Citat:
Ursprungligen postat av zach
Är ju lätt att va kaxig så här efter matchen, men är lördag, familjen sover, dags att knyta sig... eller öppna en kall Peroni. Tror jag siktar på det sistnämnda.
Och slår eventuellt aningen kaxigt fast att Cagliaris mycket framgångsrika kollektiv, gjutet i något mindre flärdfulla former förlorade och är kvar i mitten av tabellen medan ett skitnödigt och mentalt ubersvagt Roma vann och är tillfälliga tvåor. Utan nåt kollektiv av värde. Utan fanbärare. Utan vice-fanbärare. Och med Taddei! Tillfälligheter eller ren och skär tur idag, men knappast sett över hela säsongen. Anledningen?
Menez. Annars Borriello. Eller en passning från den bedrövligt dåliga Totti. Eller en Mexes som spickar igen. Spetskompetens. Ett ord få sarder, Brille inkluderad, har riktigt grepp om...
(sorry...

)
Ähh vafan. Peroni kan jag använda som en kudde när jag tänker landa, tills dess öppnar jag ännu en flaska Cannonau.
Cagliari har haft spetskompetens. Nää, jag tänker fan inte gå tillbaka till Riva, utan minns istället Zola och Suazo.
Jag måste dock erkänna att jag gillar dagens lag bättre. Saknar dock en Suazo som gör mål på alla de chanser/halv chanser som trots allt skapas.
Cagliari ligger någorlunda där de borde ligga med dagens lag. Och med tanke på resurserna så är det riktigt bra.
Mina tankar tidigare om att säkra upp Acquafresca och Astori visar också på detta. Laget är till stor del byggt på spelare som man inte äger till 100%. Det är ett problem som man borde se över. Vilket allt tyder på¨att man faktiskt gör.
Man inser att det är ett bra lag, som naturligtvis kan förstärkas. Viktigt att Cossu och Pisano får fortsatt förtroende och framförallt att man låter Ragatzu växa inom laget. Där har Cagliari en talang som kan bli stor.
En ny arena, som ska byggas, borde också kunna skapa bättre ekonomiska resurser. Jag ser an framtiden med tillförsikt.
Skål!