Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag tycker försvaret är svagare. Man har ingen riktigt vänsterback efter att man obegripligt skeppade iväg Ziegler så fort han visade sig i Turin och Chiellini borgar helt enkelt inte för stabilitet. Men Barzagli spelar bra fotboll. Där är den verkliga stöttepelaren i dagens Juventus-försvar.
Chiellini är ligans bäste defensiva ytterback. Att säga att han inte borgar för stabilitet känns märkligt i det läget. Visst, bollbehandlingen är katastrofalt oestetisk, det ger jag dig. Detta kan möjligen ge ett intryck av att här har vi en herre som inte vet vad han sysslar med, men som sagt... det finns ingen bättre stopper längs flankerna. Huvudspelet, aggressiviteten, fysiken, hjärtat.
Men ja, backlinjen är extremt känslig för skador. Formationen Licht-Bonucci-Barzagli-Chiellini var ett genidrag som jag hoppas att Conte hade i åtanke innan han skickade Ziegler. Problemet är att så fort en av dessa åker på en långtidsskada så får vi istället njuta av någon av herrarna De Ceglie, Grosso, Sörensen, Motta.
Hej då Scudetto-drömmar, CL-platser och hej hattrick i 7:e-platser.
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Anfallet ser ju grymt ut? Matri, Vucinic och Quagliarella är alla tre bland de bästa i Serie A. Peta Vucinic för Del Piero skulle jag aldrig göra. Dels för att Del Piero helt enkelt inte är lika bra längre och för att Vucinic är en spelare som kan göra mål från ingenting och han är god för cirka 15 ligamål per säsong.
Håller med. Finns ingen anledning att ändra på något i anfallet för stunden. Amauri, Toni och Iaquinta skall lastas av helst i vinter men senast i sommar. Quagliarella skall behållas och ges chansen om Matri behöver avlastning. Vucinics kreativa ådra behövs på planen.
Krasic, Elia och Quagliarella kommer alla få sina chanser, säsongen är lång.