Är det tänkt att dom skall smaka choklad? Har funderat på vad dom eg smakar, mest socker och lite åt farinhållet men definitivt inte choklad? Trodde bara att dom var färgade så mörka och det är dom väl antagligen också. Känns väldigt amerikanskt att inte bara göra sockret till en smakförstärkare och smakbärare utan att använda sockret som smak.
Sockerkrämen i mitten är ju så vansinnigt söt att man nästan får kväljningar. Kan förstå att det går hem hos små barn som bara slickar av fyllningen men vad vuxna med smaklökarna intackta får ut av kexen förstår jag inte.
Nu har jag inte smakat på dessa kakor och tänker troligtvis inte göra det under den närmaste framtiden heller. Men något som har slagit mig är vilken otroligt intensiv reklamkampanj de kör. Deras reklam med den där förbannat jobbiga ungen som sjunger går MINST 2 gånger per reklamtillfälle, det är det inte många andra produkter som gör.
Är jag den ende som tycker att dom smakar kladdkaka?
Iallafall mer kladdkakesmak än Ballerinas version eller vilket företag det nu var, dom kakorna var epic fail!
jag tycker de är goda, men det tycker jag väl om det flesta kakor. ballerinas motsvarighet kladdkaka som man också ska doppa i mjölk var däremot ingen höjdare, mediokert minst sagt.
jag tycker de är goda, men det tycker jag väl om det flesta kakor. ballerinas motsvarighet kladdkaka som man också ska doppa i mjölk var däremot ingen höjdare, mediokert minst sagt.
Tycker snarare att ballerina varianten är godare en oreo, oreos är alldeles för söta.
Jag köpte ett paket bara för att testa och jag måste säga att det var mycket goda, inte lika mycket bröd som ballerina. Samt att det blir riktigt fina när man doppar i mjölk =D
Tryckte i mig några paket i asien runt 2002, och har även köpt nån gång i Norge där de funnits en god stund.
Min konklusion är att de smakar alldeles för mkt choklad, funkar kanske om man gillar mörk choklad. Men inget för mig, inte mer än ett kex eller två iaf.