Resultat: .
0%
röster
2011-08-04, 20:03
Medlem
1772s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Galliani säger att Ligue 1 snart kommer gå förbi Serie A i UEFA-rankingen som det ser ut just nu.

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2011/08/04/2604580/ligue-1-will-soon-leapfrog-serie-a-in-uefa-rankings-ac

Men gör nåt åt saken då förhelvete.

En final mellan Milan och Inter och ett Napoli i semifinal samt en EL-final mellan Palermo och Lazio ska nog lösa biffen.
2011-08-04, 20:57
Medlem
FabioAugustos avatar
Ser att Plasmati drar till Serie B-nykomlingen Nocerina. Synd, en skön lirare även om han sällan fick spela i Catania. Jag såg honom starta i en match (kan ha varit Inter, ser att han gjort mål mot dom) och blev helt förbluffad över hur en så pass medelmåttlig (men storväxt, karln är ju två meter) anfallare kunde vara till så mycket problem för så pass bra backar. Dagen efter såg jag dock någon tidning som gav honom en lågt betyg trots målet, vilket var sjukt märkligt.
2011-08-04, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1772
En final mellan Milan och Inter och ett Napoli i semifinal samt en EL-final mellan Palermo och Lazio ska nog lösa biffen.
Synd bara att Palermo precis åkte ur Europa League efter 2-2 och 1-1 mot självaste FC Thun.

Vad fan är detta!? Jag är helt övertygad om att Palermo redan på förhand gick in med inställningen att det inte skulle spela så stor roll om de åkte ur. Förra säsongen blev det uppenbart att de inte har truppen för att vara slagkraftiga både i EL och Serie A, nu kan de istället satsa enbart på ligan. Trist för italiensk fotboll.

Det enda laget som kommer satsa på Europa League den här säsongen är Lazio. Lotito hade aldrig värvat så många (kvalitativa) spelare om de inte vore för att han ville ha en trupp som höll även för EL.

Roma har jag ingen aning om. Truppen har de, men frågan är om de själva VILL satsa på EL? Jag tror att de istället kommer göra allt för att komma topp3 i år.

Helt övertygad om att Udinese åker ut i CL-play off:et, sen huruvida de ger 100% i EL vet jag inte, i mitt tycke har de inte heller truppen för att gå långt i Europa-spel, även om de själva skulle vilja.
2011-08-04, 21:45
Medlem
1772s avatar
Hmm...

Vi får hoppas på ett Milanoderby i CL-finalen och ett Romderby i EL-finalen.
2011-08-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Helt övertygad om att Udinese åker ut i CL-play off:et, sen huruvida de ger 100% i EL vet jag inte, i mitt tycke har de inte heller truppen för att gå långt i Europa-spel, även om de själva skulle vilja.
Senaste gången Udinese deltog i Europa-spel (Uefacupen 2008-09) så vann man sin grupp, hann med att slå ut de regerande mästarna för att sen snöpligt åka ut mot Werder Bremen.
Då var man dessutom det italienska lag som höll sig kvar längst i Europa.
2011-08-04, 23:48
Medlem
elems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Galliani säger att Ligue 1 snart kommer gå förbi Serie A i UEFA-rankingen som det ser ut just nu.

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2011/08/04/2604580/ligue-1-will-soon-leapfrog-serie-a-in-uefa-rankings-ac

Men gör nåt åt saken då förhelvete.

Att en person som Galliani uttalar sig så starkt och öppet kritiserar systemet är väl att göra något.
2011-08-04, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Senaste gången Udinese deltog i Europa-spel (Uefacupen 2008-09) så vann man sin grupp, hann med att slå ut de regerande mästarna för att sen snöpligt åka ut mot Werder Bremen.
Då var man dessutom det italienska lag som höll sig kvar längst i Europa.
Ja, men vad spelar det för roll nu?

Tappen av Zápata, Inler och Sanchez är i mitt tycke alldeles för stora för att man ska klara sig i Europa. En skada på Totó Di Natale och de är körda. Inför säsongen 08/09 (som du jämför med) var Dossena den enda spelaren av värde som lämnade
http://www.svenskafans.com/italien/241561.aspx

Udineses inköp den här mercaton har enbart bestått av anonyma spelare. Några kommer säkert bli bra på lång sikt, men jag tror inte att de har vad som krävs för att Udinese ska gå långt i Europa den här säsongen.
2011-08-05, 00:07
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elem
Att en person som Galliani uttalar sig så starkt och öppet kritiserar systemet är väl att göra något.

Det som också är riktigt bra är att Juventus nu har en egen arena som står klar inför denna säsong som kommer. Med detta så hoppas man ju att fler klubbar i Italien tar efter för detta är något som kommer att gynna klubben där borta i Turin. Men sen så verkar det även vara riktigt svårt att få tillstånd till att bygga en egen arena i Italien om man har fattat det hela rätt vilket försvårar det hela, helt vansinne egentligen.
2011-08-05, 00:45
Medlem
elems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Det som också är riktigt bra är att Juventus nu har en egen arena som står klar inför denna säsong som kommer. Med detta så hoppas man ju att fler klubbar i Italien tar efter för detta är något som kommer att gynna klubben där borta i Turin. Men sen så verkar det även vara riktigt svårt att få tillstånd till att bygga en egen arena i Italien om man har fattat det hela rätt vilket försvårar det hela, helt vansinne egentligen.

Det är riktigt bra, något dom kommer börja tjäna pengar på direkt. Jo, så har jag också förstått det. Det är väl som med allt annat i Italien att alla parter måste vara med på ett hörn och få en bit av kakan. Känns som att Italien måste slå i botten för att till slut vakna och vända på steken.
2011-08-05, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1772

Hade varit drömmen, men gällande Ligue1 är dom fortfarande en jävla bra bit bakom Italien!
2011-08-05, 08:51
Bannlyst
Palermo åkte ut mot Thun.
2011-08-05, 10:50
Medlem
zachs avatar
Jo men det Galliani säger är ju att han vill ha mer stålar till Milan. Vilket direkt betyder att alla andra ska få mindre. Vore rakare om han sa att han har ett ego som Zlatan och inte försöker framställa sig som någon jävla Moder Teresa.

För problemet är ju föga att hans Milan får in så lite tv-pengar, utan tvärtom, att de får för mycket, och skiter i andra poteniella inkomstkällor. Som att försöka locka till sig publik till arenorna ex, men dom är upptagna med att flirta med kineser (som iof köper tröjor, ja visst, men i huvudsak från en gigantisk svart marknad... kanske skalle-per skulle prova pearl eller silk market när dom ändå är i peking) men missar att de mest sannolikt besökarna ändå finns i milano.

(tillägg till det resonmanget - vad jag förstår så har milan tappat hälften av sina säsongskortsinnehavare från förra året)

Men det huvudsakliga problemet är ändå i mina ögon en "simpel" fråga om inställning. Orkar inte leta reda på informationen men jag sätter en månadslön på att Italien inte ens är bland de 10 bästa nationerna i EL/uefa-cupen de senaste 10 åren. Den turneringen ger ju inga stålar, ingen uppmärksamhet, men alla verkar missat att uefa delar ut poäng även för vinster där.

Jag har redan förklarat vad jag tycker om Udineses närvaro i årets CL, men dom har ju till viss del åtminstone "köpts sönder" men vad har Roma, Lazio och Palermo för ursäkt till att göra bort sig i en turnering samtliga av dessa borde räcka till åtminstone kvartsfinal?

Är ju just det som gjort italien till den där pizzerian Galliani gnäller om. Men han säger TV-pengar. Jag säger lobotomera varenda jävel, plantera in ett uns ryggrad. Ge order - hedra tröjorna för fan. Kör över.

(och borde inte hans husse Berlusconi kunna se över skatten...?)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in