Resultat: .
0%
röster
2011-03-13, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Det är Momoh Bangura, han spelar numera i Arameiska/Syrianska Botkyrka IF i Division 2 Svealand.

http://www.fotbolltransfers.com/?p=viewPlayer&id=2091

Bra jobbat att du hittade Bangura! Han kamperade alltså ihop med Massimiliano Allegri på mitten i Aglianese. Nån som bor i Stockholmsregionen & vågar åka Röda linjen hela vägen kan ju söka upp honom & fråga:"Hur var han, Allegri?".

Nu kollar jag i en Calcio 2000 från mars-03, Allegri hade faktiskt högst snittbetyg i laget efter 22 matcher & då var Allegri den ende förutom målvakten som spelat alla matcherna. Han var nog lite av lagets klippa. Allegri är också deras bäste målgörare, säkert straffar alltihop . Aglianese låg också bra till i tabellen så långt. Ekye Bismark står tydligen uppsatt som anfallare så det var konstigt att han värvades som back till Fiorentina. Fan, även Giuseppe Le Noci spelade där. Han är ordinarie anfallare i Hellas Verona idag (ja, jag försöker bevaka dem lite grann).

Då har Bangura lyckats bättre i karriären än Le Noci
2011-03-13, 07:27
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Och som en parentes, var håller egentligen riquelme hus? Jag minns att han var snabb att, efter fem matcher eller dylikt, påpeka och snudd på håna mig för att jag kallat Krasic överskattad. Kvällen till ära, när han inte hade ett rätt, så kan vi väl drygt 24 omgångar senare återkomma till ämnet. Helvete vad dålig han varit, antingen helt osynlig eller bara utmärkt sig med sina vedervärdiga filmningar.

Jag ska själv be att få göra avbön.
Hörde till dem som charmades en hel del i början, men jag inser mer och mer att det var ett misstag.
Har av någon hemsk anledning sett Juve en hel del i år och jag börjar göra en klassisk kovändning, Krasic är numer ett hatobjekt.
En gång är ingen gång men när man nu får se den döende svanen i tid och otid så har jag gett upp.
Och vad som hände med hans fart och räder på kanten vet jag inte, han är verkligen osynlig som du påpekar.
2011-03-13, 10:00
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Vilka har jag missat om vi bortser från Osmanovski och de stora grabbarna? Slavkovski och Goitom har väl också alla koll på.

E: http://www.youtube.com/watch?v=FAkpe4lrga0

Beror på hur långt tillbaka i tiden vi ska gå? Jag vill minnas att en mittfältsräv vid namn Niclas Nylén varit i Italien och härjat. Jag minns honom enbart för att han senare hoppade på "guldruschen" till Kina som Pelle Blohm startade. Det var under guldåren då Malmö FF-spelare rankades riktigt högt, dom hade väl en en helt sjuk streak med flera SM-guld där på sent 80-tal. Just nu har vi även Robert Buqaj som tillhör Albinoleffe men är utlånad till Halmstad, är det va?
Senast redigerad av 4522 2011-03-13 kl. 10:03.
2011-03-13, 11:33
Medlem
DonDrapers avatar
Flera och flera...MFF tog SM-guld 86 och 88.

En klassisk (för mig iaf) svensk-i-Italien-historia är Kalle Corneliusson (fostrad i Masthuggets BK) som spelade för Salernitana i Serie B och blev utlånad till Napoli, som då låg i Serie C. Egentligen hade Napoli "tagit bort" nr. 10 eftersom ingen förtjänade att bära Maradonas nummer, men i Serie C var man tvingat att mönstra en laguppställning med nr. 1 - 11 (som det borde vara överallt enligt mig). Så det hände några att Kalle jävla Corneliusson sprang ut på Sao Poalo i "Maradonas tröja".

Jag antar att de flesta här är bekanta med storyn men men...
2011-03-13, 12:31
Medlem
Citat:
Beror på hur långt tillbaka i tiden vi ska gå? Jag vill minnas att en mittfältsräv vid namn Niclas Nylén varit i Italien och härjat. Jag minns honom enbart för att han senare hoppade på "guldruschen" till Kina som Pelle Blohm startade. Det var under guldåren då Malmö FF-spelare rankades riktigt högt, dom hade väl en en helt sjuk streak med flera SM-guld där på sent 80-tal. Just nu har vi även Robert Buqaj som tillhör Albinoleffe men är utlånad till Halmstad, är det va?

Jaså, det var Niclas Nylén som var i Cosenza (jag kollade upp det nu), jag hade för mig att det var Jonas Axeldal som var där men han var tydligen i Foggia. Blandade ihop de två sydklubbarna, bägge låg i Serie B & både Nylén & Axeldal spelade med MFF. Nylén flackade runt ett tag på 90-talets andra hälft. Det var ju inte riktigt under MFF:s guldår utan Nylén hade varit med om en hel del kräftgångsår med de gråa MFF-årgångarna på 90-talet.

Axeldal gjorde riktigt bra ifrån sig i Foggias spelarbuss. Han räddade laget från en fruktansvärd olycka. Det kan ha varit på väg från en bortamatch. De flesta sov i bussen, Axeldal satt längst fram. Plötsligt märker han att bussen beter sig konstigt, chaffören hade däckat av någon anledning, Axeldal rusade fram & tog tag i ratten & hindrade bussen från att köra av vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper

En klassisk (för mig iaf) svensk-i-Italien-historia är Kalle Corneliusson (fostrad i Masthuggets BK) som spelade för Salernitana i Serie B och blev utlånad till Napoli, som då låg i Serie C. Egentligen hade Napoli "tagit bort" nr. 10 eftersom ingen förtjänade att bära Maradonas nummer, men i Serie C var man tvingat att mönstra en laguppställning med nr. 1 - 11 (som det borde vara överallt enligt mig). Så det hände några att Kalle jävla Corneliusson sprang ut på Sao Poalo i "Maradonas tröja".

Har för mig att jag brännde av den storyn om Napolis "numero 10" i något av mina första inlägg på FB men den tål ju att dras både två, tre & tjugo gånger.

MFF vann väl serien någon eller några gånger men torskade när man körde den där slutspelsvarianten som man hade några år? Så dom var ganska dominerande då även om det bara blev två guld.

För övrigt skulle inte Joe Jordan ha käkat upp Gattuso. Alltså, gamla Tipsextra var inte Joe Frazier vs Muhammed Ali direkt. Jag tycker mig se en tendens till att gärna överdriva det där. Han skulle säkert knockat både Corneliusson, Axeldal & Nylén men knappast Gattuso.
2011-03-13, 12:50
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ishizaki i Genoa

Den hade jag missat. Trots sin något tvivelaktiga klubbtillhörighet, nu och historiskt, så är Ishizaki en Fula Gubben-favorit i Allsvenskan. Med sin inställning och orädda spelstil borde han kunna funka i en bättre liga, men det kanske var snabbheten som felade i Serie A, som vanligt... någon som vet något om denna sejour?

- F.G
2011-03-13, 13:02
Medlem
Fula Gubbens avatar
Krasic är en one-trick-pony som genomskådats av samtliga italienska försvar. Det tog knappt en halv säsong. Samtidigt så är "funktions-spelare" allt vanligare, och Krasic gör det han gör (driver bollen i hög fart utmed kanten) bättre än nästan alla andra spelare i Europa (Robben och Ribery finns bland undantagen). Han kan vara extremt värdefull för ett lag som spelar honom på rätt sätt, och i en liga där inte både domare, motståndare och publik har dömt ut honom. I t ex La Liga skulle han kunna ha lekstuga och bli en värdefull spelare för ett halvbra lag.

Krasic är ingen dålig spelare, utom möjligen att han är dålig på att filma. Ganska komiskt att höra folk som kallade honom en av höstens bästa värvningar m m nu hävda att han är värdelös.

- F.G
Senast redigerad av Fula Gubben 2011-03-13 kl. 13:06.
2011-03-13, 13:09
Bannlyst
Citat:

Är besserwisser så får tyvärr rätta dig. Guri Baqaj heter han. MFF som mdoerklubb. Eller HBK nu i och med att han spelar där.

Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper

2011-03-13, 13:11
Medlem
Fula Gubbens avatar
Bari gör 0-1 på en Brolin-frispark via Genoas avlagde ungrare Rudolf!

Slå på TVn om ni inte har gjort det.

Um, fel tråd.
2011-03-13, 13:28
Medlem
F.D.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Bari gör 0-1 på en Brolin-frispark via Genoas avlagde ungrare Rudolf!

Slå på TVn om ni inte har gjort det.

Um, fel tråd.

Allt nog pga att Allegri envisas och spelar med defensiva mittfältare när han borde spela med offensiva!
2011-03-13, 14:27
Medlem
Krädd till 4522 som på något vis hade på känn att Bari skulle gneta till sig poäng. Vad Milan håller på med är däremot oförståeligt.
2011-03-13, 14:34
Medlem
F.D.Ls avatar
Zlatan är fan ingen normal fotbollspelare. Hur fan kan man göra det han gjorde när han blev utvisad? Jag förstår mig inte på den idioten. Jag vill aldrig mer se han i Milan. Han borde satsa på en karate karriär istället. Hora.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in