Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Villa Boas vore en dröm. Men det känns i nuläget som att det är "upplagt" för Ancelotti i och med den snabba exiten från Chelsea som väl hade skett i vilket fall iofs... Men med hans bakgrund och ihärdiga rykten som vägrar dö ut är mitt stalltips att Ancelotti tar över AS Roma.
Montolivo... Jag har aldrig varit jätteimponerad av honom, känns som en ganska vek, men duktig passningsspelare. Inte mycket grinta i den gossen, va? Roma eller Juve, kanske Inter? Milan är nog uteslutet i och med Allegris uttalanden för ett par veckor sedan där han tydligt meddelade att han vill se mer fysiska spelare på mitten, typ Essien var det snack om.
Montolivo... Jag har aldrig varit jätteimponerad av honom, känns som en ganska vek, men duktig passningsspelare. Inte mycket grinta i den gossen, va? Roma eller Juve, kanske Inter? Milan är nog uteslutet i och med Allegris uttalanden för ett par veckor sedan där han tydligt meddelade att han vill se mer fysiska spelare på mitten, typ Essien var det snack om.
Håller med om Montolivo, tar inte så stor plats som en i hans position bör göra men dock så är dom flesta överens om hans potential inte var att leka med. Som 4522 antyder så är det nog ganska kört trots ev. miljöombyte, han kommer säkert kunna spela bra i något mittenlag men kommer inte bli så bra som han hade potentialen att bli.
Sedan angående Ancellotti så har Roma bara en chans att ersätta Montella med just Ancelotti i nuläget då många lag förmodligen är intresserade av honom, samtidigt så har Montella gjort ett bra jobb mot slutet och personligen hade jag gärna sett honom med Roma en hel säsong och se hur han sätter sin prägel på Roma, truppen, taktik osv. Å andra sidan får man inte missa en chans att få Ancelotti som tränare i ett sådant läge som Roma befinner sig i, lite kluven är jag men i slutändan så är självklart ancelotti rätt val långsiktigt.