Resultat: .
0%
röster
2011-11-03, 20:22
Medlem
doedskarpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Milan har inte råd att köpa Quagliarella från Juventus, han skulle kosta minst 10m Euro och samtidigt tvivlar jag på att Juventus verkligen vill sälja, Amauri, Iaquinta & Toni ligger väl före i säljordningen om man ska nämna några anfallare.

Jag anser att det är dags att Milan ger El-Sharaawi mer speltid.
Det lär inte vara helt omöjligt att dom släpper Quagliarella, med tanke på hur lågt Conte verkar ranka honom. Visst skulle dom föredra att släppa någon av dom andra du nämnde, men den stora frågan måste ändå vara varför någon skulle vilja köpa en medelmåtta med på tok för hög lön?

Sedan så lär El Shaarawy få spela en del närmaste tiden, då dom inte har mycket till val, men jag har svårt att se hur han ska tillföra speciellt mycket till dagens Milan. Av det jag har sett så håller han helt enkelt inte nog hög klass.
2011-11-03, 21:06
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doedskarpen
Det lär inte vara helt omöjligt att dom släpper Quagliarella, med tanke på hur lågt Conte verkar ranka honom. Visst skulle dom föredra att släppa någon av dom andra du nämnde, men den stora frågan måste ändå vara varför någon skulle vilja köpa en medelmåtta med på tok för hög lön?

Sedan så lär El Shaarawy få spela en del närmaste tiden, då dom inte har mycket till val, men jag har svårt att se hur han ska tillföra speciellt mycket till dagens Milan. Av det jag har sett så håller han helt enkelt inte nog hög klass.

Det har ryktats lite om en återvändo till Udinese, att Milan skulle styra honom till oss i ett utbyte mot Armero. Jävligt stökigt men det lär inte hända. Personligen så skulle jag kunna mörda för att se honom och Di Natale ha lekstuga ihop igen. Dom har gett mig några av mitt livs bästa fotbollsstunder. Den magin dom båda skapade tillsammans var något utöver det vanliga, två extremt fyndiga och kreativa spelare med samma tankesätt var som bäddat för succé. Quagliarellas agent har redan förnekat allt, menat att han trivs i Juventus och att det absolut inte kommer bli någon flytt i januari.
2011-11-03, 22:34
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Har inte kollat CL-tråden, men om man är orolig för Milans framtid så kanske man även borde ta en titt på Inter, vars snittålder på startelvan igår var 32 år. Deras "unga" spelare är ju dessutom inte så mycket att hänga i granen. Tycker nog Milan har det bättre ställt, även om deras gamlingar är Milan på ett annat sätt än vad Inters är.

Korrekt.
Sedan så sänks ju snittåldern rätt rejält bara Pazzo spelar istället för Milito, om Ranocchia spelar istället för Samuel.. Om Nagatomo spelar istället för Chivu och om Julio Cesar spelar istället för Castelazzi. Börjar vi kolla på om Poli kommer tillbaka osv så blir det ännu lägre.
2011-11-04, 01:11
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Sedan så sänks ju snittåldern rätt rejält bara Pazzo spelar istället för Milito, om Ranocchia spelar istället för Samuel.. Om Nagatomo spelar istället för Chivu och om Julio Cesar spelar istället för Castelazzi. Börjar vi kolla på om Poli kommer tillbaka osv så blir det ännu lägre.

Japp men kvaliten blir också rätt så dålig.
2011-11-04, 13:59
Medlem
Fotzens avatar
Citat:

Rätt sjuka val Ranieri får göra när det gäller Chivu/Nagatomo. Det går inte att ta reda på vem av dessa två spelare som är minst dålig. Nagatomo älskar verkligen att springa, synd bara att inte ens 1/10 löpningar han gör på en match är åt rätt håll.
2011-11-04, 14:24
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Rätt sjuka val Ranieri får göra när det gäller Chivu/Nagatomo. Det går inte att ta reda på vem av dessa två spelare som är minst dålig. Nagatomo älskar verkligen att springa, synd bara att inte ens 1/10 löpningar han gör på en match är åt rätt håll.

Haha, jag tycker han är så märklig, får verkligen ingen rätsida på den spelaren.
Detsamma skulle man väl kunna säga om Chivu med sin lustiga hjälm, du har verkligen rätt.
En skam för ett lag som Inter att ha de alternativen.
2011-11-04, 14:30
Medlem
Ganska sjukt av Inter att släppa en talang som Santon, visserligen stannade han av i sin utveckling sista tiden hos Inter, men som ni nämner är Nagatomo/Chivu så mycket bättre?
2011-11-04, 14:57
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Jo, men även Milan kan slänga ihop en medelmåttlig elva med en snittålder på typ 25 år.
2011-11-04, 20:33
Bannlyst
Mangia har förlängt sitt kontrakt med Palermo till 2013. En riktigt talangfull tränare som kan bli riktigt bra inom en snar framtid bara han får förtroende.
2011-11-04, 22:11
Medlem
Italiens matchtröja till EM 2012:
http://yfrog.com/gz3d2mnj

Av mig får den 5 av 5. Mycket fin tröja.

Snygga tröjor är viktigt ifall man vill nå framgång (nämn nåt lag som vunnit något i fula tröjor) så nu tror jag på Italien som europamästare.
2011-11-04, 22:21
Medlem
"Fondazione Gabriele Sandri" på Lazios matchtröjor på söndag mot Parma. Medan Parma kommer hylla Gabriele och Matteo Bagnaresi med en t-shirt. Även Triestina kommer använda sig av FGS:s logga den 20 november på sina matchtröjor mot Cremonese i Lega Pro.

STORT!
2011-11-04, 22:59
Medlem
En märklig vecka för calcio, som trots att det varit europaspel, har dominerats av helt andra saker.

Cassanos operation, som verkar ha gått bra…

Ibras bok, som helt säkert kommer att sälja bra…

Att det regnar… fy fan vad det regnar…
http://www.gazzetta.it/Calcio/Squadre/Genoa/04-11-2011/nubifragio-genova-803575339913.shtml

Ekonomisk kris… Nej skoja bara. Har ju inget med calcio att göra. Tack vare spelarnas solidariska strejk slapp de ju behöva hjälpa till. Men det var nära ögat…

Så jag valde att tillbringa veckan med att ta hand om en autist…

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in