Resultat: .
0%
röster
2011-09-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Jag följer Primaveran så mycket jag kan. Ceccarelli kommer, om Reja lägger ner sitt hat mot ungdomar, få några chanser den här säsongen för att sen vara ett alternativ på allvar nästa säsong. Ceccarelli började bra i primaveran igår med 2 straffmål och kan bli riktigt bra. En annan anfallare som blir intressant att följa är Rozzi som också gjorde 2 mot Palermo igår. dock ville han mest av allt göra sitt hattrick, så han var värre än Zarate.

Sani och Onazi är riktigt bra och Barreto är ordinare i laget nu. Hoppas han börjar göra mål snart också.

I försvaret finns bla Crescenzi. Han är en ny nummer 13. Gjorde ett inlägg om honom för någon vecka sen: http://bbsnord.com/var-framtid-luca-crescenzi/

I mål: Berardi. Lagkapten för primaveran och är tredje/fjärdemålvakt i Lazio den här säsongen.

Det finns så mycket talang, men tyvärr känns det som att allt slängs bort. Antingen utlåning till Serie C/D eller så skiter man i dom. Hursomhelst, det finns en fin framtid. Gäller för ledarna att ta vara på den.
Med tanke på vårt deltagande i Europa League lär det med all säkerhet dyka upp tillfällen den här säsongen där vi har det tunt på vissa positioner (inte så låga odds på att det blir i backlinjen) och då kan man ju hoppas att Reja tvingas ge våra ungdomar chansen. Även om jag verkligen gillar de spelarna vi har just nu så saknar man ju fortfarande en bandiera. Crescenzi, Ceccarelli, Onazi, Emmanuel och Barreto är fortfarande spelare som är 18-20 år så de kan fortfarande betecknas som talanger. Men självkart måste de få chansen ganska snart...

Han gav ju Kozak chansen förra säsongen när han var 21 så lite hopp har jag i alla fall.
2011-09-11, 15:02
Bannlyst
Det är så kul att jag här i tråden och på andra forum skrivit att Vidal är en kanonvärvning och fått mot hugg direkt... Och nu så tystade han alla idag!

kolla vad kungen gjorde ... http://www.youtube.com/watch?v=fdxmXiXTaAQ

Pirlo var alldeles lysande idag, bäst på plan. Men frågan är hur han är mot bättre motstånd.

Riktigt bra var det också att se att Juventus inte är speciellt beroende av Krasic, han spelade ju knappt kom in under slutet av matchen. Förra säsongen var det som så att när han var avstängd/skadad eller anant så förlorade juventus enormt mycket i anfallskraft, märktes främst under hösten. Sedan under våren så visade det sig att Krasic blivit sönder läst och juventus hade stora problem.

Det negativa var väl det röda kortet och vem som kommer bli vb då istället. Ytterbackspositionerna är svåra alltså..

Dock det är första matchen, nya arenan och parma.
Det är matcherna på borta plan mot de bra lagen som Lazio, Napoli, milano lagen mfl och matcherna på sardinien som kommer avgöra hur det går. Hemma tror jag att Juventus kommer vara starka.
Senast redigerad av borjeboy 2011-09-11 kl. 15:34.
2011-09-11, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Det är så kul att jag här i tråden och på andra forum skrivit att Vidal är en kanonvärvning och fått mot hugg direkt... Och nu så tystade han alla idag!

Fortfarande bitter över att Vidal lämnade skitligan BL? Vem fan vill spela där? Alla spelare vill till Italien för att spela för lag som Juventus, Milan och Inter.
2011-09-11, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Fortfarande bitter över att Vidal lämnade skitligan BL? Vem fan vill spela där? Alla spelare vill till Italien för att spela för lag som Juventus, Milan och Inter.
Öh, man kan väl gilla olika ligor? Med tanke på hur mycket skit italiensk fotboll får kastat på sig i det här forumet känns det inte särskilt vettigt, att som calcio-diggare, själv köra samma sak mot andra. Särskilt inte när BL för närvarande är rankat högre än Serie A.
2011-09-11, 16:58
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Är du dum i huvudet?
2011-09-11, 16:58
Medlem
Haha men El Kabir! Vilken jävla saga.

Roma lever inte upp till hypen. Inget jag förvånas över dock, har inte tyckt mercaton sett SÅ övertygande ut som de flesta andra verkar göra.
2011-09-11, 17:01
Medlem
erroZs avatar
Jag har aldrig varit den som direkt pekat på tränaren vid dåliga resultat och velat att han avgår. Men att samla en poäng på tre matcher, som på förhand ska vara 9p alla dagar med tanke på spelarmaterialet man har. Någon större spelidé har inte visats dem tre senaste tävlingsmatcherna Roma har spelat. Jag tycker inte det krävs ännu mer bevis på att Luis Enrique inte passar för det här jobbet om han inte gör ett smärre mirakel nästa vecka mot Inter dvs.
2011-09-11, 17:05
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy

Kopiera gärna in dom inläggen som "hugger emot", för i den här tråden har det väl mest varit idel positiva kommentarer om Marottas värvning av Vidal?

Citat:

Seriöst, chilla. Vad är ditt problem egentligen?

Udinese överraskade riktigt positivt på mig. Trodde att bortamatchen skulle bli mycket svårare, särskilt i avsaknad av både Armero och Isla som stått för mycket positivt under säsongsinledningen. Nyförvärvet Torje såg lite vilsen ut i början men sen bad Guidolin honom att ta rygg på Di Natale och då var det som en ny spelare efter ett tag. Han var i princip överallt och assisterade även snyggt till det andra målet. Lecce hade en del chanser men som man inte lyckades förvalta, det enda riktiga hotet var egentligen Di Michele.

I övrigt en ganska trevlig omgång, både Atalanta och Novara plockade välbehövliga poäng. Siena gick såklart mållösa från sin match och deras sunkiga anfallsuppsättning ska bara inte räcka i den här ligan. Lutar även åt att Catania får en tuff säsong, det kan nog vara deras tur att slåss mot nedflyttning i år.
2011-09-11, 17:06
Medlem
Citat:
Men du tagga ner lite med dina personliga påhopp va.

Och Bundesliga är långt ifrån en skitliga.
2011-09-11, 17:08
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Kopiera gärna in dom inläggen som "hugger emot", för i den här tråden har det väl mest varit idel positiva kommentarer om Marottas värvning av Vidal?

Ingen har sagt emot. I stil med Riquelme har han tydligen en fäbless för att iträda någon sorts offerroll. Vissa har varit skeptiska mot Juves mercato i sin helhet, men Vidal? Nej.

Börja klippa och klistra nu, Borjeboy...
2011-09-11, 17:52
Medlem
Calogeros avatar
Känns som att David och jag kan få många rätt i våra hyllningar till José Angel. Nog för att han gjorde en mindre en bra insats vid Contis mål, och tappade huvudet totalt minuten efter. Men ändå, vilken vänsterback Roma ser ut att ha värvat! Fantastisk teknik, härlig fart och mycket fin spelförståelse. Ser mycket,mycket spännande ut. Osvaldo känns dock precis lika medelmåttig som jag hade befarat. Varför kunde inte Roma köpt Gilardino istället..

Med Kjaer i startelvan och förhoppningsvis Borini istället för Osvaldo tror jag att Roma kan skaka om Inter. Väldigt synd att Angel missar matchen bara, håll huvudet kallt i framtiden tack.
2011-09-11, 17:52
Medlem
Hämtar inlägg från matchprat, för att de har en allmängiltig karaktär.

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Ser att Brille68 i sitt bästa alkoholrus var tvärsäker på att Cesena kommer åka ur. Vad i helvete dillar han om? Förklaring tack.

Jag hade redan innan svarat:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Inte tillräckligt cyniska...

Tänk Lazio borta mot Milan. Där visade Reja sin storhet...

Men håller även till viss del med Vivolis:
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
…
Annars var ju Cagliari jävligt tama framåt & vann på cynisk taktik, maken till gnetespel har man väl knappt sett. Det här var catenaccio i nästan överdriven form.
…
Även om han överdriver.

Förra året spelade Ficcadentis Cesena 0-0 borta mot Roma. Om Cagliari däremot hade spelat som Cesena gjorde igår, hade de förlorat med 4-3 mot Roma och hyllats för sin roliga fotboll…

Calcio handlar fan inte om att spela roligt, det handlar om resultat. Fanns ingen anledning för Cesena att utbyta chanser med Napoli. Särskilt inte i andra halvlek.

Om Cesena slutar spela som ett storlag så borde de kunna hamna på den övre halvan. De har en bra och spännande trupp. Men annars åker de ut på bekostnad av mer cyniska lag. Eller om man så vill, mer tänkande lag.

Cagliaris seger, var en seger för calcio.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in