Citat:
Med tanke på vårt deltagande i Europa League lär det med all säkerhet dyka upp tillfällen den här säsongen där vi har det tunt på vissa positioner (inte så låga odds på att det blir i backlinjen) och då kan man ju hoppas att Reja tvingas ge våra ungdomar chansen. Även om jag verkligen gillar de spelarna vi har just nu så saknar man ju fortfarande en bandiera. Crescenzi, Ceccarelli, Onazi, Emmanuel och Barreto är fortfarande spelare som är 18-20 år så de kan fortfarande betecknas som talanger. Men självkart måste de få chansen ganska snart...
Ursprungligen postat av ssl
Jag följer Primaveran så mycket jag kan. Ceccarelli kommer, om Reja lägger ner sitt hat mot ungdomar, få några chanser den här säsongen för att sen vara ett alternativ på allvar nästa säsong. Ceccarelli började bra i primaveran igår med 2 straffmål och kan bli riktigt bra. En annan anfallare som blir intressant att följa är Rozzi som också gjorde 2 mot Palermo igår. dock ville han mest av allt göra sitt hattrick, så han var värre än Zarate.
Sani och Onazi är riktigt bra och Barreto är ordinare i laget nu. Hoppas han börjar göra mål snart också.
I försvaret finns bla Crescenzi. Han är en ny nummer 13. Gjorde ett inlägg om honom för någon vecka sen: http://bbsnord.com/var-framtid-luca-crescenzi/
I mål: Berardi. Lagkapten för primaveran och är tredje/fjärdemålvakt i Lazio den här säsongen.
Det finns så mycket talang, men tyvärr känns det som att allt slängs bort. Antingen utlåning till Serie C/D eller så skiter man i dom. Hursomhelst, det finns en fin framtid. Gäller för ledarna att ta vara på den.
Sani och Onazi är riktigt bra och Barreto är ordinare i laget nu. Hoppas han börjar göra mål snart också.
I försvaret finns bla Crescenzi. Han är en ny nummer 13. Gjorde ett inlägg om honom för någon vecka sen: http://bbsnord.com/var-framtid-luca-crescenzi/
I mål: Berardi. Lagkapten för primaveran och är tredje/fjärdemålvakt i Lazio den här säsongen.
Det finns så mycket talang, men tyvärr känns det som att allt slängs bort. Antingen utlåning till Serie C/D eller så skiter man i dom. Hursomhelst, det finns en fin framtid. Gäller för ledarna att ta vara på den.
Han gav ju Kozak chansen förra säsongen när han var 21 så lite hopp har jag i alla fall.
...