Resultat: .
0%
röster
2011-09-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
TV4sport sänder Milan-Lazio på fredag, Cesena-Napoli på lördag och Palermo-Inter på söndag

Precis, och 11an sänder Juventus-Parma 12.30 samt Roma-Cagliari 15.00 på söndag. Nu kör vi!
2011-09-07, 23:16
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
TV4sport sänder Milan-Lazio på fredag, Cesena-Napoli på lördag och Palermo-Inter på söndag

Tack för ditt svar! Inga tidiga lunchmatcher, eftermiddagsmatcher och kvällsmatcher på söndagen? Antar att Palermo - Inter är en kvällsmatch va?

Förövrigt, Thiago Motta har skadat sig. Igen. Glaslirare.
2011-09-08, 00:16
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Tack för ditt svar! Inga tidiga lunchmatcher, eftermiddagsmatcher och kvällsmatcher på söndagen? Antar att Palermo - Inter är en kvällsmatch va?

Förövrigt, Thiago Motta har skadat sig. Igen. Glaslirare.

Finner det (också?) märkligt att inga tidiga matcher visas då söndagen var, om jag inte minns fel, sprängfylld med matcher.

Edit: Undantaget kanal 11 uppenbarligen, som jag dock inte har varför det inte räknas för mig
2011-09-08, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pupone92
Som du kanske märkte lade jag fokus på dem lite mindre lagen/projekten, alltså inte Lazio. Läget kring Lazio känns spännande (så spännande det kan kännas kring dem ljusblå...) och intressant, hade jag valt att ta upp er hade jag givetvis fokuserat på Lotitos arbete och indirekt på Igli Tare. Man kan såklart argumentera för att detsamma borde gälla Palermo (avdelning: presidenten agerar sportchef), men nu valde jag att köra på Sogliano och inte Zamparini.

Jag förstår. Jag var ironisk. Jag vill inte att du smutsar ner den här tråden med prat om Igli Tare eller Lotichio. Bra då har vi löst det.

1 dag kvar....
2011-09-08, 08:19
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
TV11, vem har den skiten? Får hoppas att bet365 kör i år med. Annars blir det tufft nu när myp2p är nere vad jag förstår. Orka sitta och streamhunta som om det vore 2005.
2011-09-08, 08:59
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Men hur märker man att Totti är lobotomerad? Var ju inte så att han briljerade med filosofiska iaktagelser tidigare...

...och någonstans här skiner Brilles syniska personlighet igenom och han avslöjar att han är mer anti-calcio moderno än romanista. Gott så, men ska vi vara riktigt ärliga så har han sagt mycket matnyttigt och faktiskt relativt igenomtänkt förr via sin sida. Samma i hans kolumn i Cds.
Men som alltid säger ju en sån som Totti mest genom att inte säga ett skit. Som genom en "basta"-tröja. Eller när man i samma veva hittar länkar till mycket Enrique-kritiska texter på hans egna sida. Eller som nu, när hela jävla världen stormat, alla inklusive undertecknad har panik, när hela världen helt plötsligt unisont försvarar Totti... Ja då är huvudpersonerna helt tyst. LE säger inte ett skit, men han är väl för cool för det, och Totti han säger givetvis inget han heller - för sur för det, eller så vet han att det inte är lönt.

Sen träning. Alla rapporterar därifrån att "herregud - Totti LER!!!". Sen så ska Sabatini och Totti pratat i 15-30 minuter. Och nu så säger klubben att Totti är centrum av projektet, och Totti säger att man måste sluta upp bakom LE.
Aaaah så snuttigt!

Finns flera radiokanaler i Rom. En del är helt och hållet dedikerat stadens enda fotbollslag värd namnet. En gång på Trigoria upptäckte jag att 3-4-5 stycken livesände träningen. Och publiksiffran dyker (16 000 sålda säsongskort - historiskt kasst!) men intresserat finns uppenbarligen, då man likförbannat har världens enda dagliga tidning tillägnad en och samma klubb - Il Romanista. Sen TV och tidningar. En helvetes massa siter - som sänder "live" när det är nåt sånt här, med fortlöpande och tidsangivna uppdateringar. Och 1.5 miljoner tränare som trängs i en enda stad.
Borde kanske lärt oss men i Rom blir allting större än vad det är. Det gäller Totti. Scudetton. Och det gäller den här såpan. För hela världen verkar varit i gungning, men de två huvudpersonerna verkar varit rätt så samlad, iaf av det vi kan döma.

Men still... det suger. Är uppenbart för exakt alla att Totti inte petades av sportsliga anledningar... Så vad ligger bakom det här? Ska vi ana Darth Vader i faggorna...? Har Moggi hoppat in i Baldinis kropp, eller är Baldini resultatet av en sån där misslyckat lobotomering som Brille yrar om? Eller är det bara LEs verk, vill han pissa in sitt revir?

I en tid då Tommasi leder en strejk för att öka på priviligierades rättigheter och kassa, jadå kan man fan inte veta nåt om nåt.

Annat än...........

Fotbollsintresset i Italien är historiskt lågt. Endast 45% av befolkningen anses (efter undersökningar) ens ha ett favoritlag. Publiken på arenorna och i sofforna minskar och antalet licensierade spelare minskar.

Jomen det går jävligt bra nu.......................

Men ska vi nu vända oss tillbaka till Totti så......... Brille, nu vet jag du inte håller honom kär, men känns som Cellino har betydligt färre indianer i sin kajak än vad Totti har.
2011-09-08, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
...
Men ska vi nu vända oss tillbaka till Totti så......... Brille, nu vet jag du inte håller honom kär, men känns som Cellino har betydligt färre indianer i sin kajak än vad Totti har.
Nej för fan. Cellino är en balanserad man som kan uttrycka sig diplomatiskt. När det stormade som mest kring Totti och alla jävlar dök upp för att försvara honom så sa Cellino:

“Totti is a showman more than a player nowadays. I might invite him to play guitar with me.”
http://www.football-italia.net/sep7s.html

Vilket fick Chief, äh förlåt De Rossi att genast försvara Totti.

Genom att självmant krypa in i strypkopplet så förnedrade han inte bara sig själv utan även alla de som engagerat sig för hans sak. När de nya herrarna rycker i kopplet nästa gång så kanske den gamla byrackan inte kan räkna med samma uppslutning.

Visst, han hade inget egentligt val om han ville fortsätta spela fotboll. Men det är onekligen befriande med spelare som Cassano...
2011-09-08, 09:40
Medlem
zachs avatar
Hade inte gjort min dagstur på nätet innan jag skrev förra inlägget så...

Roma stred ju mot tessera del tifoso, det där jävla kortet som krävdes för att se fotboll. Maroni förbjöd alla tidigare försök till att kringgå det, men i förrgår(?) kom Roma med en kontring. Tydligen har Di Benedetto tänkt till tillsammans med bla asromaultras.orgs överstegeneral tillika advokat Lorenzo Con....nånting, pallar inte googla i samarbet
Kommer inte ihåg exakta innebörden av kortet (får återkomma med det) kontringen består av men dagen efter den katastrofalt klena försäljningen av säsongskort redovisades öppet så utstrålade Lorenzo – ”fansen har segrat”.

Till helgens Cagliari-match så hade det då sålts 7000 biljetter. Sen Romas egna motsvarighet till Maroni-kortet kom så har det sålts ytterligare 14 000 biljetter.
Att lägga till dom 16 000 säsongskorten jag nämnde.

Och Il Romanistas löpsedel pryds av Tottis ord ”Uniti per la Roma”

PER LA ROMA.

Livet svänger snabbt.

Äh Brille, sluta sura... Ditt morgonhumör är inte att leka med va...?
2011-09-08, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag gillar tanken att se Pippo värma upp när Milan behöver ett mål och det bara är fem minuter kvar.

He He! Jag hade för mig att någon hade skrivit ovanstående mening för någon vecka sedan!

Plockade fram ett videoband till frukosten, det visade sig vara Milan-Palermo från några säsonger sedan. Står 1-1 & Milan har kört fast helt, ingenting funkar framåt. Gilardino & Pato är inte lyckade den här kvällen. Ancelotti slänger in Inzaghi med kvarten kvar istället för Gilardino. Pippo avgör såklart på tilläggstid. Givetvis ligger han decimetern från offside. Givetvis är han ute i publiken & vrålar mot plexiglaset & kramas om av en matchvärd.

4522 har ju snackat en del om att det var ett dundermisstag att släppa Yoann Gourkuff & det är faktiskt han som slår det perfekta inlägget som Pippo nickar in. Han hade verkligen en speciell målkänsla, Inzaghi. Palermos försvar var suveräna hela matchen, sen tappar man Inzaghi fullständigt på slutet. Han står liksom på offside-linjen & lurar. Barzagli & Biava har honom i det läget. Precis när Gourkuff vänder upp för att slå inlägget så ser Biava att Pato är "lite mer fri" än Inzaghi så han kliver upp & knuffar ner Pato....exakt samtidigt som Inzaghi backar bort från Barzagli & blir TOTALT fri på inlägget.

Målet tål att analyseras noggrannt just för att det är så satans jävla typiskt Inzaghi. Det kan ju knappast bara vara flyt att just han blir så fri. Visserligen spelar han på topp så chansen borde vara större att han blir fri än att andra blir det, men det fanns också en anledning till att han spelade på topp i Milan och att han väldigt ofta gjorde mål...och att det väldigt ofta var på slutet...och att de väldigt ofta kom till på det sättet som mot Palermo.

I början av 00-talet brukade jag sitta på en pizzeria & kolla fotboll. Ibland kom där in en medelålders man som verkade vara lite intellektuell men inte särskillt intresserad av fotboll. Han skrockade alltid om att "den där lurige Inzaghi kommer säkert peta in ett mål på slutet". Det säger faktiskt en hel del om Inzaghi när folk som egentligen inte följer ligan eller ens sporten likväl har koll på exakt det karaktärsdraget hos Pippo...att peta in en boll på slutet & sen tokvråla.

Bra initiativ av Pupone92 förresten att ta upp sportchefer i mindre lag. Jävligt seriöst måste jag säga. Det är det här som lite gör tråden bra, att man kompletterar varandra. Själv kan jag ingenting om sportcheferna & deras jobb även om deras namn ofta förekommer i media. Min grej är mer att pyssla med gamla videoband, snacka MILF:ar & hylla Heinze till skyarna som en av sin tids största spelare.

Sean Sogliano minns jag dock som back i Serse Cosmis Perugia.
2011-09-08, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
...
Äh Brille, sluta sura... Ditt morgonhumör är inte att leka med va...?
Ny ägare, ny ledning, ny organisation, ny filosofi, ny tränare...

Nya spelare, endast fem i den förmodade startelvan mot Cagliari spelade i Roma förra året. Av de fem är endast De Rossi under 30 år. Kaptenen har blivit förnedrad, och nu offentligt gått ut och sagt att det är ok.

Visst, Cagliari har en av de absolut mest egensinniga och galna ägarna. En ägare som inte gärna vill kasta bort sina och klubbens pengar på alltför dyra spelare (tio av den förmodade startelvan spelade i Cagliari förra året). Som kastar ut duktiga spelare om de inte är blint lojala mot klubben och sina lagkamrater (Marchetti som gärna ville till en större klubb).

Visst det blir till konflikt med fansen som naturligtvis vill ha sportsliga framgångar, men... Jag tar det före dagens Roma. Alldeles oavsett hur mycket Roma vinner med på söndag.

PS För att avsluta med något lyckligt. Förra året möttes de också i andra omgången (12 september). Den femettan minns vi ju alla med glädje, även om kapten Conti blev skadad efter ett fult påhopp...
2011-09-08, 11:32
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=I0qkJu0sN3s&feature=player_embedded ikväll så invigs nya arenan
2011-09-08, 12:20
Medlem
David.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
http://www.youtube.com/watch?v=I0qkJu0sN3s&feature=player_embedded ikväll så invigs nya arenan

Är det samma invigning som man valt att bjuda in Notts County till? Måste bara påpeka vilken förbannat vacker gest det är. Man blir dock en aning ställd av frågan vem det faktiskt är som kom på idén, men det kan väl inte vara någon annan än gamle Agnelli som fortfarande spökar där uppe i norr. Eller är det Kokain-Lapo som kom på den briljanta idén att bjuda in världens äldsta klubb, vilka en gång i tiden faktiskt skapade Juventus ränder, till invigningen? Det vore ju trist om den killen äntligen fått lite förstånd.

- d

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in