Resultat: .
0%
röster
2013-11-24, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Tror inte det är något negativt med att Berlusconi lämnar över stafettpinnen, snarare tvärtom. Det krävs en president som är närvarande hela tiden och som engagerar sig. Barbara verkar även vilja få en mer "lean" organisation, vilket så klart är bra om "rätt" personer fasas ut.

Sedan om Galliani bör lämna eller ej vetitusan. Man har ju imponerats över vilka spelare han har lyckats få till Milan trots uppenbart tunn budget, samtidigt slår långt ifrån alla värvningar väl ut. Man får även fundera på vem en potentiell ersättare skulle vara. Hur många världsklass sportchefer finns tillgängliga nu? Hur många av dessa vill ta över Milan i nuvarande skick?

Sedan finns dessutom en tränarfråga. Känns väl ganska tydligt att Allegri inte tränar Milan när nästa säsong drar igång. Det betyder att Milan till nästa säsongstart potentiellt har en ny tränare, en ny sportchef och en ny president. Förändring är ofta bra, och nödvändigt, men att göra allt på en gång blir sällan bra. Ungefär som när de gamla "senatorerna" fasades ut, ingen panik, alla på en gång.

Ja, du har rätt i det du säger. Men frågan är om Barbara är rätt person? hon har knullat med Pato, ryktas ha knullat med Allegri. Ska man ha en president som knullar runt med spelare eller? det funkar inte. Hon får hålla sig ifrån sånt. Sen har hon ingen erfarenhet heller. Det finns många frågetecken. Berlusconi borde sälja klubben till någon som har råd att driva den.

Galliani har gjort det bra med tanke på den sketna budgeten han har fått jobba med. Det enda han gjort som är fel är att ta in gamla spelare med feta kontrakt, men å andra sidan är det inte han som sköter klubbens finanser utan presidenten (d.v.s Berlusconi).
2013-11-24, 17:13
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ja, du har rätt i det du säger. Men frågan är om Barbara är rätt person? hon har knullat med Pato, ryktas ha knullat med Allegri. Ska man ha en president som knullar runt med spelare eller? det funkar inte. Hon får hålla sig ifrån sånt. Sen har hon ingen erfarenhet heller. Det finns många frågetecken. Berlusconi borde sälja klubben till någon som har råd att driva den.

Galliani har gjort det bra med tanke på den sketna budgeten han har fått jobba med. Det enda han gjort som är fel är att ta in gamla spelare med feta kontrakt, men å andra sidan är det inte han som sköter klubbens finanser utan presidenten (d.v.s Berlusconi).

Hon har ju "praoat" för Galliani i typ 2-3 år snart. Pato Ja, Allegri nej. Hon är den som vill ha bort Allegri.
Silvio vill inte sälja. Det är ju självklart att Galliani skött finanserna, vad får du allt ifrån?
2013-11-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Hon har ju "praoat" för Galliani i typ 2-3 år snart. Pato Ja, Allegri nej. Hon är den som vill ha bort Allegri.
Silvio vill inte sälja. Det är ju självklart att Galliani skött finanserna, vad får du allt ifrån?
Alfonso Cefaliello är annars CFO, så man får väl anta att han har några arbetsuppgifter?
2013-11-24, 18:24
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Alfonso Cefaliello är annars CFO, så man får väl anta att han har några arbetsuppgifter?

Besluten har ju fortfarande tagits av Galliani. Framförallt sälj/köp av spelare, samt kontrakt.
2013-11-24, 18:45
Medlem
En något märklig omgång. Kollade upp matcherna. Det var toppen mot botten. Dvs en tämligen given och lite tråkig omgång.

Undantagen var Torino mot Catania (båda "botten-lag"), och Udinese mot Fiorentina (två "topp-lag"). Udinese låg dock på plats 10 och Fiorentina på plats 5 i tabellen. Men upplagt för att tabellen skulle skikta sig ännu mer, med andra ord?

Resultatet blev tvärtom. De tio topplagen tog sammanlagt 8 poäng, medan bottenlagen tog 14 poäng. Och då räknar jag in Udineses tre poäng mot Fiorentina bland topplagens åtta poäng. Dvs de sju lagen som hittills har spelat av de nio främsta i tabellen tog fem poäng av 21 möjliga.

Kvar att spela är Inter mot Bologna, och Roma mot Cagliari…

*

Jag missade söndagens matcher. Kanske får jag möjlighet att se kvällsmatchen. Men omgångens höjdpunkt är ju ändå på måndagen…

*

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Brille du är en ond människa för den där dyngan till öl som du skrev om APA-skiten var ju fruktansvärt äcklig.

Fast när du hyllar Toni så blir jag betydligt gladare.

Hoppas jag får se Gomez i dag han får mer än gärna sänka Udinese.
Min son har denna som väckningsalarm på sin tlf:
http://www.youtube.com/watch?v=AXoxHStbAFE

Fast du har naturligtvis rätt i att jag är ond, men… Måste vara en slags kommunikationsbarriär mellan bratwurstrunkare och spagge?
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
…
Kvällens öl är S:t Eriks APA. Humle, behaglig, rund och lite mesig.
http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=1432
Mesig är inte ordet som jag använder för att hylla. Den elektriska sjuksköterskans DIPA hyllade jag däremot.
Citat:
På tal om humle så njuter jag ikväll av Electric Nurse, som är en DIPA med skönt mycket humlesmak.
....
Citat:
Namnet och procenten var en aning avskräckande även för mig. Namnet kommer från att personerna bakom tidigare var elkonstruktör respektive sjuksköterska till yrket, och DIPA visar att det är en Dubbel India Pale Ale. Rekommenderas för de som uppskattar beska och humle.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=1616
...
Samtidigt har jag svårt att se att den var äcklig, eftersom den var lite snäll och mesig?

2013-11-25, 11:04
Medlem
xuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Barbara har ju iofs suttit i Finnivest styrelse sedan 2003 och i Milans styrelse sedan 2011, så hon lär ju ha viss erfarenhet av ämbetet kan man tycka. Om hon just passar för ett fotbollslag är ju därmed inte sagt. Men om man jobbat inom organisations styrelse i 2 år så har man väl lite erfarenhet ändå.

Däremot är snacket om vem hon haft sex med fånigt. Hon hade så vitt jag förstår det ett förhållande med Pato, vilket för övrigt började innan hon togs in i styrelsen för Milan. Det där om Allegri känns bara som damtidningstrams och meningslöst att ens kommentera på.

Att Silvio förr eller senare stiger åt sidan har ju diskuterats ett bra tag nu. Det har väl även sagts att han inte vill lämna klubben i ett svagt läge dock, så vi får väl se. Vad gäller sportchef så skulle ju Maldini blivit tillfrågad av PSG för att ta Leonardos gamla post? Om nu Galliani skulle gå vilket jag inte tror han gör, så vore väl inte Maldini fel?
Men jag kan hålla med en tidigare skribent att byta tränare, president och dessutom sportchef samtidigt känns lite väl saftigt.
2013-11-25, 19:22
Medlem
Angående Milan så är jag inte särskilt uppdaterad. Men ultras var på Milanello inför säsongen för att hylla Allegri och säkerställa att han stannade, samtidigt som de kritiserade att ledningens satsningar var fel och för lite. Och nu efter matchen mot Genoa avkrävde man spelarnas ansvar och förklaringar.

På diverse svenska och engelskspråkiga forum är man i det närmaste, kan inte finna något lämpligt svenskt ord, "flabbergasted" inför ultras agerande. Man har de senaste åren istället tjatat ensidigt om Allegris avsked.

Numera är inte jag heller fullständigt emot att Allegri får lämna. Dock inte hans fel. Men kanske skulle Tassotti bogsera liket i hamn denna säsong?

Samtidigt är Milan ett ganska bra lag då man har sina spelare tillgängliga. Om än inte särskilt imponerande på sista defensiven. Så länge man är kvar i CL så stannar nog Allegri...

Snart dags för Roma mot Cagliari!
2013-11-25, 19:46
Medlem
JayGatsbys avatar
Zvonomir Boban: "Balotelli är en nolla. I mitt Milan hade han blivit örfilad"

Hårda ord. Men kanske korrekt?
2013-11-25, 19:53
Medlem
Calogeros avatar
Om jag skulle ta och sätta mig in i rollen som Milanista...

Det behövs byggas om, det är ett som är säkert. Däremot vidhåller jag det jag skrev i matchtråden, d.v.s. att Milan faktiskt har en ganska bra grund för att bygga upp ett nytt lag.

Om jag hade fått bestämma hade De Sciglio, Montolivo, Poli, De Jong, El Shaarawy (?), Kaká och Balotelli (?) stannat och varit de spelare man bygget laget kring. Dessutom hade jag behållit spelare som Mexés, Rami, Muntari, Robinho, Emanuelson, Pazzini och Nocerino då jag anser att det är spelare som absolut håller som reserver.

Mattia De Sciglio hade fått ta över kaptensbindeln. Abbiati är fortfarande en duktig målvakt, men det är någonting som gör att jag fått för mig att Mattia Perin hade blivit en succé som ny målvakt för Milan.

Prioritet nummer ett måste självklart vara att skapa ett starkt mittlås. Med min nuvarande trupp hade förmodligen någon av Mexés och Rami fått starta, men minst en mittback måste självklart inhandlas. Då jag gillar traditionen med italienska försvarsspelare hade en sådan varit att föredra, problemet är att det inte direkt är samma kvalité på dem som för en tio år sedan. Hade Andrea Ranocchia kunnat utvecklas och nå ut till sin fulla potential med en Cesare Prandelli på bänken? Inte alls säker på att det hade fungerat, men det är en tanke åtminstone. Sedan tycker jag nog att Milan kan casha in på Abate för att istället hämta in Davide Santon.

Vad gäller mittfältet anser jag att man idag redan har en bra trio i Poli, De Jong och Montolivo, men om möjligheten hade uppstått till att värva en Marco Verratti bör Milan självklart slå till.

Som trequartista är Kaká i dagsläget given, men vi vet alla att en viss Javier Pastore hyser starka känslor för rossoneri, här kan man kanske göra ett klipp.

Och vad gäller anfallet är det faktiskt en litet knepig situation, trots att det faktiskt är den position där Milan i dagsläget ser som starkast ut.

Hur gör man med Balotelli egentligen, väljer man att ta chansen att släppa honom till Chelsea och Mourinho som visat stort intresse? Och i sådana fall, ersätter man honom då med Lukaku som det talats lite smått om eller väljer man att titta åt annat håll?

El Shaarawy, kommer han någonsin upprepa den fantastiska prestationen från hösten 2012, eller är det en one-season-wonder vi har att göra med här? Jag tror inte det, men samtidigt finns det möjligheter att göra en riktigt bra ekonomisk affär här.

Hur Milan än väljer att göra tror jag faktiskt att det kan vara en idé att sälja en utav guldklimparna då det skulle kunna finansiera ett köp utav Giuseppe Rossi.

Det lämnar oss ett lag bestående av;

-----------------Perin-------------------

--Santon-Rami-Ranocchia-De Sciglio

------Montolivo--Verratti--Poli---------

-----------------Kaká-------------------

----------Rossi-------Balotelli----------

A Panchina:
Gabriel
Mexés
Emanuelson
Robinho
De Jong
Pazzini
Muntari
Nocerino

m.fl

Tränare: Prandelli

Jo jag vet, en enorm chansning med Ranocchia, och det här är dessutom inte världens mest realistiska scenario. Men ändå...

Kul att leka direttore sportivo ibland.
2013-11-26, 02:33
Medlem
qhz.s avatar
Roma har återgått till att vara... Roma.

Tre raka kryss och en oerhörd ineffektivitet i sista tredjedelen. Man saknar något. Antagligen är det ett passningsgeni man behöver ha tillbaka som hittar in med dom där geniala passningarna på fötterna på Gervinho och Florenzi.

Visst är även De Rossi ett så kallat "passningsgeni", men han sjunker alldeles för djupt ner i planen för att han ska vara den som lägger fram bollen på några fötter i offensiven. Han får istället möta bollarna djupt i planen och sköta passningarna ut till ytterbackarna som frejdigt följer med i dom ineffektiva anfallen, precis som han ska göra lär tilläggas.

Det är nu det verkligen syns hur beroende man är av Il Capitano, Totti. Maicon och Dodô öser in inlägg från kanterna, Pjanic skjuter från alla distanser, Ljajić gör i varje fall inte mig glad från sin trequartista-position, eller vad det är meningen att han ska spela som, och Gervinho försöker dribbla sig igenom försvaret tillsammans med Florenzi. Men det stannar ungefär där. Man får inte in bollen.

Det känns som att Roma är i behov av en riktig striker, en målfarlig sådan. Idag spelade Garcia visserligen Gervinho och Florenzi längst fram men dom blir ändå som ytterforwards (där dom ska spela) och det blir tomt i mitten. Man har Borriello som nog inte skrämmer någon backlinje. Han är ju liksom ingen Gilardino eller Toni eller Denis eller... Ja, ni förstår vilken spelartyp jag pratar om.

Visserligen har man fått Destro tillbaka nu och det ska bli spännande att se vad han kan uträtta men han är otroligt matchotränad och det lär ta tid innan han är tillbaka i god form. Man har också en ung och lovande Caprari som med stor sannolikhet kommer lånas ut i januari.

Är detta vad Roma ska söka efter under januarimercaton? En riktig Prima Punta som kan göra dom där otroligt viktiga och avgörande målen? Det känns som så tycker jag. Men man det viktigaste är ju förstås att Totti kommer tillbaka snabbt nu. Då kanske man får igång maskineriet igen som inledde med tio raka segrar och kallades "rekord-Roma" av hela TV4-gruppen.

Blev ett lite långt och framför allt svävande inlägg det här. Men även jag gillar att leka direttore sportivo ibland.
2013-11-26, 04:09
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero

Hur Milan än väljer att göra tror jag faktiskt att det kan vara en idé att sälja en utav guldklimparna då det skulle kunna finansiera ett köp utav Giuseppe Rossi.
Möjligheten för ett annat italienskt lag att värva Giuseppe Rossi från de rabiata snålfittorna i Fiorentina värderar jag till strax under 0,3%. Det finns så mycket storklubbskomplex och skev självbild i den sportsliga ledningen.

Att då Milan, med sina lån med köpoption och avbetalningar på 15 år, ska kunna lösa denna guldklimp är förstås extra otroligt.
2013-11-26, 12:34
Medlem
Roma är i en svacka just nu men jag är inte särskilt oroad. Detta Roma är starkt, väldigt starkt och Garcia har verkligen fått igång lagbygget. Vi har en klar spelidé och en extremt tight defensiv, det vi inte har än är bredden.

Att vi inte har vunnit våra två senaste matcher har mer med rent oflyt än att vi har varit dåliga, tidigare säsonger hade vi förlorat båda matcherna, nu klarar vi kryss och ärligt talat - om inte Sassolous och Cagliaris målvakter storspelat hade båda matcherna slutat helt annorlunda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in