Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Det är ju inte så att dem vill fira midsommar utan TV 4 betalade ju dem såklart för att vara med i videoklippet. Och ifall dem nu skulle vilja vara med så är det ju inte för att fira midsommar ( det säger du själv att de bara vill leka ) om de tycker det är en lek varför ska dem då vara med och fira en svensk tradition som de inte vet något om. För de tror ju bara att det är en lek vilket gör sverige till ett "skämt" att dem tror att vår högtider och traditioner är lekar.

Ordet
lek var ursprungligen inte mitt ordval, utan någon annnas (tror det var TS), och på ett sätt är det ju ett korrekt ordval, tillsammans med ord som
dans, fylla, knull, gemenskap god/äcklig mat osv.
Sedan tror jag inte att tv4 gick runt och knackade dörr: "Hej, vi vill sprida vårt budskap om mångkultur, och undrar om ni vill delta i ett midsommarfirande. Vi samarbetar med Mona Sahlin och Aftonbladet, och vårt mål är att förinta svenskarna, och göra oss till era slavar. Vad säger ni, det är en fullt logisk framtid."
Jag har inget emot om någon vanhärdar något som jag håller heligt, om det nu är jämförbart med din höga aktning av högtider och traditioner. Speciellt inte om det är en minoritet som tilldelas några minuters uppmärksamhet i en morgonsändning.
Så
ja, lekarna är en del av detta firande (som jag själv inte värderar alltför högt), och att se allvarligt på något som ska vara till för att vara roligt...njaaa gubben: Det går inte riktigt ihop!