2014-04-07, 20:31
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
I sista hand beror en religions legitimitet och relevans på hurvida den kan appliceras i det vardagliga också.

Absolut, jag applicerade den riktigt försiktigt med sked och gaffel samt överöste med tomatsås.
Senast redigerad av kef71 2014-04-07 kl. 20:37.
Citera
2014-04-07, 20:35
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Det känns viktigt att lyfta trådstarten just nu eftersom vi i vårt tempel har fått en ny altarduk virkad av Barilla n.5 och vi har fått den första 500 FSM-crownsedeln i kollektkastrullen.

Ramen!
Härliga tider! RAmen broder!
Citera
2014-04-07, 21:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
alltså : behövde du silen putsad och klar för att få din vision (övertygat?!) idag? bara undrar.. vilken väg han tar, igenom sil-hålen.. eller genom metallen.. ja, det är lite krångligt, som du ser, för mig att förstå budskapens vägar.....

Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Jag vet inte det där med silen... Jag var inte närvarande i dess tidiga evolution (Jag håller med att det är krångligt). Som sagt kom den inflygande nästen helt skälv på en tallrik och det räcker för mig som bevis. Nåt annat behöver jag inte.

Aaaah, barfota-pastafarianism. Med det behövs som en motvikt till såna apastologeter som jag som flummer ut i abstraktioner.
Citera
2014-04-12, 15:24
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Aaaah, barfota-pastafarianism. Med det behövs som en motvikt till såna apastologeter som jag som flummer ut i abstraktioner.
Alltså abstraktionen i the siemen är ju vad många tidigt frälsta sitter och filosoferar över, även när dfsm uppenbarar sig.. kommer han visst med samtidiga budskap.. som visst får vissa småttingar att kraftigt tänka "vad är nu det HÄR" ... är det att säga att de är egentligen kontemplerande dfsm? när de väl fått hum om själva maltet saltet mjölet och kornen på tallriken.. för ibland hänger det med lite svarta prickar, inte bara vitpepparpulver i finmalda formen...

så osynliga budskap, är ju de spår dfsm lämnr efter sig ju! kan förväxlas med att barnet är anfäktat... av dfsm:s umbäranden medan de små inte ens förstår exegesisen i hans tydligaste budskap - ät opp! drick! pastagröten... så kan vara beroende på om han kommer smashande eller seglar in ur tydlig vertikal horisont.. för den lille, finns också pasta som påminner om maskar, kan då denna association till maskar vara exegesis i nybörjarform? att ens förstå att inte ens död mat ligger stilla på tllriken? "det okända om matens innenmäte.. som så klart är dfsm.. men kan vara ..malt där i, att få vissa att genast börja förbjuda det.. vast det enbart är exegetik i praktik av eklektiska formatet, för det rimmar inte med mat på en plasttallrik iaf, plast och mat ska man icke beblanda.
Citera
2014-04-14, 21:38
Medlem
Church of the flying spagetti monster

då jag nu har blivit präst/pastor i denna församling skulle jag vilja veta hur stort intresset är för denna religion i Sverige. jag kommer söka in den i svenska trossamfundet och kommer ha en samlingslokal i Strängnäs (jehovasland)
Citera
2014-04-14, 21:47
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
då jag nu har blivit präst/pastor i denna församling skulle jag vilja veta hur stort intresset är för denna religion i Sverige. jag kommer söka in den i svenska trossamfundet och kommer ha en samlingslokal i Strängnäs (jehovasland)

Det går utmärkt att ställa den frågan i denna tråd.

Trådar sammanfogade //MOD
Citera
2014-04-15, 11:14
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Med tanke på hur dfsm benudlat så många i så hög grad att ölvulkanerna mer eller mindre kommit i evidens, där så lite krävts att få människor i full spirituealistisk gospelsjungande.. redan efter en klunk och med så lite som en köttbulle på nudlarna.. tror jag att längtan till den sanne guden är enorm.. riksen finns att alla ölvulkande rkan komma att hamna i ebb om folderutdelningar om hans nästa beräknade ankomst skyndas på lite.. tror nästan det är bråttom för en mer global spridning och inte bara Strängnäs.

Alkoholfritt är kanske vad som iofs fått dfsm att hesitera i att vilja landa globalt.. svårt att veta.

Predika gärna! finns många som tror att "gud" är större.. och att änglar med dunfjädrar skulle vara hjälpare.. frågan är, hjälp till vad???
Citera
2015-02-03, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ingen har uppfunnit DFSM! Det har alltid funnits!

Jaså du vill ta det den vägen?

Nåväl det är ändå en avgud. Att avgudar existerar förnekar ingen... De beskrivs ju i Bibeln.
Senast redigerad av grelin1999 2015-02-03 kl. 20:48.
Citera
2015-02-03, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

Nåväl det är ändå en avgud.
Kanske alla gudar är avgudar av en gud som inte finns?
Citera
2015-02-03, 21:17
Medlem
iSlashs avatar
Citat:

Nåväl det är ändå en avgud. Att avgudar existerar förnekar ingen... De beskrivs ju i Bibeln.

Vad yrar du om? Det är Den Sanne Guden. Den enda Guden som kan förklaras rationellt. DFSM är inget man tror på, Han bara är. Vi har bevisat det med logiska resonemang flera gånger om. Vi har bildbevis. Vi har ögonvittnesskildringar som för ett löjets skimmer över all världens profeter. Så står det skrivet, sen kan du inbilla dig dumheter som andra hedningar stått för genom alla tider, som Moses, Jesus, Muhammed och alla andra blinda får.
Citera
2015-02-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Vad yrar du om? Det är Den Sanne Guden. Den enda Guden som kan förklaras rationellt. DFSM är inget man tror på, Han bara är. Vi har bevisat det med logiska resonemang flera gånger om. Vi har bildbevis. Vi har ögonvittnesskildringar som för ett löjets skimmer över all världens profeter. Så står det skrivet, sen kan du inbilla dig dumheter som andra hedningar stått för genom alla tider, som Moses, Jesus, Muhammed och alla andra blinda får.

Jag förnekar inte att ni är avgudadyrkare.
Koranen kallar er shirk.
Koranen förutspådde er "religion" för 1400 år sedan.
Citera
2015-02-03, 21:35
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Jag förnekar inte att ni är avgudadyrkare.
Koranen kallar er shirk.
Koranen förutspådde er "religion" för 1400 år sedan.

ha det så kul i evigheten med fula strippor och ljummen öl - loser!

Edit: förresten, förklara det här om du kan. Äldre än din låtsasgud.
Senast redigerad av iSlash 2015-02-03 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in