2010-06-26, 00:35
Medlem
chockbloggs avatar
Detta är ett höggradit bevis på svea rikes influation av den medborgerliga fegheten som råder i detta samhälle.
Skamligt kan man tycka, men att kvinnoförtryckande sjalar ska anses som tradisionellt midsommarfirande är i fakto skamligt.
Sekvensen från Rosengård fick mig att må relativt illa, och bidrog till stark ångest med vetskap att mina framtida barn ska få växa upp i detta fegt indoktrinerade falska samhällsklimat.

Tack vara denna svenska tradition, kunde jag mig änså ta en nubbe till sillen och lugna nerverna från hotet mot vårat sekulariserade samhälle*

Glad midsomar önskar www.chockblogg.com
Citera
2010-06-26, 00:36
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Skitstövlar finns i alla läger svenskt som utländskt.
Ja men att vara svensk gör en inte till skitstövel. Att följa Muhammeds exempel gör en sannolikt till en skitstövel.
Citera
2010-06-26, 00:37
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlideAway

Nu vet jag inte om jag ska skratta eller gråta på din bekostnad.

Jag har inget emot att man känner stolthet gentemot sitt land, men att inte tillåta grupper som vill delta i midsommar-firandet låter inte helt friskt. Och varför? För att det är en uråldrig tradition? Och om blattarna anser detta vara en rolig lek, vad anser vi svenskar då. Tar du små grodorna, spriten och dekorationen av midsommarstången på blodigt allvar (lite svårt när den ser ut som en kuk..).

Skärp dig, din värdelösa människa! Vakna upp och se att vårt kära moderland har förändrats lite, och inse att den svenska kulturen består även om några blattar vill ta efter den.

Och som avslutning, ett litet asgarv åt din argumentation:

Det är ju inte så att dem vill fira midsommar utan TV 4 betalade ju dem såklart för att vara med i videoklippet. Och ifall dem nu skulle vilja vara med så är det ju inte för att fira midsommar ( det säger du själv att de bara vill leka ) om de tycker det är en lek varför ska dem då vara med och fira en svensk tradition som de inte vet något om. För de tror ju bara att det är en lek vilket gör sverige till ett "skämt" att dem tror att vår högtider och traditioner är lekar.
Citera
2010-06-26, 00:50
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Ni ogillar invandrare som förstör och ni ogillar invandrare som verkligen försöker anpassa sig. Jahapp...
Det enda jag kan göra är att skratta åt er.
Det skrattretande är hur fördummade och retarderade typer som du inte kan se vad som är uppenbar teater i ett propagandasyfte, att låta spökplumpar dansa runt midsommarstången är inget annat än arrangerat!
Citera
2010-06-26, 00:57
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans

F ö tyckte jag det var märkligt stor andel vitskallar runt stången, finns det verkligen så många svennar som bor i Rosengård?

Ni som bor i Malmö och i närheten och vet bättre? Eller åsikter om detta genombrott för integrationen från alla s.k. rasister här på FB?

För de som inte bor i Malmö kan det vara förvirrande men Rosengård är ett väldigt stort område och där bor väldigt många svenskar där med. De har även väldigt många studentlägenheter där. Det är vid herrgården där skolan ligger och Rosengård centrum där det förekommer problem ibland. Många andra delar av Rosengård är i princip som vilken annan del av en storstad som helst och du skulle inte tänka på att det var i Rosengård du var om du inte viste om att du var där.
Citera
2010-06-26, 01:05
Medlem
Jonirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Förmodligen var nationella insatsstyrkan med där nere och slog en järnring runt jippot där bensodrogade berikare zombieaktigt lunsade runt midsommarstången samtidigt som våg efter våg av orcher stormade in utifrån med gastenar i händerna så att det slamrade i vakstyrkans plexisköldar.

Håååll formatiooonen!!! Ghaaa *blattar stormar in* *bonk slammer krash*..Små grooodorna, små groodorna är lustiga...Stöt booort! *slam* Hoouuu!" *massiv push utåt*..att see...*fallande blattar*...Fooorma åter!!! *sköldar slamrar in i formation igen*..små grodorna, små grodorna...*öronbedövande uruk hai vrål*..är lustiga att se...

Dummaste jag har hört i hela mitt liv. Är du totalt efterbliven?
Citera
2010-06-26, 01:20
Medlem
LieutenantNateHiggerss avatar
Det där var knappast från Rosengård. Helt klart stage:at i alla fall. Jag vet inte varför, men jag tyckte synd om de äldre svenskarna som var med och dansade kring stången i det där klippet...
Citera
2010-06-26, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Det är ju inte så att dem vill fira midsommar utan TV 4 betalade ju dem såklart för att vara med i videoklippet. Och ifall dem nu skulle vilja vara med så är det ju inte för att fira midsommar ( det säger du själv att de bara vill leka ) om de tycker det är en lek varför ska dem då vara med och fira en svensk tradition som de inte vet något om. För de tror ju bara att det är en lek vilket gör sverige till ett "skämt" att dem tror att vår högtider och traditioner är lekar.

Ordet lek var ursprungligen inte mitt ordval, utan någon annnas (tror det var TS), och på ett sätt är det ju ett korrekt ordval, tillsammans med ord som dans, fylla, knull, gemenskap god/äcklig mat osv.

Sedan tror jag inte att tv4 gick runt och knackade dörr: "Hej, vi vill sprida vårt budskap om mångkultur, och undrar om ni vill delta i ett midsommarfirande. Vi samarbetar med Mona Sahlin och Aftonbladet, och vårt mål är att förinta svenskarna, och göra oss till era slavar. Vad säger ni, det är en fullt logisk framtid."

Jag har inget emot om någon vanhärdar något som jag håller heligt, om det nu är jämförbart med din höga aktning av högtider och traditioner. Speciellt inte om det är en minoritet som tilldelas några minuters uppmärksamhet i en morgonsändning.

Så ja, lekarna är en del av detta firande (som jag själv inte värderar alltför högt), och att se allvarligt på något som ska vara till för att vara roligt...njaaa gubben: Det går inte riktigt ihop!
Citera
2010-06-26, 01:54
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Det såg konstigt ut skulle gissa på att dem inte alls är i rosengård utan bill bara att vi ska tro det. Där var ju inga tecken på att dem skulle vara i rosengård i den videon. Där var fler svenskar i videon vilket heller inte stämmer för i videon var cirka 13 av 15 svenskar i rosengård är det tvärtom det är typ 14 av 15 som har utländskt ur språng. Nyheterna om rosengård är inte "vinklade" till hur medierna vill. Tror du att dem hittar på att det sker upplopp, bränder och allt som sker där nu precis som i många andra förorter till exempel angered som är en förort till göteborg. Hur fan kan svenskarna vara skyldiga till att de dödar folk, startar upplopp förstör allt, skjuter och kastar sten mot brandkår, ambulans och polis. Nu är det ju så illa att brandkår och ambulans måste ha polisskydd med sig när dem åker till rosengård. Det är fan vi svenskar som ger dem ett liv utan oss skulle dem inte vara någon dem skulle inte ha något hem, ingen bil, ingen mat för dagen, ingen sovplats, inga kläder mer än dem dom kom i, på vintrarna skulle de alla ha frusit till döds om de inte redan hade svultit ihjäl eller så skulle de ha blivit tillbaka till sitt land där de skulle få kämpa också för att få mat för dagen till familjen. Vad får vi för detta jo du ( en svensk ) till och med tycker att det är vårt fel att dem är idioter och förstör för sig själva och alla andra även utlänningarna tycker ju att det är vårt fel dem är giriga också. De vill bara ha mer och mer och tycker dem har för lite pengar och det är därför de måste vara kriminella. Men för helvete skaffa ett jobb och tjäna era pengar som alla andra "normala". om man vill ha mer pengar får man fan jobba för det men nej då vill ni inte längre inte när ni behöver jobba för det utan ni vill sitta där hemma hela dagarna och leva på bidrag.

Jag menade att vara ironisk, som de flesta här fattat! Vi står nog på samma sida, tror jag?
Citera
2010-06-26, 01:56
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieutenantNateHiggers
Det där var knappast från Rosengård. Helt klart stage:at i alla fall. Jag vet inte varför, men jag tyckte synd om de äldre svenskarna som var med och dansade kring stången i det där klippet...

Ja inte såg de naturliga ut....(nystartsjobb för pensionärer?)
Citera
2010-06-26, 02:00
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlideAway
Ordet lek var ursprungligen inte mitt ordval, utan någon annnas (tror det var TS), och på ett sätt är det ju ett korrekt ordval, tillsammans med ord som dans, fylla, knull, gemenskap god/äcklig mat osv.

Sedan tror jag inte att tv4 gick runt och knackade dörr: "Hej, vi vill sprida vårt budskap om mångkultur, och undrar om ni vill delta i ett midsommarfirande. Vi samarbetar med Mona Sahlin och Aftonbladet, och vårt mål är att förinta svenskarna, och göra oss till era slavar. Vad säger ni, det är en fullt logisk framtid."Jag har inget emot om någon vanhärdar något som jag håller heligt, om det nu är jämförbart med din höga aktning av högtider och traditioner. Speciellt inte om det är en minoritet som tilldelas några minuters uppmärksamhet i en morgonsändning.

Så ja, lekarna är en del av detta firande (som jag själv inte värderar alltför högt), och att se allvarligt på något som ska vara till för att vara roligt...njaaa gubben: Det går inte riktigt ihop!

Du överdirver, men innebörden av det du skojar om tror jag är budskapets innersta kärna, som TV4 vill framföra det.
Citera
2010-06-26, 02:02
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
För de som inte bor i Malmö kan det vara förvirrande men Rosengård är ett väldigt stort område och där bor väldigt många svenskar där med. De har även väldigt många studentlägenheter där. Det är vid herrgården där skolan ligger och Rosengård centrum där det förekommer problem ibland. Många andra delar av Rosengård är i princip som vilken annan del av en storstad som helst och du skulle inte tänka på att det var i Rosengård du var om du inte viste om att du var där.

Många åldriga batikstudenter alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in