Resultat: .
0%
röster
2010-12-11, 14:15
Medlem
Fula Gubbens avatar
Vad gäller vinter-mercaton så är jag som sagt nervös för att Inter plockar tillbaka några av sina Genoa-lån, där t ex Ranocchia varit bra hela hösten, och Destro fungerat som inhoppare i anfallet i nästan varje match. Särskilt Ranocchia vore ett grundskott för en redan åderlåten trupp. Nog för att Genoa har en bred bänk, men oändlig är den inte.

Väntar i övrigt till efter nästa omgång med en sammanfattning av höst-säsongen för min hobby-klubb, inte minst som man får en fläskig värdemätare mot Napoli ikväll.

- F.G
2010-12-11, 15:52
Medlem
Ranocchia har väl sagt att han inte kommer lämna Genoa för Inter under vinterfönstret?
2010-12-11, 16:20
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Ranocchia har väl sagt att han inte kommer lämna Genoa för Inter under vinterfönstret?
Ranocchia sa väl iprincip att han var glad över att spela i Genoa och inte skulle lämna.. Sen så vet man ju inte hur det skulle se ut om Inter kom med ett fett bud och en skön lön..
2010-12-11, 16:34
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla

Riise var ju nästan vår bästa spelare förra säsongen och han har gjort det bra hittills. Han är ALLTID ett alternativ offensivt och mycket går på hans kant, den här ytterbacken ska man inte hacka på!

Precis, Riise har vuxit en nivå sedan han lämnade Liverpool och presterar idag ett stabilt ytterbacksspel.

Och angående kritiken mot Boriello... Jag vet inte riktigt. Visserligen ser han lost ut på planen, men något gör han rätt eftersom han leder Romas skytteliga. Jag tycker nog det är Vucinic man ska rikta udden mot.

Vucinic väljer alltid svårast möjliga alternativ. Han ser oändligt seg ut.

Simplicio är ju underbar! En ny favorit hos mig, gillar hans tvåvägsspel. Han hjälper till framåt och gör alltid sitt jobb hemåt.
2010-12-11, 17:36
Medlem
Krasic kan komma att slakta Cavanda ifall han kommer in fel i matchen. Där hade vi behövt en Radu. Men att förlora borta mot Juve är inget att skämmas över (så länge som man faller med flaggan i topp vill säga! Vi ska fan inte vika ner oss.).
2010-12-11, 17:54
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Precis, Riise har vuxit en nivå sedan han lämnade Liverpool och presterar idag ett stabilt ytterbacksspel.

Och angående kritiken mot Boriello... Jag vet inte riktigt. Visserligen ser han lost ut på planen, men något gör han rätt eftersom han leder Romas skytteliga. Jag tycker nog det är Vucinic man ska rikta udden mot.

Vucinic väljer alltid svårast möjliga alternativ. Han ser oändligt seg ut.

Simplicio är ju underbar! En ny favorit hos mig, gillar hans tvåvägsspel. Han hjälper till framåt och gör alltid sitt jobb hemåt.

Det är bara för att han är helt under isen just nu, för att han inte får någon speltid. När Vucinic har en bra dag så är en av dom bästa anfallarna i Serie A. Vilket han bevisade förra säsongen när det var han som ledde Roma i kampen mot Inter.

Citat:
Ursprungligen postat av Martinao
Krasic kan komma att slakta Cavanda ifall han kommer in fel i matchen. Där hade vi behövt en Radu. Men att förlora borta mot Juve är inget att skämmas över (så länge som man faller med flaggan i topp vill säga! Vi ska fan inte vika ner oss.).

Skulle inte vara ett dugg orolig för Cavanda, det lilla man sett har varit sjukt positivt. Killen verkar både fysiskt stark och snabb. Då ska nog Juventus var mer oroliga om Sörensen spelar, han mot Hernanes och/eller Zarate kan inte bli en vacker syn.
2010-12-11, 17:59
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det är bara för att han är helt under isen just nu, för att han inte får någon speltid. När Vucinic har en bra dag så är en av dom bästa anfallarna i Serie A. Vilket han bevisade förra säsongen när det var han som ledde Roma i kampen mot Inter.
.
+1

Tänkte själv skriva iprincip samma sak men fick inte riktigt ihop det så jag avstod.. Du sammanfattade det bra för mig. Adesso=Gametime!
2010-12-11, 18:05
Medlem
Vucinic ska alltid vara en garanterad startman hos Roma nuförtiden, han kan alltid avgöra en match oavsett hur dåligt han än spelar. Totti och Borriello ska kämpa för den tredje startplatsen i anfallet (Ménez från start).
2010-12-11, 18:21
Medlem
Sia-Inters avatar
När jag tänker på vad Mourinho hade kunnat uträtta med Roma blir jag nästan skraj

Btw: Härlig bild på Rafa som fick mig att skratta ett tag :
http://www.inter.it/aas/img/138664.jpg
Senast redigerad av Sia-Inter 2010-12-11 kl. 18:29.
2010-12-11, 22:51
Medlem
Ozknybergs avatar
Tänkte det kunde vara roligt om vi skulle kunna lista nyförvärven som har gjort det bäst hittills i Serie A samt dom som har floppat mest, detta kanske redan har diskuterats så i sådana fall får jag ursäkta.

Dom två mest positiva nyförvärven enligt mig är Lazios brasse Hernanes som verkligen har kommit in snabbt i det italienska spelet och har redan utmärkt sig något otroligt, där har vi en riktig stjärna.

Den andra spelaren är Josip Illicic i Palermo som även han har snabbt anpassat sig till den italienska fotbollen och han och Pastore har haft lekstuga stundtals på Renzo Barbera.

Största floppen hittills är enligt mig Miguel Veloso som inte alls har varit bra.
Vad tycker ni?
2010-12-11, 23:09
Medlem
Cavani är väl rätt gjutet som det bästa nyförvärvet?
2010-12-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Depee
Cavani är väl rätt gjutet som det bästa nyförvärvet?

Jo... tänk om han stannat i Palermo den här säsongen..

Cavani, Hernanes, Pastore... Serie A har haft tur. Nya spelare som ger ligan ordentlig stjärnstatus. Sen Ibracadibra också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in