Resultat: .
0%
röster
2010-07-29, 00:47
Medlem
Fotzens avatar
Skönt det ska bli att det snart drar igång, nu är ju iofs Benitez tränare och laget får sikta in sig på att försvara Scudetton. Med Mourinho hade jag räknat kallt med scudetton, försöka försvara CL och Cupen ges bort till Milan/Roma/Juve men nu blir det tuffare.

Kul att Inter försöker få in mer Italienare i laget med Andrea Ranocchia, än så länge har ingen Sportchef hunnit blåsa Rafa men jag tror det kommer.
2010-07-29, 08:52
Medlem
daicazzos avatar
tror på benitez. I en välmåande klubb som inter kommer han att lyckas.
spelstilen kommer med största säkerhet att ändras vilket kommer bli väldigt intressant att följa.
2010-07-29, 12:34
Medlem
La tessera del tifoso

Tänkte att det är lika bra att starta en tråd som bara berör ämnet om la tessera.

För er som inte vet är detta ett slags supporterkort som man kommer börja använda i Italien kommande säsong. Alla supportrar måste skaffa det för att kunna köpa säsongsbiljett och biljett till bortsektioner. Problemet är att man måste ansöka om det och har man blivit gripen eller har en minsta anmärkning hos polisen med något fotbollsrelaterat så får man det inte. Tyvärr (eller hur man nu ser på det) så har väldigt många ultras i Italien anmärkningar och kommer då alltså förbjudas köpa årskort och biljett till bortamatcherna. Dom som alltså gör allt för sitt lag, följer laget överallt och skapar en fantastiskt stämning på matcher förbjuds nu på matcherna. Katastrof.

Jag är inte blind, jag vet att det finns problem med säkerheten kring il calcio men detta är inte lösningen på något problem. Att förbjuda och uteslutna dom som bidrar med så mycket till vår kära italienska fotboll kommer bara förstöra allt.

Lazio ultras har bestämt sig för att lägga ner sin verksamhet på obestämd framtid eftersom man är så less att bli pissade på, behandlade helt utan respekt, att man längre helt saknar frihet och med tanke på la tessera. Det spelar ingen som helst roll att jag är romanista, detta är tragiskt.

Hela den här historien kan bli döden för italiensk fotboll och jag vet inte riktigt om folk här inne har insett allvaret i detta. Den här säsongen och kanske även nästa kommer bli avgörande. Om politikerna förstår hur mycket ultras gör för il calcio och ändrar sina regler så kan mycket bli räddat, annars... Nej det vill jag inte ens tänka på.

Fyll på med era tankar, nyheter och idéer här. NO ALLA TESSERA DEL TIFOSO E NO AL CALCIO MODERNO!
2010-07-29, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daicazzo
spelstilen kommer med största säkerhet att ändras vilket kommer bli väldigt intressant att följa.
Bara man inte ger honom för mycket inflytande över spelarköpen så blir det nog bra.

Kollade just på spelschemat för Udinese och vafan, Genoa, Inter och Juventus de första omgångarna!?
Jag tror iofs att man vinner premiären mot Genoa, men serien kunde börja bättre. Inter kan man ju iofs också knipa en poäng mot, de brukar ju typ alltid kryssa första matchen. Och Juventus, ja de slog man ju med 3-0 hemma i Friuli senast, kanske kan man hoppas på en liknande bragd? Hoppas bara inte Pepe spelar lika bra nu som han gjorde den matchen!
2010-07-29, 20:52
Medlem
Milan eller Inters försäsongsschema

Är det någon som har schema för Inter eller Milans försäsongsmatcher?
2010-07-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbaa
Är det någon som har schema för Inter eller Milans försäsongsmatcher?

Deras hemsidor ?
2010-07-29, 22:50
Medlem
Kul att se att Juves backlinje såg stabil ut idag iallafal. Framåt var Amauri riktigt vass. 0-2 seger emot Shamrock ifrån Irland i EC kvalet !
2010-07-30, 01:28
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daicazzo

Han har sagt att han vill flytta upp Cambiasso högre upp i planen och det ställer jag mig tvekande till.
Och han vill att Inter ska ha mer bollinnehav och det låter faktiskt riktigt lovande!
Men tyvärr så är jag inte helt säker på om Benitez lyckas att knipa hem scudetton denna säsong, är inte det lättaste att komma till en ny liga men hoppas verkligen att han lyckas!

Kanske det är Romas år iår?
2010-07-30, 04:16
Medlem
sp1rits avatar
http://www.svenskafans.com/italien/inter/artikel.asp?id=362430

Där är Inters iaf.
2010-07-30, 10:25
Medlem
Förmodligen så kommer en del ultras att bojkotta till en början. Sedan kommer en del av dem att köpa "vanliga" biljetter till ett dyrare pris. På det viset har man pacificerat de gapigaste, och man har full kontroll över dem som köpt säsongsbiljetter. Kortet innebär mycket billigare biljetter samt rabatter på en mängd andra varor. På så vis har man lyckats modernisera calcio till något som börjar likna soccer.

Man blir av med de besvärligaste fansen och ökar försäljningen. Två flugor! Skulle det påverka stämningen så pass mycket att TV-tittarna reagerar så får man väl på något vis sponsra lite tifo och dela ut sånghäften med käcka ramsor så alla kan sjunga med.

Enligt rykten går försäljningen av säsongskort till Milano-lagen och Roma utmärkt (ej funnit någon riktig statistik på detta dock).

Att en kultur håller på att gå i graven verkar vara ett billigt pris.
2010-07-30, 11:03
Medlem
daicazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Han har sagt att han vill flytta upp Cambiasso högre upp i planen och det ställer jag mig tvekande till.
Och han vill att Inter ska ha mer bollinnehav och det låter faktiskt riktigt lovande!
Men tyvärr så är jag inte helt säker på om Benitez lyckas att knipa hem scudetton denna säsong, är inte det lättaste att komma till en ny liga men hoppas verkligen att han lyckas!

Kanske det är Romas år iår?

Instämmer.
Innan silly season är slut är det dock svårt att förutse eller tro någonting. Även om vi inte försvarar scudetton i år så är jag säker på att de förändringar som benitez kommer att genomföra kommer bli en "boost" åt laget.

tror att juve kommer gå bättre än vad folk tror.
Chiellini har gått ut och sagt att de ska fokusera på att bygga nytt, bygga om och inte vill göra supportrarna för förväntansfulla.

Men man har hitills värvat en hel grupp spelare med kvalitet och en bra (enligt mig) tränare.
2010-07-30, 11:22
Medlem
Cagliaris har spelat en "vänskapsmatch". Bastia uppträdde tydligen som idioter genom hela matchen, och till sist så satte Larrivay stopp för dem. På det viset så slapp de spela de sista 15 minuterna. (3-0 till Cagliari och en korsikan hade tydligen redan blivit utvisad).
http://www.youtube.com/watch?v=BUtmCy2zKQw

Annars så inleddes matchen med att fansen visade sitt misnöje med Marchetti (som satt på bänken). Cellino fortsätter med sin patetiska taktik att satsa minimalt och sälja hyfsat dyrt. Nu är det Arsenal som vill ha Marchetti, något som alla inblandade (utom cagliarifansen) verkar vilja.

Den nya tröjan är väl ok, ingen dramatisk förändring.
http://www.cagliaricalcio.net/gallery/photo.asp?offset=6&idgallery=0&pagina=0

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in