2010-06-28, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
1. Det postas många one-liners, och många av dem raderas, men eftersom vi inte förmodererar inläggen så kan vi bara ta bort dem efterhand.
2. Visst går det att föra sakliga diskussioner, men det måste finnas två sakliga sidor för den saken, och båda sidor har från och till problem med den saken.
Sant nog. Även om det kanske inte går att tala om en saklig diskussion generellt så finns det förstås en eller annan användare som är villig att diskutera på ett sakligt sätt.

Nu kanske man inte skall ställa allt för stora krav på I&I. Det ligger lite i ämnets natur att det väcker känslor: kanske det inte är så underligt att det kan bli debatt som ibland förs med one-liners. Det är nog så att tyngdpunkten ligger på just debatten ("jag vinner över dig") men här finns också en viktig del som handlar om fakta och statistik och alls inte tyckande på samma sätt. Jag upplever också att en hel del av debatten kretsar kring just denna fakta. Även om man kan beklaga just sättet att debattera så rör sig inte sällan debatten kring fakta som (pretentiöst nog) kan vara ovärderlig som alternativ bild av verkligheten.
Citera
2010-06-29, 03:07
Medlem
Det finns ett antal trådar som har eller har haft stor potential men som kommer att eller har förflyttas till Papperskorgen pga. den allt mer ökande värdelösa icke-relevanta eller rent av skitinlägg i from av one-liners som ständigt skapas, från båda sidor.

Däri ligger ett av de största problemen hos I&I, enligt mig. Men det finns fortfarande ingen som helst behov av stängning utav forumdelen.

Kanske ännu en arkivering vore på sin plats? En ny omstart, med betydligt striktare regler än idag, gällande one-liners och off-topic diskussioner?
Senast redigerad av Panfer 2010-06-29 kl. 03:10.
Citera
2010-06-29, 09:47
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken
Det är inte bara jag som störs av folk som skriver i I&I och man har börjat lägga märke på folk som skriver t.ex (Han är I&I:are...eller.....Du låter som en I&Iare.. eller...Du hör hemma i I&I osv...) i andra forumdelar på grund av att de sett vad som pågår I&I och folk säger detta på grund av att I&I forumdelen är fylld av idioter, fjortisar, folk utan någon kunskap alls och det är så jävla irriterande när man läser vad som diskuteras där. Alla inlägg är bara one-liners som skrivs av omyndiga bebisar som läser om Hitler i grundskolan eller gymnasiet och kommer därefter här för att leka coola.

Så istället att ni ger dem ett forum att tramsa (när vi inte ens har en chat tråd för VM), Varför inte stänga I&I eller göra forumdelen som (Laidback) så att medlemmar som varit här i minst 6 månader får posta där? Jag tror det skulle ge bättre resultat.

Vad säger ni övriga FB:are? Har ni en bättre lösning?

Du hör till gruppen idioter då eller?

Såhär går det till i I&I: Något halvfabrikat från Somalia som bott här i Sverige i 3-4 år känner sig tvungen att starta en tråd om hur dumma svenskar är, dvs trolla lite. Trådstartaren kommer inte med några konkreta argument och siffror, utan bara spottar ur sig att Sverige är ett tråkigt land och att svenskar är tråkiga. Då måste vi "svenskar" försvara oss, och helt plötsligt är det vi som är "bad guys". Såna här trådar kommer upp varenda dag...

Att göra så att det krävs 6 månader för att få tillgång till I&I skulle definitivt hjälpa mot trollen som jag ovan pratar om. Skulle bli väldigt mycket färre idioter.

Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Problemet är att många debattörer som är positiva till invandring "hamras ner" då de är grovt utnumrerade och blir hela tiden svarade av 20-30 invandringsmotståndare, något som snabbt blir väldigt jobbigt.
Men att förbjuda invandringsmotståndare från att yttra sig bara för att de är fler är ju inte precis yttrandefrihet.
Många verkar också försvinna då deras argument sablas ned och de blir överösta med fakta och blir starkt kritiserade när de själva inte kommer med någon fakta. Sedan kommer de hit och gnäller över att de är så elaka på I&I.

De hamras oftast inte ner på grund att det är för många meningsmotståndare utan för att de saknar argument och/eller vett, det är en helt annan sak.
Senast redigerad av DanteAlighieri 2010-06-29 kl. 09:51.
Citera
2010-06-29, 11:35
Medlem
sven.hedins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panfer
Det finns ett antal trådar som har eller har haft stor potential men som kommer att eller har förflyttas till Papperskorgen pga. den allt mer ökande värdelösa icke-relevanta eller rent av skitinlägg i from av one-liners som ständigt skapas, från båda sidor.

Däri ligger ett av de största problemen hos I&I, enligt mig. Men det finns fortfarande ingen som helst behov av stängning utav forumdelen.

Kanske ännu en arkivering vore på sin plats? En ny omstart, med betydligt striktare regler än idag, gällande one-liners och off-topic diskussioner?

Men detta finns i alla furum-delar och där gnälls det inte alls på one-liners. Nej, det är rent dyngsnack det här och jag köper det inte helt enkelt. Inte så att jag beundrar folk som spyr ur sig massa one-liners, men rätt ska vara rätt. På andra forum är one-liners rätt vanliga, men ingen klagar över detta. Är inte det mystiskt? Är det kanske så enkelt att vänstern vill få detta till nåt fult för att tvinga bort de som kasnke inte har lust att skriva en hel jävla uppsats varenda gång dessa postar?

Problemet är att I&I är väldigt populärt och att det därför blir mer påtagligt och kanske det är därför det ses som ett problem.
Citera
2010-06-29, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sven.hedin
Men detta finns i alla furum-delar och där gnälls det inte alls på one-liners. Nej, det är rent dyngsnack det här och jag köper det inte helt enkelt. Inte så att jag beundrar folk som spyr ur sig massa one-liners, men rätt ska vara rätt. På andra forum är one-liners rätt vanliga, men ingen klagar över detta. Är inte det mystiskt? Är det kanske så enkelt att vänstern vill få detta till nåt fult för att tvinga bort de som kasnke inte har lust att skriva en hel jävla uppsats varenda gång dessa postar?

Problemet är att I&I är väldigt populärt och att det därför blir mer påtagligt och kanske det är därför det ses som ett problem.
Jag kan inte uttala mig om andra delar av forumet då jag väldigt sällan besöker dem.

I&I är dock ett ämne som kräver ordning och reda där åtgärder mot ringa efterblivna one-liners som tillför ingenting, pre-pubertala fasoner såsom personangrepp och off-topic diskussioner behövs för att hålla nivån någorlunda hög.
Citera
2010-06-29, 15:27
Medlem
sven.hedins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panfer
Jag kan inte uttala mig om andra delar av forumet då jag väldigt sällan besöker dem.

I&I är dock ett ämne som kräver ordning och reda där åtgärder mot ringa efterblivna one-liners som tillför ingenting, pre-pubertala fasoner såsom personangrepp och off-topic diskussioner behövs för att hålla nivån någorlunda hög.

Ok, jag förstår du satsar på mod-titel.
Citera
2010-06-29, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jag varken modererar eller läser I&I, men jag måste ställa en fråga till er som uppenbarligen huserar där: rapporterar ni när ni ser tvivelaktigheter? Jag tror inte att någon som inte suttit i positionen som moderator vet hur viktiga rapporterna är. Det är inte alltid man hinner läsa igenom alla trådar och inlägg, men om någon gör en uppmärksam på vad som bör tas itu med är mycket vunnet.

Rapportera mera!

Jag har själv rapporterat rätt så mycket i I&I modsen gör inte så mycket efter man har rp:at och om dom skulle göra något så tar det väldigt lång tid.
Citera
2010-06-29, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sven.hedin
Ok, jag förstår du satsar på mod-titel.

Haha om man tittar på din signatur så kanske man förstår varför du försvar I&I så ivrigt.

Seriöst du kan väll inte anse att I&I är bra moddat?

https://www.flashback.org/t519336

https://www.flashback.org/t1119829

https://www.flashback.org/t1225936

Letade i en minut så hittade jag dom är trådarna....
Senast redigerad av olderius1 2010-06-29 kl. 20:06.
Citera
2010-06-29, 20:07
Medlem
Att rensa upp i I&I har föreslagit åtskilliga gånger.
Inget bör dock göras då det är en utmärkt metod för att sortera bort idioter.
Har ett konto skrivit många inlägg i I&I kan man utgå från att det är en idiot eller ett troll. Dessa ignoreras sedan tills de hittat tillbaks in till ghettot.

Dessutom leder varje upprensningsförsök till att de som inte klarar den nya nivån flyttar till PI och PU, där vill ingen ha dem.
Citera
2010-06-29, 20:12
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olderius1
Jag har själv rapporterat rätt så mycket i I&I modsen gör inte så mycket efter man har rp:at och om dom skulle göra något så tar det väldigt lång tid.
Nej, det har du inte. Du har rapporterat sju inlägg totalt, varav inte ett enda är i I&I. Att du får vänta länge på att något ska hända är alltså inte allt för förvånande.
Citera
2010-06-29, 22:26
Medlem
sven.hedins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olderius1
Haha om man tittar på din signatur så kanske man förstår varför du försvar I&I så ivrigt.

Seriöst du kan väll inte anse att I&I är bra moddat?

https://www.flashback.org/t519336

https://www.flashback.org/t1119829

https://www.flashback.org/t1225936

Letade i en minut så hittade jag dom är trådarna....

Du är bara paranoid och jag försvarar ingen.
Citera
2010-06-29, 23:34
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Nej, det har du inte. Du har rapporterat sju inlägg totalt, varav inte ett enda är i I&I. Att du får vänta länge på att något ska hända är alltså inte allt för förvånande.

Användaren kan faktiskt ha ett alternativt konto även om det inte är troligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in