Resultat: .
0%
röster
2010-11-05, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Tycker det är väldigt synd att Romderbyt ligger på söndag kl 15.00. Är ju mycket mer passande och skönare med en kvällsmatch av den digniteten. Vet någon om TV4 kommer ha Club Calcio kl 14.00 istället pga derbyt?

Jag håller däremot med. Stora matcher ska vara kvällsmatcher. Sen att det krockar med Allsvenskan för min del spelar en viss roll också.
2010-11-05, 17:03
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Enrich
Jag håller däremot med. Stora matcher ska vara kvällsmatcher. Sen att det krockar med Allsvenskan för min del spelar en viss roll också.

Finns ju en anledning till att spela 15.00, det underlättar en aning för polisen. När jag var nere på derbyt ändrade dom tiden för avspark kvällen innan eller om det till och med var på morgonen samma dag. Men, men. Blev kaos då också så det kvittar väl.
2010-11-05, 17:38
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Dom lagen som är i EL kan man ju ofta få höra att dom satsar på ligan istället men enligt mig kan det tyckas vara lite konstigt, varför då säsongen innan satsa på att hamna på en Europaplats för att sedan säsongen efter strunta i hur det går i EL?

Tror det är så enkelt att det man satsar på är en CL-plats, inte en Europa-plats, även om vi i Sverige använder en sån terminologi. Det skadar väl inte med en EL-plats, men det verkar fungera som någon sorts tröstpris som inget italienskt lag egentligen bryr sig om. Hussfelt m fl var inne på detta igår kväll -- inget folk på läktarna, inte mycket skriverier i de annars så välmatade sport-gazzettorna, osv. Känns nästan som EL klassats ner till lägre än gamla UEFA-cupen, vad Serie A-lagen ankommer. Lite synd, eftersom internationell klubbfotboll alltid är intressant annars.

Europa League = öststatslagens Champions League

Citat:
Ursprungligen postat av jackbob
Kör en Amatriciana. Det ska ju egentligen vara guanciale i, men pancetta funkar.

Den tar vi. Ska använda andra halvan av pancettan till en carbonara. Inget lyx-kök, utan rejäl bas-mat så här på hösten!

- F.G
2010-11-05, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag brukar ta på mig att laga söndagsmiddagen. T ex Spaghetti Bolognese med tomatsås. Tomatsåsen (med bacon) börjar jag med redan på morgonen och går sedan och "föder" den under dagen då den karamelliseras. köttfarssåsen kan stå och puttra i fyra fem timmar. Och du har den perfekta anledningen till att sitta och dricka några glas vin under matchen, eftersom det är självklart att kocken ska smaka ingredienserna.

Nu sitter jag inte & hävdar att Italien är världens bästa land i alla sammanhang men är det något som gör mig förbannad så är det när muppar hävdar att pasta är "snabbmat" & att det inte är "rejält". Javisst, kallar man snabbmakaroner med ketchup för pasta så är det ju skit. Min sicilianske polare (ja han heter Salvatore som alla andra) kan stå halva dagen & greja med såsen! När jag gör pasta står jag väl inte halva dan men i alla fall väldigt länge. Mycket ingredienser (både kött & grönsaker) som ska puttra ihop. Säger nån snabbmat blir jag nästan våldsam.

Pasta är ju en suverän bas som är alternativ till ris eller potatis men vissa träskallar tror ju att det är makaroner med ketchup.

Andra trakasserier mot Italien är:

Filmningarna. Jag har aldrig någonsin sett en fotbollsmatch där "alla ligger & filmar hela tiden". Det är ganska märkligt att den myten kan leva vidare när vi har möjlighet att se så mycket fotboll från så många länder. Att just Italien skulle utmärka sig så kraftigt har jag aldrig fattat.

Hår. Av någon anledning dras spelares rakade ben gärna upp för att i nästa andetag påstå att italienska kvinnor är håriga. Märkligt då Sverige nog är Europas mest jämställda land & följdaktligen där som män & kvinnor mest liknar varandra. Nu har jag inte lägrat tillräckligt många italienska damer för att kunna hänvisa till empiriska studier men jag betvivlar starkt att det skulle ligga sanning i smutskastningen.

FIAT. Ja, vad säger man. Tydligen bygger dom världens sämsta bilar. Ändå har man presenterat succémodell efter succémodell under ett helt sekel. Men det är väl maffian som tvingar skräpet på köparna år efter år.

Kass militär. Jaha, jämfört med vilka då? När en diktatur beordrar anfall mot grannländerna brukar gemene man inte vara särskillt sugna på att dra ut i krig. Om man inte är hjärntvättat boskap då alltså.

Lustigt nog poppar såna här grejer upp som kontringar på VM-guld & Europacupframgångar.
2010-11-05, 17:52
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli

Filmningarna. Jag har aldrig någonsin sett en fotbollsmatch där "alla ligger & filmar hela tiden". Det är ganska märkligt att den myten kan leva vidare när vi har möjlighet att se så mycket fotboll från så många länder. Att just Italien skulle utmärka sig så kraftigt har jag aldrig fattat.

Yesyes.

Jag har inte direkt följt Serie A särskilt hardcore tidigare, men i och med årets satsning av TV4sport har det blivit en hel del matcher och i mina ögon är Spanien betydligt mycket värre när det kommer till filmningar. Italiernarna står ofta upp rätt bra. Förutom i närheten av straffområdet, men det gäller ju alla ligor
2010-11-05, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Jag har suttit o lekt med tanken om Messi i Inter ett tag, men sen slog mig en ännu häftigare tanke och det är om Messi hade gått till Napoli.. Fyfan va kungligt det hade vart!
Jag tror att det hade blivit för mycket för Vivoli. Messi och Lavezzi! Han hade blivit en lallande fåne... Ja alltså, ännu mer...

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
PS bra förslag på användning av pancetta uppskattas.
Tunna skivor, stek dem spröda, kan användas till de flesta maträtter. Använd fettet till att steka något, och om du inte ska steka något så stek åtminstone vitlök, chili osv.

Äsch, såg att du redan nappat på jackbobs eminenta förslag.
2010-11-05, 17:59
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Yesyes.

Jag har inte direkt följt Serie A särskilt hardcore tidigare, men i och med årets satsning av TV4sport har det blivit en hel del matcher och i mina ögon är Spanien betydligt mycket värre när det kommer till filmningar. Italiernarna står ofta upp rätt bra. Förutom i närheten av straffområdet, men det gäller ju alla ligor

Skriver under helt, det är faktiskt pinsamt att ens jämföra Spanien/Italien i den här grenen.
Ett hemmalag i Spanien får frispark väldigt väldigt VÄLDIGT enkelt.
2010-11-05, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Tror det är så enkelt att det man satsar på är en CL-plats, inte en Europa-plats, även om vi i Sverige använder en sån terminologi. Det skadar väl inte med en EL-plats, men det verkar fungera som någon sorts tröstpris som inget italienskt lag egentligen bryr sig om. Hussfelt m fl var inne på detta igår kväll -- inget folk på läktarna, inte mycket skriverier i de annars så välmatade sport-gazzettorna, osv. Känns nästan som EL klassats ner till lägre än gamla UEFA-cupen, vad Serie A-lagen ankommer. Lite synd, eftersom internationell klubbfotboll alltid är intressant annars.

Europa League = öststatslagens Champions League

Generellt så har du såklart rätt. Men i fallet Napoli så vet jag fan inte vad som hände. Man kom med ett bra lag som borde dominera och vinna ganska enkelt. Vilket de också gjorde till en början, efter att Liverpool hade fått de första tio minuterna. Men i andra halvlek så verkade man tappa intresset. Jag har ingen bra förklaring. Märkligt!
2010-11-05, 18:20
Medlem
Joel^_^s avatar
Lite problem i Milan kanske?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/article8079514.ab
2010-11-05, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag tror att det hade blivit för mycket för Vivoli. Messi och Lavezzi! Han hade blivit en lallande fåne... Ja alltså, ännu mer...

Nja, jag tycker att Lavezzi spelar huvudrollen väldigt bra i Napoli & jag gjorde ingen hemlighet av att jag hellre sett Lavezzi i landslaget än Messi. Det hade blivit för mycket grädde på grädden med Messi.

Min önskelista skulle vara:
1. Carlos Tevez, Manchester City
2. Ever Banega, Valencia
3. Lucho Gonzalez, Marseille
4. Javier Mascherano, Barcelona
5. Gabriel Milito, Barcelona

Då snackar vi såklart scudetto. Två eller tre hade räckt. Laget är faktiskt riktigt bra nu men truppen räcker inte till.
2010-11-05, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Nja, jag tycker att Lavezzi spelar huvudrollen väldigt bra i Napoli & jag gjorde ingen hemlighet av att jag hellre sett Lavezzi i landslaget än Messi. Det hade blivit för mycket grädde på grädden med Messi.

Min önskelista skulle vara:
1. Carlos Tevez, Manchester City
2. Ever Banega, Valencia
3. Lucho Gonzalez, Marseille
4. Javier Mascherano, Barcelona
5. Gabriel Milito, Barcelona

Då snackar vi såklart scudetto. Två eller tre hade räckt. Laget är faktiskt riktigt bra nu men truppen räcker inte till.

Offensiven är redan riktigt stark, jag hade tagit bort Tevez från listan. De andra skulle däremot balansera upp laget förträffligt. Det lilla jag vet om dem...
2010-11-05, 18:44
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joel^_^
Lite problem i Milan kanske?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/article8079514.ab

Andra gången han är i hetluften efter bråk i Milan. Tänkte på karatesparken tidigare, känns som att Zlatan är tillbaka på den mentala nivån han låg på i Ajax. Fast man kanske inte ska säga för mycket innan vi vet vad som har hänt. Cirkus Zlatan tar aldrig paus

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in