Resultat: .
0%
röster
2011-04-30, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Ber om ursäkt om det redan diskuterats i tråden, men har inte läst den regelbundet så jag tar upp det här.

Vad tror ni om Seedorfs framtid i Milan? Han har ju blivit 35 nu och såg färdig ut för ett par månader sedan. Dock fick han ju en nytändning för två månader sen ungefär och har under senare tiden varit en av Milans bästa spelare enligt mig. Han är ju faktiskt den som kan skapa lite kreativt på mittfältet, men oavsett ifall han varit bra nu det senaste så är det ju ytterst tveksamt ifall hans form håller i sig.

Nu har ju Milan lite annat alternativ på mitten. Vet inte hur mycket mer Pirlo har att ge, men hur ser det annars ut med kommande värvningar och så?

Så ni med bättre koll. Kommer han lägga skorna på hyllan snart eller kommer han spela vidare? Och ifall han nu lirar vidare, kommer han då få fortsatt förtroende eller hur tror ni ilans lag kommer se ut nästa säsong?

Seedorf lär inte vara lika ordinarie i Milan som han har varit de senaste säsongerna. Tror han får infinna sig i att sitta på bänken om han inte vill avsluta sin karriär än. Det var väl också snack om att han skulle få en roll i ledarstaben. Vad gäller Pirlo har jag ingen aning, han var fundamental för Milans mittfältsspel i inledningen av säsongen (beror också på den tillfälliga avsaknaden av kreativitet på mittfältet för Milan i höst). Även mycket snack om denne Ganso från Brasilien som ska axla Pirlos ansvar. Har också florerat rykten om att Juventus sägs erbjuda ett kontrakt till italienaren. Hur som helst håller Milan på att bygga ett nytt lag med spelare som V.Bommel, Boateng, Abate, Didac, Emanuelson, Cassano, (Taiwo, Ganso) etc.
2011-04-30, 21:06
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Känner mig italiensk ikväll; gjort en bolognese som slår allas på fingrarna, tänker avsluta med lite gelato och Napoli - Genoa. Har satt 300 spänn på att matchen slutar 4-2 till napolitanarna efter en lite vänskapsbetonad match.

Till vilket odds?
2011-04-30, 21:16
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Seedorf lär inte vara lika ordinarie i Milan som han har varit de senaste säsongerna. Tror han får infinna sig i att sitta på bänken om han inte vill avsluta sin karriär än. Det var väl också snack om att han skulle få en roll i ledarstaben. Vad gäller Pirlo har jag ingen aning, han var fundamental för Milans mittfältsspel i inledningen av säsongen (beror också på den tillfälliga avsaknaden av kreativitet på mittfältet för Milan i höst). Även mycket snack om denne Ganso från Brasilien som ska axla Pirlos ansvar. Har också florerat rykten om att Juventus sägs erbjuda ett kontrakt till italienaren. Hur som helst håller Milan på att bygga ett nytt lag med spelare som V.Bommel, Boateng, Abate, Didac, Emanuelson, Cassano, (Taiwo, Ganso) etc.

Jo, jag tror också han får det oerhört svårt att slå sig in i laget till hösten. När han slutar i Milan så slutar han väl helt, finns ju ingen annan klubb för honom att avrunda karriären i. Precis som du säger så har Milan ett nytt lag på G och Seedorf kommer ju konkurreras ut av andra kreativa mittfältare.

Tror också det blir bänken för Seedorf. Fast man vet ju aldrig. Tror nog att han stannar något år till dock så han är väl inte helt färdig än.
2011-04-30, 22:18
Medlem
TheBunks avatar
Ska åka till Rom på torsdag med två brorsor och farsan och vi ska även se Roma-Milan på lördagen. Tänkte bara höra om någon har några bra Rom-tips att bjuda på? Vi kommer givetvis spana in de stora sevärdheterna men tänkte kolla om ni sitter inne med några speciella Romtips, och då gärna fotbollsrelaterade? Oavsett om det gäller var Lazio har sin träningsanläggning, var man bäst värmer upp inför Roma-Milan, om det finns något fotbollsmuseum, var man hittar den bästa ossobuccon eller var man dricker en frisk limoncello medans man kollar in Roms folkliv så vore jag grymt tacksam för tips.
2011-04-30, 22:43
Medlem
En blöt match. Napoli och Genoa gjorde väl det bästa av en nästan omöjlig situation. Napoli var det bättre laget och vann rättvist. Men så mycket vatten och så viktiga poäng för Napoli, borde inbjuda till vilda satsningar med panik i blicken, känslor! Åtminstone från Napolis sida. Men inte...

Nu fick de till slut in bolljäveln, men det var inte självklart att de skulle klara av att forcera ett kompakt Genoa. Nåväl, Napoli är nu klara för CL och drömmen om lo Scudetto lever ännu...
Senast redigerad av Brille68 2011-04-30 kl. 22:45.
2011-04-30, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nåväl, Napoli är nu klara för CL och drömmen om lo Scudetto lever ännu...
Schhh! Vi ropar inte hej..
2011-04-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scampia
Schhh! Vi ropar inte hej..
Nja, Napoli har nu 68 poäng medan Lazio och Udinese med en match mindre spelad har 60 respektive 59 poäng. Dessutom ska Lazio och Udinese mötas. Hyfsat utgångsläge för Napoli att inte hamna sämre än fyra i alla fall...
2011-05-01, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBunk
Ska åka till Rom på torsdag med två brorsor och farsan och vi ska även se Roma-Milan på lördagen. Tänkte bara höra om någon har några bra Rom-tips att bjuda på? Vi kommer givetvis spana in de stora sevärdheterna men tänkte kolla om ni sitter inne med några speciella Romtips, och då gärna fotbollsrelaterade? Oavsett om det gäller var Lazio har sin träningsanläggning, var man bäst värmer upp inför Roma-Milan, om det finns något fotbollsmuseum, var man hittar den bästa ossobuccon eller var man dricker en frisk limoncello medans man kollar in Roms folkliv så vore jag grymt tacksam för tips.
Trevligt! Det jag kommer på såhär på rak arm att ni borde åka och kolla in är Totti-målningen i Rom, om du känner extra mycket för Roma vill säga. Annars kanske det känns lite out off the box. Har ingen aning om var i staden och i vilken gränd målningen finns, bara sett den på bilder, men visst är det är ganska häftigt att den stått där i flera flera år helt orörd, inte ens i laziale har klottrat/förstört den. Lite mystik kring den. Någon i tråden som kanske vet mer?

Och när ni ska käka på restauranger, försök hitta dom små mysiga kvarters-trattoriorna där romarna själva äter. Hittade en sån liten kvartersrestaurang när jag var där, jättesöta och trevliga servitriser och supergod mat till helt okej priser. Testa Roms egna specialare, "saltimbocca" som är en ganska rejäl kötträtt. Den jag fick in var verkligen vällagad och smakade kanonbra. Så när ni ska leta käk, håll er undan från restauranger med svulstiga och turistlockande "MENUS IN ENGLISH, GERMAN, FRENCH etc"-skyltar. Försök istället hitta dom riktiga ställena där invånarna själva äter, så gott som alltid billigare och bättre mat än turistställena.

Buon viaggio!
Senast redigerad av Calciatore 2011-05-01 kl. 00:11.
2011-05-01, 10:38
Medlem
TheBunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Trevligt! Det jag kommer på såhär på rak arm att ni borde åka och kolla in är Totti-målningen i Rom, om du känner extra mycket för Roma vill säga. Annars kanske det känns lite out off the box. Har ingen aning om var i staden och i vilken gränd målningen finns, bara sett den på bilder, men visst är det är ganska häftigt att den stått där i flera flera år helt orörd, inte ens i laziale har klottrat/förstört den. Lite mystik kring den. Någon i tråden som kanske vet mer?

Och när ni ska käka på restauranger, försök hitta dom små mysiga kvarters-trattoriorna där romarna själva äter. Hittade en sån liten kvartersrestaurang när jag var där, jättesöta och trevliga servitriser och supergod mat till helt okej priser. Testa Roms egna specialare, "saltimbocca" som är en ganska rejäl kötträtt. Den jag fick in var verkligen vällagad och smakade kanonbra. Så när ni ska leta käk, håll er undan från restauranger med svulstiga och turistlockande "MENUS IN ENGLISH, GERMAN, FRENCH etc"-skyltar. Försök istället hitta dom riktiga ställena där invånarna själva äter, så gott som alltid billigare och bättre mat än turistställena.

Buon viaggio!

Tack för bra tips! Nja, alltså vi är alla väldigt fotbollsintresserade men har inga starkt uttalade favoritlag i Italien. Skulle gärna bli biten av Rom som stad och Roma som lag, men då får det isåfall komma naturligt. Men Tottimålningen låter klart intressant, kanske kollar upp det. Vill dock betona att vi inte är där i form av "Zlaaatan-fans", däremot kan det ju bli en ball tajming om Milan säkrar scudetton på den matchen.

Förövrigt har jag varit i Italien en gång, men det var Sicilien med flickvännen. Tyvärr ingen fotboll då men blev smått förälskad i ön. Men då spenderade vi mest tid i Castellamare del Golfo som inte är så superturistigt och framförallt är de flesta turisterna från italienska fastlandet. Ska bli intressant att se skillnaderna mellan Rom och Sicilien vad gäller människor, mat m.m. Får väl ta och prova en saltimbocca, på Sicilien viktade menyerna väldigt mycket mot fisk och skaldjur. Well well, nu ska jag nog inte uppta denna kvalitetstråd med mer OT, även om ni är rätt bra på det själva
Senast redigerad av TheBunk 2011-05-01 kl. 10:40.
2011-05-01, 11:55
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
En blöt match. Napoli och Genoa gjorde väl det bästa av en nästan omöjlig situation. Napoli var det bättre laget och vann rättvist. Men så mycket vatten och så viktiga poäng för Napoli, borde inbjuda till vilda satsningar med panik i blicken, känslor! Åtminstone från Napolis sida. Men inte...

Nu fick de till slut in bolljäveln, men det var inte självklart att de skulle klara av att forcera ett kompakt Genoa. Nåväl, Napoli är nu klara för CL och drömmen om lo Scudetto lever ännu...

Scudetton kan man drömma om, men mer än drömmar blir det inte... Napoli hade chansen att haka på tåget, men brände chanserna i ett par matcher nyligen. Ska bli intressant att höra hur klubben och fansen utvärderar säsongen, om man nu räknar med att Brille har rätt och det blir en 3:e-plats. Personligen tycker jag att Napoli har varit seriens kanske mest sevärda lag, och det är väl egentligen bara lite rutin och storklubbs-kyla som stått mellan dem och scudetton. Att man kunnat gå runt på så få toppspelare och tunn bänk är något för andra lag att studera och fundera över.

Vafan Genoa! Trodde man skulle hålla 0-0 efter ännu en koncentrerad insats, men till sist hittade Napoli målet. Inte mycket att säga om det. Genoas lag var ruskigt brandskattat, och saknade i princip hela ryggraden med Dainelli, Milanetto, Rossi och Palacio. Ändå gör man en hygglig match, inget att skämmas för. Det var jävligt vad det regnar nere i Syd-Italien, jag trodde det var sol året runt där nere...

- F.G
2011-05-01, 13:35
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Och 4522, har du någonsin INTE ifrågasatt Roma?

Så går det när man växt upp och umgåtts med laziali i mer eller mindre hela livet. Sedan har jag jävligt svårt med gullandet av Roma och att det hela tiden ska vara ett "så charmigt" lag. Jag kan dock ge er att Aldair, Cafu, Delvecchio och Vucinic var/är hiskeligt sköna spelare. Men det är ungefär där det tar slut också.

Och det är precis så mycket jag orkar knappa på tangenterna en dag som denna.

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Personligen tycker jag att Napoli har varit seriens kanske mest sevärda lag, och det är väl egentligen bara lite rutin och storklubbs-kyla som stått mellan dem och scudetton.

Senast redigerad av 4522 2011-05-01 kl. 13:39.
2011-05-01, 14:05
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Rulla med ögonen så mycket du vill, Udineses glansfotboll tycks inte ha varat längre än 2 månader. Vilket i och för sig är bättre än 0 månader som vissa andra lag.

Napolis tridente + wing commanders i form av Dossena och Maggio har stått för en ruskigt underhållande fotboll i stort sett hela säsongen. Som bäst har det nästan liknat Djurgårn 2003.

- F.G

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in