Fiorentinas satsning har fått sig en törn iom att Bovo valde Genoa (jag undrar litegrann: varför?), men nu sägs Cassani och Santiago Silva bli klara. Jag förstår inte riktigt varför just Cassani anländer; ska han spela vänsterback? Som högerbackar hade jag varit nöjd med Romulo och De Silvestri om jag hetat Sinisa.
Jag får lite Castillo-vibbar av Santiago Silva (gammal sydamerikansk anfallare som kommer lite som en budgetvärvning och inte riktigt visat upp sig i Europa på bästa sätt), Corvino kan bara inte se honom som Gilardinos enda ersättare?!
Fiorentinas mercato får svagt VG om de två anländer och ingen mer säljs (möjligtvis Montolivo/Aquilani-byte). Ut med massa dyra löneposter utan att truppen blivit direkt sämre. Cassani och Lazzari är de enda två som verkligen kan tänkas höja kvaliten i laget. Silva, Romulo, Munari och Kharja känns som mellanbra Serie A-spelare, varken mer eller mindre.
Hela Fiorentina är fylld av små frågetecken just nu, tror det krävs ett 10-tal omgångar innan vi kan se var detta är på väg.
Catania tror jag kommer få det svårt. Montella.... Njä. Man har tappat den överlägset bästa försvararen i Silvestre, samt några rutinerade truppspelare som Terlizzi och Carboni och man fick inte heller liv i Morimoto. Värvningarna? Någon ny argentinare, Moretti och Keko som är lovande men knappast det som verkligen behövdes, Lanzafame som jag aldrig gillat, Suazo som typ legat i koma de senaste fyra åren och Bergessio som visserligen gjorde en del mål som utlånad och alltid kämpar på, men kanske ingen man vill lita på alltför mycket.
Och Manfredinis återkomst för Atalanta gör att deras defensiv kan se ut såhär:
Bellini - Manfredini - Masiello - Lucchini
Consigli
Samtidigt som reserverna är Peluso (tydligen väldigt bra ifjol) och Capelli. Hög Serie A-klass. Hade de haft en annan tränare än Colantuono och en två år yngre Tiribocchi hade jag sagt att de kunnat sluta topp-10.