2010-06-25, 18:47
Medlem
Det är inte bara jag som störs av folk som skriver i I&I och man har börjat lägga märke på folk som skriver t.ex (Han är I&I:are...eller.....Du låter som en I&Iare.. eller...Du hör hemma i I&I osv...) i andra forumdelar på grund av att de sett vad som pågår I&I och folk säger detta på grund av att I&I forumdelen är fylld av idioter, fjortisar, folk utan någon kunskap alls och det är så jävla irriterande när man läser vad som diskuteras där. Alla inlägg är bara one-liners som skrivs av omyndiga bebisar som läser om Hitler i grundskolan eller gymnasiet och kommer därefter här för att leka coola.

Så istället att ni ger dem ett forum att tramsa (när vi inte ens har en chat tråd för VM), Varför inte stänga I&I eller göra forumdelen som (Laidback) så att medlemmar som varit här i minst 6 månader får posta där? Jag tror det skulle ge bättre resultat.

Vad säger ni övriga FB:are? Har ni en bättre lösning?
Citera
2010-06-25, 19:02
Medlem
Typoopies avatar
Jag tycker vi låter det vara öppet. Då slipper vi skitungarna i våra icke I&I trådar.. För jag tror knappast att de kommer lämna flashback bara för att I&I stängs..

Edit: Eller så får moderatorerna skärpa sig alternativt skärpa reglerna på I&I.
Citera
2010-06-25, 19:24
Medlem
Carelesss avatar
Moderatorerna måste dela ut varningar och tillsägelser mer frekvent istället för att bara radera inläggen. Jag hängde där i två dagar och rapporterade alla tramsinlägg och one-liners och det mesta raderades. Dessvärre fick inte så många tillsägelser och jag märkte bara att en medlem fick en varning för ohörsamhet.

Avdelningen består tyvärr av en bunt s.k. post hunters, som har fyllt hela forumet med skräp och ser en hel del möjligheter i I&I att få sin post count ökad med one-liners så som "jag skulle nita den jäveln om han hade gjort så mot mig!", "ska vi låta verkligen blattarna ta över vårt land?" och "ja, vi ser vad invandringen har lett till!". Den andra typen som stör en är trollet, som kommer med sina ogrammatiska meningskonstruktioner och försöker skylla allt på svensken och har inlägg så som "hybridjävel!"(alla vet nog vem jag syftar på), "din fega svennefitta!" och "var nöjda att ni får ta del av vår kultur!". Övriga gänget är invandringsmotståndare som försöker övertyga sig själva varför Sverige kommer att må bättre med SD.

Admin måste vara mer generös med KFK och moderatorerna måste visa att trams och posthoreri ska straffas för att I&I ska bli renare och kanske lyckas tilltala fler användare. Jag har anmält två posthoror för KFK, men det verkar krävas mer för att bli bannad än inlägg som enbart består av one-liners.
Citera
2010-06-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Moderatorerna måste dela ut varningar och tillsägelser mer frekvent istället för att bara radera inläggen. Jag hängde där i två dagar och rapporterade alla tramsinlägg och one-liners och det mesta raderades. Dessvärre fick inte så många tillsägelser och jag märkte bara att en medlem fick en varning för ohörsamhet.

Avdelningen består tyvärr av en bunt s.k. post hunters, som har fyllt hela forumet med skräp och ser en hel del möjligheter i I&I att få sin post count ökad med one-liners så som "jag skulle nita den jäveln om han hade gjort så mot mig!", "ska vi låta verkligen blattarna ta över vårt land?" och "ja, vi ser vad invandringen har lett till!". Den andra typen som stör en är trollet, som kommer med sina ogrammatiska meningskonstruktioner och försöker skylla allt på svensken och har inlägg så som "hybridjävel!"(alla vet nog vem jag syftar på), "din fega svennefitta!" och "var nöjda att ni får ta del av vår kultur!". Övriga gänget är invandringsmotståndare som försöker övertyga sig själva varför Sverige kommer att må bättre med SD.

Admin måste vara mer generös med KFK och moderatorerna måste visa att trams och posthoreri ska straffas för att I&I ska bli renare och kanske lyckas tilltala fler användare. Jag har anmält två posthoror för KFK, men det verkar krävas mer för att bli bannad än inlägg som enbart består av one-liners.

Mycket bra skrivet, problemet är dock att det saknas moderatorer i I&I och nu när det är sommarlov blir allt värre.
Citera
2010-06-25, 23:00
Medlem
Krappfiskarns avatar
Det har varit uppe förr, det gick så långt att det faktiskt stängdes ner en kort tid, och folk blev så kissignödiga så de gick och skapade någon forumsbastard med låg kvalité. Sedan öppnades forumet och hade stenhårda regler vilket medförde en massa klagomål för folk fick inte skriva "bajs neger luktar blatte!!!11!!11elevenone" längre.
Citera
2010-06-26, 00:36
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken
I&I forumdelen är fylld av idioter, fjortisar, folk utan någon kunskap alls och det är så jävla irriterande när man läser vad som diskuteras där. Alla inlägg är bara one-liners som skrivs av omyndiga bebisar som läser om Hitler i grundskolan eller gymnasiet och kommer därefter här för att leka coola.

Säker på att vi pratar om samma forum Skulle inte alls hålla med om din beskrivning av I&I speciellt att de flesta(alla) inlägg bara skulle vara one-liners eller att alla är idioter för den delen. I&I är inte mycket värre än många andra forum enligt mig.
Citera
2010-06-26, 01:06
Medlem
FrasseFloyds avatar
Jag varken modererar eller läser I&I, men jag måste ställa en fråga till er som uppenbarligen huserar där: rapporterar ni när ni ser tvivelaktigheter? Jag tror inte att någon som inte suttit i positionen som moderator vet hur viktiga rapporterna är. Det är inte alltid man hinner läsa igenom alla trådar och inlägg, men om någon gör en uppmärksam på vad som bör tas itu med är mycket vunnet.

Rapportera mera!
Citera
2010-06-26, 01:12
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Har på de senaste månaderna invaderats av invandrar/vänster-troll. Vilka förstör forumsdelen för alla andra. Så ser jag på saken.
Citera
2010-06-26, 18:21
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jag varken modererar eller läser I&I, men jag måste ställa en fråga till er som uppenbarligen huserar där: rapporterar ni när ni ser tvivelaktigheter? Jag tror inte att någon som inte suttit i positionen som moderator vet hur viktiga rapporterna är. Det är inte alltid man hinner läsa igenom alla trådar och inlägg, men om någon gör en uppmärksam på vad som bör tas itu med är mycket vunnet.

Rapportera mera!
Careless beskrev den saken rätt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Careless

Vi ser det som rapporteras, och vi kollar alla RP.
Sen kanske det bör delas ut mer tillsägelser, men emot slutet av den här perioden, när den som fick en varning för ohösamhet spammade på som mest, så var redan en omröstning om varning mot denne på gång, och det fanns ingen idé att ge honom ännu fler tillsägelser.
Och alldeles nyss utannonserade jag ytterligare en som blivit varnad för samma sak i samma vända.

Det kommer, men det är en liten fördröjning på saker och ting, vilket har med förfarandet för varningar i outlaw att göra.
Citera
2010-06-27, 10:49
Medlem
Kämpendahls avatar
Det stora problemet med I&I är att det finns så många där som saknar förmåga eller inte ens vill föra en saklig diskussion. Merparten av inläggen är tillmälen, korta oneliners om att packet ska ut från Sverige och förnedrande kommentarer om utomeuripeiska invandrare. Fokus borde ligga på hur man på ett realistisk sätt löser de problem som invandringen och brist på integration orsakar, men istället verkar debatten mer handla om något slags VM i tillmälen mot andra etniska grupper, politiker och s.k. batikhäxor.

Det som just nu väcker de främlingsfientligas intresse och har upprört dem så till den milda grad att det är en av I&I:s mest aktiva trådar för närvarande är en tråd som handlar om hur TV4 på midsommaraftonens morgon visade några bilder från ett tidigit midsommarfirande i Rosengård.

https://www.flashback.org/t1228427

Behöver jag säga att det räckte för att de främlingsfientliga ska gå i taket? Tror ni de främlingsfientliga blev glada nu när invandrare i Rosengård tar seden dit de kommer genom att fira en äkta svensk midsommar? Nej, självklart inte och det här visar tydligt att det inte finns några förutsättningar för seriös diskission i I&I när den så lätt hamnar på dagisnivå. Några kommentarer från intelligentian i I&I

"Nä fyfan"

"Ungefär lika vidrigt som svenskar som seriöst använder böjningsformen "svennar". Riktigt jävla vidrigt alltså."

"Ni ska inte kolla på TV4 såtillvida ni inte vill gå runt med konstant högt blodtryck."

"Där var det nära att midsommarmiddagen åkte upp"

"Detta är bara fel. Slöja och midsommarkrans"

"De ska inte anpassa sig. De ska åka hem."
Citera
2010-06-27, 15:34
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Vad är det att ondgöra sig över?
Orsaken är väl att man är heligt trött på att matas med propaganda och vad den är avsedd att bana väg för, införseln av nya horder av ointegrerbara individer.
Åk till Mecka och dansa små grodorna runt deras avguda-sten i Kaba så får du se på dagisnivå.
Själv tycker jag att utlänningarna gärna får fira svensk midsommar så länge de gör de i sitt eget land.

Jag anser inte att man skall försöka hämma berättigad upprördhet och det finns mycket sådan i mångkulturen och inga tecken på att den skall minska.
Så du anser inte att lite mer seriös diskussion i I&I har något egenvärde?
Citera
2010-06-27, 15:55
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Så du anser inte att lite mer seriös diskussion i I&I har något egenvärde?

Men där finns seriösa trådar och det finns betydligt mindre seriösa trådar fyllda av oneliners och trams. Det är ju bara att ignorera de mindre seriösa trådarna och enbart fokusera på de seriösa. En oseriös eller mindre seriös trådstart brukar ledda till just trams och liknande medans en seriös trådstart med ett tydligt diskussionsunderlag ledder till en mer seriös diskussion.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in