Citat:
Vad kan man förvänta sig av ett folk som betalar vuxna män hutlösa löner för att lira brännboll? Kvällsposten publicerade en lista över världens 50 bäst betalda idrottare. Det drällde fan av snubbar med slagträ, keps & plockhandske. Jänkare är bra på countrymusik, bourbon whiskey & att knulla horor på salooner. Idrott fattar dom inte.
Den legendariske racerföraren Carroll Shelby känner många till. Han blev ju konstruktör sen & byggde trimmade versioner av Ford Mustang. Vad få känner till är att han faktiskt jobbade en kort tid för Ferrari. Han skulle utveckla en bil åt dom. Det tog dock inte lång tid innan han fick sparken då det snart kröp fram att han tänkte använda bilen till Stock Car-tävling. Att köra runt runt runt på en oval bana. Enzo Ferrari måste ha satt espresson i fel strupe när han fick höra om tramset. Att konstruera en Ferrari för att köra runt runt runt!! Nej, Ferrari bygger helt enkelt inte finkänsliga bilar med briljant väghållning för att bara gasa på runt runt runt.
Soccer börjar dock ta sig. Hipster-staden Seattle är väl känd för att vara mottaglig för nya influenser. Nu såg jag att Seattle Sounders hade över 67 000 åskådare (!) i sin senaste hemmamatch, ett "derby" mot Portland Timbers.
Houston Dynamo hade däremot problem senast. Motståndarna Montreal Impact hade Alessandro Nesta, Matteo Ferrari & Marco Di Vaio. In från bänken kom Andrea Pisanu & Daniele Paponi. Houston we have a problem. We have a fucking problem. 5-0 till Franska Canada. Di Vaio två mål & inhopparen Pisanu hann också med ett mål.
Jag vill förresten pusha för min nystartade tråd "Allt om America" om någon är sugen på att snacka Montreal, jänkargäng eller mexargäng. Calogero efterlyste ju en tråd om Brasilien. Vi kör hela kontinenten i "Allt om America".
På