Resultat: .
0%
röster
2011-04-03, 20:29
Medlem
Fula Gubbens avatar
...Catania gör troligen som Chievo gjorde förra omgången, och avlägsnar sig från nedflyttningsstriden för gott. Vill gärna ha dem kvar, bara att gratulera i så fall.

Definitivt indragna är nu, i tur och ordning:

Parma..........32p
Sampdoria... 32p
Lecce............31p
------
Cesena.........30p
Brescia.........29p
Bari..............20p

Om jag huvudräknade rätt. Livescore-tabellerna jag kollade på är inte uppdaterade ännu. Det var allt tur för Brescia att man tog 3 pinnar mot Bologna, annars hade man varit lite halvkörda nu.

4 förväntade lindansare + Sampdoria + Parma.

- F.G
2011-04-03, 20:44
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

4 förväntade lindansare + Sampdoria + Parma.

- F.G
Situationen suger ju, finns väl ingen som faktiskt vill att Parma eller Samp ryker. Själv hoppas jag på att de + Cesena hänger kvar, men det känns fan högst tveksamt.
2011-04-03, 20:52
Medlem
snillet_1s avatar
Cesena och deras underbara hemmastadion måste ju förbli serieanskt. Nä, ut med Lecce. Samp och Parma måste bli kvar...
2011-04-03, 21:02
Medlem
Fula Gubbens avatar
Jäpp, Lecce, Brescia och Bari nedflyttade kan jag smälta utan problem. Detta sagt även fast Bari gjorde en bra säsong förra året... det var då det.

- F.G
2011-04-03, 23:03
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Jaha ja. Seger borta mot Roma börjar bli en vana, men känns likaväl skönt. Även om vi befinner oss i ett ingenmansland så är det viktigt att sluta året bra och skapa momentum inför nästa år då det inte längre kommer vara aktuellt att spela med gamnacke och skylla på omständigheter.

Såg att Krasic dissades i livetråden av bl a 4522, vilket fick ätas upp. Jag säger bara som jag alltid har sagt: det är inte lätt att vara ett geni när man är omringad av idioter. Krasic har spetskompetens men inga lekkamrater. Han får inte ut hälften av det han har i sig i denna omgivning men den som inte ser att han osar klass har en märklig syn på fotboll.

Mina betyg idag:
Storari 7.5, Motta 5.5, Bonucci 6.5, Barzagli 7, Grosso 7.5 - Aquilani 6.5, Melo 7, Marchisio 6 - Krasic 6.5, Matri 7, Pepe 6.
Avbytare: Grygera 3 (börjar alltid på 1 och jobbar sig uppåt), Sörensen nr, Salihamidzic nr.
2011-04-03, 23:20
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Jaha ja. Seger borta mot Roma börjar bli en vana, men känns likaväl skönt. Även om vi befinner oss i ett ingenmansland så är det viktigt att sluta året bra och skapa momentum inför nästa år då det inte längre kommer vara aktuellt att spela med gamnacke och skylla på omständigheter.

Såg att Krasic dissades i livetråden av bl a 4522, vilket fick ätas upp. Jag säger bara som jag alltid har sagt: det är inte lätt att vara ett geni när man är omringad av idioter. Krasic har spetskompetens men inga lekkamrater. Han får inte ut hälften av det han har i sig i denna omgivning men den som inte ser att han osar klass har en märklig syn på fotboll.

Mina betyg idag:
Storari 7.5, Motta 5.5, Bonucci 6.5, Barzagli 7, Grosso 7.5 - Aquilani 6.5, Melo 7, Marchisio 6 - Krasic 6.5, Matri 7, Pepe 6.
Avbytare: Grygera 3 (börjar alltid på 1 och jobbar sig uppåt), Sörensen nr, Salihamidzic nr.

En svala gör ingen sommar. Jag vidhåller att Krasic är en begränsad och överskattad spelare. Han hade extremt mycket boll och många lägen därtill att förvalta så det är inte mer än rätt att han lyckades med någonting i alla fall. Men geni och spetskompetens.... nej du. Säger du det om Biabiany också? Inte en chans. Då finns det mer än ett dussintal spelare som förtjänar det omnämnandet i Serie A istället för Krasic.
2011-04-03, 23:33
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
En svala gör ingen sommar. Jag vidhåller att Krasic är en begränsad och överskattad spelare. Han hade extremt mycket boll och många lägen därtill att förvalta så det är inte mer än rätt att han lyckades med någonting i alla fall. Men geni och spetskompetens.... nej du. Säger du det om Biabiany också? Inte en chans. Då finns det mer än ett dussintal spelare som förtjänar det omnämnandet i Serie A istället för Krasic.
Krasic har ju naturligtvis spets, det går inte att förneka. Problemet är ju att han är en sån oerhörd one trick pony: det finns liksom bara en spets. I synnerhet i en sådan omgivning som Juventus för det mesta har varit den här säsongen innebär det att det är väldigt lätt för motståndarförsvaren att förhålla sig till honom, åtminstone efter de två första månadernas inlärningsperiod.

BonhommeDeNeige har alltså helt rätt i att omgivningen i Juve gör det svårt för Krasic att vara den tillgång han skulle kunna vara, men något "geni" kan man fan inte påstå att han är ens med en väldigt generös uppfattning om vad det ordet skulle betyda.
2011-04-03, 23:42
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Nej, Krasic är inget geni när det kommer till spelsinne, hans styrkor är såklart snabbheten och en mot en. Använde mest det ordet för att göra en liknelse, men det var väl inte det bästa ordvalet.

Han är dock mer funktionell i andra typer av spel än att springa rakt fram än vad Biabiany och Suazo är.

Så Krasics steg med boll och ryck är inte spetsegenskaper? De enda aktiva spelare jag kan komma på med det tv-spelsdrivet är Bale och Lennon.

Sedan så gör Krasic en fullt godkänd första säsong. I början av säsongen utnämnde jag till och med honom till Serie As bästa spelare vid tidpunkten. Den formen stagnerade dock för att enbart dyka upp i små korta intervaller under matcher. Vissa matcher har han dock varit under isen. Kanske har du prickat in de matcher där han varit mindre bra.
2011-04-03, 23:44
Medlem
Fan vad tradigt, Roma sänkta av Juventus. Det vackra Bella Roma sänkta av den dryga, cyniska rivalklubben. Och det var Marco Storari, min favoritmålvakt sedan ett decennium tillbaka som gjorde det. Han som borde tillbringat decenniet i Napoli om han inte blivit bortbytt. Och romanistan Aquilani ledde Juve till segern medan Roma än en gång slängde in Rodrigo Taddei som numera måste räknas som en riktig halvmesyr till spelare, ett skämt.

Än en gång taktiska misstag av grövre kaliber från Roma. Och Rosella tröströkte på slutet igen.
2011-04-03, 23:44
Medlem
Masingas avatar
Och nu fick Cosmi sparken.
2011-04-03, 23:49
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Krasic har ju naturligtvis spets, det går inte att förneka. Problemet är ju att han är en sån oerhörd one trick pony: det finns liksom bara en spets. I synnerhet i en sådan omgivning som Juventus för det mesta har varit den här säsongen innebär det att det är väldigt lätt för motståndarförsvaren att förhålla sig till honom, åtminstone efter de två första månadernas inlärningsperiod.

BonhommeDeNeige har alltså helt rätt i att omgivningen i Juve gör det svårt för Krasic att vara den tillgång han skulle kunna vara, men något "geni" kan man fan inte påstå att han är ens med en väldigt generös uppfattning om vad det ordet skulle betyda.

Där har vi egentligen pudelns kärna. Motståndarna behöver bara fokusera på ett hot, och då kan vem som helst plockas bort. Jag säger det igen: vi kunde enkelt haft ett offensivt mittfält med Krasic-Diego-Giovinco. Då hade motståndarna inte haft råd att dubbla bort Krasic.

Vilka framgångsrika lag i Europa har EN spelare på planen som bryter mönster? Det är ett vidrigt mittenlagstänk som Del Neri ligger inne med.
2011-04-03, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Och nu fick Cosmi sparken.

Ersätts av han som fick sparken innan det enligt Fotbollskanalen Europa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in