Resultat: .
0%
röster
2012-03-26, 22:41
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Moratti och Inter vann scudetti på bekostnad av calciopoli, har han rattat det själv så ska han givetvis ha all cred i världen men det är något han aldrig kommer få upprättelse för i så fall. Om det var vad du skulle ge Moratti så belyser det fortfarande bara hans uselhet. Nu har han dessutom lyckats avsluta med Ranieri, anställa Stramaccioni och därmed sabba totalt för sitt ungdomslag som faktiskt presterar någonting.

Vad menar du med att man sabbar totalt för Primaveran nu? Stramaccioni är en temporär lösning tills sommaren då en annan tränare kommer att ta över, något var tvunget att hända och det var verkligen på tiden. En billig lösning från de egna leden, ung, kör 4-2-3-1 och är italienare. Vet faktiskt inte om Primaveran har något att spela för heller i detta slutskede av säsongen, är inte allt för insatt i det.
2012-03-26, 23:11
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Moratti och Inter vann scudetti på bekostnad av calciopoli, har han rattat det själv så ska han givetvis ha all cred i världen men det är något han aldrig kommer få upprättelse för i så fall.

(Motvall; Min åsikt också men han värvade)

Om det var vad du skulle ge Moratti så belyser det fortfarande bara hans uselhet. Nu har han dessutom lyckats avsluta med Ranieri, anställa Stramaccioni och därmed sabba totalt för sitt ungdomslag som faktiskt presterar någonting.

Är inte det ett budskap om något från en ägare av ett företag/fotbollslag, man skiter i de gamla anställda, trots att den bäste för dem varit deras ledare, utan satsar istället på en person som ger unga spelare energi och vinnarförmåga. Givetvis kommer Inter dala i serien nu, men vilket beslut!

Stramaccioni!
2012-03-26, 23:33
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Vad menar du med att man sabbar totalt för Primaveran nu? Stramaccioni är en temporär lösning tills sommaren då en annan tränare kommer att ta över, något var tvunget att hända och det var verkligen på tiden. En billig lösning från de egna leden, ung, kör 4-2-3-1 och är italienare. Vet faktiskt inte om Primaveran har något att spela för heller i detta slutskede av säsongen, är inte allt för insatt i det.

Fast vadå, du tror väl inte Stramaccioni snällt kommer gå tillbaka och träna primaveran när "den temporära lösningen" runnit ut? Han lär snarare göra en Montella eller Mangia, det vill säga bli ganska het på marknaden. Något var tvunget att hända? Ja, att Morattis bihang strök med eller något i den stilen. Skygglappar på! Sparka tränare!

Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Är inte det ett budskap om något från en ägare av ett företag/fotbollslag, man skiter i de gamla anställda, trots att den bäste för dem varit deras ledare, utan satsar istället på en person som ger unga spelare energi och vinnarförmåga. Givetvis kommer Inter dala i serien nu, men vilket beslut!

Stramaccioni!

Jag vet inte om du driver eller är allvarlig.

Att anställa en romanista i Inter känns ju lite.... sketchy så att säga.
Senast redigerad av 4522 2012-03-26 kl. 23:38.
2012-03-26, 23:36
Medlem
Fula Gubbens avatar
Kan inte skaka av mig känslan att om Inter behållit Etoo och krängt iväg Sneijder så hade läget sett helt annorlunda ut idag. Som en del säkert minns så var den giftige negern i sitt livs form och spelade briljant även i de matcher när Inter spelade dåligt. Detsamma kan inte sägas om Sneijder, som egentligen bara varit bra när hela laget varit på topp (under Mourinho).

Sneijder är förstås en bra spelare, men hans äktenskap med Inter tycks snarare ha varit ett äktenskap med en portugisisk demontränare, och Mou lämnade lille Vesslan för flera år sedan.

Skulle vilja se Sneijder i PL med en riktigt bra tränare.

- F.G
2012-03-27, 00:10
Bannlyst
Tror inte Sneijder skulle klara av PL. Han är extremt skadebenägen och hade nog spenderat mer tid inne på sjukstugan än på plan.

Sen verkar ju Sneijder vara jävligt ensidig som människa...inte någon man litar på i motgång. Att han har den där egenskapen som kan dra ner hela laget i skiten är ganska sällsynt. Jag har då inte sett något liknande.
2012-03-27, 01:20
Medlem
Zenophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arachnid
Där rök Ranieri

Jag kommer att sakna tårarna. Han hade ju så fina tårar.
2012-03-27, 01:33
Medlem
TKD_1337s avatar
På tal om tårar. Conte grät igår för att hans moster eller faster dog:

Citat:
Antonio Conte explains why he shed a tear at the final whistle of Juventus-Inter ad adds “we wanted to give our fans this moment of joy in the Derby d’Italia.”

The Coach was visibly moved at the end of the 2-0 victory this evening, although it had little to do with football.

“My aunt died recently and she was like a second mother to me,” he told Sky Sport Italia.

http://www.football-italia.net/17057/conte-explains-juve-tears

Inter sparkar Claudio Ranieri? Värva Del Neri så är säsongen fulländad sett till värvningar av förlorare.
2012-03-27, 07:11
Medlem
ILoveBigButtss avatar
Milans skadade spelare har missat 218 matcher. Milan har även aldrig spelat en match med en full trupp. Och ändå ligger man etta...
2012-03-27, 10:54
Medlem
1772s avatar
Kan någon förklara varför Del Piero nästan aldrig får spela?
När han väl spelar så är han ju lysande.

Jag förstår att han inte startar varje match, men så lite speltid som han har är ju bra märkligt...
2012-03-27, 15:55
Medlem
Sabatini: Roma are close to making a big signing

Blir spännande att se Walters definition på en Big signing.
Vågar man hoppas på G. Rossi?
2012-03-27, 17:51
Medlem
David.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arachnid
Sabatini: Roma are close to making a big signing

Blir spännande att se Walters definition på en Big signing.
Vågar man hoppas på G. Rossi?

"Guiseppe Rossi? Vad har han för position? Är inte han en sådan där anfallare?" - Borde varit ett citat av Sabatini.

Men nu ser verkligheten inte ut riktigt så, utan det är precis i vanlig Sabatini-ordning det omvända som gäller. 4522 har påpekat det ett antal gånger om den så annars hyllade Sabatini, och jag trodde väl i min enfald att det skulle visa sig annorlunda med en starkare klubbdirektör än de han haft tidigare. Men faktum är att just försvarsspelare helt enkelt inte tycks vara en prioritet för Gula Blend-mannen. I Heinze landade han ju förvisso något av ligans mest spektakulära spelare under sommarfönstret, men det har nog bara att göra med att han är just spektakulär och inte särskilt mycket med att han faktiskt är försvarare. Nego och Angél var väl också förhållandevis intressanta men de båda spelar ju fortfarande högre upp på planen än de flesta anfallare gör.

Jag är dock övertygad om att både Di Benedetto och Balldini ägnat de senaste månaderna åt att tjata febrilt på Sabatini angående just de ovanstående punkterna, och att det därför kommer landa en del ospektakulära försvarsspelare i Fiumicinos inrikesterminal innan druvorna behöver plockas någonstans vid höstkanten.

Jag brukar heller inte vanligtvis dagdrömma om mercaton särskilt mycket och länge, men tanken på Ogbonna eller främst Gastaldello hade fått min tämligen ordinära vardag att helt plötsligt gå i extas, vilket är ett tämligen bra betyg eftersom den enda människan som egentligen kan få mig i extas är Rosella Sensi. Capuano hade nog varit varit ett bättre alternativ då Pescaras sätt att försvara påminner mest om Romas dito, men börjar man väga in sådana alternativ när man drömanalyserar sin favoritback i Serie B på ett forum så skulle man nog nästan... Uhm, eh.

- d
2012-03-27, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David.
Men faktum är att just försvarsspelare helt enkelt inte tycks vara en prioritet för Gula Blend-mannen.
- d
Snyggt! Visst är han lite lik Ranelid?
Jag håller med dig. My five cents:

-Skicka hem Bojan & Kjaer, sedan måste man ju lösa Borrielloproblemet då den odågan med högsta sannolikhet återvänder till Olimpico då Damen inte vill ha honom.
-Signa en något mer defensiv wingback än de som finns tillgängliga i dagsläget (typ en 6-7 år yngre Taddei?)
-Signa en stabil mittback
-Signa en pålitlig anfallare (typ batigol, G.Rossi?)

Mittfältet är väl det enda man som Romasupporter i dagsläget kan vara riktigt nöjd med, och jag tror att Pjanic/DDR/Gago(Marquinho) kan bli riktigt vassa när spelstilen är 100% gjuten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in