Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag brukar ta på mig att laga söndagsmiddagen. T ex Spaghetti Bolognese med tomatsås. Tomatsåsen (med bacon) börjar jag med redan på morgonen och går sedan och "föder" den under dagen då den karamelliseras. köttfarssåsen kan stå och puttra i fyra fem timmar. Och du har den perfekta anledningen till att sitta och dricka några glas vin under matchen, eftersom det är självklart att kocken ska smaka ingredienserna.
Nu sitter jag inte & hävdar att Italien är världens bästa land i alla sammanhang men är det något som gör mig förbannad så är det när muppar hävdar att pasta är "snabbmat" & att det inte är "rejält". Javisst, kallar man snabbmakaroner med ketchup för pasta så är det ju skit. Min sicilianske polare (ja han heter Salvatore som alla andra) kan stå halva dagen & greja med såsen! När jag gör pasta står jag väl inte halva dan men i alla fall väldigt länge. Mycket ingredienser (både kött & grönsaker) som ska puttra ihop. Säger nån snabbmat blir jag nästan våldsam.
Pasta är ju en suverän bas som är alternativ till ris eller potatis men vissa träskallar tror ju att det är makaroner med ketchup.
Andra trakasserier mot Italien är:
Filmningarna. Jag har aldrig någonsin sett en fotbollsmatch där "alla ligger & filmar hela tiden". Det är ganska märkligt att den myten kan leva vidare när vi har möjlighet att se så mycket fotboll från så många länder. Att just Italien skulle utmärka sig så kraftigt har jag aldrig fattat.
Hår. Av någon anledning dras spelares rakade ben gärna upp för att i nästa andetag påstå att italienska kvinnor är håriga. Märkligt då Sverige nog är Europas mest jämställda land & följdaktligen där som män & kvinnor mest liknar varandra. Nu har jag inte lägrat tillräckligt många italienska damer för att kunna hänvisa till empiriska studier men jag betvivlar starkt att det skulle ligga sanning i smutskastningen.
FIAT. Ja, vad säger man. Tydligen bygger dom världens sämsta bilar. Ändå har man presenterat succémodell efter succémodell under ett helt sekel. Men det är väl maffian som tvingar skräpet på köparna år efter år.
Kass militär. Jaha, jämfört med vilka då? När en diktatur beordrar anfall mot grannländerna brukar gemene man inte vara särskillt sugna på att dra ut i krig. Om man inte är hjärntvättat boskap då alltså.
Lustigt nog poppar såna här grejer upp som kontringar på VM-guld & Europacupframgångar.