Resultat: .
0%
röster
2011-04-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuciferSam
Det var Materazzi som snodde bollen!

Korrekt!

Perugia-Juventus 99/00 då Svennis tog Lazio till scudetton. Läget var så att om Lazio vann sin hemmamatch samtidigt som Juve förlorade i Perugia så skulle scudetton gå till Lazio. Regnet bara öste ner i Perugia & planen var ospelbar. Det var ytterst tveksamt om det skulle gå men man väntade & väntade, Collina var ute & testade hur planen var vid flera tillfällen. Till slut tog han det tunga beslutet att dra igång det hela.

Lazio vann sin match på Olympiastadion, där det naturligtvis var slut långt före matchen i Perugia. Lazios anhängare dröjde sig dock kvar på stadion & lyssnade hypernervöst på radion. Till sist stod det klart att Perugia vunnit i blötan & jublet kunde braka loss. Dock var det nog ett något krystat jubel då de anade att matchen kanske skulle kunna ogiltigförklaras pga väderförhållandena. Collinas beslut var kontroversiellt.

Klassiska bilder är när Perugias Marco Materazzi har bollen då slutsignalen går & han tar upp den & bara rusar ut bland kravallsnutarna. Han insåg att matchen var en riktig klassikernas klassiker & skulle bara få bollen med sig.
2011-04-17, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuciferSam
Edit: Ett långskott, kan Gåta 1 vara Baggio? Ljög inte han för Vicenza en gång i tiden?

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Jaha, men då klarade jag i och för sig gåtan, eftersom jag fick "Doria" från Andrea Doria-katastrofen, som jag känner till (däremot inte fotbolls eller Stockholms-kopplingen). Trodde dock att lösningen var förnamnet "Andrea" + något annat, dvs en tvåstegare.

Nej, alltså ni tänker till för mycket. Så himla komplicerade grejer kör jag inte med så att man behöver tänka i flera steg. Det hade räckt med namnet Andrea Doria & angående Vicenza-grejen så är det ju liksom låten, den välkända rockklassikern "Hound Dog" som är själva grejen. Här behövs inga djupdykningar i Vicenzas historia eller så.

Dock är det ju alltid lite svårt med musik-ledtrådar då folk lyssnar på olika grejer.
2011-04-17, 23:05
Medlem
Fula Gubbens avatar
Mjo, jag var nog lite för snabb med att förklara Parma för "klara" för nästa säsong, utan man är i högsta grad i riskzonen fortfarande, även om läget förbättrats en smula. Catania missade chansen att bli helt klara genom dagens hemma-torsk mot Lazio, där Zarate tydligen hade stor show. Samtidigt fortsätter grinta-lagen Lecce och Cesena att knapra i sig poäng, vilket är dåliga nyheter för Sampdoria.

Såg inte mina kompisar i Genoa sopa banan med Brescia, men 3 mål blev det i andra halvlek, inklusive Antonellis första för Genoa, tror jag, och ett av Rafinha. Ballardini körde den "offensiva" uppställningen med en startelva som börjar kännas rejält inarbetad nu. Både "The Special One" och "The Real One" startade... givetvis. På Brescias svenskafans-sida sägs att fansen "accepterar" nedflyttning, och det kanske är sant -- det börjar se lite halvkört ut för dem.

Om vi säger att Bari och Brescia är fuckade, så kvarstår då Sampdoria, Cesena, Lecce, Parma och Catania som alla ska undvika Svarte Petter. En del vill kanske säga att Sampdoria "definitivt" blir losern här, men det känns himla trist tycker jag.

Catania 36
Parma 35
Lecce 35
Cesena 34
---
Sampdoria 32
Brescia
Bari

I toppen är jag nog beredd att ge Milan scudetton nu. Jag tror faktiskt det. Grattis rossoneri!! Att vi fått se klassiskt vackert Milan-spel i några av matcherna på sistone, samt Pirlos comeback, gör att det hela känns extra kul och välförtjänt.

- F.G
2011-04-17, 23:42
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Själv tycker jag mig se något liknande i dagens Inter som hände i höstas. När Benitez dagar snart var räknade syntes det tydligt på spelarna att de inte brydde sig ett skit, bl.a. i katastrofmatchen mot Werder Bremen (0-3) där Inter hade kunnat säkra 1:a platsen i CL-gruppen men istället kom 2:a efter Tottenham. Exakt den där uppgivenheten tycker jag mig se just nu i Inter. Spelarna kämpar inte, de bryr sig inte. Allt är som om de egentligen bara vill ha bort Leonardo så fort det bara går...och jag förstår dom.

Men som rödsvart så var den här kvällen riktigt fin. Propagandafotboll (även om motståndet kan ifrågasättas, vad är det som händer med Sampdoria?) och en fullständigt idiotsäker 3-0 vinst samtidigt som Inter torskade i Parma. Och till er interisti som inte såg Milans match: ni skulle hört jublet när tavlan visade att Giovinco hittat nätet.

Leonardo ooh ohh, sei un bastardo oh oh, Leonardo eeh ehh, sei un bastardo ale ale!

När man tänker efter lite så kan du ha rätt i det där med uppgivenheten hos spelarna, förmodligen så har dom tappat förtroendet för Leonardo. I matchen mot Parma så tog han inte ut Thiago Motta och Maicon till exempelvis, varför han inte gjorde det är väl oklart. Det ska hur som helst bli väldigt intressant att se vilken tränare som kommer i sommar för inte kan väl Moratti vilja ha kvar Leo? Eller?

Och ikväll så torskade Napoli mot Udinese så det är väl bara att gratta er till ligavinsten!
2011-04-18, 00:12
Medlem
Herregud vilken match Inler gör mot Napoli. Han gör ett drömmål och firar det inte, vilket troligtvis betyder att han är klar för Napoli till nästa säsong? Kan inte tolka det på något annat sätt.

Ligan är avgjord nu tyvärr och Milan (Eller ska jag säga Silvio..?) vinner. Imponerande stabilt genom säsongen trots några dippar. Man har lyckats pricka in spelares formtopp precis när vissa har börjat dala i form. Tror en ny storhetstid kan vara på gång nu för Milan om man agerar rätt på Mercaton i sommar.

I botten ser det otroligt tungt ut för Brescia som jag tror ryker nu, tyvärr hade varit kul om de klarat sig. Den sista platsen står mellan Samp, Cesena och Lecce i mina ögon. Jag håller Lecce som det starkaste laget där och Sampdoria med den största risken för att åka ur. Spännande avslutning i botten blir det hur som helst!
2011-04-18, 00:16
Medlem
Elwisps avatar
Hur många år i rad har Zlatan vunnit ligan nu? Sanslöst många i varje fall.
2011-04-18, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Hur många år i rad har Zlatan vunnit ligan nu? Sanslöst många i varje fall.

Jag får denna med Milan som hans 8:e ligatitel i rad. Snacka om un vero campione
2011-04-18, 08:03
Medlem
David Pruttons avatar
Det är bara att lyfta på hatten för Milan, nu när Napoli fick lite stolpe ut till slut så står det klart.

Det kanske inte fungerat klockrent hela vägen, men helvete vad stabilt Milan uppträtt hela säsongen.
Allegri ska ha cred, en smart mercato spetsade utan tvekan truppen i exakt rätt läge och Zlatan fortsätter att vara en vinnare - det kan ingen ta ifrån honom.
2011-04-18, 09:36
Medlem
David Pruttons avatar
Med lite distans till segermatchen mot Inter så konstaterar jag att det var en oehört skön seger.
När man tittar på vårt lag så tycker jag det är katastrofalt att vi ligger där vi ligger i tabellen men som jag upprepat gång på gång så ger ett starkt lag på pappret inga poäng.

Parmas återstående matcher:
Udinese (borta) 0p
Palermo (hemma) 3p
Bologna (borta) 1p
Juve (Hemma) 1p
Cagliari (borta) 1p

Min lite försiktiga (Bologna kan vi besegra, likt Cagliari) prognos tyder på en fortsatt väldigt tät bottenstrid och vi är på intet sätt klara, jag tror och hoppas 5-6 poäng till räcker och desto fortare de kommer, desto bättre sover jag.
Det är inte kul för oss att Sampdoria reser till Bari nästa omgång, medans vi tar oss an Udinese borta.

För övrigt, en spelare som bespottats en hel del härinne är ju Amauri, han gör en mindre succé hos oss nu (fjärde eller femte, osäker, målet på nio matcher nu) och var enligt uppgift riktigt stark i segern mot Inter, slet som ett djur på topp och verkar fylld av revanschlust. Skulle förvåna mig om vi inte löser karln efter säsongen (beroende på vilken serie vi spelar i såklart).
Senast redigerad av David Prutton 2011-04-18 kl. 09:39.
2011-04-18, 18:31
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pupone92
Herregud vilken match Inler gör mot Napoli. Han gör ett drömmål och firar det inte, vilket troligtvis betyder att han är klar för Napoli till nästa säsong? Kan inte tolka det på något annat sätt.

Ligan är avgjord nu tyvärr och Milan (Eller ska jag säga Silvio..?) vinner. Imponerande stabilt genom säsongen trots några dippar. Man har lyckats pricka in spelares formtopp precis när vissa har börjat dala i form. Tror en ny storhetstid kan vara på gång nu för Milan om man agerar rätt på Mercaton i sommar.

I botten ser det otroligt tungt ut för Brescia som jag tror ryker nu, tyvärr hade varit kul om de klarat sig. Den sista platsen står mellan Samp, Cesena och Lecce i mina ögon. Jag håller Lecce som det starkaste laget där och Sampdoria med den största risken för att åka ur. Spännande avslutning i botten blir det hur som helst!

Jag kan bara hålla med, extremt sorgligt att se. Innan det här var han en av mina absoluta favoritspelare men nu har han sjunkit en hel del i mina ögon. Det är en sak att visa respekt när man gör mål på sitt gamla lag men det här agerandet är bara pinsamt. Särskilt när han använder ursäkten att "jag har många kompisar i Napoli". Jag hade gärna sett honom bänkad om vi inte haft häng på CL-platsen.

Baksmälla i tråden eller njuter bara folk av vårvädret?
2011-04-18, 18:53
Medlem
FabioAugustos avatar
Jag skyller på att jag missade hela fotbollsdagen igår. Synd, jag hade velat se Chievo - Bologna. Chievo spelade tydligen väldigt smart och icke-poängspelaren Constant vaknade till från sin dvala med ett kraftfullt avslut på retur och gamle Marcolini gjorde såhär; http://www.youtube.com/watch?v=hcSuTfJEcgI

Omöjligt för Viviano som ändå fick bra betyg, Ekdahl klev för tredje matchen i rad av skadad och Bologna är i en formsvacka, precis som väntat då de saknar något att spela för. Lite konstigt att de bänkade Moras, Paponi och Della Rocca, jag tycker de spelat bra i år. Dom tre är ju dessutom spelare med en framtid i klubben, till skillnad från gamlingarna Busce och Mutarelli.
2011-04-18, 19:07
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Jag skyller på att jag missade hela fotbollsdagen igår. Synd, jag hade velat se Chievo - Bologna. Chievo spelade tydligen väldigt smart och icke-poängspelaren Constant vaknade till från sin dvala med ett kraftfullt avslut på retur och gamle Marcolini gjorde såhär; http://www.youtube.com/watch?v=hcSuTfJEcgI

Omöjligt för Viviano som ändå fick bra betyg, Ekdahl klev för tredje matchen i rad av skadad och Bologna är i en formsvacka, precis som väntat då de saknar något att spela för. Lite konstigt att de bänkade Moras, Paponi och Della Rocca, jag tycker de spelat bra i år. Dom tre är ju dessutom spelare med en framtid i klubben, till skillnad från gamlingarna Busce och Mutarelli.

Ser ut som att det är bollbegåvningen Mudingayi som sjabblar bort bollen? Ett bra rivjärn men i övrigt rätt begränsad tyvärr. Det är dock en viktig spelartyp i lag som Bologna, någon som kan nöta och käka lite hälsena i matcherna. Särskilt när man har uppenbara glaslirare som Ekdal bredvid sig. Varför ser man inte till att han blir helt hundra istället för att plocka av honom i varenda match? Amatörmässigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in