Resultat: .
0%
röster
2010-09-12, 21:04
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Två riktigt sköna matcher på TV4 Sport i dag ja. Nu drar den tredje igång i detta nu. I och för sig så tycker jag att Juventus är lite mycket vilda västern för att det ska vara sunt i längden. Felipe Melo, vad har hänt sedan han lämnade Fiorentina egentligen? För att ta ett exempel.

Men Brescia förvånade mig verkligen och har tillsammans med Cesena gjort gott intryck på mig. Sedan hur långt det räcker, återstår att se. Jag har ingen koll på Serie B egentligen, så svårt att veta hur bra de har varit i fjol.

Tror fortfarande att Milan vinner serien, men det lär väl ta ett tag att få ihop laget. Fiorentina? Lång väg att vandra...

Han var ju inte jättebra i Fiorentina heller, snarare så att han hypats å det grövsta i Sverige. Melo är en god spelförstörare - inget mer.
2010-09-12, 22:20
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Han var ju inte jättebra i Fiorentina heller, snarare så att han hypats å det grövsta i Sverige. Melo är en god spelförstörare - inget mer.

Ja, det är en oförklarlig hype denna medelmåtta lyckats omge sig med, inte bara i Sverige utan i Italien, Europa och Brasilien också. 25 miljoner Euro (!) för en spelare som - förutom att han har en högre procent adress på passningar till publik på 25:e bänkraden än till medspelare - i par med Amauri drar ner moralen i truppen med en sölig favela-mentalitet.

Vi talar om en gravt förvirrad person som inte kan stava till professionalism. T ex så firar han ofta som om han gjort mål efter en rutinbrytning i straffområdet. Dessutom kör han en gång per match det patetiska Gattuso-uppviglandet av publiken om han fixat en hörna. Publikfrieri som biter på somliga idioter vilka lever i villfarelsen att Melo "snart hittar tillbaka till Viola-form, vänta bara!". Vakna! Detta är Felipe Melos normal-läge och det bästa vi kommer få se. Måtte hypen leva sig kvar till vinterfönstret så att Wenger kan göra slag i sak och bespara oss ännu en säsongs lidande.

Skön match mellan Bari och Napoli, dessa lag tycker inte om varandra.
2010-09-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Ja, det är en oförklarlig hype denna medelmåtta lyckats omge sig med, inte bara i Sverige utan i Italien, Europa och Brasilien också. 25 miljoner Euro (!) för en spelare som - förutom att han har en högre procent adress på passningar till publik på 25:e bänkraden än till medspelare - i par med Amauri drar ner moralen i truppen med en sölig favela-mentalitet.

Vi talar om en gravt förvirrad person som inte kan stava till professionalism. T ex så firar han ofta som om han gjort mål efter en rutinbrytning i straffområdet. Dessutom kör han en gång per match det patetiska Gattuso-uppviglandet av publiken om han fixat en hörna. Publikfrieri som biter på somliga idioter vilka lever i villfarelsen att Melo "snart hittar tillbaka till Viola-form, vänta bara!". Vakna! Detta är Felipe Melos normal-läge och det bästa vi kommer få se. Måtte hypen leva sig kvar till vinterfönstret så att Wenger kan göra slag i sak och bespara oss ännu en säsongs lidande.

Skön match mellan Bari och Napoli, dessa lag tycker inte om varandra.
Haha..! Vi har redan Song så det är lugnt. Sen så hade Melo spelat i Arsenal om Wenger verkligen velat ha honom.
2010-09-12, 22:30
Medlem
JerraLasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Han va faktiskt väldigt bra i Fiorentina, en av Serie As absolut bästa mittfältare enligt mig tills han valde att lägga ödet i guds händer och hamnade i Juventus. Fyfan va glad jag blir av att se honom misslyckas om och om igen.
2010-09-12, 22:37
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ännu en galen match i Napoli-Bari, 2-2 just nu. Serie A är bäst, den är bättre än bäst.
2010-09-12, 22:37
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerraLast
Han va faktiskt väldigt bra i Fiorentina, en av Serie As absolut bästa mittfältare enligt mig tills han valde att lägga ödet i guds händer och hamnade i Juventus. Fyfan va glad jag blir av att se honom misslyckas om och om igen.

Vet du varför? För i Fiorentina behövde han inte slå avgörande passningar och agera den offensiva rollen. Där hade han Montolivo som kunde axla den rollen, i Juventus måste Melo göra båda delarna och det är han inte skapt för. Jag säger inte att han var dålig i Fiorentina, det är där han var som bäst, men det är bara löjligt att hissa honom till skyarna som vissa gör.
2010-09-12, 22:44
Medlem
kommunists avatar
Jag börjar gilla Serie A skarpt.
2010-09-12, 22:45
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Tycker tvärtom. I Juve har han ingen egentlig uppgift att leverera framåt, hans roll är att hämta boll djupt och fördela, bestämma tempo. Detta är något som han verkligen inte är skapt för eller behärskar. Han är inte jättebra framåt heller, men kan iaf få till ett och annat genombrott då och då. Jag vet faktiskt inte vad man ska ha honom till.

Bjuder Arsenal halva marknadsvärdet så bör man ta pengarna och löpa mycket fort.
2010-09-12, 22:47
Medlem
4522s avatar
Citat:
Tycker tvärtom. I Juve har han ingen egentlig uppgift att leverera framåt, hans roll är att hämta boll djupt och fördela, bestämma tempo. Detta är något som han verkligen inte är skapt för eller behärskar. Han är inte jättebra framåt heller, men kan iaf få till ett och annat genombrott då och då. Jag vet faktiskt inte vad man ska ha honom till.

Bjuder Arsenal halva marknadsvärdet så bör man ta pengarna och löpa mycket fort.

Syftade mer på att agera spelfördelare, uttryckte mig lite oklart. Han har ju en oförskämt dålig passningsfot och velar alltid till förbannelse innan han ger bort bollen i ett alltid lika farligt läge. Som objektiv tittare är det dock rätt underhållande.
2010-09-12, 22:47
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Men vad fan håller Napoli på med? 2-1 i 87:e och man spelar ett naivt försvarsspel och lämnar enorma luckor. La Liga-fasoner.
2010-09-12, 22:48
Medlem
Stålverks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Ännu en galen match i Napoli-Bari, 2-2 just nu. Serie A är bäst, den är bättre än bäst.

Ja, herrejävlar vilka matcher vi bjudits på det här helgen. 38 mål på 10 matcher. Gladfotboll, skrällar, vändningar och fler vändningar. Fantastisk fotbollshelg i stort.
2010-09-12, 23:01
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Men vad fan håller Napoli på med? 2-1 i 87:e och man spelar ett naivt försvarsspel och lämnar enorma luckor. La Liga-fasoner.

Paulo Cannavaro firade som aldrig förr över att han trodde bli matchens hjälte men ack så fel han hade! Var lite annorlunda taktik som Bari körde med i början av matchen då dom spelade hem till målvakten hela tiden, blev ännu bättre av att se Mazzarri skogstokig på bänken!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in