Resultat: .
0%
röster
2011-02-04, 15:33
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Har inte sett något från Viola-Genoa, men det verkar som Edoardo i målet gjorde ännu en tabbe. Det har blivit ett antal Rembrandt sista månaderna för denne i teorin (dvs han spelar i landslaget) skicklige keeper. Det är väl allt tal om värvningar av fler målvakter som skrämt upp honom. Säga vad man vill om portugiser, men kyliga nerver är inget de är kända för. Det skulle vara Figo då. Och Rui Costa.

EDIT: på tal om Genoa så har man en ny uruguayan på ingång från Montevideo, "den nye Cavani". Jo jo. I samma veva meddelas också att Linus Hallenius skickas ned till Lugano för att bli "spelklar till nästa säsong"... helt i linje med undertecknads bedömning, dvs genovesarna blev skärrade när de såg Hallenius Superettan-skills. Bit ihop nu Linus och ge allt du kan, så är Serie A-spel trots allt inte en omöjlighet... senare.

- F.G

Kan ju inte komma som någon nyhet att Eduardo osar katt. Det har bland annat jag och Fotzen påpekat länge här i tråden och om inte annat har det setts under matcherna. Köp vad du vill från Portugal men lämna målvakterna därhän. Det är ett riktigt osäkert kort som inte ens den mest risktagande presidenten borde syssla med. Med andra ord säger ett gäng landskamper inget överhuvudtaget. Men, Genoas rätt så trötta målvaktssituation är sprungen ur det faktum att man sålde Rubinho som var riktigt bra och stundtals under deras bästa säsong.

Jag håller däremot med om Hallenius, som tydligen ska ha lidit av en hel del knäproblem och inte kunnat medverka på Genoas träningar. Något som hans agent Cetinkaya anklagat Hammarby för. Nåja. Det känns helt rätt att få lira lite i Lugano och blir det inget spel så är det i alla fall ett perfekt stället att ladda batterierna på. En helt underbar stad.
2011-02-04, 16:03
Bannlyst
Hade Chivu spelat i Juventus hade han varit avstängd i 20 matcher nu spelar han i Inter och då blir det 4..
2011-02-04, 16:34
Medlem
Någon som vet vad Pazzini's målgest har för mening? För mig ser det ut som han gillar att slicka fitta.

http://www.calciomercato.it/imagenes/original/NEWS_1256645378_pazzo_pazzini.jpg

Så kör han tungan igenom där..
Senast redigerad av Znorken 2011-02-04 kl. 16:36.
2011-02-04, 16:42
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Någon som vet vad Pazzini's målgest har för mening? För mig ser det ut som han gillar att slicka fitta.

Jäpp, den där gesten som han gör efter målen betyder "slicka fitta" vad jag vet, men gissningsvis något annat för Pazzini.
2011-02-04, 17:02
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken

Ett internt "skämt" mellan honom och Toni sedan tiden i Fiorentina. Den förstnämndes gest syftar på "ser ni?" och den sistnämnda på "hör ni?". Med andra ord inget som har med fitta att göra, även om han kanske gillar att lapa det också.
Senast redigerad av 4522 2011-02-04 kl. 17:28.
2011-02-04, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Hade Chivu spelat i Juventus hade han varit avstängd i 20 matcher nu spelar han i Inter och då blir det 4..

För att Juventus har aldrig haft någon makt att tala om i ligan?

På tal om avstängningar, jag hade ju uppe Jonathan Bachini tidigare, minns inte om vi snackade tidigare Udinese eller Brescia-spelare, han var tongivande hos båda. Han blev ju avstängd på livstid för kokainbruk. Det låter jävligt hårt & väldigt märkligt då det känns som var & varannan har testat positivt för kokain. Andra spelare som varit avstängda har väl varit tillbaka ganska snabbt?

Sen är det ju konstigt att kokain ofta sammanblandas med dopingpreparat, på nattklubben är det kanske "doping", knappast på fotbollsplanen. Vad jag förstått så åkte Bachini dit två gånger. När han skulle göra come-back torskade han på pulvret direkt igen. Kanske därför förbundet inte pallade med honom. Men livstidsavstängning låter ju nästan som att han hade garderoben full med påsar vid en razzia.
2011-02-04, 17:32
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Det där var det värsta jag har hört.. Vad ska man förvänta sig av Juventini.
2011-02-04, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
För att Juventus har aldrig haft någon makt att tala om i ligan?

På tal om avstängningar, jag hade ju uppe Jonathan Bachini tidigare, minns inte om vi snackade tidigare Udinese eller Brescia-spelare, han var tongivande hos båda. Han blev ju avstängd på livstid för kokainbruk. Det låter jävligt hårt & väldigt märkligt då det känns som var & varannan har testat positivt för kokain. Andra spelare som varit avstängda har väl varit tillbaka ganska snabbt?

Sen är det ju konstigt att kokain ofta sammanblandas med dopingpreparat, på nattklubben är det kanske "doping", knappast på fotbollsplanen. Vad jag förstått så åkte Bachini dit två gånger. När han skulle göra come-back torskade han på pulvret direkt igen. Kanske därför förbundet inte pallade med honom. Men livstidsavstängning låter ju nästan som att han hade garderoben full med påsar vid en razzia.

jo, vi har haft ett finger med i spelet förr men det hade sågott som alla klubbar 2006, dock var det juve som fick hårdast straff och fick börja om i Serie B Inter fick inget straff alls och Milan kom billigt undan också...

Bra att den horribla domaren i förra Juventus matchen nu stängs av i 2 matcher, han borde väl aldrig få döma juventus igen eller...
Senast redigerad av borjeboy 2011-02-04 kl. 18:15.
2011-02-04, 18:15
Medlem
Kalevras avatar
Kan bara hålla med ang. den korta längden på Chivus avstängning, det är ju horribelt för fan (och det skriver jag inte för att jag inte gillar honom). Vad tycker ni som håller på Inter (Sia m.fl.)?
2011-02-04, 18:29
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalevra
Kan bara hålla med ang. den korta längden på Chivus avstängning, det är ju horribelt för fan (och det skriver jag inte för att jag inte gillar honom). Vad tycker ni som håller på Inter (Sia m.fl.)?

Skulle jag få drömma så ska husvagns grabben stängas av på livstid men 10 matcher tycker jag är rimligt efter sådana cirkuskonster.
2011-02-04, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalevra

Håller med om att avstängning är för kort, 8 matcher minst. Det är bara bra att kräket Chivu är avstängd så man inte behöver daltas med honom på planen längre, finns fullgoda ersättare som den där japananen nu.
2011-02-04, 18:50
Medlem
Chivu förtjänar minst 5 matcher för den smällen. Synd bara att inte Gallianis vänner på förbundet såg Ronaldinhos slag mot en Cesena-spelare i andra omgången trots att tv-kameran fångade detta.

Eller varför inte Ibras "vaffanculo figlio di puttana" mot domaren Damato i matchen mot Lazio? Mexes blev ju avstängd i två matcher efter några mindre väl valda ord i samband med matchen mot Brescia...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in