Resultat: .
0%
röster
2011-04-18, 19:17
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Ser ut som att det är bollbegåvningen Mudingayi som sjabblar bort bollen? Ett bra rivjärn men i övrigt rätt begränsad tyvärr. Det är dock en viktig spelartyp i lag som Bologna, någon som kan nöta och käka lite hälsena i matcherna. Särskilt när man har uppenbara glaslirare som Ekdal bredvid sig. Varför ser man inte till att han blir helt hundra istället för att plocka av honom i varenda match? Amatörmässigt.
Gaby är riktigt bra defensivt, men han skulle behöva träna upp passningsspelet rejält. Det behöver inte bli så att han ska kunna slå 70-meterskross, utan att han kan distribuera bollen vidare till närmaste medspelare utan att schabbla bort den. Han klarar verkligen inte det.

Ekdahl... Är det för att läkarna är värdelösa, eller för att han ska få göra så bra ifrån sig att Juventus kan köpa loss honom? Bisarrt.

Bari - Sampdoria nästa helg. Där har vi en match som har potential att bli hur värdelös som helst.
2011-04-18, 21:43
Medlem
Fördomar
Att FB är en plats som fullkomligt skälver av mängder med diverse fördomar är ju välkänt. Vissa grejer kan ha viss befogenhet, andra ren rappakalja, trams & dynga. Tycker ni att ni bedömer olika spelare & deras insatser på ett korrekt sätt?

Själv har jag mängder med fördomar. Kan vara grejer som namn, spelstil, utseende, nationalitet, tidigare klubbar, tidigare händelser, ålder, privatliv, attityd osv. Vissa har jag nästan bestämt mig för att de inte är något vidare sett till helheten. En "helhet" som ofta är ren dynga.

Några exempel
Vitalij Kutozov (Bari)
Francesco Lodi (Catania)
Domenico Criscito (Genoa)
Goran Pandev (Inter)
Klaas-Jan Huntelaar (fd Milan)
Albin Ekdal (Bologna)
Stefan Radu (Lazio)
Giovanni Pasquale (Udinese)
Emanuel Rivas (Bari)
Marek Hamsik (Napoli)
Thomas Sörensen (Juventus)
Kamil Glik (Bari)

I vissa fall är jag naturligtvis ganska rejält ute & cyklar, Stefan Radu tex har varit riktigt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
2 Gåtor & 1 Nördfråga

Söker tre namn, om samma person hinner knäcka alla tre är epitetet "Trådens Regent" givet.

Gåta 1: Vicenza You aint nothin but a Hound Dog

Gåta 2: Samp + Kollisionskurs + Stockholm

Nördfråga: Collina blåste, Juves scudetto regnade bort. Men vilken buse snodde bollen?

Hmm, förra "temat" gav ingen super-respons. Vet inte om det var för svårt eller om det var att lusten för gåtor var sval. Eller den dräggiga bakfyllan. Imponerad av dom som knäckte Andrea Doria & Marco Materazzi dock . Men vafan, Elvis Abbruscato borde väl någon tagit? Tvåa/Trea i skytteligan i Serie B för Vicenza.
2011-04-18, 22:38
Medlem
FabioAugustos avatar
Nja. Lodi har väl kanske haft det tyngre på slutet, men jag tror ingen ser honom som någon stor spelare. Gör väl det som krävs. En gammal talang som inte lyckades, helt enkelt. Ekdahl är ingen spelare som direkt sticker ut för blotta ögat men gör ett gott jobb med nästan allt och Sörensen är ju riktigt ung samt spelar på fel position.

Men ja, oftast är de mest överskattade spelarna de som man inte märker av så mycket utav, mycket på grund av att de sällan får kritik eftersom man inte noterar dom. Flertalet av de spelarna du nämner är väl spelare som får bra kritik när de är bra, och inte noteras när de har en dålig dag. Iallafall de offensiva spelarna.

Jag har rätt svårt för många Romaspelare, trots att jag inte ogillar klubben i övrigt.
2011-04-18, 22:57
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Fördomar
Att FB är en plats som fullkomligt skälver av mängder med diverse fördomar är ju välkänt. Vissa grejer kan ha viss befogenhet, andra ren rappakalja, trams & dynga. Tycker ni att ni bedömer olika spelare & deras insatser på ett korrekt sätt?

Själv har jag mängder med fördomar. Kan vara grejer som namn, spelstil, utseende, nationalitet, tidigare klubbar, tidigare händelser, ålder, privatliv, attityd osv. Vissa har jag nästan bestämt mig för att de inte är något vidare sett till helheten. En "helhet" som ofta är ren dynga.

Några exempel
Vitalij Kutozov (Bari)
Francesco Lodi (Catania)
Domenico Criscito (Genoa)
Goran Pandev (Inter)
Klaas-Jan Huntelaar (fd Milan)
Albin Ekdal (Bologna)
Stefan Radu (Lazio)
Giovanni Pasquale (Udinese)
Emanuel Rivas (Bari)
Marek Hamsik (Napoli)
Thomas Sörensen (Juventus)
Kamil Glik (Bari)

I vissa fall är jag naturligtvis ganska rejält ute & cyklar, Stefan Radu tex har varit riktigt bra.

Hmm, förra "temat" gav ingen super-respons. Vet inte om det var för svårt eller om det var att lusten för gåtor var sval. Eller den dräggiga bakfyllan. Imponerad av dom som knäckte Andrea Doria & Marco Materazzi dock . Men vafan, Elvis Abbruscato borde väl någon tagit? Tvåa/Trea i skytteligan i Serie B för Vicenza.

Där satte du nog huvudet på spiken, jag plockade Abbruscato men iddes inte svara. Hela upplägget kändes för göteborgskt för min smak.

Jag kan dock hålla med om fördomar mot spelare. Det har nog alla, trots att jag själv inte kommer på någon sådär på rak arm. Fast det finns alltid några spelare man stör sig på av blotta åsynen. Jag har exempelvis ruskigt svårt för spelare som har ett mycket, mycket större ego än vad dom egentligen har täckning för. Särskilt om dom samtidigt hypas av en massa okunniga förståsigpåare.
2011-04-19, 07:39
Medlem
David Pruttons avatar
Ingen högg på Amauri alltså?
Fan, det är lamt härinne nu!

Många har sågat honom och inte minst en del Juvefans hängde ju han högt och närmast hånade oss för att vi tog honom till Parma, nu verkar han ha kommit rejält tillrätta och var alltså i högsta grad med och sänkte Inter, då möts han av total tystnad och ignorans, vafan...

Ni måste förstå att jag är lite svältfödd, för mig var vinster mot Inter oerhört efterlängtad och det var nog jävligt viktigt moraliskt inför hemmapubliken.

För övrigt kollade jag på Giuseppe Rossi igår igen (ett straffmål) och börjar bli riktigt kär, herrejävlar vad bra han är, han skulle springa i åttor kring en del försvarare i Serie A.
Riktigt bollsäker, snabb som bara den och med en riktigt giftig vänsterfot. Grande!
2011-04-19, 09:44
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
För övrigt kollade jag på Giuseppe Rossi igår igen (ett straffmål) och börjar bli riktigt kär, herrejävlar vad bra han är, han skulle springa i åttor kring en del försvarare i Serie A.
Riktigt bollsäker, snabb som bara den och med en riktigt giftig vänsterfot. Grande!
Ska han till Italien får han lägga ned det där med att matcha det gula matchstället med vagt smörpappersfärgad underställströja. I synnerhet i femton plusgrader. I övrigt inga invändningar.

Någon kastade fram vårvädret och bakfyllan som tänkbara förklaringar till segheten i tråden. För egen del kan jag bara skriva under. På bägge två. Det har varit ett givande och ett tagande, men väldigt lite fotboll. Vafan, är helgen redan över?
2011-04-19, 10:11
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Ingen högg på Amauri alltså?
Fan, det är lamt härinne nu!

Många har sågat honom och inte minst en del Juvefans hängde ju han högt och närmast hånade oss för att vi tog honom till Parma, nu verkar han ha kommit rejält tillrätta och var alltså i högsta grad med och sänkte Inter, då möts han av total tystnad och ignorans, vafan...

Ni måste förstå att jag är lite svältfödd, för mig var vinster mot Inter oerhört efterlängtad och det var nog jävligt viktigt moraliskt inför hemmapubliken.

Jag är Juventini and couldnt care less. Älskar att Giovinco sänkte Inter och nästan hälften av Parma är ju fördetta juve-spelare . Men Amauri alltså.. den killen pallar jag inte. Lunkade på planen och bara gnällade. Han var riktigt grym i Palermo och var okej första säsongen i Juve men sen bevisa han att han inte kan spela i en storklubb. Sen att han går ut och säger "Nu får vi se om problemet i Juve är mig" typ gör mig bara ilsken. Fattade han inte att han satt på en 4.2 milj euro lön som är lika mycket som hela Udinese tjäner tillsammans. Två och en halv gånger mer än Cavani..

Bara för att han börjar "prestera" nu i Parma är väl kul för honom, men vill inte ha tillbaka honom för det.

Bästa vinsten för oss Juventinis denna säsong var när:
1. Amauri drog
2. Inter fick stryk av Schalke
3. Giovinco gjorde hattrick mot oss.
Senast redigerad av Saandro 2011-04-19 kl. 10:46.
2011-04-19, 10:13
Medlem
Saandros avatar
Sen måste jag bara posta en sak till.

http://juventus.theoffside.com/team-news/alessio-tacchinardi-no-holds-barred.html

En riktigt bra intervju med legenden Alessio Tacchinardi. Blir fan tårögd när jag läser den, dels för att han var riktigt grym och allt han säger är sant
2011-04-19, 14:31
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Jag är Juventini and couldnt care less. Älskar att Giovinco sänkte Inter och nästan hälften av Parma är ju fördetta juve-spelare . Men Amauri alltså.. den killen pallar jag inte. Lunkade på planen och bara gnällade. Han var riktigt grym i Palermo och var okej första säsongen i Juve men sen bevisa han att han inte kan spela i en storklubb. Sen att han går ut och säger "Nu får vi se om problemet i Juve är mig" typ gör mig bara ilsken. Fattade han inte att han satt på en 4.2 milj euro lön som är lika mycket som hela Udinese tjäner tillsammans. Två och en halv gånger mer än Cavani..

Bara för att han börjar "prestera" nu i Parma är väl kul för honom, men vill inte ha tillbaka honom för det.

Bästa vinsten för oss Juventinis denna säsong var när:
1. Amauri drog
2. Inter fick stryk av Schalke
3. Giovinco gjorde hattrick mot oss.

Äh, jag förstår er, vill mest provocera fram någon raktion.
Att han är/var överbetald råder det inget tvivel om, ska han stanna hos oss förutsätter jag en rejäl nedgång för den gode Amauri.
Att han är lite bitter kan jag ändå gilla, jag respekterar spelare som brinner, givetvis går det ibland till överdrift och egona kan bli väl stora. Men som sagt, hellre en spelare som visar engagemang än en som bara glider runt.

Det ryktas för övrigt om Giovinco till Villareal läste jag någonstans (man läser så mycket).
2011-04-19, 15:56
Bannlyst
Vad säger ni om Roma - Inter ikväll? Inter har ju riktigt dålig form må jag säga.

Jag tror att Roma fixar en finalplats.
2011-04-19, 16:00
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewftw
Vad säger ni om Roma - Inter ikväll? Inter har ju riktigt dålig form må jag säga.

Jag tror att Roma fixar en finalplats.

Ett Roma utan Totti ger jag inte mycket för.
Tror tvärtom att Inter kan skaffa sig ett bra utgångsläge inför returen, ska bli spännande att se Milito och Pazzini på topp ihop, tror det kan bli bra.
Tror faktiskt att Inter har lite revanschlust nu efter den senaste tidens motgångar.

Cupmatchen går för övrigt på TV10 för er som har den.
2011-04-19, 16:57
Medlem
Marcens avatar
Serie A är verkligen för alla. Pratar varje dag om senaste matcherna och transferryktena med en 63-årig dam på jobbet. Fantastiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in