Resultat: .
0%
röster
2011-08-23, 20:33
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Då är det dags att dela med sig listan av hur ligorna ligger till.

UEFA 2011 coefficients
1 England ------ 72.097
2 Spain --------- 65.543
3 Germany ---- 61.769
4 Italy ---------- 50.624
5 France ------ 45.928
6 Portugal ----- 45.429
7 Russia ------- 40.165
8 Ukraine ------ 39.383
9 Netherlands - 34.115
10 Greece ----- 31.900

Någon insatt som kan förklara hur allvarligt läget är? Vad krävs för att Frankrike och Portugal ska gå om Italien?

Man kan iaf konstatera att Italien närmast inte bör fundera hur man ska ta tillbaka tredjeplatsen från Tyskland..Utan det handlar snarare om hur man ska rädda det som räddas kan från att inte bli omsprugna av Frankrike och Portugal..

Vad som krävs? Tja..Ifall man presterar bara något sämre än FRA/POR..så är man rökta.
2011-08-23, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Då är det dags att dela med sig listan av hur ligorna ligger till.

UEFA 2011 coefficients
1 England ------ 72.097
2 Spain --------- 65.543
3 Germany ---- 61.769
4 Italy ---------- 50.624
5 France ------ 45.928
6 Portugal ----- 45.429
7 Russia ------- 40.165
8 Ukraine ------ 39.383
9 Netherlands - 34.115
10 Greece ----- 31.900

Någon insatt som kan förklara hur allvarligt läget är? Vad krävs för att Frankrike och Portugal ska gå om Italien?
En snabb huvudräkning ger mig att om Frankrike får 1,625 mer än Italien detta år, så går de förbi Italien vid början av nästa år.
Äh vafan du kan ju laborera själv:
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2013.html

Med tanke på att Palermo redan är ute, och att Udinese riskerar samma öde, så skulle de kunna gå förbi redan detta året om det vill sig illa. Det krävs att Frankrike skrapar ihop 4,950 mer än Italien i år.

Men vafan, själv bryr jag mig allt mindre om sådana här rankingar (hänger dock kanske samman med att Italien rasat?). Men samtidigt vill jag att ligan ska vara så bra som möjligt och att så många lag som möjligt ska få chansen att spela i Europa. Men det är ju bara CL som betyder något, vilket inte minst Palermo återigen visar...
Senast redigerad av Brille68 2011-08-23 kl. 20:37.
2011-08-23, 21:30
Medlem
4522s avatar
Udinese har i princip signat den rumänska talangen Gabriel Torje, presentationen kommer bara efter matchen mot Arsenal och Dinamos kval mot Vorskla Poltava. Han sägs vara en av dom bästa spelarna i hemlandet och killen verkar ha en rätt skön spelstil, kvick, bra spelförståelse, farligt tillslag och så vidare. Lite oklart vad summan ska landa på men någonstans mellan €4-7 miljoner beroende på prestation, sen har han en grundlön på €350 000 per år som kan öka till €520 000. Det sägs även att Real Madrid, Fiorentina och Lazio närmat sig spelaren.
2011-08-23, 22:04
Medlem
Peedros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Hur ser det ut för Cisse? Såg att han gjorde 2 mål senast, visserligen mot svagt motstånd men ändå.

Han har sett bra ut under försäsongen tycker jag. Fast han såg inte jättebra ut senaste matchen trots två mål. Reja spelar honom på kanten, där han känns ganska lättläst, men han har har i alla fall bra speed och grinta. Han är dock målfarlig oavsett, vilket är precis det Lazio behöver om man tittar på förra säsongen.

Han har hur som helst överträffat mina förväntningar såhär långt, tror att han kommer lyckas bra. Hoppas Reja testar honom som prima punta också, tror han kan lyckas än bättre där.
2011-08-24, 00:10
Medlem
Efter att ha kollat på ett gammalt videoband (från 2004 tror jag) där Francesco Totti sätter dit målet som gjorde att han passerade Roberto Pruzzo som klubbens störste målgörare i Serie A, så hänger en fråga kvar i mitt huvud. Hade han dragit av sig tröjan om han haft en varning sedan tidigare?

Totti sliter alltså av sig tröjan för att visa undertröjan där det givetvis står "107" skrivet, dvs antalet mål. Hela grejen med undertröjan hade ju sabbats om han ändå inte kunnat visa den, samtidigt skulle prestationen ha sabbats om han tagit ett idiotiskt rött kort. Frågan är om han kunnat motstå frestelsen. En annan fråga är om domaren skulle vågat visa ut stjärnan på Olimpico.

Målet mot Parma kom till efter att Antonio Cassano (!) från straffområdets bortre del, med en back i ryggen, jonglerat upp bollen & lagt in den, där Vincenzo Montella (!) drar iväg en bicykleta som blockeras, varpå Totti efter lite fintande sätter bollen i nät. Den som är först framme & gratulerar är Alberto Aquilani (!). Matchen slutade hela 5-1. Totti 2, Cassano 2, Montella 1. På slutet byttes Totti såklart ut för att få ta emot hyllningarna.

Totti, Cassano & Aquilani uppträdde alla i olika varianter av den där fräscha frissan som Jon Bon Jovi klippte sig i till det legendariska albumet "Keep the Faith" från 1992. En platta som innehåller en del låtar som definierar vad AS Roma handlar om; "Keep the Faith", "I´ll sleep when I´m dead", "Blame it on the Love of Rock´n´Roll" samt smäktande "Bed of Roses".

Ja, jag vill kalla frissan fräsch utan citationstecken som i "fräsch" ( ). Den håller fan än. Något man nog inte kan säga om Roberto Pruzzo som hade fastnat i mustasch-träsket från en helt annan rock-era:

http://www.lasignoraingiallorosso.it/wp-content/uploads/2010/05/Roberto-Pruzzo.jpg
2011-08-24, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peedro
Han har sett bra ut under försäsongen tycker jag. Fast han såg inte jättebra ut senaste matchen trots två mål. Reja spelar honom på kanten, där han känns ganska lättläst, men han har har i alla fall bra speed och grinta. Han är dock målfarlig oavsett, vilket är precis det Lazio behöver om man tittar på förra säsongen.

Han har hur som helst överträffat mina förväntningar såhär långt, tror att han kommer lyckas bra. Hoppas Reja testar honom som prima punta också, tror han kan lyckas än bättre där.

Cisse är riktigt tung där framme. Blir ju inte sämre av att han ser ut som en jävla krigare. Mycket nöjd med honom hittills. Klose också, riktigt bra.

Försvarsvärvningarna finns det dock många frågetecken. Förhoppningsvis får Lulic starta mot Rabotnicki, så får vi se vad han går för.
2011-08-24, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
dessutom får in Kjaer så kanske det inte behöver sluta pladask ändå,

Kollat bundesliga nåt? Jag har inte, men pratat och läst om folk som har. Det är inte Palermo-Kjaer precis. Mycket nöjd att Lazio verkar ha släppt honom nu.
2011-08-24, 13:30
Medlem
FabioAugustos avatar
Fiorentinas satsning har fått sig en törn iom att Bovo valde Genoa (jag undrar litegrann: varför?), men nu sägs Cassani och Santiago Silva bli klara. Jag förstår inte riktigt varför just Cassani anländer; ska han spela vänsterback? Som högerbackar hade jag varit nöjd med Romulo och De Silvestri om jag hetat Sinisa.

Jag får lite Castillo-vibbar av Santiago Silva (gammal sydamerikansk anfallare som kommer lite som en budgetvärvning och inte riktigt visat upp sig i Europa på bästa sätt), Corvino kan bara inte se honom som Gilardinos enda ersättare?!

Fiorentinas mercato får svagt VG om de två anländer och ingen mer säljs (möjligtvis Montolivo/Aquilani-byte). Ut med massa dyra löneposter utan att truppen blivit direkt sämre. Cassani och Lazzari är de enda två som verkligen kan tänkas höja kvaliten i laget. Silva, Romulo, Munari och Kharja känns som mellanbra Serie A-spelare, varken mer eller mindre.

Hela Fiorentina är fylld av små frågetecken just nu, tror det krävs ett 10-tal omgångar innan vi kan se var detta är på väg.

Catania tror jag kommer få det svårt. Montella.... Njä. Man har tappat den överlägset bästa försvararen i Silvestre, samt några rutinerade truppspelare som Terlizzi och Carboni och man fick inte heller liv i Morimoto. Värvningarna? Någon ny argentinare, Moretti och Keko som är lovande men knappast det som verkligen behövdes, Lanzafame som jag aldrig gillat, Suazo som typ legat i koma de senaste fyra åren och Bergessio som visserligen gjorde en del mål som utlånad och alltid kämpar på, men kanske ingen man vill lita på alltför mycket.

Och Manfredinis återkomst för Atalanta gör att deras defensiv kan se ut såhär:

Bellini - Manfredini - Masiello - Lucchini
Consigli

Samtidigt som reserverna är Peluso (tydligen väldigt bra ifjol) och Capelli. Hög Serie A-klass. Hade de haft en annan tränare än Colantuono och en två år yngre Tiribocchi hade jag sagt att de kunnat sluta topp-10.
2011-08-24, 13:46
Medlem
Shuyins avatar
Så! Efter både stöd ifrån medlemmar och kollegor och över 500 sidor under förra säsongen 2010-11, så är nu calcio tråden skapad. Den får ses som vårat svar på den eviga staden, den eviga tråden. Sammanfogade alltså förra säsongens tråd med denna.

Sparka igång nu!

/mod.
2011-08-24, 13:48
Medlem
Vidfamnes avatar
Tuttomercato rapporterar idag att Emanuele Giaccherini's agenter befinner sig i Torino.
Juventus blir farligare och Cesena förlorar sin spets?
Alternativt en bytesaffär Giaccherini - Pasquato?

http://www.tuttomercatoweb.com/?action=read&id=289981
2011-08-24, 13:48
Medlem
Trevligt En fråga, till folk med koll. Hur kommer nykomlingarna att prestera i år tror ni? Och kommer Udinese att ha någon chans ikväll? Håller alla tummar jag har.
2011-08-24, 14:04
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Så! Efter både stöd ifrån medlemmar och kollegor och över 500 sidor under förra säsongen 2010-11, så är nu calcio tråden skapad. Den får ses som vårat svar på den eviga staden, den eviga tråden. Sammanfogade alltså förra säsongens tråd med denna.

Sparka igång nu!

/mod.

Grazie, fan vad coola vi är.

Nu gäller det bara att serien kommer igång som den ska också... innan dess håller vi tummarna för Udines svartvita kämpar mot den store satan från London.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in