2010-06-30, 12:51
Medlem
sven.hedins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Användaren kan faktiskt ha ett alternativt konto även om det inte är troligt

Jo men, då borde han använt det i såna fall, nu framstår h*n som enbart som petetisk. Vilket är kul. Det verkar vara ett återkommande mönster vad gäller folk som klagar på den låga nivån på I&I, antingen är de troll eller helt ointresserade av frågan i övrigt.

(Nu anklagar jag inte specifikt någon för trolleri, bara så ni vet.)
Citera
2010-06-30, 20:23
Medlem
StuGs avatar
Finns redan en tråd om I&I där det mesta redan sagts. Mitt intryck är de som gnäller väger in gnäll-objektes åsikter mer än enbart om inläggen är OT eller inte.
Intryck no 2 är att de som de facto står för mest OT är troll-blattar.
Följer man reglerna = inga problem.
Tips: anmäl OT=rensat OT=tillsägelse + ev. avstäning vid upprepning. Se de klistrade tråden. Svårare än så är det inte.

Jo, bara om man är frustrerad över att man inte kan föra en diskussion. Men det går, Orizon t ex klarar detta.

Moddande tar tid (jag vet) men utan RP´s går det inte alls - så gnäll inte, rapportera!
Citera
2010-07-01, 10:31
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
I&I är inget skithål.. Där ventileras många saker som inte kommer upp till ytan annars.. Också ett ställe där statistik, fakta och det sjuka i samhället kommer fram..

Det finns också många bra skribenter där..

Håller i stort sett med dig. I övriga samhället och inom gammelmedia, tigs de problem Sveriges generösa invandringspolitik leder till hjäl. Det är ett tabuämne och man lägger locket på. På så sätt löser man inga problem.

Här gör I & I en verkligt stor nytta. Det är en av de få forum där man kan föra en relativt fri debatt om dessa frågor.

Men visst finns det en hel del oseriösa oneliners, tillmälen etc på I & I. Det gäller båda "sidor". Här är väl enda lösningen att man från moderatorernas sida håller koll och försöker styra upp. Förstås är detta ett tungt arbete, men jag vill verkligen inte att I & I läggs ned. Det vore en förlust för yttrandefriheten.
Citera
2010-07-01, 19:57
Medlem
Tjackmosters avatar
Det blir ju bara löjligt när vissa i den här tråden försöker hävda att diskussionerna i I&I förstörs av troll och oseriösa användare. Det existerar ingen seriös och givande debatt i I&I för någon att förstöra. Inte sällan lyfts tvärtom nivån och debatten nyanseras av "troll" som Babianen och Jok3r som kommer med nya perspektiv, varpå de blir ansatta av en hord "SD 2010"-pack som alltid skriver exakt samma sak och är fullständigt inkapabla att förstå andra sätt att resonera. Tröttsamt och fullständigt meningslöst. Lägg ner skiten - de givande och intressanta diskussioner om integration och invandring som kan föras förs i stor utsträckning redan istället i andra forumdelar.
Citera
2010-07-01, 20:50
Medlem
Jamtskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster-M
Har på de senaste månaderna invaderats av invandrar/vänster-troll. Vilka förstör forumsdelen för alla andra. Så ser jag på saken.

Jag är kanske ett av de "vänstertroll" du menar? Jag besökte forumet och försökte föra en vettig diskussion, men jag insåg att det var som att kasta pärlor för svin.

Jag kommer aldrig mer att besöka detta forum för inavlade byfånar.
Citera
2010-07-01, 21:32
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Håller i stort sett med dig. I övriga samhället och inom gammelmedia, tigs de problem Sveriges generösa invandringspolitik leder till hjäl. Det är ett tabuämne och man lägger locket på. På så sätt löser man inga problem.

Här gör I & I en verkligt stor nytta. Det är en av de få forum där man kan föra en relativt fri debatt om dessa frågor.

Men visst finns det en hel del oseriösa oneliners, tillmälen etc på I & I. Det gäller båda "sidor". Här är väl enda lösningen att man från moderatorernas sida håller koll och försöker styra upp. Förstås är detta ett tungt arbete, men jag vill verkligen inte att I & I läggs ned. Det vore en förlust för yttrandefriheten.
Jag tror ingen motsätter sej att debatten finns och förs om dessa ämnen och självklart är det bra att det finns ett ställe där man kan göra detta. Jag tror dock (mycket gissningar från min sida nu) att det folk motsätter sej eller stör sej på är hur I&I uppfattas. När folk blir kallade för "en sådan där I&I:are" eller blir uppmanade att "dra tillbaka till I&I" så får man ju en lite uppfattning om att folk ser helt enkelt inte seriöst på den forumsdelen. Kanske jag har fel eller överdriver men jag tror som sagt att folks syn på den forumsdelen inte är den bästa, dom (generaliserar lite nu) drar alla över samma kam och tycker att dom som hänger där inne är ett gäng harmlösa och iq-befriade "realister" utan att dom ens har varit inne och läst.

Är inne lite då och då och läser, finns en del bra att läsa och en del dåligt att läsa. Oftast kommer väl folk bara ihåg det dåliga. Och det är nog en stämpel som är svår att tvätta bort hur mycket man än försöker.
Citera
2010-07-01, 23:17
Medlem
Hovslättsmannens avatar
I&I är ju ett ställe där man ska diskutera invandrarproblemet. Man kunde lika gärna ha en forumdel för "judefrågan". Ståndpunkten invandring = problem är förutsättningen för sjävla forumdelen.
Själv är jag inte så pass bekymrad över varken invandringen eller integrationen att jag ens skulle leka med tanken på att besöka I&I.
Men dags att lägga ner? Beror ju på. Vill Flashback problematisera invandring och etnicitet (vilket ju verkar vara fallet) så ska väl forumedelen vara kvar. Det finns ju en forumdel som heter "det sekulära samhället" som uppenbarligen är ett anti-religiöst projekt som Flashback driver.
Att det skulle gå att vara ett ideologiskt neutralt forum är i bästa fall naivt - i värsta fall oärligt.
Citera
2010-07-01, 23:20
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
I&I är ju ett ställe där man ska diskutera invandrarproblemet. Man kunde lika gärna ha en forumdel för "judefrågan". Ståndpunkten invandring = problem är förutsättningen för sjävla forumdelen.

Jag tror du har fått något om bakfoten i I&I diskuterar man invandring och intigration ifrån alla olika synvinklar inte bara problem med invandring.
Citera
2010-07-01, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Det blir ju bara löjligt när vissa i den här tråden försöker hävda att diskussionerna i I&I förstörs av troll och oseriösa användare. Det existerar ingen seriös och givande debatt i I&I för någon att förstöra. Inte sällan lyfts tvärtom nivån och debatten nyanseras av "troll" som Babianen och Jok3r som kommer med nya perspektiv, varpå de blir ansatta av en hord "SD 2010"-pack som alltid skriver exakt samma sak och är fullständigt inkapabla att förstå andra sätt att resonera. Tröttsamt och fullständigt meningslöst. Lägg ner skiten - de givande och intressanta diskussioner om integration och invandring som kan föras förs i stor utsträckning redan istället i andra forumdelar.

Det är den understrukna delen som gör att personer som du och andra har svårt att bli tagna på allvar. Ni har aldrig några fakta utan enbart åsikter, sen blir ni griniga för att folk inte faller för Aftonbladets retorik och därför är dom oseriösa eller rasister. Vill du debattera med någon så föreslår jag att du håller en mer civiliserad ton annars skapas stämningen som du och andra gnäller på.
Citera
2010-07-01, 23:27
Medlem
Jag tycker I&I är mycket intressant, och det förs många givande diskussioner där. Speciellt diskussioner som handlar om framtida demografisk utveckling, hur det kommer sig att olika invandrargrupper är olika bra på att integreras och vilka eventuella problem en kraftigt ökad muslimsk befolkning skulle kunna medföra. För att nämna några.

Många vill nog stänga ner I&I av samma anledning som man ofta för diskussionen: Man är helt enkelt så otroligt övertygad om att man har RÄTT i att mångkultur och stor invandring är det enda tänkbara, så man avfärdar varje seriös diskussion kring ämnet. Ungefär som att man bestämde sig för att jorden är platt, så är det bara, och således är varje diskussion om att den eventuellt skulle kunna vara rund helt onödig och kan avvaras.

Det man kan se på I&I är att de "hatar" SD mer än något annat ofta kör med oneliners och osakliga påhopp som "SD-pack" osv. Har de generellt sett svårare att uttrycka sig? De som vill lyfta upp en kritisk diskussion om massinvandringen kommer ofta med bra och sakliga inlägg och fakta, men bemöts alltså ofta på detta sätt
Senast redigerad av BengtW 2010-07-01 kl. 23:32.
Citera
2010-07-02, 01:24
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Nej, jag har inte fått det om bakfoten.
De personer som inte får komma till tals i andra medier i invandrings- och integrationsfrågor är den lilla högljudda grupp som är besatta av problemen med invandring. De är den gruppen som blir bannad från alla andra fora (och media), och det är de som hänger i I&I på Flashback. Vilken normalt funtad människa med ett genuint intresse för integrations- och invandringsfrågor vill ta diskussionen med felknullade gymnasister av den sorts som spenderar dagarna i I&I? Helt meningslöst.
Det är ungefär som tokdårarna som ringer till "Ring P1"; Ingen annan orkar lyssna längre...

Citat:
Jag tror du har fått något om bakfoten i I&I diskuterar man invandring och intigration ifrån alla olika synvinklar inte bara problem med invandring.
Citera
2010-07-02, 01:53
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Precis och det är inte forumets fel att problematiken väger över. Att just den forumdelen väcker så starka känslor så att vissa vill lägga ned den är ett gott betyg. Om den dessutom lyckas ge en och annan PKist i riksdag och media lite sura uppstötningar så är det bara ett plus. Ett FB utan I&I skulle kännas ganska så långt ifrån grundtanken med hela forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in