Resultat: .
0%
röster
2014-05-11, 14:04
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Har kollat ett par omgångar o jag måste säga att hela ligan luktar billigt retirement home i Florida. Visst är det stora namn, men 90% hade sin storhetstid 2007 imo. Milan känner vi sedan länge till men när jag kollade lite på Inters storsatsning började jag skratta imo. Nemanja Vidic, Patric Evra osv.

Vi vet alla att tiden då italienarna kunde värva storstjärnor till sin liga är förbi, men frågan är varför dom inte satsar på unga spelare a la Dortmund o Atletico istället för värdelösa föredettingar?

Enligt din åsikt så började du skratta? Är det korrekt uppfattat?

I övrigt så är det en oroväckande trend att värva skadat gods från Premier League, det får ligan att framstå som MLS eller turkiska ligan. Jag är inne på samma linje, att skapa egna Evra och Vidic är vägen att gå.
2014-05-11, 14:26
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Ännu ett vackert mål av Di Natale igår mot Hellas fick mig att ta mig en närmare titt tillbaka på spelarens karriär. Det är klart att jag alltid vetat att han är bra, men hur jävla bra är han egentligen?

http://www.youtube.com/watch?v=VTXHTiCGvqM

Han kan vara den som har den bästa grundtekniken i fotbollen de senaste 10 åren. Vändningarna, skottekniken på volley, lobbarna. Mitt favoritavslut är det mot Catania efter 6:55 i klippet.

Hade han varit längre, tyngre och haft en högre ambition så hade han haft få övermän.
2014-05-11, 15:10
Medlem
Calogeros avatar
Hejar på Parma nu i kampen om den sista Europaplatsen. Ett Torino utan både Immobile och Cerci (som bägge väl lär lämna till sommaren) känns inte alls lika vasst som ett Parma lett av Cassano.

Angående föredettingar från Premier League, det är såklart inte något man skall sträva efter. Tror ändå att Vidic kommer visa sig vara nyttig för Inter. Rätta mig om jag har fel nu, men visst fan hade han platsat i både Liverpools och Arsenals backlinjer?
2014-05-11, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Hejar på Parma nu i kampen om den sista Europaplatsen. Ett Torino utan både Immobile och Cerci (som bägge väl lär lämna till sommaren) känns inte alls lika vasst som ett Parma lett av Cassano.

Angående föredettingar från Premier League, det är såklart inte något man skall sträva efter. Tror ändå att Vidic kommer visa sig vara nyttig för Inter. Rätta mig om jag har fel nu, men visst fan hade han platsat i både Liverpools och Arsenals backlinjer?

Inte denna säsongen iallafall. Svårt att se han peta nån av Merte eller Kos och hade nog själv haft Verm före som reserv och eventuellt Sagna som haft en strålande säsong.

Angående Pool för någon annan svara på.
2014-05-11, 19:47
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero

Det sket sig för båda.
2014-05-11, 20:12
Medlem
qhz.s avatar
Denna stack nog i ögonen på en del människor:

http://www.forzaroma.info/wp-content/uploads/2014/05/strisc_desant.jpg

Det är alltså inte Daniele De Rossi som banderollen är avsedd till utan Daniele De Santis som sitter inlåst för att ha skjutit Napoli-supportern Ciro Esposito.

Alltså den här snubben som jag förstått det:

http://www.blitzquotidiano.it/wp/wp/wp-content/uploads/2014/05/de_santis_covo_fb6.jpg

Lär ju knappast förmildra omständigheterna kring Roma och Napoli till nästa säsong.

*

Angående matchen i sig så förväntar jag mig en avstängning i efterhand på Chiellini efter armbågen rakt på hakan på Pjanic. Speciellt med tanke på att Destro var tillbaka idag efter en fyra matchen lång avstängning för en liknande situation, även om Destro använde handen och "viftade till" i sidan på huvudet på Astori och Chiellini sätter in rena MMA-armbågen på hakan på Pjanic...
2014-05-11, 20:23
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.

Angående matchen i sig så förväntar jag mig en avstängning i efterhand på Chiellini efter armbågen rakt på hakan på Pjanic. Speciellt med tanke på att Destro var tillbaka idag efter en fyra matchen lång avstängning för en liknande situation, även om Destro använde handen och "viftade till" i sidan på huvudet på Astori och Chiellini sätter in rena MMA-armbågen på hakan på Pjanic...

Jag håller med. Han borde haft gult och där med rött i det läget, vilket borde varit fallet om domarna hade haft ögonen rätt. Däremot tycker jag inte det var lika fult som Destro.

Det som jag tycker talar för att det inte var med flit är att läget som Chiellini gör det i kändes ganska dumt när många kameror är riktade just dit då (dock något tveksamt eftersom ingen domare såg det). Precis innan armbågen träffar, drar sig Pjanic bakåt vilket kan antyda att om han hade stått kvar i sin "original-position" hade kanske armbågen missats. Kanske.

Hur som helst, den träffade och disciplinnämnden borde se över det.
2014-05-11, 21:38
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Hur som helst, den träffade och disciplinnämnden borde se över det.

Om han nu får två matcher, vilket han verkligen borde, då betyder det alltså att han är avstängd från gli azzurri hela sommaren... För reglerna gäller väl alla förmodar jag.
2014-05-11, 21:47
Medlem
Fula Gubbens avatar
Torino gör alltså en mycket stark säsong med häng på Europa-plats, framburna av Venturas konsekventa coaching och två spelare i max-form, dvs Cerci och Immobile. Att Immobile drar vidare tvivlar jag inte på, men den skönlockige Cerci får gärna bli kvar i klubben en säsong till. I övrigt är laget fullt av habila men icke alltför anmärkningsvärda spelare, och frågan är väl mest vad målsättningen för nästa säsong ska vara. Hur som helst, grazie Toro.

Mitt hobbylags-facit är inte så pjåkigt 2014: Liverpool 2:a med häng på guld, Torino 7:a, Atletico Madrid troligen guld, Freiburg hänger kvar med hygglig marginal. Kan Atletico knyta till La Liga- säcken så blir det här en av mina bästa säsonger på länge. Och då har jag inte ens nämnt CL.

Någon annan som har Europa-facit att visa upp?

- F.G
2014-05-11, 21:54
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Om han nu får två matcher, vilket han verkligen borde, då betyder det alltså att han är avstängd från gli azzurri hela sommaren... För reglerna gäller väl alla förmodar jag.

Vet ej hur det funkar. Om så är fallet är det hårt slag mot landslaget.
2014-05-11, 23:05
Medlem
Chiellini bör bli utesluten från landslaget, allt annat är hyckleri och skamligt.

Kanske ändå är det, det bästa för Italien, så slipper man se han bli totalt bortgjord likt EM-finalen och periodvis i Confederations. Jävla pajas.
2014-05-12, 10:50
Medlem
Inget o gnälla över. Bara Chiellini som testar lite baskettaktik.
http://www.youtube.com/watch?v=u-YIjPazrdU

Hans förklaring:
http://www.youtube.com/watch?v=N84Xfymy3rE

Och visst borde domaren ha gett honom något straff. Och om domaren missade händelsen så kan kanske avstängning i efterhand vara aktuell. Även om jag tycker att man ska vara jävligt försiktig med sådant. Det ska vara avgörande och allvarliga situationer som domaren inte såg.

Men man ska lugna sig lite när man snackar om Prandellis etiska kod. Bara för att man gör något fult som resulterar i rött, eller avstängning i efterhand om domaren inte ser det, så innebär det inte per automatik att man inte ska spela i gli Azzurri.

Hårda och feltajmade tacklingar, eller en armbåge då Chiellini försöker hålla undan en motståndare, ingår mer eller mindre i spelet. Särskilt som Chiellini alltid spelar på gränsen, och ibland över. Shit happens.

Jag inbillar mig att det är främst händelser som inte ingår i spelet som Prandelli försöker markera mot. Skallning, slag eller nedsparkningar utanför spelet. Slänga tröjan på marken, kommentarer och annat som också visar brister på moral och etik. Eller som i Destros fall, ett slag i ansiktet då han inte kunde nå bollen och följande filmning. Fult och hårt spel som ibland går över gränsen är dock inte alls lika självklart. Överdrivna överfall kan dock säkert räknas dit. En bedömningsfråga såklart.

Dessutom är det en viss skillnad på Chiellini och Destro. Chiellini är en självklar och viktig del av gli Azzurri. Destro hade varit kul att testa, men...
Senast redigerad av Brille68 2014-05-12 kl. 11:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in