Citat:
Ursprungligen postat av Arachnid
Sabatini: Roma are close to making a big signing
Blir spännande att se Walters definition på en Big signing.
Vågar man hoppas på G. Rossi?
"Guiseppe Rossi? Vad har han för position? Är inte han en sådan där anfallare?" - Borde varit ett citat av Sabatini.
Men nu ser verkligheten inte ut riktigt så, utan det är precis i vanlig Sabatini-ordning det omvända som gäller. 4522 har påpekat det ett antal gånger om den så annars hyllade Sabatini, och jag trodde väl i min enfald att det skulle visa sig annorlunda med en starkare klubbdirektör än de han haft tidigare. Men faktum är att just försvarsspelare helt enkelt inte tycks vara en prioritet för Gula Blend-mannen. I Heinze landade han ju förvisso något av ligans mest spektakulära spelare under sommarfönstret, men det har nog bara att göra med att han är just spektakulär och inte särskilt mycket med att han faktiskt är försvarare. Nego och Angél var väl också förhållandevis intressanta men de båda spelar ju fortfarande högre upp på planen än de flesta anfallare gör.
Jag är dock övertygad om att både Di Benedetto och Balldini ägnat de senaste månaderna åt att tjata febrilt på Sabatini angående just de ovanstående punkterna, och att det därför kommer landa en del ospektakulära försvarsspelare i Fiumicinos inrikesterminal innan druvorna behöver plockas någonstans vid höstkanten.
Jag brukar heller inte vanligtvis dagdrömma om mercaton särskilt mycket och länge, men tanken på Ogbonna eller främst Gastaldello hade fått min tämligen ordinära vardag att helt plötsligt gå i extas, vilket är ett tämligen bra betyg eftersom den enda människan som egentligen kan få mig i extas är Rosella Sensi. Capuano hade nog varit varit ett bättre alternativ då Pescaras sätt att försvara påminner mest om Romas dito, men börjar man väga in sådana alternativ när man drömanalyserar sin favoritback i Serie B på ett forum så skulle man nog nästan... Uhm, eh.
- d