Resultat: .
0%
röster
2014-05-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Fan att Sassuolo vann igår. Det är inte bra för Serie A att ett sånt ängagäng huserar i ligan. Italiens Brommapojkarna.

Jag kan hålla med. Hellre att Catania och Bologna klarar sig kvar än Sassuolo och Chievo. Men matcher ska vinnas, och poäng samlas.

I denna omgång möts Bologna och Catania. Vansinnigt spännande och avgörande match. Ballardini har lyckats genomföra räddningsaktioner tidigare. Chievo åker till den vackra ön för att möta ett Cagliari som mot Napoli såg ut som att de tagit ut tidig semester. Men inför hemmapubliken kan de inte bara ställa ut skorna. Väl? Fast Conti är avstängd.

Och Sassuolo tar emot Genoa. Skulle Genoa stoppa Sassuolo, och Catania tar tre poäng så kan deras något osannolika vänskap stärkas ytterligare.
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
En Serie A-match på svensk TV i helgen. TV4 slår rekord i uselhet. Ängamatcher med ängalag med ängaspelare i Hokki-VM går tydligen före.
Den stora matchen är såklart Roma mot Juventus.

Inter mot Lazio är normalt ganska gemytlig, även om man nu kämpar man om EL-platser.

Blir nog inte lika snällt mellan Hellas och Udinese. Men de har de två genomsympatiska målkungarna Luca Toni och Di Natale.

En kul detalj i årets Serie A är att en tabell som hade varit baserad på antalet gjorda mål hade varit snarlik den verkliga tabellen. Juventus (76 mål), Roma (72), Napoli (67) och Fiorentina (62). Därefter slår sig dock Hellas in med 59 gjorda mål före Inter med 57. Inter ligger ju dock en bra bit före i den verkliga tabellen.

Men Hellas har producerat mål, och i senaste matchen gjorde Udinese fem. Lägg till rivalitet så kan det bli en kul match.

En fin omgång att se fram emot.
2014-05-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erosenin
Napoli får alltså spela två matcher som straff för vad som hände på Olimpico.
Fansen bettedde sig riktigt illa, såklart, och man bör få ett straff. Men det var inte bara i Napolis curva det var hetsig stämning; på långsidan bröt det ut handgemäng på flera ställen mellan fansen.
Om speakern hade förmedlat ut lite information om varför inte matchen startade, hade säkert mycket av detta kunnat undgås. Skulden kan läggas på flera. Men jag väljer att skylla mestadelen på arrangemanget.
Kvällsmatch var ett felbeslut som självklart fick konsekvenser. När vi gick mot arenan bland Violas tifosi var det många som var så fulla att de inte kunde stå eller uppåttjackade och hetsiga.

Under de 45 minuterna som matchen fördröjdes fick man ingen information. På italiensk TV fick vi höra att från några runtom oss att rapporterna var att matchen inte skulle spelas. På svenska nyhetssidor fick man läsa att den visst skulle det.

Festen uteblev :/
Men en upplevelse. Eller hur?

Jag hann skänka dig en tanke då det verkade finnas en risk, liten men ändock, att matchen skulle ställas in. Men tänkte då direkt på Uffes klassiska ”En inställd spelning är en spelning det också eftersom det väcker känslor som saknad, irritation och bitterhet. Och de inställda konserterna är ju det enda folk pratar om, så något måste de ju betyda” .

Häftigt att befinna sig i stormens öga. Du får gärna beskriva mer om stämning inför och även efter matchen.
2014-05-09, 21:28
Medlem
Vafan,glömde nämna Torino mot Parma, som ju i högsta grad kämpar om EL-plats. Två lag som imponerat.

Stora profiler och bra tränare. Både Ventura och Donadoni har såklart varit i Cagliari. Som de flesta andra tränarna.

Torino: 3-5-2 PADELLI 30 BOVO 5 GLIK 25 MORETTI 24 MAKSIMOVIC 19 KURTIC 27 VIVES 20 EL KADDOURI 7 DARMIAN 36 CERCI 11 IMMOBILE 9 All. Ventura

Parma: 4-3-3 MIRANTE 83 CASSANI 2 PALETTA 29 LUCARELLI 6 MOLINARO 3 ACQUAH 30 GARGANO 5 PAROLO 16 BIABIANY 7 CASSANO 99 PALLADINO 17 All. Donadoni

Sköna lag, som fungerar. Fast deras formkurvor pekar åt var sitt hall. Torino har varit galet starka på sistone, medan Parma haft det svårare. Cerci & Immobile mot Cassano.

Lite kul med Palladino och Immobile. Sågs/ses som stora talanger. Båda vann två titlar i Torneo di Viareggio med Juventus. Palladino spelade för Italien i U19, U20, U21 och Gli Azzurri (3 matcher) medan Immobile har spelat i U20, U21 och gli Azzurri (1 match). Kan vara nyttigt att få dessa påminnelser nu när Immobile hyllas. Skillnaden är dock denna säsong, där Immobile leder skytteligan i Serie A.

Skillnaden kan vara att Immobile fick tid tillsammans med Zeman? Varje offensiv spelares önskedröm. Verratti, Insigne, Immobile, Sau osv fick sina genombrott i Zemanlandia. Stora talanger såklart, men det är ingen slump att de exploderade under hans ledning.
2014-05-10, 00:34
Medlem
http://footdribbler.com/wp-content/uploads/2013/12/RomaKit.jpg

Romas tröjor till nästa säsong är helt löjligt jävla snygga. Hoppas inte sponsorn förstör det senare.
2014-05-10, 04:55
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
http://footdribbler.com/wp-content/uploads/2013/12/RomaKit.jpg

Romas tröjor till nästa säsong är helt löjligt jävla snygga. Hoppas inte sponsorn förstör det senare.

Inte officiellt presenterade. Dessa tröjor har cirkulerat på internet i över ett års tid. Och jag hoppas faktiskt på något annorlunda. Bortatröjan är förvisso väldigt fin, men överlag tycker jag att det hela blir lite väl mycket retro. Nästan lite löjligt. Gillar inte kragen heller.

Det här är den finaste Romatröjan om du frågar mig.

http://www.comparestoreprices.co.uk/images/ka/kappa-02-03-as-roma-h-s-s-mazda-sponsor-boys.gif
2014-05-10, 12:36
Medlem
L.jaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Den stora matchen är såklart Roma mot Juventus.

Inter mot Lazio är normalt ganska gemytlig, även om man nu kämpar man om EL-platser.

Glöm inte att det är Zanettis sista hemmamatch
2014-05-10, 18:40
Medlem
tjenaretjenares avatar
Tror ni Lorenzo Medici står fast vid att Muriel kostar 400 miljoner?
2014-05-10, 18:59
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare

Tror ni Bayern, Barca och United jagar Cuadrado för 500 miljoner svenska kronor?
Jesper Hussfelt.
2014-05-10, 18:59
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare

Har han skrivit/sagt så?

Tänk att han och Marcus Birro är någon form av "ansiktet utåt" för italiensk fotboll i Sverige... Vad fan!
2014-05-11, 00:47
Medlem
L.jaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Har han skrivit/sagt så?

Tänk att han och Marcus Birro är någon form av "ansiktet utåt" för italiensk fotboll i Sverige... Vad fan!

Om man ska kasta skit på "sport"-journalister så är knappast dessa de två första som kommer upp i mitt huvud om man säger så...

Medici är faktiskt rätt vettig. Ofta bra analyser med historiska tillbakablickar. Birro tycker jag även han har en plats i media inom calcio, även om han inte är någon fotbollsexpert (vilket han står för).
2014-05-11, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L.jaxxon
Om man ska kasta skit på "sport"-journalister så är knappast dessa de två första som kommer upp i mitt huvud om man säger så...

Medici är faktiskt rätt vettig. Ofta bra analyser med historiska tillbakablickar. Birro tycker jag även han har en plats i media inom calcio, även om han inte är någon fotbollsexpert (vilket han står för).

Birro italienska fotbollsintresse känns så påklistrat bara för att han ska kunna hävda att han minsann är italienare.

Medici bidrar iaf med intressanta saker och reportage.
2014-05-11, 13:19
Medlem
Har kollat ett par omgångar o jag måste säga att hela ligan luktar billigt retirement home i Florida. Visst är det stora namn, men 90% hade sin storhetstid 2007 imo. Milan känner vi sedan länge till men när jag kollade lite på Inters storsatsning började jag skratta imo. Nemanja Vidic, Patric Evra osv.

Vi vet alla att tiden då italienarna kunde värva storstjärnor till sin liga är förbi, men frågan är varför dom inte satsar på unga spelare a la Dortmund o Atletico istället för värdelösa föredettingar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in