Resultat: .
0%
röster
2011-04-03, 16:54
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ser verkligen tufft ut för Udinese. 19-0 på de senaste sju matcherna, (14-0 på de senaste tre bortamatcherna). Och nu ska de möta Lecce som på de senaste sju matcherna vunnit en match och spelat oavgjort en.

Vafan du får ingen sympati av mig.

Nu då? Det var så givet att jag nästan övervägde att inte se matchen.
2011-04-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Du har koll på dina grejer du. Ska jag vara ärlig tyckte jag du var lite...dum i huvudet som var stensäker på Lecce-vinst.
2011-04-03, 17:46
Medlem
Citat:
Nja, jag tror att det är en kombination av fantastisk fingerkänsla, briljant kunskap om laget och den allmänna skitnödighet som drabbade i princip alla Udinese-fans då de förstod att laget inte bara hade chans på CL-kvalplats utan rent av lo Scudetto (de var trots allt det topplag med i särklass bäst form).

För om det var givet så borde du inte sitta här och snickesnacka, utan bada i champagne. Det gav riktigt bra odds, och stängdes inte ner någonstans.
2011-04-03, 18:14
Medlem
Villons avatar
Vilken katastrofomgång det här blev för Parma. Alla nedflyttningskandidater fick med sig åtminstone en poäng, samtidigt som man torskar hemma mot skitdåliga Bari efter att ha släppt in ett mål i nittionde minuten.
2011-04-03, 18:17
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Du har koll på dina grejer du. Ska jag vara ärlig tyckte jag du var lite...dum i huvudet som var stensäker på Lecce-vinst.

Dum i huvudet är faktiskt en rätt bra definition på undertecknad.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nja, jag tror att det är en kombination av fantastisk fingerkänsla, briljant kunskap om laget och den allmänna skitnödighet som drabbade i princip alla Udinese-fans då de förstod att laget inte bara hade chans på CL-kvalplats utan rent av lo Scudetto (de var trots allt det topplag med i särklass bäst form).

För om det var givet så borde du inte sitta här och snickesnacka, utan bada i champagne. Det gav riktigt bra odds, och stängdes inte ner någonstans.

Det var längesedan jag la mig till med den visheten att aldrig spela på laget man sympatiserar med.

Men som sagt, det är lite krasst att konstatera att allting av det som var bra numer är som bortblåst och man ser ut att vara tillbaka på ruta ett igen. Idag var försvarsspelet lika mediokert som det brukar, Domizzi springer som en hösäck och inne i boxen är det rena rama hönsgården. Däremot var det än mer oroväckande att Inler och Sanchez helt saknade känsla och prickade in säsongens sämsta match samtidigt. Sedan har jag ingen aning om vad Guidolin sysslade med. Det känns ruskigt hjärndött att byta in Cuadrado och Pasquale som är två kantspringare när man behöver göra mål och Lecce backar hem med hela laget. Långa bollar på Denis och kung Corradi hade varit bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Vilken katastrofomgång det här blev för Parma. Alla nedflyttningskandidater fick med sig åtminstone en poäng, samtidigt som man torskar hemma mot skitdåliga Bari efter att ha släppt in ett mål i nittionde minuten.

Tänk om Bari inleder en bragdinhämtning nu. I dom nästa tre matcherna möter man Catania, Cesena och Sampdoria. Sedan har man Roma (som är både upp och ner), ett Palermo på dekis, Lecce i näst sista omgången och avslutar borta mot Bologna. Rätt schysst spelschema med många sexpoängsmatcher.
Senast redigerad av 4522 2011-04-03 kl. 18:32.
2011-04-03, 18:26
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon

Ja och som jag varit inne på flertalet gånger så håller fan inte detta.
Vi förlorar varenda(är känslan) jävla match mot bottenlagen hemma på Tardini, det börjar nog sprida sig gamnackar i spelartruppen snart och jag vete fan hur beredskapen är för en bottenkamp på allvar - i år siktade vi ju mot den övre halvan.

Jag börjar bli skitnödig på riktigt, att det sedan är en fantastisk omgång på alla sätt och vis hjälper liksom inte. Nu fattas bara att Juve går och vinner i den eviga staden ikväll - så är mina italienska lags helgfiasko komplett.
2011-04-03, 18:29
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Är ni Parma-supporters nöjda med Amauri? Han har ändå skyfflat in lite bollar på slutet.
2011-04-03, 18:36
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Ja och som jag varit inne på flertalet gånger så håller fan inte detta.
Vi förlorar varenda(är känslan) jävla match mot bottenlagen hemma på Tardini, det börjar nog sprida sig gamnackar i spelartruppen snart och jag vete fan hur beredskapen är för en bottenkamp på allvar - i år siktade vi ju mot den övre halvan.

Jag börjar bli skitnödig på riktigt, att det sedan är en fantastisk omgång på alla sätt och vis hjälper liksom inte. Nu fattas bara att Juve går och vinner i den eviga staden ikväll - så är mina italienska lags helgfiasko komplett.

Noterar att Marino fått foten och att Colomba tar över. Han räddade ju Bologna kvar förra säsongen så det kanske är rätt man för er också.
2011-04-03, 19:21
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Är ni Parma-supporters nöjda med Amauri? Han har ändå skyfflat in lite bollar på slutet.

Vad jag sett och hört gör han ett bra jobb, tror vi tog honom på en så bra deal att vi inte kunde tacka nej, vi har inte direkt en överbefolkad offensiv. Trodde aldrig jag skulle säga det, men han har varit förvånansvärt pigg det som jag sett.

Citat:
Noterar att Marino fått foten och att Colomba tar över. Han räddade ju Bologna kvar förra säsongen så det kanske är rätt man för er också.

Det är första hjälpen och elstötar som gäller nu för att skaka liv i laget, att han har erfarenhet från nedflyttningstrider och vet vad som krävs är ett stort plus i detta läget, för vår spelartrupp har det då verkligen inte! Jag börjar bli lite uppgiven, jag brukar vara en kämpe och faktiskt kunna se positiva detaljer men den tidigare så pålitliga defensiven är som bortblåst, det oroar verkligen. Det är blåställ på som gäller nu!
2011-04-03, 19:50
Medlem
zachs avatar
Ja, jag vet, det här inlägget kan uppfattas lite ot, men det är ju egentligen det helt motsatta.

Roma - Juve ikväll. Eller tidigare: De Goda mot De Onda. Och Baldini och Sensi mot Moggi och Makten.

Men det här handlar om nåt helt annat, nåt mycket större. För jag är faktiskt så jävla glad. Och om vi så förlorar med 10 mål så kommer jag fortfarande sitta som ett fån och flina. Med andra ord, det här inlägget är en direkt fortsättning på mitt förra.

Thomas Dibenedetto. Kulor och vilja kommer in. Men det visar sig han (eller rättare sagt, James Pallotta, en av hans samarbetspartners) funnits där i bakgrunden i ett par år osynligt förhandlat och undersökt saker närmare. En lika tydlig som väntad charmoffensiv startas. Ny arena ska byggas, laget ska upp i topp och Totti tillbes (seriöst - satan va Totti är STOR!).
Thomas grupp verkar (svårt bena ut allt) bestå av nämnde Pallotta (som får mest cred när det kommer till Boston Celtics framgångar), Michael Ruane (som vad jag förstår tjänat pengar på fastigheter och aktier, och nu kommer ha huvudansvaret när det kommer till nya arenan), Richard D´Amore (nån slags multimedia-it-snubbe) samt Thomas närmaste rådgivare Mauro Baldissoni (som bor i Rom och är advokat och romanista).

Så långt allt bra. Eller ett poteniallt luftslott. Beroende på vem man frågar, uppenbarligen.

Mina egna frågetecken handlade främst om vår identitet. Och hur fan ett par "stranieri" ska kunna navigera i ett land inte ens italienarna till fullo begriper sig på. Men med snacket om Baldini, Sabatini (bla Palermos gamla DS, som hyllats som italiens bästa öga för talanger på senare tid), Zeman och Ancelotti lugnades åtminstone jag.
Identiteten skulle nog bevaras. Och vi verkar förbli fristående. Och amerikanerna har gjort sin läxa. Men det va ju bara rykten...

Men nu har Sabatini bekräftat att han brutit en muntlig överrenskommelse med Sampdoria till Romas fördel. Och det är bekräftat att DiBenedetto träffat Baldini (som innan DiBenedetto kom in i matchen enligt starka källor sagt att han skulle återvända till Roma med en amerikan). Och Ancelotti har tusen gånger drömt offentligt om Roma, medan Zeman svarar kryptiskt.

Vid sidan av det här så ska Milano Finanza bekräftat (jag har själv inte sett det, men tvivlar inte på källan) ryktet att ett av DiBenedettos krav i förhandlingarna va att en "betydande del" av köpesumman skulle gå direkt till att förstärka truppen. Vilket säljande Unicredit gått med på. Fö så köper "han" 60% av klubben. Resten behåller (tills vidare) Unicredit, vilket får den sportsliga satsningen att make sense.

Uppställningen på Trigoria ska i framtiden se ut enligt följande. Baldini som en ärlig Galliani. Sabatini som en Sabatini. Och Montali som nåt annat, men kvar verkar han bli. Tre män med extrem kompetens och rykte. Tre män som backas upp av en man vars historia visar han menar allvar.

Så ladies and gents, rita om hela jävla kartan - Il Calcio har förvandlats. Identiteten kommer bevaras. Och vi kommer fan bli fristående som aldrig för. Och amerikanerna visade sig vara klippskare än nån kunnat ana.

Men nej - ingenting är defintivt. Inget papper är påskrivet. 15 april sa nån källa, 20 april nån annan. Men alla sa ändå ungefär samma sak. Det är klart. Det är defintivt. Som en film: http://www.romatiamo.net/content/il-signore-con-lanello

Och ikväll är det Roma-Juve. Vill man så skulle man kunna kalla det modern av den klassiska kampen. De Goda mot de Onda. Baldinis skugga hänger över Juve och kommer för alltid påminna oss om GEA och deras stora EPOca. Och Baldinis skugga vilar över oss. Som en påminnelse om 17/6/2001. Och om att framtiden verkligen ser god ut.
Senast redigerad av zach 2011-04-03 kl. 19:53.
2011-04-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
...
Det är första hjälpen och elstötar som gäller nu för att skaka liv i laget, att han har erfarenhet från nedflyttningstrider och vet vad som krävs är ett stort plus i detta läget, för vår spelartrupp har det då verkligen inte! Jag börjar bli lite uppgiven, jag brukar vara en kämpe och faktiskt kunna se positiva detaljer men den tidigare så pålitliga defensiven är som bortblåst, det oroar verkligen. Det är blåställ på som gäller nu!
Lazio (borta), Inter (hemma), Udinese (b), Palermo (h), Bologna (b), Juventus (h) och Cagliari (b). Ingen jävla dans på rosor. Bara lag från övre halvan av tabellen.

Även om Giovinco skulle skapa magi på hög nivå, så...
Citat:
Ursprungligen postat av zach
...
Och om att framtiden verkligen ser god ut.
Stort och briljant inlägg, som jag får återkomma till.
2011-04-03, 20:09
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ska be att få återkomma angående bottenstriden, som blev om möjligt ännu mer raffinerad efter helgens resultat, och för stunden enbart dela ut stora döda fiskar och hästhuvuden till Palermo respektive Parma. Hade jag varit seriös supporter till något av dessa lag så hade jag tyckt kvartssamtal och feta diss-banderoller på läktaren varit helt i sin ordning. Vafan!

Udinese nådde punkten när man kände sig så jävla coola att det räckte med att enbart ställa ut skorna. Det var på sätt och vis oundvikligt. Utöver detta, och att man gör en svag match i största allmänhet, så tycktes det som man inte tagit tillräcklig höjd för det faktum att Lecce spelar för liv och död i nedflyttningsstriden, och då inte är att leka med.

Två storheter på halvdekis men ändå med en del att spela för om en halvtimme, som fin avrundning på denna super-helg i Serie A.

- F.G

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in