Citat:
Ursprungligen postat av
TheDarkKniggit
Så Belgien ska med ett lag med VM-debutanter gå hela vägen i en annan världsdel och England som är... ja England är större favoriter än Italien? Att vara Oddssättare verkar inte kräva några större kunskaper. Ger fan Frankrike större chans att vinna än England och Belgien och det trots det nuvarande läget i Play-offen...
Åtta lag har blivit världsmästare. Nästan alla har tagit sitt första guld på hemmaplan (Uruguay, Italien, England, Argentina och Frankrike). Resten har tagit sitt första guld i ett land som aldrig vunnit (Tyskland i Schweiz, Brasilien i Sverige och Spanien i Sydafrika).
Och endast Brasilien och Spanien har vunnit på en annan kontinent, och då i Sverige, Sydkorea/Japan och Sydafrika. Dvs inte i ett land som räknades till favoriterna, även om Sverige var riktigt starkt då de spelade hemma.
Men naturligtvis kan Belgien vinna, för jag använde någorlunda samma argument för att det skulle bli svårt för Spanien som då alla hypade…
Så vafan vet jag
Har knappt sett några av spelarna spela, och för mig är det bara ett gäng mer eller mindre okända namn. Men om de kan hålla Nainggolan utanför startelvan måste det vara ett jävligt imponerande lag. Eller en tränare som har sämre koll… För det var min åsikt då Ekdal inte hade en självklar plats i Sverige också…
Italien behöver en storm. Händelser som trycker upp dem mot väggen. Ingenstans att fly. Kämpa sig ur situationen, utan att tveka. Tillsammans. Machiavellisk Virtu.
Men den situationen kan man inte skapa artificiellt, utan den måste uppstå. Med rätt personer närvarande.