Resultat: .
0%
röster
2011-05-23, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Villa Boas vore en dröm. Men det känns i nuläget som att det är "upplagt" för Ancelotti i och med den snabba exiten från Chelsea som väl hade skett i vilket fall iofs... Men med hans bakgrund och ihärdiga rykten som vägrar dö ut är mitt stalltips att Ancelotti tar över AS Roma.

Montolivo... Jag har aldrig varit jätteimponerad av honom, känns som en ganska vek, men duktig passningsspelare. Inte mycket grinta i den gossen, va? Roma eller Juve, kanske Inter? Milan är nog uteslutet i och med Allegris uttalanden för ett par veckor sedan där han tydligt meddelade att han vill se mer fysiska spelare på mitten, typ Essien var det snack om.

Håller med om Montolivo, tar inte så stor plats som en i hans position bör göra men dock så är dom flesta överens om hans potential inte var att leka med. Som 4522 antyder så är det nog ganska kört trots ev. miljöombyte, han kommer säkert kunna spela bra i något mittenlag men kommer inte bli så bra som han hade potentialen att bli.

Sedan angående Ancellotti så har Roma bara en chans att ersätta Montella med just Ancelotti i nuläget då många lag förmodligen är intresserade av honom, samtidigt så har Montella gjort ett bra jobb mot slutet och personligen hade jag gärna sett honom med Roma en hel säsong och se hur han sätter sin prägel på Roma, truppen, taktik osv. Å andra sidan får man inte missa en chans att få Ancelotti som tränare i ett sådant läge som Roma befinner sig i, lite kluven är jag men i slutändan så är självklart ancelotti rätt val långsiktigt.
2011-05-23, 20:15
Medlem
snillet_1s avatar
Rannochia... Visserligen har Inters hela försvar varit en hönsgård men han har ju inte imponerat direkt. Upplevt Barzagli som väldigt stabil sedan han kom till Juventus. Blev direkt en stabilisering ihop med Bonucci. Åtminstone i början...

En relativt bra trupp man har lyckat skrapa ihop.
Senast redigerad av snillet_1 2011-05-23 kl. 20:20.
2011-05-23, 20:24
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Håller med om Montolivo, tar inte så stor plats som en i hans position bör göra men dock så är dom flesta överens om hans potential inte var att leka med. Som 4522 antyder så är det nog ganska kört trots ev. miljöombyte, han kommer säkert kunna spela bra i något mittenlag men kommer inte bli så bra som han hade potentialen att bli.

Sedan angående Ancellotti så har Roma bara en chans att ersätta Montella med just Ancelotti i nuläget då många lag förmodligen är intresserade av honom, samtidigt så har Montella gjort ett bra jobb mot slutet och personligen hade jag gärna sett honom med Roma en hel säsong och se hur han sätter sin prägel på Roma, truppen, taktik osv. Å andra sidan får man inte missa en chans att få Ancelotti som tränare i ett sådant läge som Roma befinner sig i, lite kluven är jag men i slutändan så är självklart ancelotti rätt val långsiktigt.

Montella är en legend och det är klart man vill se honom som tränare, men som du säger, i detta läge har vi en gyllene chans att få en beprövad tränare av världsklass för första gången sedan... sedan... Capello. Ge Montella några år ihop med ungdomslagen så kan det nog bli något där...

Montolivo till Roma, där han då får kampera ihop med De Rossi och Pizarro vore garanterat ett fint mittfält, men är det ett vinnande mittfält? Jag är tveksam...
2011-05-23, 20:35
Medlem
I premiären mot Chile i VM 1998 ställde Cesare Maldini upp ett mittfält med:

Dino Baggio
Angelo Di Livio
Demetrio Albertini
Roberto Di Matteo

Finns viss likhet med:

Claudio Marchisio
Felipe Melo
Alberto Aquilani
Riccardo Montolivo

Då Chile ledde med 2-1 & Italien jagade kvittering byttes den defensive Di Livio ut mot anfallaren Enrico Chiesa. För att balansera upp det sattes Luigi Di Biagio in istället för Di Matteo.

Matchen slutade 2-2 då Roberto Baggio kvitterade på straff i slutet. Bägge Chiles mål gjordes av Marcelo Salas som värvades till Lazio från River Plate i Argentina.

Visst, mitt Juve-mittfält når inte riktigt upp till Cesare Maldinis. Inte alls faktiskt

Fan, det kändes bra när jag började skriva inlägget...och härom dagen försökte jag jämföra Daniele Mannini med Francesco Moriero

Moriero medverkade sen i de flesta matcherna i VM-98. DÄR hade man en ytter. En riktigt jävla bra sådan. Är väl bara Mauro Camoranesi sedan dess som nått upp till Moriero?
2011-05-23, 21:46
Medlem
Villons avatar
Combon Mazzarri-Napoli verkar alltså "all but official" vara ett minne blott. Var väl inte helt oväntat, men ändå tråkigt då årets energipackade Mazzarri-Napoli som vissa matcher på San Paulo nått vansinnets kritiska massa har varit en njutning att följa under säsongen.

Gasperini verkar vara på väg in. Har fortfarande ingen klar uppfattning om huruvida han håller. Känns inte som ett givet val för en CL-satsning, men spelmässigt kanske rätt nära Mazzarri.

Frågan är: vart tar allas vår favorit Mazzarri vägen? Juve tycker jag personligen känns allt annat än klockrent. Palermo?
2011-05-23, 22:07
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Combon Mazzarri-Napoli verkar alltså "all but official" vara ett minne blott. Var väl inte helt oväntat, men ändå tråkigt då årets energipackade Mazzarri-Napoli som vissa matcher på San Paulo nått vansinnets kritiska massa har varit en njutning att följa under säsongen.

Gasperini verkar vara på väg in. Har fortfarande ingen klar uppfattning om huruvida han håller. Känns inte som ett givet val för en CL-satsning, men spelmässigt kanske rätt nära Mazzarri.

Frågan är: vart tar allas vår favorit Mazzarri vägen? Juve tycker jag personligen känns allt annat än klockrent. Palermo?

Om det vill sig väl så behöver det inte bli så dåligt med Gasperini som ersättare då han förespråkar en liknande fotboll som Mazzarri gör, fartfyllt och offensivt samt med en tre backslinje. Dock så är ingen av dessa herrar kända för att ha en stark defensiv vilket kan bli förödande i CL-spelet. Vart Walter tar vägen ska också det bli intressant att följa. Palermo som du nämnde skulle vara en intressant utmaning för honom med en galen Zamparini som president som ständigt skulle flåsa bakom hans nacke vid minsta lilla snedsteg.
2011-05-23, 22:07
Medlem
FabioAugustos avatar
Mazzarri drar till Sampdoria. Alla vill till Sampdoria. Iachini och Montella är dom senaste som sägs gå dit. Alla fascineras av denna klubb. Till och med Genoafansen bryr sig! http://www.youtube.com/watch?v=0Pqfe3mJh2g
2011-05-23, 22:12
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Palermo som du nämnde skulle vara en intressant utmaning för honom med en galen Zamparini som president som ständigt skulle flåsa bakom hans nacke vid minsta lilla snedsteg.
Sett till underhållningsvärdet vore det här ju lite av ett drömscenario.
2011-05-23, 22:19
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Sett till underhållningsvärdet vore det här ju lite av ett drömscenario.

Haha men bra nog! En Mazzarri som ständigt tar av sig sin kavaj och river sönder taktiklappen med en president som alltid åker taxi när laget hans spelar vore en klockren duo.
2011-05-23, 22:27
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Mazzarri drar till Sampdoria. Alla vill till Sampdoria. Iachini och Montella är dom senaste som sägs gå dit. Alla fascineras av denna klubb. Till och med Genoafansen bryr sig! http://www.youtube.com/watch?v=0Pqfe3mJh2g

Var det förresten inte prat om att Del Neri kanske skulle kunna komma eller är det helt osannolikt?
2011-05-23, 22:32
Medlem
erroZs avatar
Vet inte vad man ska tro, men enligt denna sida som kört en liverapport på förhandlingarna så verkar det som att Mazzarri stannar kvar ännu ett år.

http://www.tuttomercatoweb.com/roma/?action=read&idtmw=269738
2011-05-23, 22:34
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erroZ
Vet inte vad man ska tro, men enligt denna sida som kört en liverapport på förhandlingarna så verkar det som att Mazzarri stannar kvar ännu ett år.

http://www.tuttomercatoweb.com/roma/?action=read&idtmw=269738
Det vore mycket goda nyheter! Frågan är bara om det är hållbart, i så fall måste endera parten gjort någon form av pudel, och det känns inte som att det är De Laurentis...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in