Resultat: .
0%
röster
2011-04-17, 13:50
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Lite svagt att du inte viker säsongens viktigaste match för koncentrerat TV-tittande... vänner kommer och går, men matcher spelas bara en gång. I övrigt säger vi grattis till Parma-fansen, som nog kan räkna kontraktet som säkrat efter gårdagens stronga insats.

- F.G
Japp, bara man inte reagerar som efter vinsten mot Juventus med 1-4 och viker ned sig i resten av matcherna, men det verkade på efterspelet som att Colomba lyckats ena gruppen bra.
2011-04-17, 14:40
Medlem
Intressanta nyheter kring Cavani som för första gången öppnar upp för en eventuell flytt. Han säger att han trivs väldigt bra i Napoli och älskar staden, men hans dröm har alltid varit att bära Real Madrids tröja. Hemskt tråkigt om han skulle lämna Napoli.

Läste även att Ultras ska ha attackerat Sampdorias spelarbuss igår natt runt klockan två. De ska ha stannat bussen på väg hem från Milano och gått in med rånarluvor för att hota spelar och ledare. Inte oväntat, det ser onekligen riktigt mörkt ut för Samp och man kan ligga på 19:e plats runt klockan 17 i eftermiddag om resultaten inte går deras väg.

Annars försätter "Gli Americani" att tala om att en scudetto redan nästa säsong är målet. Jag har fått rätt bra vibbar av dem, men att det ska börja vinnas liga-titlar redan första säsongen känns väldigt otroligt. Snarare om 2-3 år. Vi får se.
2011-04-17, 14:58
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pupone92
Intressanta nyheter kring Cavani som för första gången öppnar upp för en eventuell flytt. Han säger att han trivs väldigt bra i Napoli och älskar staden, men hans dröm har alltid varit att bära Real Madrids tröja. Hemskt tråkigt om han skulle lämna Napoli.

Inför säsongen ville han bli Inters Rooney och nu Real..? Något säger mig att det är Mou han vill till och att det även var Mou som ville ha honom till Inter i början.
2011-04-17, 15:00
Medlem
Villons avatar
Citat:
I övrigt säger vi grattis till Parma-fansen, som nog kan räkna kontraktet som säkrat efter gårdagens stronga insats.

- F.G
Helvete heller, tre poäng är tre poäng, varken mer eller mindre. Sådär resonerades det en del kring Newcastle våren 2009 och det blev championship likt förbannat.

Det som däremot kommer rätta Parma är Sampdorias uselhet. Jag är nu officiellt hundra procent säker på att lag som Modena och Reggina kommer spela seriefotboll på Luigi Ferraris nästa år.

På grund av födelsedagstillställning modell större och blötare missade även jag all calcio under gårdagen, men det hela verkar rulla på i invanda hjulspår.
2011-04-17, 16:13
Medlem
2 Gåtor & 1 Nördfråga

Söker tre namn, om samma person hinner knäcka alla tre är epitetet "Trådens Regent" givet.

Gåta 1: Vicenza You aint nothin but a Hound Dog

Gåta 2: Samp + Kollisionskurs + Stockholm

Nördfråga: Collina blåste, Juves scudetto regnade bort. Men vilken buse snodde bollen?
2011-04-17, 17:50
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
2 Gåtor & 1 Nördfråga

Söker tre namn, om samma person hinner knäcka alla tre är epitetet "Trådens Regent" givet.

Nördfråga: Collina blåste, Juves scudetto regnade bort. Men vilken buse snodde bollen?

Andrea någonting...? Lite för svårt tror jag. Letade efter en Vicenza-spelare som hette "Cane" men det var dåligt med det.
2011-04-17, 17:57
Medlem
Citat:
Andrea någonting...? Lite för svårt tror jag. Letade efter en Vicenza-spelare som hette "Cane" men det var dåligt med det.

Åååå....hur är det möjligt att vara så nära utan att lyckas hitta svaret?

Fula Gubben bränns rent skållhett!

Är du blind människa?!

Kolla en gång till så hittar du nog vad du söker.
2011-04-17, 18:05
Medlem
Eller jag kanske inte ska vara så himla dryg egentligen, gåtor är ju luriga när man inte vet svaret.

Andrea flyter inte längre & Vicenza sjunger inte längre.
2011-04-17, 18:20
Medlem
Villons avatar
Citat:
Eller jag kanske inte ska vara så himla dryg egentligen, gåtor är ju luriga när man inte vet svaret.

Andrea flyter inte längre & Vicenza sjunger inte längre.
Fartyget Andrea Doria är det ju uppenbarligen. Kolliderade med just skeppet Stockholm och sjönk.

Övriga lämnar jag, bakfyllan försvårar det hela.
2011-04-17, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Fartyget Andrea Doria är det ju uppenbarligen. Kolliderade med just skeppet Stockholm och sjönk.

Övriga lämnar jag, bakfyllan försvårar det hela.

Korrekt! Jag försökte dämpa nervositeten kring fotbollen (både Trelle & Napoli hade/har viktiga matcher) med att slänga upp några gåtor. Fula Gubben visste att båtskrället hette Andrea men drabbades sen av stillestånd trots Samp-ledtråden.

Fotbollslaget Andrea Doria & klubben med det omöjliga namnet Sampierdarenese var två klubbar i Genua som försökte ta upp kampen med stans stora lag Genoa CFC. Under fascistperioden slogs klubbarna först samman till La Dominante för att sedan byta namn till Liguria Calcio (vet ej varför). Sedan splittrades de igen under kriget & tog tillbaka sina gamla namn. Efter kriget slogs de på nytt ihop & tog namnet Sampdoria. Jävligt rörig historia.

Oceanångaren Andrea Doria kolliderade 1956 med MS Stockholm utanför Nantucket Island (utanför New York). Denna makalösa lyxkryssare sjönk därefter, vilket vi väl hoppas att Sampdoria inte gör trots att de kraschar gång på gång nuförtiden.

Både fartyget & fotbollsklubben var döpta efter Andrea Doria som var köpman, amiral & furste i Genua under stadens storhetstid på 1500-talet.
2011-04-17, 19:02
Medlem
Citat:
2 Gåtor & 1 Nördfråga

Det var Materazzi som snodde bollen!

Edit: Ett långskott, kan Gåta 1 vara Baggio? Ljög inte han för Vicenza en gång i tiden?
Senast redigerad av LuciferSam 2011-04-17 kl. 19:22.
2011-04-17, 19:23
Medlem
Fula Gubbens avatar
Jaha, men då klarade jag i och för sig gåtan, eftersom jag fick "Doria" från Andrea Doria-katastrofen, som jag känner till (däremot inte fotbolls eller Stockholms-kopplingen). Trodde dock att lösningen var förnamnet "Andrea" + något annat, dvs en tvåstegare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in