent resonemang av Totti, det är kanske det många barn och ungdomar gör fel i idag. Att se fotbollsproffs som det stora målet istället för som Totti och Crespo att se det som något att falla tillbaka på ifall man inte kan bli skräpsamlare/bensinmacksbiträde .
2012-02-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Har du någon aning om varför Cossu blev så himla arg efter slutsignalen? Såg ut nästan som om han skulle ge Conti en smäll!
Jag har inte stenkoll på vad som hände, men som jag förstod det så blev Cossu varnad då han (trots att han var utbytt) sprang in och firade Ekdals mål på övertid.

Cossu var därför lack som fan efter matchen eftersom det innebär att han är avstängd nästa match. Conti sprang fram för att hålla alla andra undan Cossus raseri. Dvs spelare som försökte trösta/lugna Cossu hölls undan av Conti.

Ingen fara alltså, enligt vad jag förstår. Men det såg jävligt märkligt ut, då alla andra i laget var glada och firade...
2012-02-03, 12:06
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Idag spelade Chievo borta mot Novara. Chievo vann med 1-2. Kapten Pellissier gjorde ännu ett mål och Chievo kommer med all sannolikhet att klara sig kvar ännu ett år i Serie A.

Han har spelat för Chievo i tio säsonger. När de efter skandalens år 2006 fick chansen i CL så tappade de fokus och åkte ur Serie A. Pellissier följde med ned och utnämndes till kapten. Han gjorde 22 mål i Serie B och året efter spelade klubben åter i Serie A.

En match i gli Azzurri, där han gjorde mål tämligen omedelbart…

En hjälte inom calcio som är värd att hyllas.

Jäpp, Pellissier är värd våra hyllningar; en klassisk spelartyp--målfarlig, klubblojal, pålitlig. Jag har vid upprepade tillfällen fantiserat om att HM-Persson skulle öppna den stora plånboken och värva Pellissier till Djurgårn i slutet av hans karriär. Tror han skulle kliva in perfekt i den blårandiga stilen, och förstås ösa in mål också. Det kommer aldrig att hända, men dagdrömmar är än så länge inte förbjudna.

För att höja det kulturella värdet på denna post så kan nämnas att den berömda post-moderna romanen "Parfymen" av Michael Suskind har en 'Pellissier' i en viktig roll, vilket jag noterade när filmatiseringen gick på TV häromdagen.

Crespo är en stor krigare, och en legosoldat i bästa bemärkelse -- till synes oberörd av yttre omständigheter har han levererat i i stort sett varenda klubb han varit i. För mig kommer han dock först och sist vara en Parma-spelare. Rispetto.

- F.G
2012-02-03, 12:17
Medlem
Ferry31s avatar
Stämmer det alltså att Milan-Napoli flyttats till 15:00 på söndag?

I så fall borde den ju visas på TV4 sport, och då ryker väl NEC-Feyenoord? Jag kollar TVmatchen.se och det står där att bägge visas på TV4 sport, men de spelas ungefär samtidigt.

Blir intressant hur man löser det. Tror den holländska blir flyttad till canal +.
2012-02-03, 13:12
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Jäpp, Pellissier är värd våra hyllningar; en klassisk spelartyp--målfarlig, klubblojal, pålitlig. Jag har vid upprepade tillfällen fantiserat om att HM-Persson skulle öppna den stora plånboken och värva Pellissier till Djurgårn i slutet av hans karriär. Tror han skulle kliva in perfekt i den blårandiga stilen, och förstås ösa in mål också. Det kommer aldrig att hända, men dagdrömmar är än så länge inte förbjudna.

För att höja det kulturella värdet på denna post så kan nämnas att den berömda post-moderna romanen "Parfymen" av Michael Suskind har en 'Pellissier' i en viktig roll, vilket jag noterade när filmatiseringen gick på TV häromdagen.

Crespo är en stor krigare, och en legosoldat i bästa bemärkelse -- till synes oberörd av yttre omständigheter har han levererat i i stort sett varenda klubb han varit i. För mig kommer han dock först och sist vara en Parma-spelare. Rispetto.

- F.G

Tyvärr är det ju så att Parma saknar en bandiera, som vi varit inne på några gånger i tråden.
Att Giovinco inte axlat rollen är jag övertygad hänger ihop med hans ovissa framtid. Jag har aldrig fått känslan av att han "nöjer" sig med Parma - och varför skulle han? Det är möjligt att detta uttalats direkt eller indirekt till lagledningen och därmed har han inte fått bindeln. Morrone är okej som krigare, men han uppfyller inte kriterierna annars. Jag kan ändå tycka man borde ge bindeln till Giovinco, men jag förstår också varför det inte skett.

Just med bakgrund av det värmer ord likt dina extra, jag eller vi luttrade Parmafans får sällan vältra oss i sådana hyllningar till spelare kopplade till vår klubb. Jag hade, nästan bokstavligen kunnat döda för att få en "Pellissier" i laget.

Därför glädjer det mig extra och jag ser det som en stor ära att följa ett lag som förknippas med en hjälte som Crespo. Är tacksam för att klubben gav honom möjlighet till ett så vacker avslut.

Konungen är död - länge leve konungen!
2012-02-03, 15:43
Medlem
Saandros avatar
Tror faktiskt det inte blir några matcher denna helg. Roma - Inter är inställd nu och kan tänka mig att Juventus och Milans match blir det med, då det är bedrövligt väder uppe i norr.
Senast redigerad av Saandro 2012-02-03 kl. 15:53.
2012-02-03, 15:57
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Tror faktiskt det inte blir några matcher denna helg. Roma - Inter är inställd nu och kan tänka mig att Juventus och Milans match blir det med, då det är bedrövligt väder uppe i norr.

Roma - Inter spelas på söndag och lagen i norr har mer snövana. Vadan denna pessimism?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in