• 1
  • 2
2004-04-25, 21:33
Medlem
Moffegrevs avatar
När släpps nästa Harry Potter-bok (nr 6)? Är det någon här som har koll?
Den förra släpptes ju för ca ett år sedan, så nästa borde väl dyka upp någon gång i sommar, eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2004-04-25, 23:30
Medlem
a4swes avatar
Så här skriver JK Rowling i ett brev till ett av sina fans som MuggleNet har snappat upp. Som nikan läsa så tar det tid att skriva den 6:e boken:

As you might know, last year I gave birth to a baby boy, David, who is currently taking up most of my time and energy (odd how a person who occupies so little space can do that). I have started the sixth book (the title is still undecided), but I must admit I an writing quite slowly at the moment. I feel oddly as though I have been transported back in time - it is just like writing "Philosopher's Stone', when my daughter Jessica was very young, except that these days I also have thousands of letters to answer! If the wait seems too long you can always re-read "Order of the Phoenix" and search it for clues about what's going to happen next (there are a few!)"

Har ni som besöker den här sidan någon gång mottagit ett brev från JK scanna det i så fall och maila in det till oss eller posta en kopia till mig, så scannar jag. Adress får ni om ni mailar mig!

Daterat: 2004-03-30
Saxat från: http://www.arvence.com/rowlingfanclub/

Så du lär nog få vänta ett tag.
Citera
2004-04-25, 23:45
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ursäkta, men varför är detta postat i Litteratur?
Citera
2004-04-26, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

För att det är om en bok kanske?
Citera
2004-04-26, 08:14
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gTab
För att det är om en bok kanske?

Det är Kalle Anka pocket 834 också ...
Citera
2004-04-26, 13:19
Medlem
Citat:
Jag kunde inte uttryckt mig bättre själv!
Citera
2004-04-26, 15:44
Medlem
a4swes avatar
Citat:

För att det är en bok, som någon sa.
En mycket bra bok desutom.
Bara för att du inte råkar gilla den så....

Citat:
Det är Kalle Anka pocket 834 också ...
Visserligen, men för KAP finns det ett bra forum vid namn "tecknade serier".
Fö har inte KAP 834 kommit ut än, dom är bara någonstans runt 300.
Citera
2004-04-26, 17:36
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Så här skriver JK Rowling i ett brev till ett av sina fans som MuggleNet har snappat upp. Som nikan läsa så tar det tid att skriva den 6:e boken:

As you might know, last year I gave birth to a baby boy, David, who is currently taking up most of my time and energy (odd how a person who occupies so little space can do that). I have started the sixth book (the title is still undecided), but I must admit I an writing quite slowly at the moment. I feel oddly as though I have been transported back in time - it is just like writing "Philosopher's Stone', when my daughter Jessica was very young, except that these days I also have thousands of letters to answer! If the wait seems too long you can always re-read "Order of the Phoenix" and search it for clues about what's going to happen next (there are a few!)"

Har ni som besöker den här sidan någon gång mottagit ett brev från JK scanna det i så fall och maila in det till oss eller posta en kopia till mig, så scannar jag. Adress får ni om ni mailar mig!

Daterat: 2004-03-30
Saxat från: http://www.arvence.com/rowlingfanclub/

Så du lär nog få vänta ett tag.

Vaffan, vilket fnaesk hon är. Jag såg ett tv-program i somras om henne, och där påstods det att alla böckerna var färdigskrivna och låg i ett kassavalv någonstans, och att de skulle släppas "senare".
Tror bara fnaesket försöker mjölka pengar av oss genom att låta oss vänta.
Citera
2004-04-27, 00:51
Medlem
Skulle en sån sak verkligen ge så mycket mer pengar då?
Citera
2004-04-27, 00:59
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
För att det är en bok, som någon sa.
En mycket bra bok desutom.
Bara för att du inte råkar gilla den så....

Nej - jag vet.

Har faktiskt ingen åsikt om boken - har inte läst den, vill inte läsa den och kommer förmodligen inte att läsa den.

Jag är annars ganska förtjust i "skräp"-litteratur, t ex tecknade serier, deckare (typ Remo, Mack Bolan eller Mike Hammer) och fantasy.

Men, förutom att dessa böcker är så tydligt gjorda i spekulativt syfte,
knyck lite här och där och gör en massa pengar på det - så är det extra kul när en grupp blir så defensiva när det gäller deras böcker.

Och faktiskt - så tycker jag inte att allt som skrivs och ges ut i bokform - är litteratur. Men, tack och lov - så bestämmer ju inte jag här.
Citera
2004-04-27, 11:08
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Och faktiskt - så tycker jag inte att allt som skrivs och ges ut i bokform - är litteratur. Men, tack och lov - så bestämmer ju inte jag här.

Har ingen lämplig och bra ordlista här för att definiera ordet litteratur.
Och jag har heller ingen egen bra och exakt definition, men jag är säker på att Harry Potter i allra högsta grad passar in där.
Strunt samma om den är gjord enligt "knyck pengar"-principen, och strunt samma om den är bra eller dålig.
Om jag skall försöka definiera hur jag använder litteratur skulle det vara ungefär:
"Skilldring, där det viktigaste framställningsmedlet är text, av ett händelseförlopp eller fenomen, fiktivt eller verkligt som icke är av nyhetskaraktär."
Troligtvis finns det väll en och annan lucka, men ungefär.
Harry Potter är litteratur.
Citera
2004-04-27, 21:05
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
FÖr att jag ville ha reda på när boken kommer ut. Sen om det är skräplitteratur eller inte är oväsentligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in