Resultat: .
0%
röster
2010-07-22, 22:06
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa
Jag tror att det rycktes en hel del i Kjaer ifrån alla möjliga klubbar och ligor. Men anledningen till att han valde Wolfsburg kan mycket väl vara närheten och den kulturella likheten med Danmark. Han är fortfarande väldigt ung och då kan den tryggheten det ger såklart vara viktig.

Sedan får han spela i Europas just nu mest spännande och välskötta liga med väldigt goda utvecklingsmöjligheter inför hans fortsatta karriär.

De har ju iofs värvat Friedrich också så de har ett rätt bra lag för att kunna klara sig i EL.. Friedrich och Kjaer kommer att forma ett riktigt bra mittbackspar..
2010-07-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Whine, whine, whine, whine. Något ni Romanisti är riktigt bra på är att gnälla sönder er och prata om tjuverier hit och tjuverier dit men ni glömmer hur mycket skit ni har fått med er pga. er kaptens filmande och hela ert lags filmande. Varför gråter jag inte för att halva ert lag inte blev avstängt eller utvisat i Coppa Italia finalen senast? Varför gråter jag inte över att Totti inte blev avstängd mer än 3 fjuttiga Coppa Italia matcher för sitt överfall på Balotelli och Balotelli också blev avstängd efter den matchen för något som ingen än idag vet om? Varför gråter jag inte över att Chivu också blev avstängd för gester mot fansen när Huntelaar, Pato m.fl. inte blev avstängda för sina respektive gester denna säsong? Varför grinar jag inte över att Cambiasso fick 3 matchers avstängning efter matchen mot Samp för "bråk" i spelartunneln trots att Sampdoria själva skickade in ett brev som rentvådde Cambiasso.

Samma sak kan sägas om Inter under Coppa-matchen, Muntaris överfall på Taddei, Materazzis kapning på Vucinic under ett friläge, hans filmningar (Mexes boxade aldrig han, utan han slog sig i bröstet efter en fejkning av att han skulle boxa han, ses klart och tydligt i andra vinkeln bakom Materazzi, se Mexes arm noga: http://www.youtube.com/watch?v=L88wql8fbGk) där det såg ut som om han hade blivit knivhuggen samt våldtagen. Totti har blivit avstängd 4 Coppa Italia-matcher, vilket är hela Coppa Italia för oss har jag för mig. Fullt rätvisst då detta hände INTE i Serie A och var det hårdaste straffet han kunde få inom Coppa Italia.

Vad som händer med Inter när det inte är Roma-relaterat bryr jag mig inte ett skit om. Grejen är att nästan varje gång Roma möter Inter så blir det skandalfyllt, till Inters fördel.

Citat:
Balotellis filmning.. Tacka gud för den "filmningen" som gav upphov till Zero Titoli presskonferensen med Mourinho. Rosetti må ha gjort sina misstag mot er, men han rövkörde oss den här säsongen också och rånade oss fint 07/08 genom att döma bort Zlatans regelrätta mål 07/08 mot Udinese i samma omgång som ni tappade poäng. Rosetti kommer jag först och främst komma ihåg för att han hade en sällsynt förmåga att förstöra matcher och ställa sig själv i centrum, men att säga att den turinfödde grabben endast har hjälpt Inter är inge vidare.

Han må ha påverkat er negativt också på ett sätt, men det går inte att neka att han har gynnat er oerhört mycket efter den senaste årens möten.

Citat:
Sen så kan du hålla på att snacka om tjuverier hit och tjuverier dit 07/08, men sanningen är att vi tillskillnad från er har bevisat att vi hör hemma i toppen och har tagit Scudetti sen dess och nu även tog vi Champions League som gjorde att Italien har 4 platser kvar i CL till nästa säsong, något som kanske ni kommer att vara glada över när säsongen summeras.

En mellansäsong och du säger att vi inte har bevisat att vi tillhör toppen? Eller syftar du på de två säsongerna mellan 2004 och 2006? Inter stal vår scudetto säsong 07/08, de andra har ni varit värda, grattis, men 07/08 kommer alltid kommas ihåg. Rent utav äckliga matcher som mot Parma (Couto) gav er scudetton. Vad nu än Juventus gjorde under Calciopoli kommer inte ens i närheten av Inters fuskande under säsong 07/08.

Citat:
Edit: O precis som grabben här ovanför säger, Adriano lade grunden för att bli avstängd för filmning, något som er kapten aldrig kommer drabbas av. Låt oss inte glömma Sneijders avstängning för klapparna mot Milan och Totti 07/08 som står och skriker, slickar, spottar VAFANCULO i Rizzolis ansikte men kommer undan med gult kort. Utan Totti den säsongen hade ni inte ens vart nära att hota oss gubben.

Här kan jag nog hålla med, detta är en dubbelmoral som existerar inom den italienska fotbollen. Spelare som Totti är idoler, därför straffas de inte lika hårt av fotbollsförbundet som t.ex en spelare som Sneijder. Tro inget annat att om Del Piero eller Zanetti skulle skrika Vaffanculo till en domare så skulle de få liknande behandling. Jag förstår dock Tottis vrede på Rizzoli, han stod rakt bredvid bollen när han hade ett väldigt bra skottläge mot mål. Lite likt som i 4-2 derbyt säsong 08/09 då Morganti stod precis bredvid Totti några meter från mål som jag nog kan garantera vore förmodligen mål om han inte täckte bollen. Totti såklart var rasande på Morganti.

Totti var skadad som vanligt ganska stora delar av säsongen, vi skulle ha klarat oss utan Totti. Vi är inte lika beroende av Il Capitano som förr.
Senast redigerad av ForvirradUnge 2010-07-22 kl. 23:17.
2010-07-23, 00:45
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Samma sak kan sägas om Inter under Coppa-matchen, Muntaris överfall på Taddei, Materazzis kapning på Vucinic under ett friläge, hans filmningar (Mexes boxade aldrig han, utan han slog sig i bröstet efter en fejkning av att han skulle boxa han, ses klart och tydligt i andra vinkeln bakom Materazzi, se Mexes arm noga: http://www.youtube.com/watch?v=L88wql8fbGk) där det såg ut som om han hade blivit knivhuggen samt våldtagen. Totti har blivit avstängd 4 Coppa Italia-matcher, vilket är hela Coppa Italia för oss har jag för mig. Fullt rätvisst då detta hände INTE i Serie A och var det hårdaste straffet han kunde få inom Coppa Italia.

Tyvärr jag ser det inte, jag ser Matrix få ett slag och överdriva. Har sett betydligt mycket mildare saker överdrivas av fotbollsspelare detta är dock ett knytnävsslag och därför skall Mexes ha ett direkt rött kort, dock så kompenserade han det med att vara riktigt usel när Milito gjorde sitt fantastiska mål. Men Roma är inte Inter och hade definitivt inte klarat sig med Mexes, Burdisso m.fl. som borde vart utvisade.. Muntaris "överfall".. Suck..Att Totti enbart stängs av i Coppa Italia ger enligt mig en signal: Slå sönder spelare i Coppan och du kan ändå leda ditt lag till Scudetton utan problem.. Vem fan bryr sig om Coppan anyways..(Förutom Mourinho)

Citat:
Vad som händer med Inter när det inte är Roma-relaterat bryr jag mig inte ett skit om. Grejen är att nästan varje gång Roma möter Inter så blir det skandalfyllt, till Inters fördel.

Jag hatar det också om jag ska vara helt ärlig, men sett till förra matchen var det lite 50/50. Dommarn nobbade oss två straffar men när vi sedan gjorde mål var det en offside i läget innan.. Problemet ligger inte hos oss det ligger hos domarna tyvärr. Jag hade gjort allt för att se en match mellan Inter och Roma där eftersnacket inte handlar om domarna.. Eller just ja, 0-4 och 1-4 Nej men skämt åsido, jag hoppas inte du tror att vi Interisti sitter och är glada över domarmisstagen. Snarare tvärtom eftersom att vi vet att vi har ett bättre lag än er och kan vinna utan domarmisstag

Citat:
En mellansäsong och du säger att vi inte har bevisat att vi tillhör toppen? Eller syftar du på de två säsongerna mellan 2004 och 2006? Inter stal vår scudetto säsong 07/08, de andra har ni varit värda, grattis, men 07/08 kommer alltid kommas ihåg. Rent utav äckliga matcher som mot Parma (Couto) gav er scudetton.

Couto erkände ju sin hands har inte förstått vad som är grejen med den.. Eller menar du inte på det sättet utan att den mannen är en riktigt usel spelare?

Citat:
Vad nu än Juventus gjorde under Calciopoli kommer inte ens i närheten av Inters fuskande under säsong 07/08.

Du kan inte ha levt länge..
2010-07-23, 01:50
Medlem
Citat:
Tyvärr jag ser det inte, jag ser Matrix få ett slag och överdriva. Har sett betydligt mycket mildare saker överdrivas av fotbollsspelare detta är dock ett knytnävsslag och därför skall Mexes ha ett direkt rött kort, dock så kompenserade han det med att vara riktigt usel när Milito gjorde sitt fantastiska mål. Men Roma är inte Inter och hade definitivt inte klarat sig med Mexes, Burdisso m.fl. som borde vart utvisade.. Muntaris "överfall".. Suck..Att Totti enbart stängs av i Coppa Italia ger enligt mig en signal: Slå sönder spelare i Coppan och du kan ändå leda ditt lag till Scudetton utan problem.. Vem fan bryr sig om Coppan anyways..(Förutom Mourinho)

Jag ser det då klart och tydligt att Mexes fejka slaget. Även hans handrörelse var konstig då hans underarm såg allt för nära sin egen kropp. Mexes må tappa sin koncentration under matcher men att han skulle boxa jäveln Materazzi tror jag inte han skulle göra. Sen går det knappt att kalla Materazzis filmning för "överdrivning". En överdrivning är när man förstärker situationen något, det där var några nivåer över en några vanliga extra rullningar.

Totti ska BARA stängas av i Coppan för det är där det hände. Oavsett om Coppa Italia inte värderas så högt.
Citat:
Jag hatar det också om jag ska vara helt ärlig, men sett till förra matchen var det lite 50/50. Dommarn nobbade oss två straffar men när vi sedan gjorde mål var det en offside i läget innan.. Problemet ligger inte hos oss det ligger hos domarna tyvärr. Jag hade gjort allt för att se en match mellan Inter och Roma där eftersnacket inte handlar om domarna.. Eller just ja, 0-4 och 1-4 Nej men skämt åsido, jag hoppas inte du tror att vi Interisti sitter och är glada över domarmisstagen. Snarare tvärtom eftersom att vi vet att vi har ett bättre lag än er och kan vinna utan domarmisstag

Nobba er två straffar? Vilka straffsituationer var detta? Den straffsituation jag kommer ihåg under matchen var den när Toni blev totalt nedriven av Samuel i straffområdet.
Citat:
Couto erkände ju sin hands har inte förstått vad som är grejen med den.. Eller menar du inte på det sättet utan att den mannen är en riktigt usel spelare?

Du såg ju matchen så du vet nog att ni stjälde den rakt av från Parma. De dominerade och Inter hade inget skit i första halvlek för det mesta. Men såklart blev Parma nekade några straffsituationer medans Inter fick en straff som inte skulle ha vart straff. Jo, bollen träffade hans hand vilket Couto sa men den träffade hans huvud först sedan armen. Du kommer väl ihåg när Adriano gjorde mål med handen mot Milan då han hade nickat den på armen? Då gick FIGC ut och sa att det gills har jag för mig, inte sant?
Citat:
Du kan inte ha levt länge..

Senast redigerad av ForvirradUnge 2010-07-23 kl. 01:52.
2010-07-23, 03:55
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Nobba er två straffar? Vilka straffsituationer var detta? Den straffsituation jag kommer ihåg under matchen var den när Toni blev totalt nedriven av Samuel i straffområdet.

Du såg ju matchen så du vet nog att ni stjälde den rakt av från Parma. De dominerade och Inter hade inget skit i första halvlek för det mesta. Men såklart blev Parma nekade några straffsituationer medans Inter fick en straff som inte skulle ha vart straff. Jo, bollen träffade hans hand vilket Couto sa men den träffade hans huvud först sedan armen. Du kommer väl ihåg när Adriano gjorde mål med handen mot Milan då han hade nickat den på armen? Då gick FIGC ut och sa att det gills har jag för mig, inte sant?

Vad jag vet så ändrades reglerna efter just matchen mot Parma till att bli sådana som att om den tar på huvud först och sedan på hand ska det inte vara hands, detta fanns det inte klara regler om och eftersom hela Italien grinade så bestämde sig FIGC för att lyssna på alla Anti-Interisti o göra en regel om detta för att undvika missförstånd i framtiden.. Dessverre gynnades då situationer som den med Adriano vilket FIGC inte hade tänkt på, lite Italienskt i ett nötskal.

Jag tycks mig komma ihåg att Burdisso vräkte sönder Milito rätt fint iaf. Men det kan vi ta en annan gång, jag märker att vi inte kommer någonvart i diskussionen eftersom att vi båda är så färgade som det går att bli.. Men jag står fast vid att vi inte rånade Parma.. Det Parma som spelade i Serie A då kan ha vart det mest osympatiska lag som satt sin fot i Serien..

Nu diskuterar vi något annat tycker jag. Inter har gjort klart med Ranocchia och Benedetti från Torino, synd bara att min favorit Stevanovic gick åt andra hållet
2010-07-23, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Visst var han en halvgud, och kanske mer därtill, men man bör betona ordet "var". För där Batistuta sålde sig så tvingades Rui Costa, som alltid stått i skuggan för just ärkeängeln, från klubben. I tårar. Och tar vi en omröstning i Florens idag, eller för all del även låt säga 2004, så skulle det vara uppenbart att glorian som förr satt på Gabriel kanat ordentligt. Så den där statyn plockades nog inte bara ner av dyrkan...

Så som jag hört storyn så "försvann" den där statyn redan på den tiden då Batistuta faktiskt var en halvgud i Florens. Att folk alltså ville ha suvenirer. Hade den hackats sönder senare så hade man klart kunnat misstänka andra tankar.

Det blev mycket kritik nu mot den gode Batistuta så för att balansera upp det hela; någon som minns det där sanslösa volleymålet från guldsäsongen? Det kan fan vara det vackraste mål jag sett, i alla fall det svåraste. Jag satt på en pizzeria på Skånes västkust & bara gapade.

Walter Samuel tror jag slår en långboll från backlinjen & Batistuta bara vräker in den i mål direkt på volley. Alla som spelat fotboll vet att skjuta på volley när bollen kommer bakifrån är nästan omöjligt. Det där med att ha koll på var bollen är & sedan träffa den är oerhört svårt. Ju längre passningen är ju svårare blir det också.

Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Bati-gol var endast utlånad till Inter, under andra halvan av sæsongen. Så har svårt att se ditt citat dær stæmma.

Nu kollade jag inte upp några exakta citat, den här storyn är ju sex-sju år gammal nu. Det var något i stil med att Franco Sensi hade kramat ur det sista & bästa ur Batistuta för att sen dumpa honom hos Inter när han inte hade mer att ge. Precis som zach säger så var det en ypperlig affär för Roma.

Det jag ville komma till var att Franco Sensi hade en ganska kaxig attityd.
2010-07-23, 14:04
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Så.......

Nu kollade jag inte upp några exakta citat, den här storyn är ju sex-sju år gammal nu. Det var något i stil med att Franco Sensi hade kramat ur det sista & bästa ur Batistuta för att sen dumpa honom hos Inter när han inte hade mer att ge. Precis som zach säger så var det en ypperlig affär för Roma.

Använd då inte citattecken, det innebär att en person faktiskt har sagt det du sätter innanför dem.
Och jag har fortfarande rätt svårt att se hur det är "en ypperlig affär" när man lånar ut en spelare
i 6 månader. Kan tänka mig att Moratti betalade en viss procent av batistutas lön under de 6 månaderna.
Kanske anses som ypperligt i Roma-sammanhang, vad vet jag.
2010-07-23, 14:50
Medlem
Citat:
Använd då inte citattecken, det innebär att en person faktiskt har sagt det du sätter innanför dem.
Och jag har fortfarande rätt svårt att se hur det är "en ypperlig affär" när man lånar ut en spelare
i 6 månader. Kan tänka mig att Moratti betalade en viss procent av batistutas lön under de 6 månaderna.

Franco Sensi skröt på den tiden om att han hade gjort en fantastisk affär så antagligen var det inte bara en viss procent av lönen det handlade om utan hela. Jag vet inte, min poäng var bara att Sensi gjorde en grej av det.

Hur ska man återge något ungefärligt då? Jag försökte med att före citatet skriva "det hette att", för att markera att det rör sig om något ungefärligt. Det här är ingen C-uppsats på universitetet.

Citat:
Det tråkiga var ju att Franco Sensi, som alltid legat i konflikt med de stora klubbarna i norr, inte kunde låta bli att gå ut & skryta om hur han lurat Moratti att värva en föredetting. Det hette att "-Batistuta fixade guldet till mig, sen dumpade jag honom hos Moratti."
2010-07-23, 15:07
Medlem
nasdors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markmag
Någon som kan ge en rimlig förklaring till varför Simon Kjær gick från Palermo till Wolfsburg? Förstår inte alls hans val, Palermo har gått bra på sistone och att gå till ett halvtaskigt Wfl låter bara konstigt.
Han har sjalv sagt att han ville till en klubb som spela i CL men andrat sig efter tyskarnas fina resultat i VM och CL och fastnat for tysk fotboll. Han trodde aven pa battre utveckling i Bundesliga an i Premier League.
2010-07-23, 19:15
Medlem
Citat:

Googla Sensi+Batistuta+Inter och en av de första länkarna är följande artikel från 4:e april 2003:
http://ricerca.repubblica.it/repubblica/archivio/repubblica/2003/04/04/sensi-batistuta-che-fregatura-all-inter.html

Vivolis "-Batistuta fixade guldet till mig, sen dumpade jag honom hos Moratti" sammanfattar det hela ganska bra även om det saknar en del av det vilda sluggandet och den drypande sarkasmen som Sensi var en mästare på.
2010-07-24, 09:33
Medlem
zachs avatar
Citat:
Så som jag hört storyn så "försvann" den där statyn redan på den tiden då Batistuta faktiskt var en halvgud i Florens. Att folk alltså ville ha suvenirer. Hade den hackats sönder senare så hade man klart kunnat misstänka andra tankar.

Det blev mycket kritik nu mot den gode Batistuta så för att balansera upp det hela; någon som minns det där sanslösa volleymålet från guldsäsongen? Det kan fan vara det vackraste mål jag sett, i alla fall det svåraste. Jag satt på en pizzeria på Skånes västkust & bara gapade.

Walter Samuel tror jag slår en långboll från backlinjen & Batistuta bara vräker in den i mål direkt på volley. Alla som spelat fotboll vet att skjuta på volley när bollen kommer bakifrån är nästan omöjligt. Det där med att ha koll på var bollen är & sedan träffa den är oerhört svårt. Ju längre passningen är ju svårare blir det också.

Kan säkert vara så med statyn. Är själv oskyldig så är bara rykten jag förmedlar... Ska dock sägas att han var en tidig favorit hos mig, och visst kommer jag ihåg det där målet men kommer ihåg ett annat mål ännu bättre. Och det mot oss.
När han klackar tillbaka till Rui Costa för att som en tjur rusa mot en samlad backlinje. Hur Romaspelarna står som statister när Rui Costa på ett tillslag chippar bollen över Aldair & co till Re Leone som bara klappar till.
Förjävligt min beskrivning suger haha, för grym var han, själva urtypen av en prima punta på nåt vis. Helt kompromisslös och sagolikt talangfull. Men känns som vi bör hålla oss till att prata om spelaren Batigol. Och inte personen Gabriel.

Citat:

Absolut! Kommer själv ihåg vad jag kände och tyckte då han sa ett par väl valde till pressen angående MIN Giannini efter denne missat en straff mot Lazio.
Men jag kommer även ihåg att han vägrade ha att göra med calcio´ns cancer, hur hans Roma var en nagel i ögat på det som visade sig växa till det vi idag känner som Calciopoli genom en sympatisk Baldini och rätt så skumt underhållande Zeman.

Han svingade mot allt och alla. Inte alltid befogat, ibland helt onödigt. Men alla dagar i veckan så väljer jag honom som president framför alla alternativ jag idag kan komma på.

Och för att spinna vidare på Romas ägandeskap... Som inte helt otippat får för lite plats här. Fy fan om vi blir shejkägda. Fy fan om någon inflytelserik, utlännsk plånbok kommer... Trodde jag aldrig skulle skriva det, men fan vad jag vill att Rosella behåller Roma. Rometta eller inte. Men hellre det än ett nytt Chelsea.
2010-07-26, 00:08
Medlem
När släpps spelschemat ?

Skrev detta förövrigt i en annan tråd:

Kör Hussfelt, Jarelind & Kristiansson som kommentatorer.
Petter Johansson som ledare av sändningen tillsammans med Simon Bank som sidekick.
Försök hitta utrymme för Italien bloggaren Ola Wiklander också, kanske kan ge några fina reportage med allt ifrån besök hos Albin Ekdal i Bologna till Cassanos uppväxt i Bari.

Sen så tycker jag det skulle vara fantastisk med Tomas Nordahl som en slags utsänd gubbe som provar på vin och god mat=)

Synpunkter? Någon som vet kanske mer om hur sändningarna kommer se ut:P

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in