2014-04-06, 23:28
Medlem
BlackJewels avatar
Vet inte om man kan uppnå dfsm-vision om man bara har en bucklig metallsil.. för vad gäller gt-guden är det minsann inte nog med att attiraljerna är där.. därför jag rågar om själva ritualistiska förloppet som dfsm ev. också är uppbyggt på, är det?

eller kan man kan bara sitta i soffan och slöa.. och plötsligt är han där i full förmedling? annrs förstår jag att sumboliken inte saknas inom i den apologetism som dfsm, börjat utlysa...

p.s man kan INTE bara sitta och slöa och tro att gt-gud nöjer sig med sådant saktmod.. det vill jag bara säga, att komplikationerna med gt.. är omfattande , sett till empatisk förmåga, oavsett vad guds fundamentalister skulle vilja ha det till, det finns ju en struktur på jorden där jordlige gud, redan haft otroligt många år på sig att visa vad han behöver, och ändå inte hörsamma, inte ens fattiga som ber utan kläder eller skor, kan gt-gud.. så mkt som hörsamma, då jag vet att de bett tills de svultit... inte en öldroppe har de fått, rotat i jorden men bara öken och lovord om nästa liv, det är ju som att be någon ringa poolia när utarmningen är som värst och behovet av "gud-supernatural hjälp som starkast.
Citera
2014-04-06, 23:30
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Japp.. lite frapperande men Gravitationen .. har han en nerv med i gravitationsproblematikens elementarprktiska uppkomst... då har dfsm faktiskt lille jordlige gud i et hundkoppel.

man får nästan huvudvärk över sådana här kunskapsproppade blixtar, har man på något vis medvetet smusslat bort DFSM ur allmänna värdegrundens så viktiga grundbultar?

jag fick reda på dfsms existens först på flashback.. inte lite väl uppenbart, att den bibliske guden jobbar via avundens gröna moln i skarp konkurrens med dfsm.
Sjufalt Ramen
Citera
2014-04-06, 23:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
På tiden att den kom tillbaka, jag hade nämligen en vision av spagettimonstret idag! Runt middagstiden. Det gjorde gött kan jag säga...

I sista hand beror en religions legitimitet och relevans på hurvida den kan appliceras i det vardagliga också.
Citera
2014-04-06, 23:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
man får nästan huvudvärk över sådana här kunskapsproppade blixtar, har man på något vis medvetet smusslat bort DFSM ur allmänna värdegrundens så viktiga grundbultar?

Skulle vi pastafarianer inte kunne tillåta oss lite konspirations-teorier. För att låna en ursäkt från dom religioner som imiterar modersreligionen pastafarianismen: "Dom andra gör det också".

(Jag vet, jag vet; det var lite billigt. Men DFSM är ju också gud för humorn).
Citera
2014-04-07, 00:06
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Sjufalt Ramen

en reflexion bara.. när gt-gud via ombuden manar att drickas ur kristus lekamen, vad dricker då.. egentligen allah, sockerlösning med vatten och konc. te .... eller at en skvätt vin..orsakar reaktioner allah-lägret, då har jag noterat att de bedrövade sorgliga minerna liksom fördjupas till väldiga pannveck till idel sorgminer så det uppstår närmast dödsläntande sorgemantrande och en hel massa självpiskande miner och anklagelseakter
..
..borde de inte bli lite lyckliga över att ha gudakontakten, där det vita ljuset skingrar sorg åtminstonde? det ser jag inte där gud lovprisas, men bannelser, många... jag förstår inte satan mitt i detta.. där lycka borde infinna sig.

..när ölet däremot sköljer, kan man inte se samma dags-att-dö-miner... det kan väl, ha sin exegetiska förklaring i vad man har vegetabilier till, att orka brygga för hälsan, så man orkar.. mer än be.

då sprit ju gör gott för oönskade bakterier, det förstår inte riktigt gt-gud.. men dfsm gör - en materiell insikt som gud saknar, och mkt riktigt.. de flesta apologeter ordar mycket om immateriella entiteten, men känslospektra har aldrig riktigt varit ett botemedel på ökenvandrar-törst, ens. Hur kan man ens tillbe entitet som smular sönder redan förmågan att utveckla mediciner att orka leva, redan där finns indikationer på att dfsm.. skapat oss.. då han vet våra inre kanaler.. (börjar nog bli frälst.. )
Senast redigerad av BlackJewel 2014-04-07 kl. 00:08.
Citera
2014-04-07, 00:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
..när ölet däremot sköljer, kan man inte se samma dags-att-dö-miner... det kan väl, ha sin exegetiska förklaring i vad man har vegetabilier till, att orka brygga för hälsan, så man orkar.. mer än be.

Inte bara det; liksom med pastan är ölet en del av det gudomliga. Det är detta som imiteras i transubstantierings-ritualet.
Citera
2014-04-07, 01:26
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Skulle vi pastafarianer inte kunne tillåta oss lite konspirations-teorier. För att låna en ursäkt från dom religioner som imiterar modersreligionen pastafarianismen: "Dom andra gör det också".

(Jag vet, jag vet; det var lite billigt. Men DFSM är ju också gud för humorn).
Jo absolut! dfsm behöver obehindrat kunna äntra sin tron... jag bugar åt sådant önskemål bogo.. det äger både komisk liksom realistisk relevans och sans!
t.o.m väntar..
som vanligt behöver självklart en sådan allestädes närvarande entitet som dfsm, ges en ärad plats.. så man kan börja göra sig insiktsfull i gospelns mer lyriska finstilthet, där väl hans mer subtila anklang ligger också, när bubblorna liksom blir mindre och minddre.. och han ev. har något av immateriell karaktär att delge, ska det elementär insikt till, måste det utrymmet också tydligt utlysas!

..lite predikoanfäktad hänförelseakt, har jag inget emot, det har jag velat ha in i trådarna flera gånger.. läser gärna större sjok om detta, jämför då med länkningsfrenesin ur den lille jordeguden.. som inte ens har koll på vad han ska ha skapat, när apologeterna ska ge sig på att förklara..

så jag lyssnar! med idel öra på utläggningar.. om exegetiken... via er pastafariansk tolkning! helst, även om nudlarna terasslar in sig i varandra.
Citera
2014-04-07, 01:37
Medlem
BlackJewels avatar
Och.. tror nog dfsm, placerat sig nu att börja predika lite.. kom på nu att dfsm, fasktiskt borde äntra även skolsalarnas religionsundervisande timmar, varför har dfsm.. inte placerats där.. finns det evaluerade om än lösryckta mer överkokta konsekvensanalyser om detta egentligen allvarliga faktum, att skaparen själv, inte ens velat skryta med vad som ligger bakom allt, gud..jesus.. profeterna.. alla mantranden intill törstens förgörande illusionsskapande..

var är dfssm i skolkontexten? när det är sådant gnäll om vilken gud som HAR positionen i den faktiska realiteten universum som sänder ner vätskan vi lever av?

iaf kristendomens bud om att vinet frälser, nej det funkade inte.. först proklamerar man att dricka jesu blod.. sedan bannor över redan andra glaset, rimmar ju inte... ändå kommer absolutismen upp som förbudskortet.. ja frågorna är många, har inte hört någon ungdom nämna sitt grupparbete om dfsm - och då menar jag självklart med vetenskapliga kontexten - för det är ju där gospeln befinner sig!
Citera
2014-04-07, 02:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
var är dfssm i skolkontexten?

Sorgligen ignorerat, möjligen med undantag för hemkunskaps-ämnen där det blir en sorts closet-pastafarianism.
Citera
2014-04-07, 03:12
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Sorgligen ignorerat, möjligen med undantag för hemkunskaps-ämnen där det blir en sorts closet-pastafarianism.
Och i sett i denna evidensbaserade gren av vetenskapligt akademisk kulinarism, finns ändå så många apologeter som inte ens tillerkänner humkunskap som tillräckligt akademiskt bärande..

..alltså först elementarpariklar som enbart kan interpreteras via dfsm:s överlämnande åt oss, att med lite öl och pasta.. ges själva skapelsens första teoretiska steg, när man sedan förklarar interaktionen mellan partiklarna och människa och natur, sågar man ändå det som inte exegetiskt nog! att ses som alla religioners fundament, måste vara för att man vet att Gt-guden redan då hade ett antal bröder som helt missade avr öl kommer ifrån, de pratar all aom luftens element, men behöver en bok för att när det är dags att ge sig in i elementen, istället fjärma sig det.. det är där jag tycker att dfsm.. har den rätta metodiken. man knådar ämnena man knådar inte tolkningen/ elelr receptet! om man vill ha ut något av något.

därför antagligen att apologeter är så fruktansvärt snåla med både öl vin och riven ost också, de säger ju bl.a att man inte ska förhäva sig. medan öhävning.. ja hur, ska man kanske hålla ölglaset ovanför huvudet och stå under och gapa, för att försöka gestalta någon syndaflod eller?

alltför utbredd ignorans, sant - kan ha med att man på bekostnad att förstå vem som är gud och respekten för vilket jobb det är att hålla koll på vulkanism, missat bördan i det.. , man fokuserade alldeles för starkt på golgatavandringen , dessutom fel figur att höja upp, en som trodde att stenar ska lyftas medan det ju var att enbart säga håll ut med slaveriet.. vatten till vin.. visst.. vad blev det.. munkar i orgier : och fastnade i sorgearbetet när stroferna blev til fascistisk idealism.. för det finns garanterat nergrävda stentavlor där det tydligt går att läsa det första receptet på öl med pasta, inte vin eftersom procenter har med elementär omvandlingsfaktorer att göra.. ändå sägs att dfsm söp sig full, när de på riktigt aspackade är dem som t.o.m.. vilket är fasligt slött.. att t.o.m ha missat vulkanerna.. inte ett ord om ölvulkaner i någon endaste bibel el koran jag läst.. ändå ordar man hela tiden om rymdens herre men fattar inte ens vad en krater är.. för att komma dit behöver man flera böcker.. och många öl.. inte en bok och torrläggning!

men misstänker att man garanterat bjöd jesus på öl .. vid sista nattvarden.. det blev fyllebråk och delirium som fick folk att plötsligt se varandra försvinna för att återuppstå, skulle de varit lite kuinniga i det riktiga receptet på de ursprungliga dfsm-författade stentavlorna, medan dfsm var nykter och ristade skarpa entiteter med mol intill promillehalt så hade de kunnat klara sig med att kissa ut spriten istället för att få tankarna förlamade av ruttna vinbär, vid öl och pasta-lycka. bråkar man inte om vem som ska rensa fisken.. och i vilken ordning, man bara gör det!

nu är förstås teologer oeniga i detta.. de flesta är dock så förstockade att de ser immateriell profetism via hallucinationsframkallade tolkningar som mer akademiskt korrekt, än hemkunskapslära.. sorgligt.. slöjden likaså, det är ju där man kan skapa de perfekta vetekorgarna eller sticka vantar som värmer när ölglasen svingas på julfester, julen är ju om ett rop på tomten, snarare ett rop på dfsm, .. ja denna oupplysta värld.
Citera
2014-04-07, 09:38
Medlem
o0Halal0os avatar
Det känns viktigt att lyfta trådstarten just nu eftersom vi i vårt tempel har fått en ny altarduk virkad av Barilla n.5 och vi har fått den första 500 FSM-crownsedeln i kollektkastrullen.

Ramen!

Citat:
Ursprungligen postat av Drandreasson
Hej, ni kanske sett mig hänga här på religions forumet en del på sistone och en del av er är säkert medvetna om min starkt sekulära världsbild men den har ändrats helt för jag har nu sett ljuset och lärt mig sanningen om gud. Han, eller snarare den, existerar i allra högsta grad och dess utseende liknar ett mål spaghetti med ett antal köttbullar. Jag har levt mitt liv i synd och gudsförnekelse men jag är nu en trogen pastafarit. Det här är inga fantasier, det finns hårda bevis för det! Och här är dem:

Först finns såklart det kosmologiska gudsbeviset; Allting som händer eller finns har en orsak eller ett ursprung. Orsaken har såklart också en orsak eller ett ursprung. Denna kedjereaktion kan inte vara oändlig och måste ha ett ursprung. Detta leder till den uppenbara slutsatsen att det flygande spaghetti monstret existerar.
Sen har vi det teologiska beviset; Naturen bygger på komplexitet, ordning, anpassning, syfte och skönhet. Dessa saker kan inte uppstå genom slump, utan endast genom ett skapande medvetande. Alltså finns spaghettimonstret.
Ontologiska gudsbeviset: Att existera är bättre än att inte existera. Tänk dig den bästa varelsen du kan föreställa dig. Ifall denna varelse inte existerar så tänker du inte på den bästa varelsen, då existens är bättre än icke-existens. Den bästa tänkbara varelsen måste alltså existera.
Grad-argumentet: Alla föremål har egenskaper som kan mätas i grader (Storlek, värme-effektivitet, mekanisk energi, vikt, etc.) Ifall 2 föremål delar en egenskap men har den i olika grader så finns det ett föremål som har den högsta möjliga graden av egenskapen. Det finns därmed ett föremål som har den högsta graden av alla egenskaper. Ergo: Spaghettimonster.

Sen kan jag såklart konstatera det uppenbara, vi vet alla att det finns gott och ont, eller hur? Men hur skulle vi kunna skilja på dessa faktorer utan en allvetande omnipotent källa som förklarade vad gott och ont var? Nä, just det.
Och kan ni föreställa er vilka fjantiga saker som dedära vetenskapsmännen säger; att liv skulle ha uppstått genom, vad, microorganismer som bildade organisk massa av syre och väte? Och sedan sakta utvecklades med anpassning till överlevnads-förutsättningarna? Haha, låter inte särskilt troligt! Och alla dessa fossiler de pratar om på discoverychannel, spaghettimonstret la dit dem för att testa vår tro.

Dessutom kan ni inte bevisa att spaghettimonstret inte finns sådeså!
Citera
2014-04-07, 20:29
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Fick du då som jämförelse med bibelguden, avlägga dina synder på bara knän.. först? eller hur liksom äntrade dfsm rummet ?

DFSM kom in svävande på en tallrik, nästan helt själv.

Citat:
gt-guden.. tar den outgrundliga vägen, via t.ex "havet glittrar så vackert.. och jag ser havet.. jaghar två ögon som kan se glittret, alltså existerar gud.. kan jag inte hålla kvr beundrarvördnaden för glittret, är jag oörsammande om hans existens.. och behöver beundra havsglittret mer, och se magnifika skepnaden i lövet.. för det är så perfekt.." .. skulle dfsm.. utkräva, tror du samma slags superlativa totalvördnad, att ha som bevis för sin existens, att de kunniga är dem som har två ögon att se med.. för de ser vatten.. då är gud..

Nej, DFSM var juh bakis när han fixade till universum. Därför glittrar bara havet ibland, typ när solen lyser. När det är mulet/regnar så glittrar det juh nästan inte alls. Bara ytterligare ett bevis på DFSM är den sanna skaparen.

Citat:
eller : när jag sjunger denna vers ur psalmboken, då vet jag att gud vägleder mig.. men tvivlar om jag inte får öppna boken.. att kunna lovsjunga gud..

DFSM vägleder oss alla som vet. Jag fick min hunger stillad igår av dess uppenbarelse och kände mig mätt och belåten. Var det svaret på din fråga eller? Vad va frågan nu igen? Kan du ta om det från början-mitten så man hänger med...?

Citat:
alltså : behövde du silen putsad och klar för att få din vision (övertygat?!) idag? bara undrar.. vilken väg han tar, igenom sil-hålen.. eller genom metallen.. ja, det är lite krångligt, som du ser, för mig att förstå budskapens vägar.....

Jag vet inte det där med silen... Jag var inte närvarande i dess tidiga evolution (Jag håller med att det är krångligt). Som sagt kom den inflygande nästen helt skälv på en tallrik och det räcker för mig som bevis. Nåt annat behöver jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in