Resultat: .
0%
röster
2013-11-14, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Den matchen är ett bra lackmustest. Så fort jag träffar någon som tyckte den matchen var dålig så vet jag att personen i fråga inte älskar fotboll och än mindre har någon kunskap om ämnet.

Du har såklart rätt, medan dumskallar går på vad media säger utan att tänka själv. VM-krönikan om matchen:

http://www.youtube.com/watch?v=kSQxiTX1B3E&feature=player_detailpage#t=28 70
2013-11-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
Men jag saknar 10:an. Tidigare hade vi Mancini, Baggio, Del Piero, Zola och Totti, som var samtida och överlappade varandra. Nu?

Nu har man istället en ”reserv-Pirlo” i form av Verratti. Som det blir allt svårare att motivera varför han inte spelar. Förutom då att han konkurrerar med världens kanske bästa spelare… Tänk om han varit en trequartista…
10.

Vilket naturligtvis är anledningen till att man snickesnackar om Totti. Som ju blev flera år yngre då han fick spela under Zeman. Och som har kvaliteter som ingen annan fotbollsspelare har.

Men samtidigt som det är för jävla häftigt att han diskuteras, så är det ett svaghetstecken att en spelare som slutade landslaget 2006 fortfarande önskas tillbaka…
2013-11-15, 10:02
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Jag vet.

Sorry

Men jag är en konservativ jävel som gillar traditioner. Och att England åker ut på straffar samt att tyskarna förlorar mot gli Azzurri tycker jag ska hålla…

Men på lite mer allvar så kan det vara intressant att skåda tillbaka till 2006, för att se vad som hänt sedan. Tyskland har onekligen stigit fram och tagit plats.

Alla trendnissar följde Barcelona och Spanien, men har nu börjat snegla på Bayern München och Dortmund, samt Tyskland. Dock ännu inte Bundesliga i stort…

Italien däremot var i fritt fall år 2006, och världsmästartiteln var egentligen ett mirakel, mot alla odds. Sedan dess har man ur spillrorna tagit sig samman, lite i skymundan. Fortfarande är det dock till stor del Buffon, De Rossi och Pirlo som spelar huvudrollerna, åtminstone tills Balotelli får ordning på formen.

Men jag saknar 10:an. Tidigare hade vi Mancini, Baggio, Del Piero, Zola och Totti, som var samtida och överlappade varandra. Nu?

Nu har man istället en ”reserv-Pirlo” i form av Verratti. Som det blir allt svårare att motivera varför han inte spelar. Förutom då att han konkurrerar med världens kanske bästa spelare… Tänk om han varit en trequartista…

Jag är också konservativ och har lärt mig att acceptera att vi förlorar mot Italien i tävlingsmatcher.

Bayern har väl alltid haft ett litet antal supportrar i Sverige i alla fall dom senaste 15 åren.
Dortmund däremot har väl nästan blivit en trendig klubb att hålla på och allt dom gör är så jävla bra och deras tränare är så charmig när han visar känslor.
2013-11-15, 11:34
Medlem
JayGatsbys avatar
[quote=Brille68|...
Men jag saknar 10:an. Tidigare hade vi Mancini, Baggio, Del Piero, Zola och Totti, som var samtida och överlappade varandra. Nu? ...[/QUOTE]
Även om jag självklart håller med så verkar Totti iallafall ha form nog att vara en reserv-10:a.
2013-11-15, 15:57
Medlem
JayGatsbys avatar
Champions League-finalen 2015/16 avgörs på San Siro i Milano

http://solocalcio.se/2013-11-15/champions-league-201516-avgors-milano

Kan vi hoppas att Inter och Milan lyckas styra upp sig tillräckligt för att gå till final?
2013-11-15, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Ett tecken på gott förnuft, Oppigårds är nog den svenska öltillverkare med genomgående högst kvalitet på hela sortimentet. Amarillon inbillar jag mig var strået vassare i sin första inkarnation då den hette Amarillo Spring, men det är alltjämt en god öl. Om man gillar humle.
...
På tal om humle så njuter jag ikväll av Electric Nurse, som är en DIPA med skönt mycket humlesmak.

Missade inledningen av matchen i Portugal pga familjeskäl… Men det var en svettig andra halvlek. Svenskarna föll ofta och lite billigt, men gjorde bra ifrån sig. Uddamålsförlust borta mot Portugal är ok.

Prandelli ville testa Rossi tillsammans med Balotelli, och saknade såklart bl a Chiellini och De Rossi.

Oavgjort mellan Europas giganter. När det gäller landslag så står Tyskland och Italien naturligtvis i särklass i Europa. Och naturligtvis även i världen efter Brasilien.

Såg att det fanns en länk till de stora spelbolagen och oddsen de ger för vem som vinner VM:
http://www.braodds.com/fotboll-vm-vinnare
Tyskarna som tvåa, och gli Azzurri långt nere. Efter t ex England och Belgien… Inte olikt från hur det var 2006.
2013-11-16, 17:40
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
På tal om humle så njuter jag ikväll av Electric Nurse, som är en DIPA med skönt mycket humlesmak.

Missade inledningen av matchen i Portugal pga familjeskäl… Men det var en svettig andra halvlek. Svenskarna föll ofta och lite billigt, men gjorde bra ifrån sig. Uddamålsförlust borta mot Portugal är ok.

Prandelli ville testa Rossi tillsammans med Balotelli, och saknade såklart bl a Chiellini och De Rossi.

Oavgjort mellan Europas giganter. När det gäller landslag så står Tyskland och Italien naturligtvis i särklass i Europa. Och naturligtvis även i världen efter Brasilien.

Såg att det fanns en länk till de stora spelbolagen och oddsen de ger för vem som vinner VM:
Tyskarna som tvåa, och gli Azzurri långt nere. Efter t ex England och Belgien… Inte olikt från hur det var 2006.
Du arme mann was trinken sie für eine scheiß.
Skoja bara hra ingen aning om vad det där är för nått men namnet är itne värdigt ett öl av klass.

Såg du matchen igår? jag såg bata 5-10 min men jag antar att det var en match av träningskaraktär

jävla pisslördag utan fotboll

edit haha England o belgien före Italien det finns pengar att tjäna på italian
Senast redigerad av cyberkalle 2013-11-16 kl. 17:43.
2013-11-16, 17:58
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:

Så Belgien ska med ett lag med VM-debutanter gå hela vägen i en annan världsdel och England som är... ja England är större favoriter än Italien? Att vara Oddssättare verkar inte kräva några större kunskaper. Ger fan Frankrike större chans att vinna än England och Belgien och det trots det nuvarande läget i Play-offen...
2013-11-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Du arme mann was trinken sie für eine scheiß.
Skoja bara hra ingen aning om vad det där är för nått men namnet är itne värdigt ett öl av klass.

Såg du matchen igår? jag såg bata 5-10 min men jag antar att det var en match av träningskaraktär

jävla pisslördag utan fotboll

edit haha England o belgien före Italien det finns pengar att tjäna på italian

Namnet och procenten var en aning avskräckande även för mig. Namnet kommer från att personerna bakom tidigare var elkonstruktör respektive sjuksköterska till yrket, och DIPA visar att det är en Dubbel India Pale Ale. Rekommenderas för de som uppskattar beska och humle.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=1616

Jag missade som sagt starten eftersom familjen behöver tid och uppmärksamhet, och sedan så valde jag andra halvleken i Portugal. Har som sagt svårt att få upp pulsen till vänskapsmatcher.

Jag är ingen person som njuter av fotboll. Jag lider mig igenom matcher. Därför har jag ingen behållning av att se t ex Barcelona mot Real Madrid eftersom matchen inte betyder något för mig utan bara är ett spektakel.

Men det blev ett resultat som nog båda kan leva med. Men ännu en vänskapsmatch utan seger för gli Azzurri. En seger på de senaste elva (mot San Marino). Trist att man inte fick möjlighet att testa Rossi tillsamman med Balotelli, samt naturligtvis att ”italienarna” Klose och Gomez saknades.

För de som har abstinens så spelas en hel del sköna matcher i Serie B. Jag ska försöka se någon match imorgon. Snart Reggina mot Palermo.
2013-11-16, 21:18
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:

Jag är ingen person som njuter av fotboll. Jag lider mig igenom matcher. Därför har jag ingen behållning av att se t ex Barcelona mot Real Madrid eftersom matchen inte betyder något för mig utan bara är ett spektakel.

Du får lassa in en månadslön på Realvinst, då får du lida lite.
2013-11-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Så Belgien ska med ett lag med VM-debutanter gå hela vägen i en annan världsdel och England som är... ja England är större favoriter än Italien? Att vara Oddssättare verkar inte kräva några större kunskaper. Ger fan Frankrike större chans att vinna än England och Belgien och det trots det nuvarande läget i Play-offen...

Åtta lag har blivit världsmästare. Nästan alla har tagit sitt första guld på hemmaplan (Uruguay, Italien, England, Argentina och Frankrike). Resten har tagit sitt första guld i ett land som aldrig vunnit (Tyskland i Schweiz, Brasilien i Sverige och Spanien i Sydafrika).

Och endast Brasilien och Spanien har vunnit på en annan kontinent, och då i Sverige, Sydkorea/Japan och Sydafrika. Dvs inte i ett land som räknades till favoriterna, även om Sverige var riktigt starkt då de spelade hemma.

Men naturligtvis kan Belgien vinna, för jag använde någorlunda samma argument för att det skulle bli svårt för Spanien som då alla hypade…

Så vafan vet jag

Har knappt sett några av spelarna spela, och för mig är det bara ett gäng mer eller mindre okända namn. Men om de kan hålla Nainggolan utanför startelvan måste det vara ett jävligt imponerande lag. Eller en tränare som har sämre koll… För det var min åsikt då Ekdal inte hade en självklar plats i Sverige också…

Italien behöver en storm. Händelser som trycker upp dem mot väggen. Ingenstans att fly. Kämpa sig ur situationen, utan att tveka. Tillsammans. Machiavellisk Virtu.

Men den situationen kan man inte skapa artificiellt, utan den måste uppstå. Med rätt personer närvarande.
2013-11-18, 16:27
Medlem
Spinnacers avatar
Serie A's flopp 11:a är utsedd: Inga oväntade namn precis.
http://www.milanadictos.com/wp-content/uploads/2013/11/flop11SerieA181113.jpg

Citat:
------------Matri-Ljajic
-Belfodil-Biglia-Lodi-Schelotto
Ziegler-Novaretti-Felipe-Wallace
--------------Padelli

Kanske lite hårt åt Wallace, han är ju 19 år, på lån och knappt fått en halvlek i speltid totalt.. Annars ganska rättvist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in