Citat:
Ursprungligen postat av 1772
En final mellan Milan och Inter och ett Napoli i semifinal samt en EL-final mellan Palermo och Lazio ska nog lösa biffen.

Synd bara att Palermo precis åkte ur Europa League efter 2-2 och 1-1 mot självaste FC Thun.
Vad fan är detta!? Jag är helt övertygad om att Palermo redan på förhand gick in med inställningen att det inte skulle spela så stor roll om de åkte ur. Förra säsongen blev det uppenbart att de inte har truppen för att vara slagkraftiga både i EL och Serie A, nu kan de istället satsa enbart på ligan. Trist för italiensk fotboll.
Det enda laget som kommer satsa på Europa League den här säsongen är Lazio. Lotito hade aldrig värvat så många (kvalitativa) spelare om de inte vore för att han ville ha en trupp som höll även för EL.
Roma har jag ingen aning om. Truppen har de, men frågan är om de själva VILL satsa på EL? Jag tror att de istället kommer göra allt för att komma topp3 i år.
Helt övertygad om att Udinese åker ut i CL-play off:et, sen huruvida de ger 100% i EL vet jag inte, i mitt tycke har de inte heller truppen för att gå långt i Europa-spel, även om de själva skulle vilja.