Resultat: .
0%
röster
2011-12-03, 20:09
Medlem
I.Am.Legends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Fast det förstnämnda är ju betydligt vanligare än det sistnämnda, vilken liga du än tittar på. Det är väldigt få lag som ofta håller en hög nivå genom en hel match. United mötte ändå Arsenal, i början på säsongen, och var sjukt taggade. Svårt att tagga till när man spelar i november/december och redan leder så många mål mot Chievo.
Du har rätt. Det var bara att han kommentatorn sa att i serie a så gör man så för att de är gentlemän och jag känner inte till att något lag i serie a har vunnit med 5-0 eller mer under 00 talet. gazetta kallade ju också zlatan för en gentleman
2011-12-03, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I.Am.Legend
Du har rätt. Det var bara att han kommentatorn sa att i serie a så gör man så för att de är gentlemän och jag känner inte till att något lag i serie a har vunnit med 5-0 eller mer under 00 talet. gazetta kallade ju också zlatan för en gentleman
Redan förra säsongen vann ju Udinese borta mot Palermo med 7-0.
2011-12-03, 20:26
Medlem
I.Am.Legends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Redan förra säsongen vann ju Udinese borta mot Palermo med 7-0.
hade faktiskt helt o hållet glömt bort det
2011-12-03, 21:10
Medlem
motvalls avatar
När man talar om trollen. Läste just på Svenska Fans att matchen i Padova mot Torino blivit avbruten i 75:e och återupptas på söndag! Orsaken var inte huliganer utan att elen försvann 6 ggr på Stadio Euganeos. Padova ledde med 1-0.
2011-12-03, 22:36
Medlem
raugers avatar
"Moratti röker på"

Haha
2011-12-03, 22:40
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Tror det är dags för Prandelli att ta Matri på allvar, han envisas verkligen med att spela en Pazzini som inte har levererat alls jämfört med Matri, Matri leder Juventus poängliga med 6 mål och 4 assist, ganska galet egentligen för en prima punta. Grintan han visar idag värmer många Juventinos hjärtan.

Citerar mig själv efter matchen idag, Pazzini var ännu en gång rent ut sagt usel.
2011-12-03, 22:41
Medlem
snillet_1s avatar
Inter MÅSTE värva Tevez.

Visst är det små marginaler och "egentligen" ska man ha en pinne med sig men... Jag är fortfarande övertygad om att Tevez kan lyfta detta.

Ser att många interfans klagar på Ranieri och hans byten... Tja, jag kan säga som så att jag aldrig förstod de som snackade om att Ranieri tillför stabilitet och annat i de klubbar han kommer till. Jag tycker mest han jämt ska trixa och lirka med skumma byten i var och varannan match. Lite Benitez över honom. Minns exempelvis när han tog ut De Rossi och Totti i halvtid mot Lazio... Fucking Lazio.

Det var lyckat men tja... Ingen gör det.

Noterar i övrigt att Sportbladet inte benämner denna hawaii-match med ett enda ord. Inte ett enda ord!
Senast redigerad av snillet_1 2011-12-03 kl. 22:49.
2011-12-03, 23:09
Medlem
motvalls avatar
Inters mittfält idag (Seriematcher) Start, inhopp, mål
5 Dejan Stanković 33 år 5 4 0
8 Thiago Motta 29 år 4 0 2
10 Wesley Sneijder 27 år 5 1 1
11 Ricardo Álvarez 23 år 2 4 0
18 Andrea Poli MF 22 år 0 0 0
19 Esteban Cambiasso 31 år 12 0 2
20 Joel Chukwuma Obi 20 år 4 6 0
29 Coutinho 19 år 2 0 1
48 Lorenzo Crisetig 18 år 0 0 0
77 Sulley Ali Muntari MF 27 år 1 2 0

Det är inget MF man blir rädd för, när Sneijder är borta, nu när Cambiasso och Stankovic har passerat bäst-före-datum.
Senast redigerad av motvall 2011-12-03 kl. 23:12.
2011-12-03, 23:18
Medlem
Ozknybergs avatar
Man väljer att sitta hemma en lördagskväll för att följa detta Inter, ibland undrar man vad fan man håller på med.
2011-12-03, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Noterar i övrigt att Sportbladet inte benämner denna hawaii-match med ett enda ord. Inte ett enda ord!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/article14028448.ab har legat uppe sen dryg kvart efter matchen blåstes av
2011-12-03, 23:53
Medlem
Napoli tog ikväll en säker seger mot ett Lecce som ju är en oerhört stark nedflyttningskandidat. Jag hade dock planerat in ett inlägg om Uruguay igen & ta upp det här söndertuggade begreppet "fingertoppskänsla". Ofta hör man att det pratas om tränares fingertoppskänsla. Det är nog ingen myt utan något som verkligen finns.

Däremot blir det slentrianmässigt ofta just kring byten som begreppet fingertoppskänsla dras upp. Kanske för att det är det vi lättast ser & i efterhand är det alltid när det blir ett lyckat byte som det dras upp. Men fingertoppskänsla måste man nog ha ständigt som tränare. Inte bara när man byter ut en spelare mot en annan. En snickares fingertoppskänsla handlar ju om så mycket mer än att bara välja vilken såg till vilket arbete.

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Ruben Sosa var en riktigt bra spelare i Inter... han var faktiskt den som fick mig att få upp ögonen för uruguyanska spelare första gången... snarare än Francescoli, som jag knappt hade koll på eftersom han inte spelade i en lika stor klubb som Sosa. Sedan nämner jag förstås Fonseca igen, eftersom ingen kan hindra mig. Alltså: Fonseca.

Uruguay började ju på Friuli 1990 med att spela 0-0 mot Spanien. Ett bittert resultat då man var det bättre laget & Ruben Sosas straffmiss på slutet är en sådan händelse som alla uruguayaner känner till. Det sägs att bollen ännu inte har landat.

Sen åkte man till Verona för att möta ett ruskigt bra Belgien där Enzo Scifo (Inter & Torino) med italienska rötter dominerade. Den genialiske Scifo & belgarna hade en briljant dag & även om Uruguay spelade riktigt bra så vann belgarna med 3-1 i en av VM:s bästa matcher.

Efter två väl genomförda matcher så skulle Uruguay åka tillbaka till Udine med bara en poäng & ryggen mot väggen. Sydkorea måste slås. Vinner man så skulle man gå vidare. Det var ju bara 6 grupper på den tiden så de 4 bästa treorna gick också till åttondel. Sydkorea hade torskat mot både Belgien & Spanien & borde bli en lätt match för Sosa, Francescoli & gänget.

Men det var en sådan där jääävla dag!

Ingenting funkade. Uruguay kom ingenstans & koreanerna hade gett sig fan på att inte åka hem utan poäng. Tabarez hade av någon anledning tagit med en helt okänd spelare i VM-truppen. Den unge Daniel Fonseca hade knappt spelat A-lagsfotboll ens & var nog bara med för att utvecklas. Han var inte ens känd i hemlandet.

I den 62:e minuten vid 0-0 tar Tabarez beslutet. Han byter ut storstjärnan Ruben Sosa & sätter in Fonseca. Hur tänkte han här? En halvtimme är ändå rätt lång tid kvar. Ändå chansar han med att byta ut en spelare i världsklass mot en helt oprövad yngling. Jag tror nästan att detta var Fonsecas landslagsdebut.

Ja, i slutsekunderna så avgör Fonseca matchen genom att smyga sig fri & nicka in 1-0! Uruguay vidare & Fonseca bars upp av lagkamraterna som en frälsare. Fingertoppskänsla!!!

I klippet ser vi tidigare nämnda Genoaspelarna, den lille kompakte krutdurken Carlos Aguilera som har en stolpträff samt den råe mittfältaren José Perdomo (nr 5), senare kallad "Terremoto", som skjuter. Fonseca får faktiskt även förtroende att slå en frispark.

Friuli är inte riktigt fullsatt då FIFA hade ett knäppt system som gjorde att lokalbefolkningen inte kunde köpa biljetter till enskilda matcher. Rädslan för huliganer var löjligt extrem & det här var tråkigt & sjukt. Över 29 000 ska där ha varit i alla fall.

http://www.youtube.com/watch?v=7uGsm95oBdE

Problemet med begreppet "fingertoppskänsla" kom i åttondelen då Uruguay stötte på hemmanationen Italien. I Rom på Olimpico. Ruben Sosas hemmaarena med Lazio. Nu hade han chansen att revanschera sig för straffmissen & göra sitt livs match. Men Tabarez valde otroligt nog att fortsätta med Fonseca! Sosa på bänken!

Visserligen fick Sosa komma in, men då var laget tröttkört efter intensivt försvarsspel. Man förlorade med 0-2.
2011-12-04, 10:42
Medlem
David Pruttons avatar
Ja, precis som jag trodde och hoppades på så fortsätter Inter att söka efter någon slags form men det är nog bara att konstatera att det inte håller.
Ingredienserna i soppan är många och de som väljer att ta den lätta vägen och såga Ranieri och hans byten (fingertoppskänsla) anser jag gör det för lätt för sig.
Inter och dess säsong är nog egentligen underlag för en forskningsuppsats.

Udinese gjorde mig glad igår, dels cashade jag in en del men framförallt uppträdde man disciplinerat och bjöd på en utmärkt genomförd bortamatch, man förstår mer och mer varför laget går så bra som de gör. Ruggigt disciplinerat, snabba omställningar och (jag sällar mig till skaran härinne) en av Europas bästa målvakter, herregud vilken pondus han har!

Taggar upp inför tevesänd kvällsmatch med mitt Parma, det är man inte bortskämd med!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in