Resultat: .
0%
röster
2011-08-22, 21:43
Medlem
egon02362s avatar
Snacket om Aquilani till Milan, är det någon som vet om det är mr X? Hoppas som milanista inte det, dels för att det är en halvdan värvning likt vad Montolivo skulle kunna vara och sedan för att jag helt enkelt inte ser hur någon av spelarna tar Milan till en ny, högre nivå.

Å andra sidan kan båda spelarna fylla den lucka som uppstod efter Pirlo, men är fortfarande tveksam.

27 år (Aquilani) och känns fortfarande inte som att han har blommat ut, frågan blir ju då självklart; kommer han blomma ut?

Tankar om Aquilanis eventuella flytt till Rossoneri?
2011-08-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egon02362
Tankar om Aquilanis eventuella flytt till Rossoneri?
Han är ju billig och hans spelartyp ger Allegri mer variation på mittfältet. Sen är han en rätt bra fotbollsspelare också.

Slutsatsen bör alltså vara att det på förhand får räknas som en bra värvning. Men Milan behöver såklart lite till för att på riktigt utmana bland de bästa i Europa.
2011-08-22, 22:00
Medlem
snillet_1s avatar
Alltså, om man ska analysera Milans mittfält har de en världsklass (Van Bommel), en dålig (Ambrosini) och resten är spelare som alltid gör ett fullgott jobb. Flamini och Boateng tillför löpstyrka, Seedorf (gör väl inte alltid sitt jobb dock...) sekvenser av genialitet och Gattuso är en bindgalen terrier. Om man dessutom lägger till Aquilani får man ett mycket varierat mittfält med flera olika spetsegenskaper, vi skulle kunna kalla det en verktygslåda.

Näe, så jävla värdelöst mittfält har de då inte.
2011-08-22, 22:16
Medlem
drömmen hade varit modric pllus van bommel i mitten
2011-08-22, 22:32
Medlem
4522s avatar
Jag har en riktigt god vän i Porto Alegre, som givetvis supportar Internacional och vi har pratat en hel del den senaste tiden och varenda gång så drar han upp den här spelaren vid namn Oscar. Han säger att han redan är bättre än Pato och många andra spelare som platsade i Copa America. Jag som har måttlig koll på Brasiliansk fotboll har givetvis avfärdat hans historier som myteri och klassiska fabler om det egna lagets gunstlingar. Det var fram tills häromdagen, när denne lilla krabat gick och satte ett hattrick i U20 VM-finalen.

Jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med det här, kanske att någon italiensk klubb ska plocka över honom snarast. Det skulle onekligen varit intressant att se honom i Milan, hade Leonardo varit kvar i klubben så kanske. Men nu känns det inte särskilt troligt. Min brasilianska kompis är i alla fall övertygad om att han går till en Europeisk toppklubb inom ett halvår.
Senast redigerad av 4522 2011-08-22 kl. 22:37.
2011-08-23, 01:04
Medlem
"il fenomeno egoista Mauro Zarate". Jag diggar en försäljning om det är på 20 eller om vi får en spelare tillbaka som kan kriga om startplats+pengar. vi behöver några miljoner så vi kan slåss ännu hårdare om Lugano.

Men å andra sidan.... Floccari 30 i november, Cisse 30, Klose 33, Sculli 30, Rocchi 34 i september. Foggia och Makinwa är 28 men räknar bort dom två helt. Kommen inte få en minut på planen. Sen är det bara Kozak och Ceccarelli som är unga 22 och 19. Ceccarelli lär dock inte får allt för många chanser av Reja. Kanske nu mot Rabotnicki, skulle vara kul som fan.

Personligen hoppas jag att Kozak lånas ut. Så då är anfallet fan inte ungt. Och säljs Maurito.... hehe.

Reja måste börja våga. Spela Ceccarelli i cupen. Ge han chansen nu i sista EL-kvalmatchen som ändå är helt avgjord. Det är en sån jävla talang, han kan bli hur bra som helst. Men man måste släppa fram dom här killarna.

Tuia blev tidigare såld. Nye Nesta osv osv. Han ruttnade i Serie C och är klar för Foligno på 3 bast. Även Perpetuini lånas ut varje säsong, där kan vi ha en framtida bandiera. Han borde få chanser under hela försäsongen och sen lånas ut, nu är han tillbaka till Foggia igen och snart lär han lämna Lazio som Faraoni.
2011-08-23, 02:33
Medlem
Peedros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
"il fenomeno egoista Mauro Zarate". Jag diggar en försäljning om det är på 20 eller om vi får en spelare tillbaka som kan kriga om startplats+pengar. vi behöver några miljoner så vi kan slåss ännu hårdare om Lugano.

....

Känns lite nervöst inför upplösningen av Zárate-såpan. Även om det i nuläget känns frestande att casha in 20 miljoner (om ens det) så är det någonting som tar emot. Zárate är Zárate även om hans attityd kan komma att skapa problem senare in på säsongen. Då både Cissé och Klose säkert blivit utlovade speltid när de skrev på för Lazio kan jag inte riktigt se en lösning på problemet. Vi spelar i och för sig på tre fronter i år, men tror inte Zárate kommer att vara nöjd som en rotationsspelare i de mindre viktiga matcherna.

Har svårt att se ett Lazio utan Zárate, vilket delvis kanske beror på att mitt supporterskap inte sträcker sig till tiden innan han anlände i klubben. Men utan Zárate känns det som att Lazio förlorar det lilla extra som gör att truppen ser så pass bra ut som den gör i dagsläget. Cissé saknar dock kreativiteten som ytter, vilket Reja envisas med att spela honom som.

Frågan är vad som händer med Lazio när halva startelvan är över 32 bast om ett par säsonger. Zárate har blivit mer än bara en spelare i Lazio, i mina ögon är han lite av en symbol för framtidens Lazio, vilket stora delar av Curva Nord verkar hålla med om. Jag tycker i alla fall att det skulle kännas som ett stort misstag ifall vi sålde honom, särskilt ifall det är på grund av hans relation till Reja.
Senast redigerad av Peedro 2011-08-23 kl. 02:41.
2011-08-23, 04:44
Medlem
Zarate fick oss att se ljuset i tunneln när han kom. Men efter att han skrev på kontrakt med oss så är det en helt annan Zarate. Han måste ändra sin attityd och växa upp, då kan han ta en plats på riktigt. I dagsläget tar Reja Klose, Cisse och Rocchi före Zarate. Verkar även i dagsläget som att även Kozak går före då Rocchi-Kozak ryktas bli anfallet mot Rabotnicki.
2011-08-23, 14:05
Medlem
Peedros avatar
Citat:
Zarate fick oss att se ljuset i tunneln när han kom. Men efter att han skrev på kontrakt med oss så är det en helt annan Zarate. Han måste ändra sin attityd och växa upp, då kan han ta en plats på riktigt. I dagsläget tar Reja Klose, Cisse och Rocchi före Zarate. Verkar även i dagsläget som att även Kozak går före då Rocchi-Kozak ryktas bli anfallet mot Rabotnicki.

Det har självklart att göra med att det är oklart ifall Zárate säljs eller inte. Onödigt att göra honom cup-tied. Är ganska säker på att han är närmre startelvan än både Rocchi och Kozak om han stannar.
2011-08-23, 14:28
Medlem
Calogeros avatar
Om det stämmer att Roma betalar 18. miljoner Euro för Pablo Osvaldo, ja då har Sabatini blivit dragen vid nosen, och det rejält. Ni har i den gamla serie A-tråden med all rätt varit kritiska mot Romas nya Barcelonaställ, jag tror att det kan bli en väldigt obehaglig överraskning att vänta. Steekelenburg är en väldigt bra värvning för ett mycket fint pris dessutom, och Bojan Krkic har ju sett intressant ut. Ifall Roma dessutom får in Kjaer så kanske det inte behöver sluta pladask ändå, men det jag tvivlar mest på är Luis Enrique egentliga kunnande. Bråka med Francesco Totti brukar man inte kunna göra ostraffat. Nej usch, det är bara att hoppas på att något bra kommer utav det hela.
2011-08-23, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Om det stämmer att Roma betalar 18. miljoner Euro för Pablo Osvaldo, ja då har Sabatini blivit dragen vid nosen, och det rejält.

När jag väl blir LITE hoppfull så släpper man en sådan bomb, jag börjar bli gråtfärdig, Osvaldo!?
Aja, förmodligen så har man planer på att släppa Borriello(trots att man köpt honom denna säsong?) då blir det totalt runt 8 milj. euro minus istället.

Kyrgiakos klar för Wolfsburg=Kjaer snart officiell?
Annars ryktas det väl om "bläckfisken" Fernando(Porto) samt nån annan brasilianare vid namn Casimiro(?).
Fernando känns extremt spännande och är en riktig städare på mittfältet, kan nog behövas. Casimiro har jag ingen koll på.

Citat:

Zarate känns som Romas motsvarighet till Menez; besitter talang, bra potential men har attitydsproblem och är omogen. Kommer förmodligen sluta på samma sätt som för Menez och jag tror Lazio mår bra av att bli av med Zarate...

Hur ser det ut för Cisse? Såg att han gjorde 2 mål senast, visserligen mot svagt motstånd men ändå.
2011-08-23, 19:20
Bannlyst
Då är det dags att dela med sig listan av hur ligorna ligger till.

UEFA 2011 coefficients
1 England ------ 72.097
2 Spain --------- 65.543
3 Germany ---- 61.769
4 Italy ---------- 50.624
5 France ------ 45.928
6 Portugal ----- 45.429
7 Russia ------- 40.165
8 Ukraine ------ 39.383
9 Netherlands - 34.115
10 Greece ----- 31.900

Någon insatt som kan förklara hur allvarligt läget är? Vad krävs för att Frankrike och Portugal ska gå om Italien?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in