Är ju även så att det man kanske kan kalla elitistiskt även genererar en fantastiskt hög kvalitet på hela tråden. Givetvis är tråden öppen för alla och ska naturligtvis så vara men personligen så känner jag då och då att andra kan ha så fina diskussioner igång så jag helt enkelt känner mig överflödig, och har jag inget att tillföra så känner jag det gagnar alla att jag då hellre kniper. Men tycker inte man ska vara rädd att skriva nåt bara för att man inte har hundra koll på exakt hur stendött det är på Friuli som 4522 eller om man inte skulle vilja byta ut sin fru mot Riva som Brille skulle göra, är tonen rumsren så känns det mesta acceptabelt.
Nu besöker jag endast en promille av sidan men är ju hemskt varierande kvalitet på trådarna och den som är här inne är åtminstone jag väldigt mån om, för sjunker den (och byts ut mot en massa tillintetsägande oneliners fyllda med könsord) så försvinner sannolikt även en del av de skribenter vars inlägg verkligen ger någonting. Och då är det totala förfallet nära. Kvalitetsmässigt på nivå med valfritt forum på svenskafans alltså. Tog föresten en titt på club calcios facebooksida, men fy fan, va första och sista gången.
Menar absolut inte att ta på mig rollen som trådens väktare, lämnar bara min åsikt. Att den alltid är rätt är en annan sak...
Har missat ett par dagar på nätet men läser mig till att många tror Roma är igenom sin mörka tunnel nu. Det kan jag personligen inte se. Får ofta känslan av att allt är förlåtet bara man gör ett par mål, som i fallet Osvaldo, och som i fallet LES Roma.
Men i min värld så är Osvaldo fortfarande en blek Batistuta (tänker inte på målgesten, men givetvis bekräftar den att jag har helt rätt........

) och den ungefär enda uppenbara skillnaden mellan Atalantamatchen och övriga matcher i övrigt var ju att De Rossi slog en förbannat bra passning till en för en gångs skull central Bojan och ett starkt genombrott av Simplico. Har hela tiden efterlyst rakare och djupare passningar, att man söker avslut snabbare och centralt. Vill man det riktigt mycket kan man argumentera för att samtliga mål gjordes just så, men tror inte LE låg bakom det för är ju inget han hittills har anammat.
Men i övrigt så skapades ju fortfarande för få chanser (Tottis 10 avslut från håll va ju nästan samtliga goda, men dom var från håll) medan Atalantas va väl så farliga. Hemma mot ett mittenlag (det kommer inte sluta bättre än så) så håller inte det. Precis som framförallt nämnde Osvaldo samt Simplicio och (Vivoli!) Heinze. Och för den delen Lobont (undra hur Curci känner det...). Och vad gäller bollinnehavet så stod det på en Romasida att det var fördelat 50-50 och rätt så sent in i matchen så visade grafiken på TVn ett övertag för Roma med 5-6-7 minuter. Mina färgade ögon säger Roma hade boll mest men tror nog att Roma med tiden kommer överlåta det för lite rakare fotboll. Något jag välkomnar.
Citat:
Ursprungligen postat av TheBunk
Jag gjorde halvt om halvt entré på forumet med att propagera för att Zidane är överskattad och fick ta en hård batalj med 4522 direkt om jag inte minns fel, men sånt är bara kul.
Zidane va fotbollsporr. Lite som Ronaldinho. Eller för den delen den Cassano som va i Roma. Fattade aldrig riktigt hur dom kunde utföra alla sina tricks. Ungefär som sånt man ser på cirkus. Vill minnas nån Agnelli såg saken på samma sätt, att den store ZZ snarare hörde hemma på just en cirkus innan dom tog marängernas pengar. Och jag kan faktiskt inte tycka dom gjorde helt fel.