Resultat: .
0%
röster
2011-01-23, 01:34
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nja, Sardinien är till ytan större än Lombardiet (9,7 milj inv) och Lazio (5,7 milj inv), men har som sagt endast 1,7 miljoner invånare. Små och relativt isolerade byar. I särklass största staden är Cagliari, men med mindre än 160.000 invånare.

Ok, sååå litet är det inte. Men en snabbkik på karta sa Sardinen är cirkus 10 * 25 mil, vilket betyder att den södra tredjedelen av ön sannolikt har kortare restid till arenan än vad en romare boendes i centrum har... Och tillskillnad från andra regioner så är ju ni ensam på banan. Lazio har ju två lag bara i högsta serien, Lombardiet 4-5 stycken. Upptagningsområdet både gällande supportrar och spelare torde på så vis vara rätt gynnsamt. Förstår givetvis att det finns motsättningar och att allt inte kan överbryggas, men som du säger, hade man tagit hand om Zola mfl när dom var fjunisar så hade Cagliari på ett helt annat sätt blivit Sardiniens lag. Är själv från en liten håla med en framgångsrik fotbollsspelare, och hans allsvenska lag verkar helt plötsligt blivit hela ortens angelägenhet. Men istället så lånar man in nån för att slicka nån storklubbspresidents röv och för att nå tillfällig framgång.

Tror faktiskt Cagliari skulle må gott av att anamma ett uns lazialita... "Mot allt och alla. Alla är dumma mot oss. Vi är annorlunda och därför bättre"... Och sen toppa det med att ta in Mourinho. Och att dom profilera sig. Gjorde sig till herrar över sin egna ö. Med tanke på den ändå begränsade ytan och den uteblivna konkurrenssituationen så känns det faktiskt som en stor potiental gömmer sig just där.
2011-01-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
...
Tror faktiskt Cagliari skulle må gott av att anamma ett uns lazialita... "Mot allt och alla. Alla är dumma mot oss. Vi är annorlunda och därför bättre"... Och sen toppa det med att ta in Mourinho. Och att dom profilera sig. Gjorde sig till herrar över sin egna ö. Med tanke på den ändå begränsade ytan och den uteblivna konkurrenssituationen så känns det faktiskt som en stor potiental gömmer sig just där.

Nja, min uppfattning är att sarderna som sagt står ganska samlade bakom Cagliari, som ju symboliskt har Quattro Mori (den sardiska flaggan) i sitt klubbemblem.

Skrev ett inlägg i tråden förra året:
https://www.flashback.org/sp27156779
"Jag råkar hålla på Cagliari, som inte har några egentliga derbyn. Laget är i princip hela Sardiniens lag. Dessutom har de såvitt jag vet bara en vänskaplig klubb (Foggia). Alla andra är fiender, även om det finns grader i helvetet. Jag inbillar mig att det är unikt."

Anledningen till att de inte riktigt lyckas röra upp känslor hos de andra lagen inbillar jag mig är den geografiska distansen samt den mediokra insatsen på plan.

Nog om Cagliari.

Jag glädjer mig tillsammans med David Prutton åt de framgångar som Parma i allmänhet och Giovinco i synnerhet når. Inte helt övertygad om att il mercato varit helt lyckad?

Såg delar av matchen mellan Sampdoria och Juventus. Och situationen skrek efter Giovinco.

Di Natale är gud!

Di Vaio också!

Just som man trodde att Inter och kanske t o m Juventus skulle utmana Milan så... stiger Roma fram som utmanare. Förklara det.

Napoli och Cavani fortsätter att imponera. Kul!

Lazios nedtur var dock väntad.

Milan vinner ikväll. Cassano...
2011-01-23, 18:57
Medlem
FabioAugustos avatar
Emanuelson helt klar för Milan. Varför inte lägga ut någon miljon euro och få honom redan nu? Det verkar ju behövas lite bredd i truppen; en junior född 1993 i matchtruppen ikväll, av de 19 uttagna spelarna är 8 försvarare och 2 målvakter. 9 mittfältare + anfallare kommer man inte långt på, särskilt när två av dom (Merkel och den nya junioren Calvano) inte är A-lagsrutinerade. Berretta och Verdi finns ju också, men det är ju samma problem där.

Nåväl. Vill minnas att Swiss Ramble (eller annan fotbollsekonomiblogg) nyligen pratade om hur ofta det kommer hot om konkurs för klubbar, men att det väldigt sällan händer något extremt. Frågan är dock om det inte kommer göra det för Bologna? Jag förstår inte hur dom ska få ekonomin att gå ihop, de enda spelarna dom äger till 100% är urugayanerna Ramirez, Britos och Gimenez samt italienaren Della Rocca (och äldre spelare utan direkt försäljningsvärde). Just nu är det ingen av dom som kommer inbringa särskilt stora pengar (kan göra i framtiden dock), och dom har en rätt tunn trupp vilket gör att dom inte har råd på det sportsliga planet att släppa sina delägarskap för den enda skillnaden då kommer bli att ekonomin knappt förändras, men man får in sämre spelare eftersom man bara får hälften av sina spelares marknadsvärde. Dom kanske ska fiska lite Bosmanspelare? (Edit: Bah, vad jobbigt att läsa sista meningen där. Vad jag menar är att då Bologna bara få väldigt lite pengar för att släppa väldigt bra spelare är det inte värt att göra sig av med dom).

Lite synd med tanke på hur bra det går för dom på planen. Det var nog inte så många som trodde när det började med kaos då tränare Colomba avgick precis i början av säsongen då han tyckte han hade för dåligt spelarmaterial.

Kaos är det fortfarande dock; man fick ny delägare och president för en månad sedan, men han avgick i fredags efter alltså bara en månad på posten. Otur eller är Bolognas övriga styrelsemedlemmar speciella? Den nya presidenten Pavignani är dock också delägare och tidigare vicepresident så man kan ju undra hur mycket som kommer förändras nu... Om någonting öht.

Snygg assist från Ekdahl, förresten. Han måste göra landslagsdebut snart.

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/gaston-ramirez-lazio-8267061/
2011-01-23, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto

Vore lite sjukt om han inte tas ut i trupperna till Cypern och Ukraina snart, Ekdal har ett synnerligen fint spelsinne.
2011-01-23, 20:36
Bannlyst
Citat:

Varför envisas vissa med att skriva Ekdal med h?
2011-01-23, 20:44
Medlem
Citat:
Emanuelson helt klar för Milan. Varför inte lägga ut någon miljon euro och få honom redan nu? Det verkar ju behövas lite bredd i truppen; en junior född 1993 i matchtruppen ikväll, av de 19 uttagna spelarna är 8 försvarare och 2 målvakter. 9 mittfältare + anfallare kommer man inte långt på, särskilt när två av dom (Merkel och den nya junioren Calvano) inte är A-lagsrutinerade. Berretta och Verdi finns ju också, men det är ju samma problem där.

Urby är redan klar nu, sitter på läktaren på San Siro just nu samt kommer vara registrerad mot Samp i italienska cupen.
2011-01-23, 20:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Di Natale är gud!

Di Vaio också!

Börjar känna mig alltmer attraherad till Bologna i allmänhet och Di Vaio i synnerhet. Kan lugnt säga att jag drog en nitlott när Genoa blev säsongens hobbylag för undetecknad... Bologna med Di Vaio+Ekdal eller Chievo med Pellissier+Constant hade nog varit betydligt mer stimulerande. Som tur är är serien ganska spännande och oförutsägbar, så det blir valuta för pengarna (noll kr) och tiden (alldeles för mycket) i alla fall.

- F.G
2011-01-23, 22:03
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Varför envisas vissa med att skriva Ekdal med h?
Bah, dåligt av mig. Såklart att det är utan H. Tror även jag stavade Berretta fel i inlägget, det ska nog bara vara ett R.

Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Urby är redan klar nu, sitter på läktaren på San Siro just nu samt kommer vara registrerad mot Samp i italienska cupen.
Ah, okej. Allegri pratade om att han är köpt till mittfältet, men det beror väl litegrann på hur det blir mer Criscito kan jag tänka mig.
2011-01-23, 22:14
Medlem
För ni som undrade varför Menez hyschade så var det tydligen pågrund av att hans polare i Frankrike som satt i publiken hade hånat/skämtat om att han aldrig gör mål om man ska tro detta inlägg från svenskafans:

Citat:
Tydligen så gjorde Jeremia detta åt sina polare från Frankrike som satt på Monte Mario och kollade på matchen.
Han har tydligen fått lite skit från dom att han inte gör mål skulle även tro att det var en gest till alla tvivlare som innan sa "Han är en talang men han gör inget" och sen "Han är en talang men han gör aldrig mål"...

"JM94 non è un calciatore,è uno stile di vita...."
http://www.romanews.eu/news.asp?pagID=74&newsID=10987
2011-01-23, 22:41
Medlem
Zlatan gör mig fan tårögd, åh vad grym han är!
2011-01-23, 22:42
Medlem
Robinho alltså, gör en grym match men lyckas inte göra mål på självklara lägen. den mannen är en gåta!
2011-01-24, 04:24
Medlem
Spinnacers avatar
Ja, då var det officiellt!

Ajax's Urby Emanuelson (vänster-mitt/back) till AC Milan:

http://www.acmilan.com/en/news/show/131760

Hoppas själv på att han ska ersätta Antonini. Svårt att se vems plats han skulle ta på mitten annars? Tycker både Boateng och Flamini är givna där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in