2010-06-29, 15:25
Medlem
SinkaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Ballerina slår oreos med hästlängder, det är dock ett starkt varumärke världen över, men de smakar verkligen inget speciellt.

För en riktig chokladöverdos rekas australienska doublecoated Tim-Tams istället

Tim-tams är ljuvliga! Som att suga av guds egen chokladindränkta penis och bli besprutad med hans ljuvaste chokladsäd. Oreos är i jämförelse ingenting, även om de är acceptabla. Ballerina är, som många säger, bättre. Gärna kladdkakevarianten för min del.
Citera
2010-06-29, 15:29
Medlem
Continental Ops avatar
vaniljsmeten är inget speciellt men kexen har en förhållandevis bra mörk chokladsmak, ingen smaksensation IMHO dock
Citera
2010-06-29, 16:01
Medlem
Denoms avatar
OREO var okej första gången jag provade dem. Då var jag dock hög och hungrig. Utöver den gången föredrar jag Ballerina framför OREO alla dagar i veckan.
Citera
2010-06-29, 17:34
Medlem
lajders avatar
Precis det har jag också funderat på. tycker dom är skitäckliga!
Citera
2010-06-29, 17:41
Medlem
GrimFausts avatar
Smakar helt fruktansvärt, alldeles för sött.
Citera
2010-06-29, 19:43
Medlem
Tycker i alla fall de såg förjävligt äckliga ut innan jag smakade dem. Typ stark kakao blandat med mint?! Blev alltså förvånad över smaken, men definitivt ingen smaksensation. Ballerina är bättre.
Citera
2010-06-29, 19:59
Medlem
Ziggy.Starduzts avatar
Oreos är väl goda, men för dyra. Jag antar att det är för att de måste skickas hit, mindre marknad m.m
Citera
2010-06-29, 20:19
Medlem
Blev riktigt besviken när jag provade första gången för några år sen efter att ha hört så mycket gott i serier och filmer halva livet. Nej, det är verkligen inget speciellt. Väldigt alldagliga saker. Då har vi bra mycket bättre saker på hemmaplan!
Citera
2010-06-29, 21:21
Medlem
I USA är Oreo motsvarigheten till vår ballerina, dvs standardkexet, som säljer i miljontals.

Nu vill dom expandera marknaden och har en enorm marknadsföring..

Kanske lansera ballerina i staterna och ta över första platsen?!
Citera
2010-06-29, 21:49
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrimFaust
Smakar helt fruktansvärt, alldeles för sött.
För sött? De är ju mindre söta än ballerina.

Tycker de är väldigt goda
Citera
2010-06-29, 21:54
Medlem
J.Garcias avatar
Vadan alla dessa jämförelser med Ballerina? Oreo är en kaka, Ballerina ett kex.
Citera
2010-06-29, 23:16
Medlem
bustroll1s avatar
Jag måste faktiskt erkänna att den svenska varianten av Oreo kakorna inte smakar bra alls, men alla Flashbackare som bor i Stockholm rekommenderar jag att ta en tur till Medborgaplatsen och besöka The English Shop i Söderhallarna - där finner ni äkta Oreo och de kan jag lova slår den svenska varianten med hästlängder .. Vad gäller Ballerinas motsvarighet (kladdkaka-varianten), den är ingen höjdare! Oreo slår dem också med hästlängder. Prova så ska ni se de brittiska Oreo kakorna smakar inte beskt eller konstgjort, utan choklad som de ska göra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in