Mjo, jag var nog lite för snabb med att förklara Parma för "klara" för nästa säsong, utan man är i högsta grad i riskzonen fortfarande, även om läget förbättrats en smula. Catania missade chansen att bli helt klara genom dagens hemma-torsk mot Lazio, där Zarate tydligen hade stor show. Samtidigt fortsätter grinta-lagen Lecce och Cesena att knapra i sig poäng, vilket är dåliga nyheter för Sampdoria.
Såg inte mina kompisar i Genoa sopa banan med Brescia, men 3 mål blev det i andra halvlek, inklusive Antonellis första för Genoa, tror jag, och ett av Rafinha. Ballardini körde den "offensiva" uppställningen med en startelva som börjar kännas rejält inarbetad nu. Både "The Special One" och "The Real One" startade... givetvis. På Brescias svenskafans-sida sägs att fansen "accepterar" nedflyttning, och det kanske är sant -- det börjar se lite halvkört ut för dem.
Om vi säger att Bari och Brescia är fuckade, så kvarstår då Sampdoria, Cesena, Lecce, Parma och Catania som alla ska undvika Svarte Petter. En del vill kanske säga att Sampdoria "definitivt" blir losern här, men det känns himla trist tycker jag.
Catania 36
Parma 35
Lecce 35
Cesena 34
---
Sampdoria 32
Brescia
Bari
I toppen är jag nog beredd att ge Milan scudetton nu. Jag tror faktiskt det. Grattis rossoneri!! Att vi fått se klassiskt vackert Milan-spel i några av matcherna på sistone, samt Pirlos comeback, gör att det hela känns extra kul och välförtjänt.
- F.G