Resultat: .
0%
röster
2011-01-24, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Börjar känna mig alltmer attraherad till Bologna i allmänhet och Di Vaio i synnerhet. Kan lugnt säga att jag drog en nitlott när Genoa blev säsongens hobbylag för undetecknad... Bologna med Di Vaio+Ekdal eller Chievo med Pellissier+Constant hade nog varit betydligt mer stimulerande. Som tur är är serien ganska spännande och oförutsägbar, så det blir valuta för pengarna (noll kr) och tiden (alldeles för mycket) i alla fall.

- F.G

Bologna och Chievo är två klubbar som jag är/har varit skeptiska till, men av olika anledningar.

Chievo som utan resurser, tradition och publik försöker fylla det tomrum som Hellas lämnat efter sig. Nuvarande president Luca Campadelli tog över 1992, efter sin pappa Luigi Campadelli som i sin tur blev president 1964. Hårt arbete med små resurser. Jävligt imponerande! Och om ett par år så kommer Hellas traditioner att överskuggas av Chievos kontinuitet. Lyckas de övertyga Verona om att de numera är stadens lag, så kommer jag att sluta gnälla.

Pellissier är en minst lika imponerande gestalt som stannat i detta Chievo, även då de tillfälligt tillbringade ett år i Serie B. Som kapten förde han dem tillbaka till Serie A , och han har alltid levererat. Tom i den enda matchen i gli Azzurri, så gjorde han mål ett par minuter efter sitt inhopp.

Bologna däremot har historia, men har fan inte gjort någon glad de senaste 40 åren. Fyra presidenter de senaste två åren. Stadens favoritsport är basket. Vafan!

Di Vaios historia passar på så sätt fint in i Bolognas nuvarande situation. Han har spelat i Lazio, Verona, Bari, Salernitana, Parma, Juventus, Valencia, Monaco, Genoa och Bologna. På 88 matcher för Bologna i Serie A har han gjort 49 mål.
2011-01-24, 13:10
Medlem
Kan ju inte påstå att jag är särskillt imponerad av Cesenas klungförsvar. Man gjorde det bra som helhet i första halvlek i alla fall. Rutinerade Fabio Caserta gör ett rätt snyggt jobb även om han blandade & gav en del. Ezequiel Schelotto & Malonga var ganska farliga , synd att Schelotto utgick. I andra dog Cesena totalt. Att den här menlöse Parolo har medverkat i alla matcher är ju.....ja jag vet inte vad jag ska säga. Kanske inte ska såga någon jag sett så lite av, men förr om åren var Serie A känt för den höga kvaliteten på bottenlagen. Vi kan väl säga att det ryktet inte direkt stämmer längre.

Zlatan Ibrahimovic, helt makalös i går. Robinho & Cassano också riktigt heta.

Hade Caserta haft bättre spelare kring sig på mitten & någon vassare än den vandrande telefonkiosken Budan att spela upp till så hade det här kunnat bli poäng. Milan var inte klockrena.
2011-01-24, 13:28
Medlem
Sitter match efter match och förundras av Z.Ibrahimovic, trots att man redan vet hur fantastisk han är som fotbollsspelare. Helt osannolika passningar igår.. Robinho visade också ett jävla spelhumör igår, grymt kul att se! Trist att han inte fick någon utdelning i målprotokollet bara. Och Cassano, vad ska man säga? Äntligen verkar Fantantonio hittat rätt, magisk i Milan. Gåshud efter 2-0 målet när man såg Abates glöd i ögonen. Snälla Ignazio, kom hem!

Mitt Napoli surfar vidare på drömvågen, och hur ologiskt det än känns kan man inte göra annat som napoletano än att drömma och hoppas! Så länge vi fortsätter så här finns det ingen anledning att räkna ut oss.

Emanuelson? Vad säger ni? Tycker nästan man borde plockat Criscito i stället.
Senast redigerad av scampia 2011-01-24 kl. 13:31.
2011-01-24, 18:24
Medlem
Jaha Bommel på g till Milan:

http://www.gymgrossisten.com/

Vad tog Prince vägen föresten?
2011-01-24, 18:56
Medlem
Läser nästan aldrig på Svenskafans, men denna korta artikel av Wilbacher förtjänar att uppmärksammas:
http://www.svenskafans.com/italien/Solo-per-la-maglia-389574.aspx

Inte minst efter diskussionen där vi konstaterar att de italienska klubbarna inte tjänar tillräckligt med pengar på sina fans.
https://www.flashback.org/sp28372901

Finns många aspekter på detta.
2011-01-24, 22:13
Medlem
Inte helt säker att jag lägger detta inlägg rätt, men den platsar ju inte i tråden om Serie B.

Men 4522 skrev där:
"Däremot hade det varit riktigt roligt om Novara eller Varese kunde plocka den sista platsen, det hade varit en skön pungspark på il calcio moderno."
https://www.flashback.org/sp28449668

Min första tanke var naturligtvis Zeman, som ju är tillbaka hos Foggia, som charmade alla calcioälskare i början av 1990-talet (vilket har beskrivits tidigare i tråden). Numera i Lega Pro Prima Divisione B. En snabb titt i tabellen visar att de jagar play-off plats, som ligger två poäng borta (två poäng som tagits ifrån laget som bestraffning för något).

Självklart har de gjort flest mål 45 (näst flest har överlägsna serieledaren Nocerina gjort med 36) och tyvärr lika självklart har man släppt in flest mål, 41 mot näst flest 30.

Men Zeman är en underbar antihjälte i dessa dagar av Calcio Moderno:
http://www.tuttolegapro.com/?action=read&idnotizia=19297
Senast redigerad av Brille68 2011-01-24 kl. 22:16.
2011-01-24, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Inte helt säker att jag lägger detta inlägg rätt, men den platsar ju inte i tråden om Serie B.

Hellas Pellas har ju nämnts så många gånger så ribban är verkligen oerhört lågt satt. Vita Hästen har ju nästan mer med Serie A 2010/11 att göra än korpgänget i de svenska färgerna.

Citat:
Men 4522 skrev där:
"Däremot hade det varit riktigt roligt om Novara eller Varese kunde plocka den sista platsen, det hade varit en skön pungspark på il calcio moderno."
https://www.flashback.org/sp28449668

Han sitter ju bara & provocerar med att pusha för sina schweiziska byalag & dissa Terrone-klubbarna.
2011-01-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Hellas Pellas har ju nämnts så många gånger så ribban är verkligen oerhört lågt satt. Vita Hästen har ju nästan mer med Serie A 2010/11 att göra än korpgänget i de svenska färgerna.
Hoppas att du noterade min glidning i mitt inlägg om Chievo tidigare idag. Om Chievo lyckas hålla sig kvar i Serie A ett tag till, tror jag att de kan övertyga publiken i Verona att det är dem som man ska gå och se. Och då kommer även jag att släppa Hellas som en svettig strumpa...

Citat:
Han sitter ju bara & provocerar med att pusha för sina schweiziska byalag & dissa Terrone-klubbarna.
Klart han gör. Kan ju i sammanhanget påpeka att Cagliari är det lag beläget längst i syd som vunnit lo Scudetto. Kan också påpeka att det finns ingen kärlek mellan Napoli och Cagliari, tvärtom. Vilket en god vän som råkat att ha oturen att födas i Neapel, men som numera sett ljuset och bor i Cagliari, kan få uppleva.

Foggia är den enda klubb som Cagliari är vän med, bara precis för att knyta ihop den jävla säcken.
2011-01-24, 22:50
Medlem
Jag hade gärna sett att Genoa & Samp varit de nordligaste klubbarna i Serie A.

2011-01-24, 23:21
Medlem
4522s avatar
Citat:

Haha vafan, vilket påhopp! Hellas kommer aldrig bli omsprungna av plastlaget Chievo. Deras scudetto 84/85 är ju lite som USA i Lake Placid. Jämfört med övriga namn i ligan (Zico, Maradona, Socrates, Falcao osv) så vägde man rätt lätt men spelade trots det hem scudetton förtjänstfullt. Det blir inte sämre av att man hade en viss Elkjaer i laget, nae, det är nästan oslagbart. Han drack som en stolle och rökte som en borstbindare mellan matcherna men var ändå helt briljant. I Tyskland undrade Elkjaers tränare varför han skymtats på ett diskotek med en whiskey och en kvinna kvällen innan match, då svarade dansken, det där är lögn, det var en flaska vodka och två damer.

Angående Sardinien så har jag en bekant som är born and raised i Cagliari, dock bor han i Florens nu men man kan nästan missta honom för norrlänning så lugn är han. Bara goda erfarenheter med andra ord. Raka motsatsen till napoletanare och gud vet vad som bor där nedåt.
Senast redigerad av 4522 2011-01-24 kl. 23:30.
2011-01-25, 00:02
Medlem
wrathexs avatar
Ni är bara för roliga
Både Chievo och Verona borde inte ha något i Serie A att göra, förutom Pellissier då, mannen som jag hade kunnat satsa bilen på att om han hade spelat i Barcelona hade han gjort 30+ mål per säsong.
2011-01-25, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Läser nästan aldrig på Svenskafans, men denna korta artikel av Wilbacher förtjänar att uppmärksammas:
http://www.svenskafans.com/italien/Solo-per-la-maglia-389574.aspx

Just Fiorentina-Lecce som artikeln behandlar såg jag på Artemio Franchi 2002. Det var då det började barka allvarligt åt helvete för Viola. Helt klart var nog stämningen annorlunda då (bra eller dålig??). Precis i slutet fick Fiorentina en straff framför Curva Fiesole när Lecce ledde med 2-1. Då började stora delar av kurvan skandera "Forza Lecce!". När straffen missats hördes jubel!

Ja, det är ju också ett sätt att "stödja" sitt lag.

Ganska långt från idéen med "Calcio Moderno" kanske....

Det sjukaste med den länkade Svenska Fans-artikeln finns ändå bland kommentarerna. Där återfinns en filur som faktiskt regelbundet åker ner till Italien för att kolla fotboll & laget han lägger lönen på är, tro det eller ej, Hellas Pellas!! Alltså, herregud.....aldrig har väl kommentaren "-Skaffa dig ett liv" passat bättre.

Verona är helt klart en vacker & intressant stad som jag kan rekommendera som resmål. Men att dra dit för att glo när Hellas åker på däng mot Pergocrema & sen supa ner sig med rena drängar är ju sinnesjukt låg valuta för pengarna. Vill man se på välspelad fotboll så finns Chievo på samma arena. Dessutom finns det en hel del lag i närheten som till skillnad från Hellas vet vad de sysslar med när de går in på planen.

Hellas matcher & "Julias balkong" är Italiens två mest övervärderade turistmål. Bara för att Shakespeare klottrade ner nått trams om en balkong i Verona när han var hög på opium betyder inte att det är något att se. Precis som att bara för att gamle Preben var en jävel på att "scora" på olika sätt & vis, inte betyder att det laget behärskar fotboll idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in