Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Förra gången vi diskuterade Tessera del Tifoso, så råkade jag nämna att Zeman var tillbaka i Foggia...
Tänkte skriva om honom för ett tag sen, för såg ett rätt sinnessjukt repotage. Dom visade hur Zemanska lag uppträdde efter avspark. Eller rättare sagt, Foggia då och Foggia nu. Det va säkert fem spelare som inte tjuvrusade med åtminstone satte en frenetiskt hög press på en gång.
Och vid typ 5 tillfällen som belystes så va det på övertid. Och Foggia ledde med uddamålet eller hade precis kvitterat. Ena tillfället va mot nåt Milanolag har jag för mig, på bortaplan.
Därefter visade dom flera av de stora lagen... Fy fan vilken skillnad. Dom pressande ju inte ens lika hårt när dom behövde mål.
Träffade faktiskt Zeman på Trigoria en gång. April -99 tror jag. Eller träffade och träffade. Han kedjerökte vid baren, medan jag försökte få lite uppmärksamhet av honom när jag sträckte mig efter en cola. Gick dock åt helvete haha...
Och tessera ja...
Fan vilket skämt. Instämmer till fullo med det du skriver Brille, och det är ju fan förskräckligt. Framförallt för att alla i italien vet du har rätt... Enda motmedlet är väl i långa loppet egna arenor, där det som spenderas hamnar i fickorna på klubbarna, i kombination med att supportrarna börjar konsumera ännu mer (dricka, pizzaslice osv). Så dom ser supportrarna är en tillgång, och inte nu bara en belastning. Ekonomiskt alltså. Allt annat är ju i den här äckliga världen helt ovidkommande.
Och ja fattar fan inte vad det är för fel på spelarna. Dom vill kunna göra en Zlatan och tvinga sig ifrån klubbarna, att dom ska ha rätten att inte acceptera av dom själva godkända kontrakt. Är så jävla sjukt så det inte är sant. Fattar verkligen om publiken sviker, för alla (myndigheter och spelare) sviker ju dem. Dom ylar om i-landsproblem och lyxvanor ingen vanlig dödlig kan drömma om, medan dom fullständigt skiter i att deras barndomskompisar inte tillåts se fotboll på plats längre. Och får dom det gör dom det med livsfarliga carabineri intill dem. Sittandes på betong. Med löparbanor mellan dem och planen.
Ni må förlåta mig, men känns verkligen som det är för många moln på himlen för att snacka om coppa italia eller nån fejkad ryktesorgie inför mercaton.