Resultat: .
0%
röster
2011-02-04, 18:59
Medlem
Kalevras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balotelli
Chivu förtjänar minst 5 matcher för den smällen. Synd bara att inte Gallianis vänner på förbundet såg Ronaldinhos slag mot en Cesena-spelare i andra omgången trots att tv-kameran fångade detta.

Eller varför inte Ibras "vaffanculo figlio di puttana" mot domaren Damato i matchen mot Lazio? Mexes blev ju avstängd i två matcher efter några mindre väl valda ord i samband med matchen mot Brescia...
Har du länk till den?
2011-02-04, 22:29
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalevra
Kan bara hålla med ang. den korta längden på Chivus avstängning, det är ju horribelt för fan (och det skriver jag inte för att jag inte gillar honom). Vad tycker ni som håller på Inter (Sia m.fl.)?

Ett skämt, dock så är det italienska fotbollsförbundet vi snackar om och dom har sina egna idéer. Jag håller nog med Fotzen, 10 matchers avstängning hade varit något, dels för att sätta ett exempel på att detta inte hör hemma på en fotbollsplan och dels för att det skulle vara riktigt skönt att slippa se honom på ett tag. Hoppas att Nagatomo får speltid, dock så kanske det blir att Zanetti får ta vänsterbacks positionen? Vi får se helt enkelt.
2011-02-04, 23:38
Medlem
zachs avatar
La Roma igen och lite riktiga väsentligheter...

Aabar var inte alls med i budgivningen tydligen. Rätt komiskt hela världen köpte alla rykten rakt av, att typ hela världens press, iaf den del som brydde sig, va så stensäker... Lite mindre komiskt att jag i min tur trodde på den genuina säkerheten hos alla vanligtvis trovärdiga källor.

Men nu alltså... Dom är inte med. Och amerikanerna är i förarsätet, och det har skickats ut pressmeddelanden om att slutförhandlingar ska startas (även om Rosella sägs inte helt övertygad ännu... är hon bara pengakåt eller har hon ett röd-gult hjärta trots allt?). Äckel-Angelucci, det enda i närheten godkända alternativet för de som inte har en aning erkände sig besegrad och fan va jag är glad för det.

För amerikanerna lär det nu bli... Ny stadio, uppstyrd merchandise och ett sundare ekonomiskt tänkande likaså. Och mycket sannolikt värvningar av lite större storlek än nån halvägd primaveraspelare från nåt dassigt Serie B-lag.

Kommer sen Baldini, Zeman och Ancelotti.......... FY FAN vad jag vore lycklig!
2011-02-04, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zach
La Roma igen och lite riktiga väsentligheter...

Aabar var inte alls med i budgivningen tydligen. Rätt komiskt hela världen köpte alla rykten rakt av, att typ hela världens press, iaf den del som brydde sig, va så stensäker... Lite mindre komiskt att jag i min tur trodde på den genuina säkerheten hos alla vanligtvis trovärdiga källor.

Men nu alltså... Dom är inte med. Och amerikanerna är i förarsätet, och det har skickats ut pressmeddelanden om att slutförhandlingar ska startas (även om Rosella sägs inte helt övertygad ännu... är hon bara pengakåt eller har hon ett röd-gult hjärta trots allt?). Äckel-Angelucci, det enda i närheten godkända alternativet för de som inte har en aning erkände sig besegrad och fan va jag är glad för det.

För amerikanerna lär det nu bli... Ny stadio, uppstyrd merchandise och ett sundare ekonomiskt tänkande likaså. Och mycket sannolikt värvningar av lite större storlek än nån halvägd primaveraspelare från nåt dassigt Serie B-lag.

Kommer sen Baldini, Zeman och Ancelotti.......... FY FAN vad jag vore lycklig!

För mig är det charmigt att se kvinnor leda sina klubbar, Rosella Sensi, Francesca Menarini och så vidare...
2011-02-05, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
För mig är det charmigt att se kvinnor leda sina klubbar, Rosella Sensi, Francesca Menarini och så vidare...

Ahh, vafan, jag körde en "calcio e donne" tidigare i tråden:

"Bla bla bla...
Visst, skulle vi kunna snacka om Rosella Sensi eller Francesca Menarini som ju är/var presidenter för Roma respektive Bologna. Eller kanske Giusy Achilli eller Valentina Maio som styrde Pavia och Lanciano? Nja vi kanske börjar närma oss så smått med Valentina, men inte riktigt tillräckligt för att fördjupa oss i ämnet.
http://www.sportlive.it/pictures/201...tina_maio.jpeg

Däremot så har vi såklart Ilaria D'Amico som arbetat på "Sky Calcio Show" sedan 2003. Jag ser det ytterst sällan men tycker faktiskt om både programmet och Ilaria.
http://www.sportlive.it/gallery/foto...co_tacchi.jpeg

Ett smakprov från 3 okt 2010 (senaste programmet, tror jag): http://www.youtube.com/watch?v=k-DCUAXsZbM om ni tycker att det verkar konstigt är det för att de klippt bort allt som inte har henne i fokus, förståeligt, men det gör att hon verkar babbla på oavbrutet.
Bla bla bla..."
https://www.flashback.org/sp26135185

Zach och jag har ju tidigare tjatat om Romas ägarskap. Och även jag tror att det bästa vore om DiBenedetto tog över.

Men samtidigt så är jag en konservativ jävel som håller fast vid:
"Bla bla bla...
Det jag kan komma med är att jag sitter på min jävligt höga häst och kritiserar det trista i att sälja sin själ till personer och företag som inte "brinner" för klubben. Mycket enklare att tolerera att Berlusconi, Agnelli, Moratti och Sensi äger klubbar än att t ex Porcedda äger Bologna (femte ägaren under sista tio åren!). Porcedda är en sard som försökte ta över Cagliari i somras, misslyckades och nöjde sig med Bologna (de har ju likartade tröjor?).

Enligt mig så är klubben ett paket (fans, historia, spelare, kultur, betydelse för staden/regionen, ägare osv). Och visst skulle t ex en arab kunna visa sig vara en långsiktig och bra ägare, men då får de väl bevisa det.
Bla bla bla..."
https://www.flashback.org/sp26827411

Edit: jag är övertygad om att Rosella har ett stort hjärta för Roma. Självklart vill hon ha en bra deal för familjen, men jag inbillar mig att det är väldigt viktigt att Roma ska må bra i framtiden. Därför stör det mig att fans ibland protesterar mot henne. Det finns en gemensam vilja.
Senast redigerad av Brille68 2011-02-05 kl. 00:16.
2011-02-05, 00:28
Medlem
zachs avatar
Du vet jag i grund och botten håller med dig Brille, men nu som sagt så fanns inte det alternativet. Och finns faktiskt inget som hittills pekar på att jänkarna vill göra nåt annat av Roma än behålla de romerska influenserna samt gå för titlar. Men som sagt, skulle välja Franco Sensi före alla miljardärer i världen... Men ja... det är ju kört tyvärr.

Och för ligan i stort så tror jag det här är bra. Att nån helt ny kommer in, nån som inte har tungan inklämd mellans nån annans feta skinkor. Lär ju ruska om betänkligt i maktens korridorer. Om det går som tänkt kommer ju Roma iom en förmodad underskrift typ när som helst avancera till ligans storebror. För nya ägarens plånboks skull, men framförallt för deras bevittnade kunskaper vid sidan av planen sannolikt kommer multiplicera våra inkomser med ett par hundra. Och Platinis Fair play-regler är ju nåt som direkt tvingar de allra flesta europeiska storlag att titta på hur amerikanska klubbar hanterar sin möjliga inkomskällor, medan vi inte behöver apa efter någon, för vi leds ju sannolikt av nån som på många sätt handlar på ett vis Platini nu suktar efter. Och ska Milan, Inter, Juve och alla andra i Italien ha en chans så tvingas dom till nytänkande. Juve har snart en arena (men saknar som bekant ett värdigt lag..... ), men vad tänker Moratti och Berlusca göra åt saken?

Som sagt, i en perfekt värld så hade det sett annorlunda ut, men den här lösningen känns faktiskt förbannat kittlande av flera anledningar...
2011-02-05, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Du vet jag i grund och botten håller med dig Brille, men nu som sagt så fanns inte det alternativet. Och finns faktiskt inget som hittills pekar på att jänkarna vill göra nåt annat av Roma än behålla de romerska influenserna samt gå för titlar. Men som sagt, skulle välja Franco Sensi före alla miljardärer i världen... Men ja... det är ju kört tyvärr.

Och för ligan i stort så tror jag det här är bra. Att nån helt ny kommer in, nån som inte har tungan inklämd mellans nån annans feta skinkor. Lär ju ruska om betänkligt i maktens korridorer. Om det går som tänkt kommer ju Roma iom en förmodad underskrift typ när som helst avancera till ligans storebror. För nya ägarens plånboks skull, men framförallt för deras bevittnade kunskaper vid sidan av planen sannolikt kommer multiplicera våra inkomser med ett par hundra. Och Platinis Fair play-regler är ju nåt som direkt tvingar de allra flesta europeiska storlag att titta på hur amerikanska klubbar hanterar sin möjliga inkomskällor, medan vi inte behöver apa efter någon, för vi leds ju sannolikt av nån som på många sätt handlar på ett vis Platini nu suktar efter. Och ska Milan, Inter, Juve och alla andra i Italien ha en chans så tvingas dom till nytänkande. Juve har snart en arena (men saknar som bekant ett värdigt lag..... ), men vad tänker Moratti och Berlusca göra åt saken?

Som sagt, i en perfekt värld så hade det sett annorlunda ut, men den här lösningen känns faktiskt förbannat kittlande av flera anledningar...

Jag håller med dig på alla punkter.

Det som vi ska hoppas på är att Roma inte blir alltför dyrt. Därför skulle det kunna vara en tanke att Sensi spelar en roll även i framtiden. Varje extra euro som Sensi får, kommer att vara en skuld för Roma att betala ränta för i framtiden.

DiBenedetto är ett proffs som vet vad han gör. Utmaningen är att han gör det för att kunna tjäna pengar. Inte för att han har ett hjärta för klubben. (Jag är övertygad om att han kommer att utveckla en sorts kärlek till klubben, men den blir inte innerlig. Det kommer att vara business...

Jag tror också att calcio behöver detta. Och Roma är rätt klubb att ta på sig utmanar-rollen. Kommer att bli intressant...
2011-02-05, 01:13
Medlem
Som en liten kommentar till Romas framtida ägare, så kan man väl hoppas att de blir så här lyckliga över ett Roma-mål:
http://www.youtube.com/watch?v=pmfuTXANuuc&feature=related

Eller dessa känslor vid en förlust:
http://www.youtube.com/watch?v=AJPSaktiryc

Rosella förtjänar ett bättre omdöme än vad hon alltför ofta får av diverse sk Roma-fans.
Senast redigerad av Brille68 2011-02-05 kl. 01:23.
2011-02-05, 01:39
Medlem
Vafan??
Vafan?!
Vafan!! i helvete...

Ser att länkarna i mitt tidigare inlägg inte blev rätt.
http://www.sportlive.it/gallery/foto/calcio/foto-ilaria-damico/ilaria_damico_tacchi.jpeg
http://www.sportlive.it/pictures/20100906/valentina_maio.jpeg
Det var ju viktigt.

Nåväl kan väl fylla på med att Cagliari är en av de absolut formstarkaste lagen i Serie A, med fyra segrar på de senaste fem matcherna. Juventus i absolut kris måste höja sig. Matri återvänder till den vackra ön. Mycket på spel. Kul
Senast redigerad av Brille68 2011-02-05 kl. 01:48.
2011-02-05, 14:56
Medlem
Ilaria med de välsvarvade benen

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

http://www.sportlive.it/gallery/foto/calcio/foto-ilaria-damico/ilaria_damico_tacchi.jpeg

Ibland postar du något riktigt kvalitetsinlägg mitt bland allt långrandigt dravel om Cagliaris "talangfulla" backlinje, "kompetenta" mittfält & "framgångsrika" historia.

En som försökte förföra Ilaria D'Amico var ju Moggis son Alessandro. Detta var en inte helt oväsentlig del av calciopoli-härvan. Ja, att mysa med henne vill väl de flesta som har kuk, men Moggi Jr ville nog mer. Dom här TV-programmen sätter väldigt hård fokus på domarna, Moggi Jr's erövringsförsök handlade även om att försöka få henne att driva en linje som skulle framställa Juve som missgynnat.

På telefonavlyssning framgick att han beklagade sig för en polare att han lagt ut 10 000 EUR på henne men att det misslyckats. Tidningarna skrev att det var ett försök till "abbordaggio" (bordning) eller "conquista" (erövring), vilket ju kan betyda både att tillfredställa Juve & lustarna.

I alla fall hade han erbjudit henne skjuts med sitt lyxiga privatjet från Forlí till Milano. Väl uppe i luften hade han meddelat att han bokat bord på en fashionabel restaurang i Paris, vilket alltså var destinationen. Nu vet vi ju inte exakt vad som hände men helt klart är att han inte fick henne helt på kroken. Efter middagen tillbringades natten på var sitt hotell. Hon har senare kallat Moggi Jr för oelegant (eller klumpig säger man kanske).
2011-02-05, 15:40
Bannlyst
så Roma kommer ha en annan ägare men det kommer vara hon som är vd ändå? eller?
2011-02-05, 18:30
Medlem
Spectacoloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli

Vi kan väl konstatera att Merkel har blivit uppäten hittills.

nej? du erkänner iofs att du inte har någon koll på killen, och kanske avser du att alla som inte följer serietidningsexemplet du gav ovan blir uppätna? hur som helst har han varit bra. sista matchen var väl den enda där hans fysiska tillkortakommanden uppenbarades.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in