Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Ja, i det här fallet även ute och cyklar. Prandelli predikade om sina idéer om rörligt anfallsspel innan EM och slopade många klassanfallare på grund av det valet. Menar ni på fullaste allvar att ni skulle ställt in Totti i den truppen? Notera ställt in, lyft ner honom med kran och sen hade han stått utanför motståndarnas straffområde hela turneringen. Jag vet vilket argument som kommer nu, "han kan slå så bra passningar på one touch". Well. Det kunde Cassano, Balotelli (mindre skicklig) och Di Natale också. Vakna.
Nej, Totti passar såklart inte in dagens italienska trupp, för att få det att fungera med Francesco skulle Prandelli vara tvungen att förmodligen bygga spelet runt han, vilket man absolut inte har råd med och är ovist, då Capitano är 35 år.
I mitt tycke är han dock fortfarande bättre än samtliga av Italiens anfallare en bra dag. Cassano och grabbarna kan slå fina passar, men Totti är fortfarande en klass för sig själv i det området. Han är ju trots allt i grunden fortfarande en trequartista, medans de andra är mer av seconda punta-typer.
Citat:
Totti är en gud bland män och min stora idol, men med den säsongen han hade i år var hade jag inte tagit ut honom, inte ens bland reserverna. VM 2010 däremot...
Totti hade en bättre säsong det här året än vad han hade innan VM 2010.
-
Förövrigt, 4522, hur reagerar Udinese-fansen den här gången på Pozzos utförsäljning av era succéspelare? Hade inte Pozzo uttalat sig om att Udinese inte är en säljande klubb några veckor sedan vill jag minnas? Hur populär är Pozzo nuförtiden?