Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Whine, whine, whine, whine. Något ni Romanisti är riktigt bra på är att gnälla sönder er och prata om tjuverier hit och tjuverier dit men ni glömmer hur mycket skit ni har fått med er pga. er kaptens filmande och hela ert lags filmande. Varför gråter jag inte för att halva ert lag inte blev avstängt eller utvisat i Coppa Italia finalen senast? Varför gråter jag inte över att Totti inte blev avstängd mer än 3 fjuttiga Coppa Italia matcher för sitt överfall på Balotelli och Balotelli också blev avstängd efter den matchen för något som ingen än idag vet om? Varför gråter jag inte över att Chivu också blev avstängd för gester mot fansen när Huntelaar, Pato m.fl. inte blev avstängda för sina respektive gester denna säsong? Varför grinar jag inte över att Cambiasso fick 3 matchers avstängning efter matchen mot Samp för "bråk" i spelartunneln trots att Sampdoria själva skickade in ett brev som rentvådde Cambiasso.
Samma sak kan sägas om Inter under Coppa-matchen, Muntaris överfall på Taddei, Materazzis kapning på Vucinic under ett friläge, hans filmningar (Mexes boxade aldrig han, utan han slog sig i bröstet efter en fejkning av att han skulle boxa han, ses klart och tydligt i andra vinkeln bakom Materazzi, se Mexes arm noga:
http://www.youtube.com/watch?v=L88wql8fbGk) där det såg ut som om han hade blivit knivhuggen samt våldtagen. Totti har blivit avstängd 4 Coppa Italia-matcher, vilket är hela Coppa Italia för oss har jag för mig. Fullt rätvisst då detta hände INTE i Serie A och var det hårdaste straffet han kunde få inom Coppa Italia.
Vad som händer med Inter när det inte är Roma-relaterat bryr jag mig inte ett skit om. Grejen är att nästan varje gång Roma möter Inter så blir det skandalfyllt, till Inters fördel.
Citat:
Balotellis filmning.. Tacka gud för den "filmningen" som gav upphov till Zero Titoli presskonferensen med Mourinho. Rosetti må ha gjort sina misstag mot er, men han rövkörde oss den här säsongen också och rånade oss fint 07/08 genom att döma bort Zlatans regelrätta mål 07/08 mot Udinese i samma omgång som ni tappade poäng. Rosetti kommer jag först och främst komma ihåg för att han hade en sällsynt förmåga att förstöra matcher och ställa sig själv i centrum, men att säga att den turinfödde grabben endast har hjälpt Inter är inge vidare.
Han må ha påverkat er negativt också på ett sätt, men det går inte att neka att han har gynnat er oerhört mycket efter den senaste årens möten.
Citat:
Sen så kan du hålla på att snacka om tjuverier hit och tjuverier dit 07/08, men sanningen är att vi tillskillnad från er har bevisat att vi hör hemma i toppen och har tagit Scudetti sen dess och nu även tog vi Champions League som gjorde att Italien har 4 platser kvar i CL till nästa säsong, något som kanske ni kommer att vara glada över när säsongen summeras.
En mellansäsong och du säger att vi inte har bevisat att vi tillhör toppen? Eller syftar du på de två säsongerna mellan 2004 och 2006? Inter stal vår scudetto säsong 07/08, de andra har ni varit värda, grattis, men 07/08 kommer alltid kommas ihåg. Rent utav äckliga matcher som mot Parma (Couto) gav er scudetton. Vad nu än Juventus gjorde under Calciopoli kommer inte ens i närheten av Inters fuskande under säsong 07/08.
Citat:
Edit: O precis som grabben här ovanför säger, Adriano lade grunden för att bli avstängd för filmning, något som er kapten aldrig kommer drabbas av. Låt oss inte glömma Sneijders avstängning för klapparna mot Milan och Totti 07/08 som står och skriker, slickar, spottar VAFANCULO i Rizzolis ansikte men kommer undan med gult kort. Utan Totti den säsongen hade ni inte ens vart nära att hota oss gubben.
Här kan jag nog hålla med, detta är en dubbelmoral som existerar inom den italienska fotbollen. Spelare som Totti är idoler, därför straffas de inte lika hårt av fotbollsförbundet som t.ex en spelare som Sneijder. Tro inget annat att om Del Piero eller Zanetti skulle skrika Vaffanculo till en domare så skulle de få liknande behandling. Jag förstår dock Tottis vrede på Rizzoli, han stod rakt bredvid bollen när han hade ett väldigt bra skottläge mot mål. Lite likt som i 4-2 derbyt säsong 08/09 då Morganti stod precis bredvid Totti några meter från mål som jag nog kan garantera vore förmodligen mål om han inte täckte bollen. Totti såklart var rasande på Morganti.
Totti var skadad som vanligt ganska stora delar av säsongen, vi skulle ha klarat oss utan Totti. Vi är inte lika beroende av Il Capitano som förr.