Ja, jag vet, det här inlägget kan uppfattas lite ot, men det är ju egentligen det helt motsatta.
Roma - Juve ikväll. Eller tidigare: De Goda mot De Onda. Och Baldini och Sensi mot Moggi och Makten.
Men det här handlar om nåt helt annat, nåt mycket större. För jag är faktiskt så jävla glad. Och om vi så förlorar med 10 mål så kommer jag fortfarande sitta som ett fån och flina. Med andra ord, det här inlägget är en direkt fortsättning på mitt förra.
Thomas Dibenedetto. Kulor och vilja kommer in. Men det visar sig han (eller rättare sagt, James Pallotta, en av hans samarbetspartners) funnits där i bakgrunden i ett par år osynligt förhandlat och undersökt saker närmare. En lika tydlig som väntad charmoffensiv startas. Ny arena ska byggas, laget ska upp i topp och Totti tillbes (seriöst - satan va Totti är STOR!).
Thomas grupp verkar (svårt bena ut allt) bestå av nämnde Pallotta (som får mest cred när det kommer till Boston Celtics framgångar), Michael Ruane (som vad jag förstår tjänat pengar på fastigheter och aktier, och nu kommer ha huvudansvaret när det kommer till nya arenan), Richard D´Amore (nån slags multimedia-it-snubbe) samt Thomas närmaste rådgivare Mauro Baldissoni (som bor i Rom och är advokat och romanista).
Så långt allt bra. Eller ett poteniallt luftslott. Beroende på vem man frågar, uppenbarligen.
Mina egna frågetecken handlade främst om vår identitet. Och hur fan ett par "stranieri" ska kunna navigera i ett land inte ens italienarna till fullo begriper sig på. Men med snacket om Baldini, Sabatini (bla Palermos gamla DS, som hyllats som italiens bästa öga för talanger på senare tid), Zeman och Ancelotti lugnades åtminstone jag.
Identiteten skulle nog bevaras. Och vi verkar förbli fristående. Och amerikanerna har gjort sin läxa. Men det va ju bara rykten...
Men nu har Sabatini
bekräftat att han brutit en muntlig överrenskommelse med Sampdoria till Romas fördel. Och det är
bekräftat att DiBenedetto träffat Baldini (som innan DiBenedetto kom in i matchen enligt starka källor sagt att han skulle återvända till Roma med en amerikan). Och Ancelotti har tusen gånger drömt offentligt om Roma, medan Zeman svarar kryptiskt.
Vid sidan av det här så ska Milano Finanza
bekräftat (jag har själv inte sett det, men tvivlar inte på källan) ryktet att ett av DiBenedettos krav i förhandlingarna va att en "betydande del" av köpesumman skulle gå direkt till att förstärka truppen. Vilket säljande Unicredit gått med på. Fö så köper "han" 60% av klubben. Resten behåller (tills vidare) Unicredit, vilket får den sportsliga satsningen att make sense.
Uppställningen på Trigoria ska i framtiden se ut enligt följande. Baldini som en ärlig Galliani. Sabatini som en Sabatini. Och Montali som nåt annat, men kvar verkar han bli. Tre män med extrem kompetens och rykte. Tre män som backas upp av en man vars historia visar han menar allvar.
Så ladies and gents, rita om hela jävla kartan - Il Calcio har förvandlats.

Identiteten
kommer bevaras. Och vi
kommer fan bli fristående som aldrig för. Och amerikanerna visade sig vara klippskare än nån kunnat ana.
Men nej - ingenting är defintivt. Inget papper är påskrivet. 15 april sa nån källa, 20 april nån annan. Men alla sa ändå ungefär samma sak. Det
är klart. Det
är defintivt. Som en film:
http://www.romatiamo.net/content/il-signore-con-lanello
Och ikväll är det Roma-Juve. Vill man så skulle man kunna kalla det modern av den klassiska kampen. De Goda mot de Onda. Baldinis skugga hänger över Juve och kommer för alltid påminna oss om GEA och deras stora EPOca. Och Baldinis skugga vilar över oss. Som en påminnelse om 17/6/2001. Och om att framtiden verkligen ser god ut.